Utazás a travel marketing középpontja felé!

2019-03-14

<<< Vissza a bloghoz
2019-03-14

Ha tíz évet visszautazunk az időben, akkor úgy emlékezhetünk egy családi nyaralás megszervezésére vagy akár egy hétvégi kiruccanásra, hogy ahhoz szakértői segítséget kellett igénybe vennünk.

Ma nem csak wellness-hétvégét, de már egy komplexebb nyaralást is meg tudunk szervezni otthonról, amihez a mobiltelefonunkon túl nincs is szükségünk szinte más segítségre.

Az utazásszervezői piac megváltozott, inkább a self-help irányába mozdult. Ezzel persze az utazástervezési szokások is megváltoztak.

Csak a legjobb a jó

Legjobban talán a keresési szokások változásában figyelhető meg elmozdulás. A pihenni vágyók már nem szállásokat, látnivalókat, élményeket és éttermeket keresnek, hanem a legjobb szállásokat, élményeket és helyeket! Erre neked is készülnöd kell, ha ki akarsz tűnni a tömegből.

A keresési kifejezések gyakran tartalmaznak olyan szavakat, mint „legjobb…”, ”vélemény…”, „értékelés”. ez nem csak azt jelenti, hogy ezeket a funkciókat érdemes biztosítanod a weboldaldon és ilyen szempontból kell a tartalmaidat is elkészítened, de a keresőoptimalizálás és a Google Ads tevékenységed során is számítanod kell rá, hogy sokkal specifikusabb, tudatosabb és a vásárlási folyamatot mutató kereséseket fognak indítani az utazók.

Ha még nincs olyan felületetd és tartalmad ami a szervezés során fellépő információéhséget kiszolgálja, akkor itt az idő ezeket legyártani. Készíts toplistákat, ajánlásokat és a legnépszerűbb, legjobbra értékelt választásokat bemutató oldalakat a felületeidre, és közösségi oldalaidon is kommunikáld, hogy ezek a BEST választások.

Készülj a kérdésekre előre

Az utazásokkal kapcsolatos információtömeg és a saját döntés kényszere bizonytalanná teszi az utazókat. Míg korábban az utazási irodáktól és az utazásszervezőktől szerezték be a fontosabb tudnivalókat és rábízták magukat az értékítéletükre, addig a saját szervezéssel ezek a döntések és a hozzá kapcsolódó információ beszerzés mind rájuk hárul. Biztonságos ide utazni? Milyen iratokra lesz szükségem? Mekkora poggyászt vihetek fel a gépre? Ezek a legtipikusabb kérdések, amiket most az utazási iroda helyett a keresőknek tesznek fel.

Könnyítsd meg a dolgukat azzal, hogy az utazásokhoz kapcsolódó részleteket már eleve rendelkezésre bocsátod, vagy megválaszolod a gyakori kérdéseket. Ezzel csökkented a bizonytalanságot és rövidíted az utat a foglalás felé és megelőzöd, hogy máshol kutassanak a válaszok után.

Az ajánlás ereje

Az olyan nagy értékű, és alapos megfontolást igénylő termékek megvásárlása előtt, mint az utazás kiemelten fontos a vélemény szerepe. Az online térben az értékelések nagyrészt megfelelnek egy ismerősi ajánlásnak, amelyet az érdeklődők hitelesnek gondolnak. Főleg, ha az egy olyan megbízható portálról érkezik, mint például a TripAdvisor.

A modern utazó már felismeri a reklámokat, ezért a szállásadótól érkező információkat fenntartással kezeli. A harmadik személytől érkező értékelések és vevővélenyek mellett az influencereknek is nagy szerepe lehet az utazás kiválasztásában, hiszen a jól megválasztott véleményvezér nem csak hiteles forrásnak minősül az értékelés tekintetében, de inspirációt is adhat. Így az influencerek a vásárlási folyamat több szakaszában is hasznos társaink lesznek a meggyőzés terén.

Utazás, saját részre

Az utóbbi években 60%-kal nőtt azoknak a kereséseknek az aránya, amelyekben szerepel a „nekem” kifejezés. Ez is mutatja az irányt, hogy a vásárlók testreszabott élményekre és a termékekre vágynak.

Az utazásszervezőknek is készülniük kell az ilyen igényekre, olyan felületekkel, amelyek a remarketing és egyéb vásárlási indikátorok alapján rendezik az érdeklődőnek szóló ajánlatokat. A „Neked Ajánljuk” vagy „Utazások Neked” hívószavak jól működhetnek a kommunikációban is, de csak akkor, ha ezek valóban a célcsoportra szabott ajánlatokat és kreatívokat tartalmaznak.

Te már fel vagy szerelkezve az új generációs utazók kiszolgálására? Ha jól jönne egy kis szakmai támogatás, vagy felpörgetnéd online jelenléted a nyári szezon előtt, akkor írj nekünk!

 

Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

F8: Instagram újdonságok

Nem csak a Messenger felülete fog számos újítást kapni, hanem az Instagram platformjában rejlő funkciókat is tovább bővítik. Az F8 fejlesztői konferencián több újdonságot is bejelentettek. Röviden: eltűnnek a lájk számok, megvásárolhatjuk az influencerek termékeit és még több kreatív lehetőséggel dobhatjuk fel képeinket. Nézzük mire érdemes számítanunk! Volt lájk, nincs lájk Többször érte már az […]

Olvass tovább
Hogyan YouTube-ozzunk jól márkaként? Most eláruljuk!

Az elmúlt időszakban a Facebook és az Instagram mellett kiemelt szerepet kapott a YouTube is a cégek közösségi média életében, hiszen a videós tartalomfogyasztás jócskán lenyomta a régen jól bevált képes és szöveges tartalmainkat. Ráadásul a YouTube a világ legnagyobb videómegosztó közösségi média csatornájává nőtte ki magát az évek alatt. De hogyan is kell ezt […]

Olvass tovább
Újdonságunk: Professzionális időpontfoglaló ChatBot!

A vállalatok nagy részénél, főként a szolgáltató iparban elengedhetetlen az időpontfoglalás. Ennek is köszönhetően egyre több helyen találkozhatunk online időpontfoglaló rendszerrel. Ez a rendszer egyrészt időt takarít meg a vállalat számára, hiszen erőforrása szabadul fel azzal, hogy nem manuális történik az időpontok leegyeztetése. Másrészről pedig növelheti a felhasználók elégedettségét, hiszen nagyobb idő és energia ráfordítás […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
CHATBOT FELIRATKOZÁS
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram