Termékértékesítés az Instagramon! Vajon működik?

2019-05-29

<<< Vissza a bloghoz
2019-05-29

Manapság a legtöbb vállalkozás, webáruházon keresztül értékesít termékeket, így tisztában van vele, hogy hatékony online marketing tevékenység és PPC hirdetések nélkül már nem tudjuk elérni üzleti céljainkat.

A márkák azonban az esetek többségében a Facebook és a Google Ads hirdetési rendszereit alkalmazza a webáruház forgalmának növelése érdekében.

De mi a helyzet az Instagrammal?

Ezen a csatornán is van létjogosultsága a PPC hirdetéseknek, vagy ez a Facebookhoz képest még gyerekcipőben jár? Most kiderül!

Ügyfelünk, egy sportruházati webáruházat üzemeltet, melynek elsődleges célcsoportja a focisták, a kis iskolásokon keresztül egészen a 30 év feletti korosztályig.

Amikor elindítottuk az együttműködést, akkor a fókuszt egyértelműen a Facebook hirdetésekre helyeztük, hiszen a tapasztalatok alapján még mindig ez a csatorna az, ahol a legtöbb konverziót érhetjük el a legalacsonyabb áron az online értékesítések tekintetében. Mivel azonban a célcsoport nagy részét már a Z és az Y generáció tagjai teszik ki, mindenképpen javasoltuk, hogy kezdjünk el kiépíteni a hirdetések mellett egy hatékony Instagram jelenlétet is. Ezen a platformon ugyanis hazánkban 2 000 000 felhasználó található meg, melynek legaktívabb tagjai a 18-25 év közöttiek, akiknek egy része már rendelkezik fizetőképes kereslettel.

  1. Első körben szakmailag azt tartottuk helyesnek, ha követőtábort építünk az instagramon, hiszen ezen a csatornán az ingyenes marketing lényegesen kedvezőbb, mint a Facebook felületén (Az organikus elérések és interakciók aránya magasabb). A követőszerzésre egy elérés típusú kampányt indítottunk, melynek kreatívja egy rövid sztoriban elhelyezett videó volt, ami felhívta a figyelmet arra, hogy miért érdemes követni a profilunkat. Ez a kampány felülmúlta a várakozásokat és havi szinten 150-200 követőt hozott a profilra, minimális költségkeret mellett. Természetesen a követőszerzéssel párhuzamosan érkeztek a kreatív tartalmak is a profilra, videók, sztorik és képek formájában. Az interakciós arány ekkor a követők számával egyenes arányban növekedett, azaz releváns követőbázist sikerült építenünk a csatornán.
  2. Amikor láttuk, hogy az Instagram abszolút hatékonynak bizonyul a márkaépítés és a kapcsolattartás tekintetében, úgy döntöttünk, hogy elindítunk egy értékesítés kampányt is PPC hirdetések segítségével ezen a felületen. 
    Mivel ez kezdetben csak próba volt, ezért egy minimális 50 000 Ft-os költségvetéssel indítottuk el. A kampány típusát tekintve a konverziós célt választottuk ki és galéria típusú kreatívval, sztori és képfolyambeli megjelenítéssel kezdtük el pörgetni a hirdetéseket. A galériakártya első helyére egy rövid videót illesztettünk, ami stílusában alkalmazkodik a célcsoport kommunikációs stílusához és az instagram csatornába is szépen belesimul, majd a többi galériakártyán már konkrét termékeket mutattunk meg a potenciális vásárlóknak. A célzás tekintetében érdeklődés alapú szegmenseket, illetve remarketinget alkalmaztunk. Az 50 000 Ft-os keretből egy hónap alatt 82 vásárlást generáltunk csak az instagram csatornáján, amiből 1 400 000 Ft bevétel keletkezett a webáruházban és az egy vásárlásra jutó költség 650 Ft volt. Elképesztő, igaz? A pozitív kezdést követően hónapról hónapra emeltük a hirdetési keretünket azt tesztelve, hogy mennyi az az összeg, amelyből a bevételeket növelhetjük a konverziós árak stabilan tartása/csökkentése mellett.
  3. Hogy mi a tanulság? Ha az egyik fő célcsoport esetetekben is az Y és a Z generáció és online környezetben értékesítetek, akkor merjetek belevágni egy külön kerettel működtetett konverzió alapú Instagram kampányba, hiszen a célcsoport ezen a csatornán tölti el a legtöbb időt, így itt érdemes megszólítani őket! E mellett pedig nagyon fontos, hogy a hirdetések kreatív tartalmát a célcsoport kommunikációs stílusához alakítsátok ki és az értékesítési üzeneten kívül, adjatok értéket is a potenciális vásárlók számára!

Ha technikai, vagy stratégiai kérdésed van a hatékony Instagram jelenléttel és az itt futtatott PPC kampányokkal kapcsolatban, akkor keress meg bennünket és konzultáljunk!

Személyre szabott tanácsainkkal segítünk fellendíteni online marketingedet és megoldást találni az esetleg problémáidra! 


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Te is bekerültél a Facebook letiltási hullámba?

Mostanában bárhova is nézünk mindenhol letiltott hirdetési fiókokat látunk! Belépünk a szakmai csoportokba: letiltott Facebook hirdetési fiókok! Jönnek a megkeresések online: Letiltották a hirdetési fiókom. Belépünk a hirdetéskezelőbe: igen, jól gondoljátok, a Facebook azzal fogad, hogy letiltotta valamelyik hirdetési fiókunk! Szinte mindennapossá vált, hogy ezzel a problémával szembesülünk, ezért úgy gondoltuk összeszedjük nektek a tapasztalatokat […]

Olvass tovább
Ugye mi jó barátok vagyunk?

A hosszú együttműködések olyanok, mint a régi barátok, és George R. R. Martin azt mondta, hogy „a régi jó barátoknak sohasem kellene habozniuk, hogy egymásra bízzák magukat.” Pontosan erre törekszünk mi is egy együttműködésben, hogy olyan bizalom és erre épülő munkakapcsolat alakuljon ki, amelyik a régi barátokra jellemző. Nyilván nincsenek illúzióink azzal kapcsolatban, hogy az […]

Olvass tovább
Az online marketing, olyan, mint a hagyma

Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a felszínt nézzük. Nem kezdjük el csiszolgatni a külső réteget anélkül, hogy le […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram