6 tipp a III. Big Marketing Day konferenciáról

2019-06-03

<<< Vissza a bloghoz
2019-06-03

Május 23-án sikeresen lezajlott az általunk harmadik alkalommal megrendezett Big Marketing Day konferencia. Korábban már olvashattatok az esemény részleteiről, most azonban egy izgalmas élménybeszámolóval készültünk.

Ebben a cikkben a tapasztalatok mellett előadói csapatunk a konferencián elhangzott hasznos tanácsokat is megosztják veletek.

Facebook, Instagram, Youtube - a te célcsoportod hol konvertál?

Az idei konferencián is izgalmas témában adott elő Gere Alexandra, online marketing menedzserünk.
„Előadásomban bemutattam a közösségi média fő zászlós hajóinak aktuális felhasználószámait a Facebbok, az Instagram és a YouTube vonatkozásában, valamint konkrét hirdetéscsomagok összeállításával készültem a résztvevőknek az egyes üzleti célok megvalósítása érdekében. Fontosnak tartottam megvizsgálni, hogy mely csatornákon mely generációk a leginkább aktívak és milyen kampánytípussal tudjuk megszólítani az egyes őket az egyes felületeken. Remélem, hogy mindenkinek tudtam olyan információt átadni, amit bele tud építeni a napi marketing tevékenységbe és ezzel támogatni tudja az üzleti célok elérését.”

Íme néhány tipp az előadásból, egyrészt azoknak, akik nem tudtak részt venni a konferencián, de céljuk a hatékonyságnövelés az online térben, másrészt a résztvevőknek, akik megtiszteltek figyelmükkel a Big Marketing Day-en:

  1. Nagyon fontos, hogy minden vállalkozás határozza meg tisztán, hogy az online jelenlét, mely üzleti céljait támogatja és mely csatornák segítségével érhetjük el a legtöbb konverziót a legkisebb költségen.
  2. E mellett elengedhetetlen, hogy elemezzük, hogy az egyes célcsoportjaink, melyik csatornán a leginkább elérhetőek és kommunikációs szempontból alkalmazkodjunk az ő stílusukhoz és a kiválasztott csatornához.
  3. Ha elsődleges célunk is az értékesítés, fontos, hogy a sales hirdetések és posztok mellett, adjunk értéket a potenciális vagy meglévő vásárlóknak, blogcikkek vagy videók formájában!

 

Így kerestek ti – A keresési szokás változásairól

Ezzel a címmel adott elő Müller-Váczi Lívia, online marketing tanácsadónk, aki szerint a generációváltás a keresési szokások tekintetében egy nagyon izgalmas témakör. Miért is? Az új nemzedék a technológiai változások hatására nem csak új csatornákon, de új módokon is keresi az információt.

„Rendkívül érdekesnek találom ezeket a változásokat, ezért az előadásomban is azt jártam körbe, hogy a ma nemzedéke hogyan vált a hagyományos keresési csatornákon nyelvezetet, amikor információ vagy termék után kutat. Nem csak generációs, de vásárlói szándék szerinti különbségek vannak abban is, hogy mely keresőmotorokat használják a fogyasztóink, amikor vásárlási döntés előtt állnak. Személyesen is tapasztaltam ezeket az elmozdulásokat mind a nyelvezetben, a használt keresőszavakban, ezért egy személyes példámon keresztül mutattam be a résztvevőknek, hogy hol számíthatnak a vásárlóik érdeklődésére, és hogy miként kell ezekre felkészíteniük a felületeiket.”

Milyen tanácsot kaptak a résztvevők a témában?

„Ha lépést akarnak tartani a trendekkel, akkor arra bíztatnám a vállalkozókat, hogy gondolkodjanak a vásárlók fejével, és készüljenek fel a kérdések formájában érkező kulcsszavakra, mert a proaktív hozzáállás eredményesebben hozzájuk vezetheti az érdeklődőket.”

Messenger Marketing – a Chatbotok térhódítása

A konferencia utolsó előadásában Berek Péter kollégánk a Messenger marketing lehetőségeit mutatta be. „Ezen a platformon kiemelkedő hangsúly van jelenleg, hiszen a Facebook az idei fejlesztői konferenciáján bejelentette, hogy mostantól a Messengerre fogja a vállalat áthelyezni a fókuszt. Az F8-al kapcsolatban bemutattam a legfontosabb újdonságokat, amelyek a közeljövőben várhatóak. Megnéztük ezeket követően a Messenger leghatékonyabb marketing eszközeit a Chatbotokat, meghatároztuk, hogy mik is pontosan azok a Chatbotok, milyen előnyeik vannak mind vállalati, mind pedig felhasználói oldalról. Több esettanulmányon keresztül megvizsgáltuk, hogy milyen eredményeket lehet elérni a ChatBotok segítségével, végül pedig bemutattam egy olyan egyedülálló időpont foglaló rendszer, aminek köszönhetően a felhasználók a Messengeren keresztül tudnak időpontot foglalni.”

A témában az alábbi tanácsok hangzottak el:

  1. Amennyiben nincs Chatbotunk, használjuk a Messenger újítását, a lead sablont, hiszen ennek köszönhetően a hirdetésekből a Messengerbe terelt felhasználóktól könnyedén be tudunk gyűjteni olyan adatokat, amelyek a vállalatunk számára fontosak lehetnek. Ezt követően pedig tudjuk szegmentálni a felhasználókat és a bekért adatok alapján felkeresni őket személyre szabott ajánlatunkkal.
  2. A második pontom szorosan kapcsolódik az elsőhöz, hiszen amennyiben nincs még a ChatBotunk, azt javaslom minden vállalat számára, hogy kezdjen bele a kialakításába, hiszen jelenleg nem igazán lehet találni ennél hatékonyabb marketingeszközt! Miért is? Alacsony költségen tudunk felhasználókat beterelni a botunkba, ahol könnyedén tudjuk őket szegmentálni. Ezt követően pedig az adott szegmensnek megfelelően tudunk számukra egyedi üzeneteket megjeleníteni. Az üzenetek megnyitási és átkattintási aránya pedig jóval az emailek megnyitása és átkattintási aránya felett van. Ezen felül pedig számos funkciót be tud tölteni egy ChatBot, mint például az ügyfélszolgálati szerep, vagy az időpontfoglalás.

Reméljük, tudjátok hasznosítani a fenti tippeket közösségi marketingetek során! Ha azonban kérdésetek merült fel, keressetek minket!

Ha pedig nem tudtatok részt venni a rendezvényen, ne aggódjatok, ugyanis a pozitív visszajelzéseknek köszönhetően a dél-dunántúli online marketing konferenciasorozatunk a jövő évben is megrendezésre kerül!

Eredményes online marketinget kívánunk mindenkinek!

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mire számíthatunk 2021-ben az online piacon?

Talán sosem volt olyan nehéz jóslatokat, elvárásokat mondani egy évre, mint most. Eddig minden év végén már nagyjából láttuk azt, hogy milyen lesz a következő, de legalábbis a trendeket, meghatározó gondolatokat és jellemző stratégiákat fel lehetett előre térképezni. Idén nem. Idén tanácsokat adunk inkább arra, hogy hogyan készüljünk fel a következő évre, ennek az évnek […]

Olvass tovább
Mit tanított nekünk 2020?

A Collins szótár minden évben kihirdeti az év szavát, és tökéletesen jellemzi az évet az, hogy idén ez a szó a lockdown (vagyis lezárás, karantén) lett. Ha az online marketing világában keressük 2020 legjellemzőbb kifejezéseit akkor valószínűleg az újratervezés, reagálás és fejlesztés lennének azok a szavak amik először az eszünkbe jutnak. Ha a saját dolgainkra, […]

Olvass tovább
Egy sikeres NEM Black Friday akció novemberben

A novemberi időszak mindig nagyon sűrű online marketing kampányok tekintetében egyrészt mert a karácsony közeledtével egyre több a hirdető és nagyobb a zaj, másrészt pedig ez a fekete pénteki akciók hónapja. Fekete hónaptól kezdve fekete napokig mindenféle ajánlattal találkozunk, ezért elég nehéz kiemelkedni a kedvezményes lehetőségek közül. Ügyfelünk, aki társasjátékokat és kártyajátékokat forgalmaz több kedvezményes […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram