Utazás a travel marketing középpontja felé!

2019-03-14

<<< Vissza a bloghoz
2019-03-14

Ha tíz évet visszautazunk az időben, akkor úgy emlékezhetünk egy családi nyaralás megszervezésére vagy akár egy hétvégi kiruccanásra, hogy ahhoz szakértői segítséget kellett igénybe vennünk.

Ma nem csak wellness-hétvégét, de már egy komplexebb nyaralást is meg tudunk szervezni otthonról, amihez a mobiltelefonunkon túl nincs is szükségünk szinte más segítségre.

Az utazásszervezői piac megváltozott, inkább a self-help irányába mozdult. Ezzel persze az utazástervezési szokások is megváltoztak.

Csak a legjobb a jó

Legjobban talán a keresési szokások változásában figyelhető meg elmozdulás. A pihenni vágyók már nem szállásokat, látnivalókat, élményeket és éttermeket keresnek, hanem a legjobb szállásokat, élményeket és helyeket! Erre neked is készülnöd kell, ha ki akarsz tűnni a tömegből.

A keresési kifejezések gyakran tartalmaznak olyan szavakat, mint „legjobb…”, ”vélemény…”, „értékelés”. ez nem csak azt jelenti, hogy ezeket a funkciókat érdemes biztosítanod a weboldaldon és ilyen szempontból kell a tartalmaidat is elkészítened, de a keresőoptimalizálás és a Google Ads tevékenységed során is számítanod kell rá, hogy sokkal specifikusabb, tudatosabb és a vásárlási folyamatot mutató kereséseket fognak indítani az utazók.

Ha még nincs olyan felületetd és tartalmad ami a szervezés során fellépő információéhséget kiszolgálja, akkor itt az idő ezeket legyártani. Készíts toplistákat, ajánlásokat és a legnépszerűbb, legjobbra értékelt választásokat bemutató oldalakat a felületeidre, és közösségi oldalaidon is kommunikáld, hogy ezek a BEST választások.

Készülj a kérdésekre előre

Az utazásokkal kapcsolatos információtömeg és a saját döntés kényszere bizonytalanná teszi az utazókat. Míg korábban az utazási irodáktól és az utazásszervezőktől szerezték be a fontosabb tudnivalókat és rábízták magukat az értékítéletükre, addig a saját szervezéssel ezek a döntések és a hozzá kapcsolódó információ beszerzés mind rájuk hárul. Biztonságos ide utazni? Milyen iratokra lesz szükségem? Mekkora poggyászt vihetek fel a gépre? Ezek a legtipikusabb kérdések, amiket most az utazási iroda helyett a keresőknek tesznek fel.

Könnyítsd meg a dolgukat azzal, hogy az utazásokhoz kapcsolódó részleteket már eleve rendelkezésre bocsátod, vagy megválaszolod a gyakori kérdéseket. Ezzel csökkented a bizonytalanságot és rövidíted az utat a foglalás felé és megelőzöd, hogy máshol kutassanak a válaszok után.

Az ajánlás ereje

Az olyan nagy értékű, és alapos megfontolást igénylő termékek megvásárlása előtt, mint az utazás kiemelten fontos a vélemény szerepe. Az online térben az értékelések nagyrészt megfelelnek egy ismerősi ajánlásnak, amelyet az érdeklődők hitelesnek gondolnak. Főleg, ha az egy olyan megbízható portálról érkezik, mint például a TripAdvisor.

A modern utazó már felismeri a reklámokat, ezért a szállásadótól érkező információkat fenntartással kezeli. A harmadik személytől érkező értékelések és vevővélenyek mellett az influencereknek is nagy szerepe lehet az utazás kiválasztásában, hiszen a jól megválasztott véleményvezér nem csak hiteles forrásnak minősül az értékelés tekintetében, de inspirációt is adhat. Így az influencerek a vásárlási folyamat több szakaszában is hasznos társaink lesznek a meggyőzés terén.

Utazás, saját részre

Az utóbbi években 60%-kal nőtt azoknak a kereséseknek az aránya, amelyekben szerepel a „nekem” kifejezés. Ez is mutatja az irányt, hogy a vásárlók testreszabott élményekre és a termékekre vágynak.

Az utazásszervezőknek is készülniük kell az ilyen igényekre, olyan felületekkel, amelyek a remarketing és egyéb vásárlási indikátorok alapján rendezik az érdeklődőnek szóló ajánlatokat. A „Neked Ajánljuk” vagy „Utazások Neked” hívószavak jól működhetnek a kommunikációban is, de csak akkor, ha ezek valóban a célcsoportra szabott ajánlatokat és kreatívokat tartalmaznak.

Te már fel vagy szerelkezve az új generációs utazók kiszolgálására? Ha jól jönne egy kis szakmai támogatás, vagy felpörgetnéd online jelenléted a nyári szezon előtt, akkor írj nekünk!

 

Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Tartalomgyártás mesterfokon - tippek még a főszezon kezdete előtt

Napjainkban a közösségi média térhódításával és a „slow living” életmód előretörésével a turizmus teljesen átformálódott. Az utazások már nem feltétlen a pihenésről, sokkal inkább az élménykeresésről szólnak. Napunk legnagyobb részét a közösségi média különböző felületein töltjük, nem csoda hát, ha közelgő utazásainkhoz is innen gyűjtünk terveket és inspirációt. A Facebook, az Instagram, vagy a YouTube […]

Olvass tovább
Chatbotok, amelyek megváltoztatták az utazási ágazatot

A chatbotok és az utazások kezdenek egyre jobban összefonódni. A mesterséges intelligencia az iparág fontos elemévé vált, hiszen az utazók, illetve a vállalatok számára megegyszerűsíti a foglalások folyamatát, illetve segítséget nyújt az utazás alatt. Egy utazási chatbot segíthet a felhasználóknak kiválasztani a következő úti célt, megszervezni az utazást, illetve a látogatás alatt különböző látnivalókat javasolhat. […]

Olvass tovább
Álláshirdetés a közösségi médiában? Működik vagy maradjunk a jól bevált eszközöknél? Lássuk a gyakorlatban!

2019-ben fordult a kocka! Már nem a munkavállaló szalad a munka után, hanem a cégek keresik azokat a minőségi szakembereket, akikkel hosszú távon tudnak hatékonyan együttműködni. Ez a szemléletváltás alapjaiban módosítja az álláshirdetések gyakorlatban alkalmazható eszközrendszerét. Az alábbi esettanulmányban olyan ügyfeleinknél szerzett tapasztalatokat mutatunk be az online álláshirdetésekkel kapcsolatban, amik talán a te stratégiádat is […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
CHATBOT FELIRATKOZÁS
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram