Termékértékesítés az Instagramon! Vajon működik? Most megmutatjuk!

2019-05-29

<<< Vissza a bloghoz
2019-05-29

Manapság a legtöbb vállalkozás, webáruházon keresztül értékesít termékeket tisztában van vele, hogy hatékony online marketing tevékenység és PPC hirdetések nélkül már nem tudjuk elérni üzleti céljainkat.

A márkák azonban az esetek többségében a Facebook és a Google Ads hirdetési rendszereit alkalmazza a webáruház forgalmának növelése érdekében. De mi a helyzet az Instagrammal? Ezen a csatornán is van létjogosultsága a PPC hirdetéseknek, vagy ez a Facebookhoz képest még gyerekcipőben jár? Most kiderül!

 

Ügyfelünk, egy sportruházati webáruházat üzemeltet, melynek elsődleges célcsoportja a focisták, a kis iskolásokon keresztül egészen a 30 év feletti korosztályig. Amikor elindítottuk az együttműködést, akkor a fókuszt egyértelműen a Facebook hirdetésekre helyeztük, hiszen a tapasztalatok alapján még mindig ez a csatorna az, ahol a legtöbb konverziót érhetjük el a legalacsonyabb áron az online értékesítések tekintetében. Mivel azonban a célcsoport nagy részét már a Z és az Y generáció tagjai teszik ki, mindenképpen javasoltuk, hogy kezdjünk el kiépíteni a hirdetések mellett egy hatékony Instagram jelenlétet is. Ezen a platformon ugyanis hazánkban 2 000 000 felhasználó található meg, melynek legaktívabb tagjai a 18-25 év közöttiek, akiknek egy része már rendelkezik fizetőképes kereslettel.

  1. Első körben szakmailag azt tartottuk helyesnek, ha követőtábort építünk az instagramon, hiszen ezen a csatornán az ingyenes marketing lényegesen kedvezőbb, mint a Facebook felületén (Az organikus elérések és interakciók aránya magasabb). A követőszerzésre egy elérés típusú kampányt indítottunk, melynek kreatívja egy rövid sztoriban elhelyezett videó volt, ami felhívta a figyelmet arra, hogy miért érdemes követni a profilunkat. Ez a kampány felülmúlta a várakozásokat és havi szinten 150-200 követőt hozott a profilra, minimális költségkeret mellett. Természetesen a követőszerzéssel párhuzamosan érkeztek a kreatív tartalmak is a profilra, videók, sztorik és képek formájában. Az interakciós arány ekkor a követők számával egyenes arányban növekedett, azaz releváns követőbázist sikerült építenünk a csatornán.
  1. Amikor láttuk, hogy az Instagram abszolút hatékonynak bizonyul a márkaépítés és a kapcsolattartás tekintetében, úgy döntöttünk, hogy elindítunk egy értékesítés kampányt is PPC hirdetések segítségével ezen a felületen. Mivel ez kezdetben csak próba volt, ezért egy minimális 50 000 Ft-os költségvetéssel indítottuk el. A kampány típusát tekintve a konverziós célt választottuk ki és galéria típusú kreatívval, sztori és képfolyambeli megjelenítéssel kezdtük el pörgetni a hirdetéseket. A galériakártya első helyére egy rövid videót illesztettünk, ami stílusában alkalmazkodik a célcsoport kommunikációs stílusához és az instagram csatornába is szépen belesimul, majd a többi galériakártyán már konkrét termékeket mutattunk meg a potenciális vásárlóknak. A célzás tekintetében érdeklődés alapú szegmenseket, illetve remarketinget alkalmaztunk. Az 50 000 Ft-os keretből egy hónap alatt 82 vásárlást generáltunk csak az instagram csatornáján, amiből 1 400 000 Ft bevétel keletkezett a webáruházban és az egy vásárlásra jutó költség 650 Ft volt. Elképesztő, igaz? A pozitív kezdést követően hónapról hónapra emeltük a hirdetési keretünket azt tesztelve, hogy mennyi az az összeg, amelyből a bevételeket növelhetjük a konverziós árak stabilan tartása/csökkentése mellett.
  1. Hogy mi a tanulság? Ha az egyik fő célcsoport esetetekben is az Y és a Z generáció és online környezetben értékesítetek, akkor merjetek belevágni egy külön kerettel működtetett konverzió alapú Instagram kampányba, hiszen a célcsoport ezen a csatornán tölti el a legtöbb időt, így itt érdemes megszólítani őket! E mellett pedig nagyon fontos, hogy a hirdetések kreatív tartalmát a célcsoport kommunikációs stílusához alakítsátok ki és az értékesítési üzeneten kívül, adjatok értéket is a potenciális vásárlók számára!

Ha technikai, vagy stratégiai kérdésed van a hatékony Instagram jelenléttel és az itt futtatott PPC kampányokkal kapcsolatban, akkor keress meg bennünket és konzultáljunk!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Online jelenlétet a dél-dunántúli vállalkozásoknak!

Az RG Stúdió a szívén viseli a dél-dunántúli régió kis- és középvállalkozásainak online marketing fejlődését, ezért minden lehetőséget megragadunk, hogy át tudjunk nekik adni friss és releváns tudást a témában. A nemrégiben tartott III. Big Marketing Day után most a Vállalkozz Digitálisan! rendezvénysorozat pécsi állomásán szólítottuk meg a helyi kkv-kat. A Modern Vállalkozások Programja hasonlóan […]

Olvass tovább
Közlemény adatátadásról

2019. május 27-ével a kozossegikalandozasok.hu domain alatt lévő, Közösségi Kalandozások blog és kapcsolódó közösségi felületek valamint az ahhoz kapcsolódó személyes adatokat tartalmazó adatbázisok és hírlevél lista az RG Stúdió tulajdonából átkerült a Lévai Richárd által alapított Liftup Kft. tulajdonába. Az adatátadáshoz adott - külön hozzájárulás nélküli adatkezelés feltétele hogy érdekmérlegelési teszt készüljön, amit teljes terjedelmében […]

Olvass tovább
6 tipp a III. Big Marketing Day konferenciáról

Május 23-án sikeresen lezajlott az általunk harmadik alkalommal megrendezett Big Marketing Day konferencia. Korábban már olvashattatok az esemény részleteiről, most azonban egy izgalmas élménybeszámolóval készültünk. Ebben a cikkben a tapasztalatok mellett előadói csapatunk a konferencián elhangzott hasznos tanácsokat is megosztják veletek. Facebook, Instagram, Youtube - a te célcsoportod hol konvertál? Az idei konferencián is izgalmas […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
CHATBOT FELIRATKOZÁS
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram