Újraindul a gazdaság, újra kell gondolni a marketingünket is?

2020-05-20

<<< Vissza a bloghoz
2020-05-20

Az elmúlt hónapok nehézségei rengeteg vállalkozót és magánszemélyt is negatívan érintettek és érintenek jelenleg is. Számos ember veszítette el a munkahelyét, cégek zártak be és a kellő tartalékok hiányában az újrakezdés is nehéz feladat.

Szerencsére a korlátozásokon lazítottak, ezért a vendéglátás és a turizmus is lassan újraindulhat, de ez korántsem lesz egyszerű feladat, hiszen ezek a területek voltak a leginkább érintettek az elmúlt időszak negatív hatásaiban. Gondoljunk csak bele, hogy ezekben az ágazatokban egy szezonos bevételtől teljesen elestek a cégek, hiszen ha csak az utazásra gondolunk, vagy egy esküvő cateringjére akkor tudjuk, hogy hiába csúsztatják el az utazás vagy a rendezvény időpontját a megrendelők, ezek a bevételek nagy kiesést jelentenek a vállalkozások számára, amit nincs lehetőség az időpont módosításával pótolni.

Ennek ellenére sokan félve, de reménykedve ismét kitették a nyitva táblát, kis létszámú személyzettel, a szükséges nyersanyag mennyiséggel várják a vendégeket és a közösségi média bejegyzések is kezdenek ismét értékesítés központúak lenni.

De hogyan tudunk ebben a nagy zajban kitűnni, minimális költségráfordítással?

Bár minden vállalkozó tudja, hogy marketingre és hatékony online marketingre szükség van, mégis újra kell gondolni az eddigi folyamatokat. Míg a járvány előtt több százezer forintot és képesek és hajlandóak voltunk elkölteni marketingre, most ennek csak töredéke juthat számos vállalkozásnál.

Éppen ezért érdemes kis lépésekben gondolkodni, és téglánként újraépíteni a folyamatainkat.

Mire érdemes figyelni az online hirdetések újragondolásakor?

  1. Határozz meg az eddiginél pontosabb célközönséget, hogy feleslegesen ne menjen el a pénzed olyan emberekre, akik nem feltétlenül téged választanak! Inkább legyen szűk, releváns a célcsoport, mint nagyobb, hígabb, csak mert úgy érzed, ő még beleférhet… Nem férhet bele, most nem!
  2. Szólítsd meg a célcsoportod! Felejtsd el az általános szövegeket és képeket és használj olyan kommunikációs stílust, ami a célcsoportra leginkább jellemző!
  3. Ne akarj mindenáron eladni! A tartalomfogyasztás óriásit növekedett az elmúlt időszakban, így próbálj értéket adni a közönségnek. Ha vendéglátásban dolgozol, akkor szuper lehet, ha recept titkokat, különlegességeket osztasz meg, vagy videós tartalmakkal mutatod be a konyhai munkát vendéglődben. Ha a turizmusban vagy érdekelt, akkor szervezz virtuális túrákat a közösségi oldalakon!
youtube videó tartalommarketing

Mi a helyzet azokkal a vállalkozásokkal, amik most pörögnek csak igazán? 

Bár néhány ágazat nehéz helyzetbe került, vannak olyanok, akiknek értékesítési számai szárnyalnak az utóbbi időben. Ilyenek a webáruházak, akik napi fogyasztási, vagy tisztítási termékeket értékesítenek, de a ruházat és a műszaki cikk piacán is erősödés tapasztalható az online értékesítésben.

Fontos, hogy ezekben a szektorokban is érdemes újragondolni a marketinget! Bár most az eddigi költések stabilizálása mellett lehetett jó eredményeket és magasabb bevételeket generálni, fontos, hogy ezt hosszú távon is sikerüljön megtartani!

online marketing webáruház
  1. Emeld meg a hirdetési keretet és több releváns célcsoportnak futass érték alapú hirdetéseket párhuzamosan!
  2. Lassan, folyamatokban ismertesd meg a márkád és a terméked az új emberekkel, hogy ezután vásárlóvá váljanak!
  3. Ha eddig csak egy csatornán voltál jelen a hirdetési kampányaiddal, akkor itt az ideje, hogy nyiss a lehetőségek felé és integráld a rendszereket, hogy a lehető legtöbbet ki tudd hozni az online marketingedből!

Ha úgy érzed, éppen itt az ideje neked is újragondolni az online marketinged, de nem látod át, hogyan lehetne ez a leghatékonyabb, akkor keress bennünket és segítünk kihozni a maximumot vállalkozásodból!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Olcsóbb, vagy alacsonyabb kategóriás marketing? Nem mindegy

Már többször is írtunk arról, hogy milyen szempontok alapján válasszunk magunknak marketingest, ügynökséget. Most pedig abban adunk segítséget, hogy hogyan hasonlítsd össze és értékeld a látszatra hasonló ajánlatokat online marketingre. A fókusz itt azon van, hogy hasonló. Előfordul néhány alkalommal, hogy azt tapasztaljuk, hogy érdeklődőink egy-egy egyeztetést követően úgy döntenek, hogy az általunk egyeztetett stratégia […]

Olvass tovább
Kreativitás vs. automatizmusok

A robotok elveszik a munkánkat? Ahogy egyre többet hallani marketing automatizmusokról, robotokról felmerül a kérdés, hogy mi lesz a kreativitás szerepe a marketingben a jövőben? Mi azt mondjuk, hogy ugyanúgy kulcsszerepe lesz, mint most. Félreértés ne essék, mi nagyon is hiszünk az adatlapú marketingben. Azonban abban is hiszünk, hogy az adatok nem elfojtják, és nem […]

Olvass tovább
Te is bekerültél a Facebook letiltási hullámba?

Mostanában bárhova is nézünk mindenhol letiltott hirdetési fiókokat látunk! Belépünk a szakmai csoportokba: letiltott Facebook hirdetési fiókok! Jönnek a megkeresések online: Letiltották a hirdetési fiókom. Belépünk a hirdetéskezelőbe: igen, jól gondoljátok, a Facebook azzal fogad, hogy letiltotta valamelyik hirdetési fiókunk! Szinte mindennapossá vált, hogy ezzel a problémával szembesülünk, ezért úgy gondoltuk összeszedjük nektek a tapasztalatokat […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Adatkezelési tájékoztató
Impresszum 
©Copyright 2020. RG Stúdió Kft. Minden jog fenntartva!

Székhely: 7632 Pécs, Kodolányi János u. 37
Telefon: +36 30 539 35 56
E-mail: info@rgstudio.hu
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • Digitálisan felkészült vállalkozás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram