Utazás a travel marketing középpontja felé!

2019-03-14

<<< Vissza a bloghoz
2019-03-14

Ha tíz évet visszautazunk az időben, akkor úgy emlékezhetünk egy családi nyaralás megszervezésére vagy akár egy hétvégi kiruccanásra, hogy ahhoz szakértői segítséget kellett igénybe vennünk.

Ma nem csak wellness-hétvégét, de már egy komplexebb nyaralást is meg tudunk szervezni otthonról, amihez a mobiltelefonunkon túl nincs is szükségünk szinte más segítségre.

Az utazásszervezői piac megváltozott, inkább a self-help irányába mozdult. Ezzel persze az utazástervezési szokások is megváltoztak.

Csak a legjobb a jó

Legjobban talán a keresési szokások változásában figyelhető meg elmozdulás. A pihenni vágyók már nem szállásokat, látnivalókat, élményeket és éttermeket keresnek, hanem a legjobb szállásokat, élményeket és helyeket! Erre neked is készülnöd kell, ha ki akarsz tűnni a tömegből.

A keresési kifejezések gyakran tartalmaznak olyan szavakat, mint „legjobb…”, ”vélemény…”, „értékelés”. ez nem csak azt jelenti, hogy ezeket a funkciókat érdemes biztosítanod a weboldaldon és ilyen szempontból kell a tartalmaidat is elkészítened, de a keresőoptimalizálás és a Google Ads tevékenységed során is számítanod kell rá, hogy sokkal specifikusabb, tudatosabb és a vásárlási folyamatot mutató kereséseket fognak indítani az utazók.

Ha még nincs olyan felületetd és tartalmad ami a szervezés során fellépő információéhséget kiszolgálja, akkor itt az idő ezeket legyártani. Készíts toplistákat, ajánlásokat és a legnépszerűbb, legjobbra értékelt választásokat bemutató oldalakat a felületeidre, és közösségi oldalaidon is kommunikáld, hogy ezek a BEST választások.

Készülj a kérdésekre előre

Az utazásokkal kapcsolatos információtömeg és a saját döntés kényszere bizonytalanná teszi az utazókat. Míg korábban az utazási irodáktól és az utazásszervezőktől szerezték be a fontosabb tudnivalókat és rábízták magukat az értékítéletükre, addig a saját szervezéssel ezek a döntések és a hozzá kapcsolódó információ beszerzés mind rájuk hárul. Biztonságos ide utazni? Milyen iratokra lesz szükségem? Mekkora poggyászt vihetek fel a gépre? Ezek a legtipikusabb kérdések, amiket most az utazási iroda helyett a keresőknek tesznek fel.

Könnyítsd meg a dolgukat azzal, hogy az utazásokhoz kapcsolódó részleteket már eleve rendelkezésre bocsátod, vagy megválaszolod a gyakori kérdéseket. Ezzel csökkented a bizonytalanságot és rövidíted az utat a foglalás felé és megelőzöd, hogy máshol kutassanak a válaszok után.

Az ajánlás ereje

Az olyan nagy értékű, és alapos megfontolást igénylő termékek megvásárlása előtt, mint az utazás kiemelten fontos a vélemény szerepe. Az online térben az értékelések nagyrészt megfelelnek egy ismerősi ajánlásnak, amelyet az érdeklődők hitelesnek gondolnak. Főleg, ha az egy olyan megbízható portálról érkezik, mint például a TripAdvisor.

A modern utazó már felismeri a reklámokat, ezért a szállásadótól érkező információkat fenntartással kezeli. A harmadik személytől érkező értékelések és vevővélenyek mellett az influencereknek is nagy szerepe lehet az utazás kiválasztásában, hiszen a jól megválasztott véleményvezér nem csak hiteles forrásnak minősül az értékelés tekintetében, de inspirációt is adhat. Így az influencerek a vásárlási folyamat több szakaszában is hasznos társaink lesznek a meggyőzés terén.

Utazás, saját részre

Az utóbbi években 60%-kal nőtt azoknak a kereséseknek az aránya, amelyekben szerepel a „nekem” kifejezés. Ez is mutatja az irányt, hogy a vásárlók testreszabott élményekre és a termékekre vágynak.

Az utazásszervezőknek is készülniük kell az ilyen igényekre, olyan felületekkel, amelyek a remarketing és egyéb vásárlási indikátorok alapján rendezik az érdeklődőnek szóló ajánlatokat. A „Neked Ajánljuk” vagy „Utazások Neked” hívószavak jól működhetnek a kommunikációban is, de csak akkor, ha ezek valóban a célcsoportra szabott ajánlatokat és kreatívokat tartalmaznak.

Te már fel vagy szerelkezve az új generációs utazók kiszolgálására? Ha jól jönne egy kis szakmai támogatás, vagy felpörgetnéd online jelenléted a nyári szezon előtt, akkor írj nekünk!

 

Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

A chatbotok fontossága a jelenlegi helyzetben

A jelenlegi helyzetben az online folyamatok és eszközök elkerülhetetlenné váltak minden vállalat számára. Az egyik ilyen eszköz a Messenger chatbot, amely azon felül, hogy hatékonyan tartja a kapcsolatot meglévő és potenciális ügyfeleinkkel, pénzt és időt spórol meg cégünk számára. Az alábbiakban 5 példán keresztül mutatjuk be, hogy miért célszerű minden vállalat számára a Messenger chatbot […]

Olvass tovább
Hogyan és milyen rendszerekkel állj át pillanatok alatt a home officera?

Az elmúlt hetek és napok történéseit egy több oldalas cikkben sem lehetne összefoglalni, hiszen az az információ mennyiség ami világ szinten ránk ömlött az egyes médiumoknak köszönhetően, feldolgozhatatlan. Sajnos a közelmúlt történései azonban szinte mindenkitől aki teheti azt kívánja, hogy áttérjen a home office-ra, azaz az otthoni munkavégzésre, ami koránt sem egyszerű feladat. Ehhez szeretnénk […]

Olvass tovább
Fordítsd a másik orcád is az online felé

A koronavírus miatt, de talán inkább a szigorú – de szükséges – kormányintézkedések miatt sok kis és középvállalat kényszerül rá arra, hogy a működését átszervezze. A vásárlók mobilitása és a fókuszuk változása miatt számos iparág került nehéz helyzetbe, de szerencsére azt látjuk, hogy akik erős online jelenléttel rendelkeznek, azok kevésbé sínylik meg a jelenlegi szituációt. […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram