Ugye mi jó barátok vagyunk?

2021-06-03

<<< Vissza a bloghoz
2021-06-03

A hosszú együttműködések olyanok, mint a régi barátok, és George R. R. Martin azt mondta, hogy „a régi jó barátoknak sohasem kellene habozniuk, hogy egymásra bízzák magukat.”

Pontosan erre törekszünk mi is egy együttműködésben, hogy olyan bizalom és erre épülő munkakapcsolat alakuljon ki, amelyik a régi barátokra jellemző. Nyilván nincsenek illúzióink azzal kapcsolatban, hogy az üzletben nincs igaz barátság, és ezek a partnerségek nem kebelbarátságok, de attól függetlenül, hogy nem fonjuk be egymás haját nagyon sok közös van egy jól működő együttműködésben és egy évtizedes kapcsolatban.

Ha egy barátunk felhív minket azzal, hogy: Figyu, van egy jól jövedelmező vállalkozási javaslatom, akkor keveset gondolkodunk, hogy beleugorjunk-e. Azért nem kell gondolkodnunk, mert tudjuk, hogy azért kaptuk a tippet, mert a haver jót akar nekünk, megbízható, és biztosan csak akkor ajánlja az ötletet, ha már alaposan utánajárt. A válaszunk ebben az esetben: ha neked oké, nekem is oké.

Ha mi felhívunk egy ötlettel egy régi ügyfelet, ugyanúgy nem akarjuk, hogy gondolkodjon azon, hogy érdemes-e belevágni. Tudnia kell, hogy csak akkor ajánlunk neki valamit, ha már kipróbáltuk, teszteltük és hiszünk benne, vagy pontosan tudjuk, hogy nála is működni fog.

Ha egy régi barátod felhív azzal, hogy hallottad, hogy kijött a Trónok Harca alternatív befejezése, akkor együtt fogtok örülni annak, hogy közösen megnézhetitek.

Ha mi felhívunk egy ügyfelet azzal, hogy megjelent egy új kampánytípus, ami szerintünk nagyon jól kiegészítené az online marketing stratégiáját, akkor reméljük, hogy ugyanolyan izgatott lesz, hogy együtt kipróbálhassuk, mint mi. Az se baj ha nem, helyette lelkesedünk majd mi, mert a célunk közös: fejlődjünk közösen.

Ha a barátod felhív azzal, hogy szakított vele a párja, akkor együtt fogtok szomorkodni, de megpróbálod felvidítani és megmutatni a kiutat.

Ha mi felhívjuk a partnereinket azzal, hogy a Facebook az iOS frissítésével megint egy csomó adattól fosztott meg minket, akkor pedig egyben mi leszünk a jó és a rossz hír hozói is. A közös búsongás után ugyanis azt is elmondjuk, hogy hogyan fogjuk áthidalni a problémákat és mi a megoldás.

A hasonlóság a kétféle kapcsolat között a bizalom és a múlt.

A marketing együttműködés olyan mint a házasság

Nem szeretjük azt érezni, hogy az ügyfeleink bizonytalanok és azt sem szeretjük hallani, hogy: „Majd meglátjuk”. Ezért az együttműködéseinket ugyanúgy építjük ahogyan egy párkapcsolatot építenek.

Először megismerjük egymást és megnézzük, hogy illünk-e egymáshoz. Már korábban is írtunk a professzionális kémiáról, amit mi csak RG kompatibilitásnak hívunk. Már az együttműködések elején látszik, hogy tudunk-e jól együtt dolgozni. Az RG Stúdió 20 éves működése alatt már kitapasztaltuk, hogy milyen ügyfelekkel passzolunk: akik együttműködésben és nem megbízásban gondolkodnak, akik partnert keresnek és nem alkalmazottat, akik előre tekintenek és nem óvatoskodnak és akik ugyanúgy hosszú távon gondolkodnak mint mi.

Azt gondoljuk, hogy azzal, ha már az elején kiderül nem gondolkodunk ugyanúgy és nem illünk össze, azzal sok pénzt és időt megspórolunk egymásnak, így nem titkoljuk el azt sem, ha úgy érezzük, nem fogunk tudni együtt dolgozni. Nem gond, ha másként gondolkodik az ügyfél mint mi, csak akkor nem mi vagyunk neki az ideális partner.

Tartós párkapcsolatra... pardon együttműködésre keresünk partnereket, ezért nem sietünk az együttműködés elején mindent belezsúfolni. Nem fogunk kétségbe esni azon sem, ha az ügyfél óvatosan vág bele a közös munkába és azt mondja, hogy az ajánlott 20 órás szerződés helyett csak havi pár konzultációt szeretne. Azért nem bánjuk, mert biztosak vagyunk benne, hogy a konzekvens jó munka meghozza a bizalmat és a bátorságot egy nagyobb együttműködéshez.

Tudjuk, mert nem egy évek, sőt évtizedek óta tartó munkakapcsolatunk van. Ahogy a jó házasságot, úgy az ilyen régi kapcsolatokat is fel kell dobni néha, ezért bizonyos időnként váltogatjuk a projekt teamet. Nem, ez nem párkapcsolati tanács és ebben NEM hasonlítanak az együttműködéseink a házasságokra. Tartsunk ki egymás mellett! 😉

Viszont az együttműködésekben nem árt néha, ha egy új szemmel figyeljük a dolgokat, és mi is gyakran abba a csapdába esünk, hogy olyannyira bevonódunk a projektbe és annyira rutinná válik egy idő után az együttműködés, hogy nem látjuk a fától az erdőt.

Ekkor szoktunk bevonni egy másik munkatársat, aki eddig nem szerepelt a projektben, vagy esetenként projektvezetőt is váltunk, hogy frissítsünk. Baráti körön belül marad a projekt ekkor is, és nem vesznek el a kialakított üzleti barátságok sem, csak egy új nézőpontot alakítunk ki ezáltal.

A dolog a tapasztataink alapján működik, mert még az évek óta tartó együttműködésekben is tudunk újat alkotni, más irányokat kipróbálni és új stratégiával tovább fejlődni.

Tudjuk, hogy a bizalom kincs, ezért minden együttműködésünkben arra törekszünk, hogy ez a bizalom hamar kialakuljon és hosszú ideig táplálja a partnerkapcsolatunkat.

Szeretnél velünk kötetlenül beszélgetni? Akkor keress minket!

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Olcsóbb, vagy alacsonyabb kategóriás marketing? Nem mindegy

Már többször is írtunk arról, hogy milyen szempontok alapján válasszunk magunknak marketingest, ügynökséget. Most pedig abban adunk segítséget, hogy hogyan hasonlítsd össze és értékeld a látszatra hasonló ajánlatokat online marketingre. A fókusz itt azon van, hogy hasonló. Előfordul néhány alkalommal, hogy azt tapasztaljuk, hogy érdeklődőink egy-egy egyeztetést követően úgy döntenek, hogy az általunk egyeztetett stratégia […]

Olvass tovább
Kreativitás vs. automatizmusok

A robotok elveszik a munkánkat? Ahogy egyre többet hallani marketing automatizmusokról, robotokról felmerül a kérdés, hogy mi lesz a kreativitás szerepe a marketingben a jövőben? Mi azt mondjuk, hogy ugyanúgy kulcsszerepe lesz, mint most. Félreértés ne essék, mi nagyon is hiszünk az adatlapú marketingben. Azonban abban is hiszünk, hogy az adatok nem elfojtják, és nem […]

Olvass tovább
Te is bekerültél a Facebook letiltási hullámba?

Mostanában bárhova is nézünk mindenhol letiltott hirdetési fiókokat látunk! Belépünk a szakmai csoportokba: letiltott Facebook hirdetési fiókok! Jönnek a megkeresések online: Letiltották a hirdetési fiókom. Belépünk a hirdetéskezelőbe: igen, jól gondoljátok, a Facebook azzal fogad, hogy letiltotta valamelyik hirdetési fiókunk! Szinte mindennapossá vált, hogy ezzel a problémával szembesülünk, ezért úgy gondoltuk összeszedjük nektek a tapasztalatokat […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Adatkezelési tájékoztató
Impresszum 
©Copyright 2020. RG Stúdió Kft. Minden jog fenntartva!

Székhely: 7632 Pécs, Kodolányi János u. 37
Telefon: +36 30 539 35 56
E-mail: info@rgstudio.hu
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • Digitálisan felkészült vállalkozás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram