Termékértékesítés az Instagramon! Vajon működik?

2019-05-29

<<< Vissza a bloghoz
2019-05-29

Manapság a legtöbb vállalkozás, webáruházon keresztül értékesít termékeket, így tisztában van vele, hogy hatékony online marketing tevékenység és PPC hirdetések nélkül már nem tudjuk elérni üzleti céljainkat.

A márkák azonban az esetek többségében a Facebook és a Google Ads hirdetési rendszereit alkalmazza a webáruház forgalmának növelése érdekében.

De mi a helyzet az Instagrammal?

Ezen a csatornán is van létjogosultsága a PPC hirdetéseknek, vagy ez a Facebookhoz képest még gyerekcipőben jár? Most kiderül!

Ügyfelünk, egy sportruházati webáruházat üzemeltet, melynek elsődleges célcsoportja a focisták, a kis iskolásokon keresztül egészen a 30 év feletti korosztályig.

Amikor elindítottuk az együttműködést, akkor a fókuszt egyértelműen a Facebook hirdetésekre helyeztük, hiszen a tapasztalatok alapján még mindig ez a csatorna az, ahol a legtöbb konverziót érhetjük el a legalacsonyabb áron az online értékesítések tekintetében. Mivel azonban a célcsoport nagy részét már a Z és az Y generáció tagjai teszik ki, mindenképpen javasoltuk, hogy kezdjünk el kiépíteni a hirdetések mellett egy hatékony Instagram jelenlétet is. Ezen a platformon ugyanis hazánkban 2 000 000 felhasználó található meg, melynek legaktívabb tagjai a 18-25 év közöttiek, akiknek egy része már rendelkezik fizetőképes kereslettel.

  1. Első körben szakmailag azt tartottuk helyesnek, ha követőtábort építünk az instagramon, hiszen ezen a csatornán az ingyenes marketing lényegesen kedvezőbb, mint a Facebook felületén (Az organikus elérések és interakciók aránya magasabb). A követőszerzésre egy elérés típusú kampányt indítottunk, melynek kreatívja egy rövid sztoriban elhelyezett videó volt, ami felhívta a figyelmet arra, hogy miért érdemes követni a profilunkat. Ez a kampány felülmúlta a várakozásokat és havi szinten 150-200 követőt hozott a profilra, minimális költségkeret mellett. Természetesen a követőszerzéssel párhuzamosan érkeztek a kreatív tartalmak is a profilra, videók, sztorik és képek formájában. Az interakciós arány ekkor a követők számával egyenes arányban növekedett, azaz releváns követőbázist sikerült építenünk a csatornán.
  2. Amikor láttuk, hogy az Instagram abszolút hatékonynak bizonyul a márkaépítés és a kapcsolattartás tekintetében, úgy döntöttünk, hogy elindítunk egy értékesítés kampányt is PPC hirdetések segítségével ezen a felületen. 
    Mivel ez kezdetben csak próba volt, ezért egy minimális 50 000 Ft-os költségvetéssel indítottuk el. A kampány típusát tekintve a konverziós célt választottuk ki és galéria típusú kreatívval, sztori és képfolyambeli megjelenítéssel kezdtük el pörgetni a hirdetéseket. A galériakártya első helyére egy rövid videót illesztettünk, ami stílusában alkalmazkodik a célcsoport kommunikációs stílusához és az instagram csatornába is szépen belesimul, majd a többi galériakártyán már konkrét termékeket mutattunk meg a potenciális vásárlóknak. A célzás tekintetében érdeklődés alapú szegmenseket, illetve remarketinget alkalmaztunk. Az 50 000 Ft-os keretből egy hónap alatt 82 vásárlást generáltunk csak az instagram csatornáján, amiből 1 400 000 Ft bevétel keletkezett a webáruházban és az egy vásárlásra jutó költség 650 Ft volt. Elképesztő, igaz? A pozitív kezdést követően hónapról hónapra emeltük a hirdetési keretünket azt tesztelve, hogy mennyi az az összeg, amelyből a bevételeket növelhetjük a konverziós árak stabilan tartása/csökkentése mellett.
  3. Hogy mi a tanulság? Ha az egyik fő célcsoport esetetekben is az Y és a Z generáció és online környezetben értékesítetek, akkor merjetek belevágni egy külön kerettel működtetett konverzió alapú Instagram kampányba, hiszen a célcsoport ezen a csatornán tölti el a legtöbb időt, így itt érdemes megszólítani őket! E mellett pedig nagyon fontos, hogy a hirdetések kreatív tartalmát a célcsoport kommunikációs stílusához alakítsátok ki és az értékesítési üzeneten kívül, adjatok értéket is a potenciális vásárlók számára!

Ha technikai, vagy stratégiai kérdésed van a hatékony Instagram jelenléttel és az itt futtatott PPC kampányokkal kapcsolatban, akkor keress meg bennünket és konzultáljunk!

Személyre szabott tanácsainkkal segítünk fellendíteni online marketingedet és megoldást találni az esetleg problémáidra! 


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mire számíthatunk 2021-ben az online piacon?

Talán sosem volt olyan nehéz jóslatokat, elvárásokat mondani egy évre, mint most. Eddig minden év végén már nagyjából láttuk azt, hogy milyen lesz a következő, de legalábbis a trendeket, meghatározó gondolatokat és jellemző stratégiákat fel lehetett előre térképezni. Idén nem. Idén tanácsokat adunk inkább arra, hogy hogyan készüljünk fel a következő évre, ennek az évnek […]

Olvass tovább
Mit tanított nekünk 2020?

A Collins szótár minden évben kihirdeti az év szavát, és tökéletesen jellemzi az évet az, hogy idén ez a szó a lockdown (vagyis lezárás, karantén) lett. Ha az online marketing világában keressük 2020 legjellemzőbb kifejezéseit akkor valószínűleg az újratervezés, reagálás és fejlesztés lennének azok a szavak amik először az eszünkbe jutnak. Ha a saját dolgainkra, […]

Olvass tovább
Egy sikeres NEM Black Friday akció novemberben

A novemberi időszak mindig nagyon sűrű online marketing kampányok tekintetében egyrészt mert a karácsony közeledtével egyre több a hirdető és nagyobb a zaj, másrészt pedig ez a fekete pénteki akciók hónapja. Fekete hónaptól kezdve fekete napokig mindenféle ajánlattal találkozunk, ezért elég nehéz kiemelkedni a kedvezményes lehetőségek közül. Ügyfelünk, aki társasjátékokat és kártyajátékokat forgalmaz több kedvezményes […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram