Újraindul a gazdaság, újra kell gondolni a marketingünket is?

2020-05-20

<<< Vissza a bloghoz
2020-05-20

Az elmúlt hónapok nehézségei rengeteg vállalkozót és magánszemélyt is negatívan érintettek és érintenek jelenleg is. Számos ember veszítette el a munkahelyét, cégek zártak be és a kellő tartalékok hiányában az újrakezdés is nehéz feladat.

Szerencsére a korlátozásokon lazítottak, ezért a vendéglátás és a turizmus is lassan újraindulhat, de ez korántsem lesz egyszerű feladat, hiszen ezek a területek voltak a leginkább érintettek az elmúlt időszak negatív hatásaiban. Gondoljunk csak bele, hogy ezekben az ágazatokban egy szezonos bevételtől teljesen elestek a cégek, hiszen ha csak az utazásra gondolunk, vagy egy esküvő cateringjére akkor tudjuk, hogy hiába csúsztatják el az utazás vagy a rendezvény időpontját a megrendelők, ezek a bevételek nagy kiesést jelentenek a vállalkozások számára, amit nincs lehetőség az időpont módosításával pótolni.

Ennek ellenére sokan félve, de reménykedve ismét kitették a nyitva táblát, kis létszámú személyzettel, a szükséges nyersanyag mennyiséggel várják a vendégeket és a közösségi média bejegyzések is kezdenek ismét értékesítés központúak lenni.

De hogyan tudunk ebben a nagy zajban kitűnni, minimális költségráfordítással?

Bár minden vállalkozó tudja, hogy marketingre és hatékony online marketingre szükség van, mégis újra kell gondolni az eddigi folyamatokat. Míg a járvány előtt több százezer forintot és képesek és hajlandóak voltunk elkölteni marketingre, most ennek csak töredéke juthat számos vállalkozásnál.

Éppen ezért érdemes kis lépésekben gondolkodni, és téglánként újraépíteni a folyamatainkat.

Mire érdemes figyelni az online hirdetések újragondolásakor?

  1. Határozz meg az eddiginél pontosabb célközönséget, hogy feleslegesen ne menjen el a pénzed olyan emberekre, akik nem feltétlenül téged választanak! Inkább legyen szűk, releváns a célcsoport, mint nagyobb, hígabb, csak mert úgy érzed, ő még beleférhet… Nem férhet bele, most nem!
  2. Szólítsd meg a célcsoportod! Felejtsd el az általános szövegeket és képeket és használj olyan kommunikációs stílust, ami a célcsoportra leginkább jellemző!
  3. Ne akarj mindenáron eladni! A tartalomfogyasztás óriásit növekedett az elmúlt időszakban, így próbálj értéket adni a közönségnek. Ha vendéglátásban dolgozol, akkor szuper lehet, ha recept titkokat, különlegességeket osztasz meg, vagy videós tartalmakkal mutatod be a konyhai munkát vendéglődben. Ha a turizmusban vagy érdekelt, akkor szervezz virtuális túrákat a közösségi oldalakon!
youtube videó tartalommarketing

Mi a helyzet azokkal a vállalkozásokkal, amik most pörögnek csak igazán? 

Bár néhány ágazat nehéz helyzetbe került, vannak olyanok, akiknek értékesítési számai szárnyalnak az utóbbi időben. Ilyenek a webáruházak, akik napi fogyasztási, vagy tisztítási termékeket értékesítenek, de a ruházat és a műszaki cikk piacán is erősödés tapasztalható az online értékesítésben.

Fontos, hogy ezekben a szektorokban is érdemes újragondolni a marketinget! Bár most az eddigi költések stabilizálása mellett lehetett jó eredményeket és magasabb bevételeket generálni, fontos, hogy ezt hosszú távon is sikerüljön megtartani!

online marketing webáruház
  1. Emeld meg a hirdetési keretet és több releváns célcsoportnak futass érték alapú hirdetéseket párhuzamosan!
  2. Lassan, folyamatokban ismertesd meg a márkád és a terméked az új emberekkel, hogy ezután vásárlóvá váljanak!
  3. Ha eddig csak egy csatornán voltál jelen a hirdetési kampányaiddal, akkor itt az ideje, hogy nyiss a lehetőségek felé és integráld a rendszereket, hogy a lehető legtöbbet ki tudd hozni az online marketingedből!

Ha úgy érzed, éppen itt az ideje neked is újragondolni az online marketinged, de nem látod át, hogyan lehetne ez a leghatékonyabb, akkor keress bennünket és segítünk kihozni a maximumot vállalkozásodból!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mi fáj, gyere mesélj! – Avagy, hogyan lesz jobb a marketinged attól, hogy mesélsz róla

Az online marketing nem egy kiló kenyér. Különös, hogy erről egyáltalán beszélni kell, de meglepődve tapasztaljuk néha, hogy a partnerek úgy hívnak fel minket, hogy Google Ads hirdetéskezelést vagy Facebook hirdetéskezelést szeretnének tőlünk vásárolni. Természetesen ennek nincsen semmi akadálya, hiszen ezzel (is) foglalkozunk, de mindenesetre itt megálljt szoktunk mondani és inkább beszélgetést kezdeményezni. Miért a […]

Olvass tovább
Mi a jó ügyfélkommunikáció titka? Ez itt a kérdés!

Vagy ez a válasz? 🙂 Spoiler alert: igen. A nyári (minimális) lassítás lehetőséget adott nekünk arra, hogy egy kicsit magunkkal is foglalkozzunk. Nem, nem spa-ba mentünk (bár egy hangulatos, nevetgélős, iszogatós fotózással összekötött csapatépítő bulit azért tartottunk), hanem magunkon dolgoztunk. Melyik területen? Azon, amiben azt gondoljuk, hogy a legjobbak vagyunk. Ellentmondás? Nem. A legbüszkébbek arra […]

Olvass tovább
Keresőoptimalizálás vagy Google Ads kampányok?

2020-ban, amikor az internet térhódítása az egekben, amikor minden felületen cégek értékesítő vagy márkaépítő hirdetéseivel találkozunk, akkor elképesztően nehéz kitűnni a tömegből. Egy dolog azonban biztos: ha szeretnéd, hogy rád találjanak, akkor a Google találati listáján való megjelenés elsődleges fontosságú az értékesítés tekintetében, hiszen még mindig ez a legnagyobb kereső hazánkban. Márpedig ha a felhasználó […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram