Te is bekerültél a Facebook letiltási hullámba?

2021-06-22

<<< Vissza a bloghoz
2021-06-22

Mostanában bárhova is nézünk mindenhol letiltott hirdetési fiókokat látunk!

  • Belépünk a szakmai csoportokba: letiltott Facebook hirdetési fiókok!
  • Jönnek a megkeresések online: Letiltották a hirdetési fiókom.
  • Belépünk a hirdetéskezelőbe: igen, jól gondoljátok, a Facebook azzal fogad, hogy letiltotta valamelyik hirdetési fiókunk!

Szinte mindennapossá vált, hogy ezzel a problémával szembesülünk, ezért úgy gondoltuk összeszedjük nektek a tapasztalatokat a megelőzésről és kezelésről, hogy nektek már ne hulljon ki a hajatok tőle, mint nekünk.

A letiltások mögötti gondolat alapvetően az, hogy a Facebook annak érdekében, hogy biztosítsa az emberek és vállalkozások közötti pozitív élményeket, ellenőrzi, hogy a hirdetési fiókok eleget tesznek-e a Felhasználási feltételeknek és megfelelnek-e a Hirdetési szabályzatnak.

Ezzel nincs is semmi gond, ha a Facebook rendszerét használjuk joggal várja el, hogy betartsuk a szabályokat. A gond akkor van, ha nem ismerjük ezeket a szabályokat, vagy elbeszélünk egymás mellett a Facebook robotjaival.

Bármelyik eset is álljon fenn van, általában van megoldás. A jobbik az, ha a robotok kavartak be, és értelmeztek félre valamit, mert egy egyszerű kérelemmel akár két napon beül is visszakaphatjuk a fiókunkat és mehet tovább a munka. A rosszabbik az, ha valós szabálysértés történt, mert akkor bizony akár több évi munkánk, adatunk, épített közönségünk mehet a kukába.

Hogy ez veletek ne történjen meg, összeszedtük a leggyakoribb okokat a tiltásra, mert ha meg lehet előzni előzzük meg.

Ezekre figyelj, ha hirdetsz és megmarad a fiókod:       


1. Belépési anomáliák

Ebben az esetben az zavarja meg a Facebook-ot, hogy túl gyakran jelentkezünk be különböző helyszínekről (IP-címekről). Miért érzi ezt gyanúsnak? Mert ugyanez történik akkor is, ha esetleg ellopták a fiókodat. Azért nem tudunk haragudni a Facebookra, mert a mi adatainkat védi, de nyilván nem tudunk dolgozni, ha ez gyakran megtörténik.

Így előzd meg!

Használd a kétlépcsős azonosítást és konzekvensen ugyanabból a böngészőből jelentkezz be!

2. „Rossz” landing oldal

Sokan nem tudják, hogy a Facebook nem csak a hirdetéseket ellenőrzi, hanem azokat a landing oldalakat is, amelyekre a hirdetések vezetnek.  Ha itt elbukik a hirdetésed ugyanúgy letilthatja a fiókod.

Megelőzésre több javaslatunk is van!

  • Az egyik, hogy figyelj oda arra, hogy valóban azt nyújtsd, amit ígérsz! Vagyis, ha pl. ingyen letölthető e-bookot hirdetsz, akkor ne vásárlási oldalra vidd a felhasználókat!
  • Ha lehet, kerüld az automatikusan elinduló videókat és popup ablakokat is a landingeden.
  • Figyelj oda, hogy véletlenül se vezessen a hirdetés 404-es oldalra.
  • Az oldalad minőségére is ügyelj, mert a Facebook nem örül neki, ha egy alacsony minőségű oldalra szeretnéd átvinni a felhasználókat. Ilyen lehet pl. ha a tartalomhoz képest aránytalanul sok a hirdetés, ha nem található az oldalon érdemi vagy eredeti tartalom vagy ha egy adott tartalmat több átkattintással tudunk elérni.

A Facebook célja, hogy a hirdetői transzparensek és hitelesek legyenek. Ha úgy érzi, hogy valahol felmerül a megtévesztés látszata is (akkor is ha nem szándékos), akkor azt jelezni fogja egy tiltás formájában.

PRO tipp (igazából alap...): Az oldaladat lásd el SSL tanúsítvánnyal! Ez azért is jó, mert a Google az ilyen oldalakat magasabbra értékeli és segíthet előrébb jutni a keresési találatok között.

3. Költési szokások

Főleg újonnan létrehozott fiókok esetében a Facebook gyanúsnak érzékelheti azt is, ha hirtelen tetemesebb összeget elköltesz hirdetésekre vagy ha túlságosan elaprózod a hirdetéseid költségeit.

Ennek az oka szintén az ellopott fiókokban keresendő, hasonlóan viselkednek a feltört fiókokban is, tehát a hirdetési platform részéről ez is egy óvatossági lépés a te védelmedben. Nyilván van egy elképzelésed a büdzsédről, de érdemes lassabban, pár hét alatt felépíteni a tervezett azt, mint 100%-kal indítani. Új fiók esetében a napi 15%-os költségkeret-emelés a biztonságos ütem.

4. Negatív renomé

Az egyik első dolog, amit egy algoritmus megnéz egy új hirdetés elbírálásakor, az az, hogy a fiók korábbi hirdetései között milyen arányban voltak jóváhagyott hirdetések. Ha azonban pár visszadobott hirdetéssel elégetted a fiók hitelességét, akkor később is számíthatsz tiltásramég akkor is, ha az utolsó pontig betartottad a szabályokat!

Nyilván ez akkor is problémás, ha nem te voltál a hunyó, hanem a Facebook értett félre valami hirdetést. Előfordulhat, mert hát robotok...

A lényeg, hogy ne legyenek elutasított hirdetések a fiókodban. Ha van ilyen és javítottad egy másik hirdetéssel, akkor inkább töröld, mint hogy tartogasd a bizonyítékot.

5. Hirdetési szabályzat megsértése

A leggyakoribb ok a zárolásra a hirdetési szabályzat megsértése. Ha az alábbiak közül bármelyiknek a látszatát is elkövetted, akkor jó eséllyel valóban a te készülékedben van a hiba:

  • Új account-ot csináltál és két perc alatt extrém összegekkel kezdtél hirdetni.
  • Társkereső szolgáltatást, felnőtt tartalmakat, vagy huncut játékszereket próbáltál hirdetni.
  • Affiliate programot hirdettél, vagy bármilyen harmadik személy hirdetési lehetőségét promotáltad.
  • Átirányított URL-re, vagy 404-re mutat a hirdetésed.
  • Jogvédett terméket hirdetsz és nem taggelted a jogtulajdonost.
  • Gyógyszert, vagy egyéb nem biztonságos szereket hirdettél (anabolikus szteroidok, növekedési hormonok stb.)
  • Pénzügyi termékeket, mikrohitelt, lízinget, vagy unit-linked termékeket próbáltál hirdetni.
  • Forex-et, könnyű pénzkeresetet, vagy MLM-et, illetve bármi hasonló elvtelen, lehúzós, a legkilátástalanabb helyzetben lévő emberek alaptalan reménykedésére építő átverést hirdetsz.
  • Emberi testrészeket, kábítószert, hamisított dokumentumokat - vagy ezeknek tűnő dolgokat - hirdetsz.

Nyilván nem gondoljuk, hogy valaki valóban szervekkel kereskedik a Facebookon, a legtöbb esetben nem is valós szabálysértésről van szó. Inkább arról van szó, hogy a rendszer tiltott, vagy korlátozott tartalomnak véli a hirdetésünket.

Ahogy már többször is írtuk, a manuális ellenőrzésnél gyakoribb az algoritmusos ellenőrzés, és ebben simán benne van, hogy egy képrészletet, szövegrészletet félreértelmez a rendszer. Majd, ha manuális ellenőrzést kérsz majd úgyis kiderül, hogy az árult nyuszi porcelánból volt és nem élő állat, de ezért nem fognak bocsánatot sem kérni. 😉

A megelőzés nagyon egyszerű!

A hirdetés elindítása előtt gondolod végig, hogy nem értelmezhető-e félre és alaposan tanulmányozd át a szabályzatokat és feltételeket! Facebook robot aggyal kell gondolkodni egy kicsit, ami nem egyszerű, de egy idő után ráérzel majd arra, hogy mit tarthat problémásnak a rendszer, mint ahogyan mi is tudjuk elég nagy bizonyossággal már a publikálás előtt, hogy ezt tutira nem fogja átengedni.

6. Bizalmi faktorok hiánya

Amennyiben a landing oldalról nem beazonosítható, hogy milyen üzleti, vagy társadalmi entitáshoz tartozik, a Facebook tilthatja a fiókodat.

Megelőzés: A szabályzat szerint minden landing oldaladnak tartalmaznia kell a vállalkozásod nevét, logóját, pontos és hiánytalan fizikai címét, továbbá link jellegű elérhetőségeket a felhasználási feltételekhez és az adatvédelmi szabályzathoz. Ezt a szabályt borzasztó egyszerű betartani, mert ezeket az információkat amúgy is meg szokták jeleníteni a láblécben. Ha esetleg eddig nem tetted, érdemes lenne ezt pótolni.

7. „Priuszos” személyek

Ha olyan embereknek (Facebook profiloknak) adsz hozzáférést a hirdetési fiókodhoz, akiknek korábban letiltották a fiókját, azt a Facebook azonnal észreveszi és van rá esély, hogy így a te fiókodat is tiltja.

Megelőzés: Mielőtt hozzáférést adsz valakinek a hirdetési fiókodhoz, előtte mérd fel, hogy nem sáros-e a Facebook rendszerében.  

Értjük és átérezzük, hogy a hirdetési fiókok letiltása ijesztő és frusztráló lehet. Szerencsére a legtöbb esetben valami nüansznyi probléma van csak, amit hamar lehet orvosolni, ha az ember tudja hova forduljon vele.

Azért azt is be kell vallanunk, hogy néha valóban hirdetői hiba áll a háttérben és hiába rázza valaki az öklét a nagy kék óriás felé, ha ő követte el a hibát.

Ha nem vagy biztos a dolgodban, inkább keress fel egy szakembert, akinek nagyobb rálátása és tapasztalata van mind a megelőzésben, mind a feloldásban.

Nem állítjuk, hogy nálunk még nem fordult elő tiltás, de azt magabiztosan mondhatjuk, hogy eddig még minden ilyen jellegű problémát sikerült orvosolni. És valljuk be, ezen a területen, ahol eset és eset között óriási különbségek lehetnek és nincs sztenderd megoldás a tapasztalat számít a legtöbbet.

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Kreativitás vs. automatizmusok

A robotok elveszik a munkánkat? Ahogy egyre többet hallani marketing automatizmusokról, robotokról felmerül a kérdés, hogy mi lesz a kreativitás szerepe a marketingben a jövőben? Mi azt mondjuk, hogy ugyanúgy kulcsszerepe lesz, mint most. Félreértés ne essék, mi nagyon is hiszünk az adatlapú marketingben. Azonban abban is hiszünk, hogy az adatok nem elfojtják, és nem […]

Olvass tovább
Te is bekerültél a Facebook letiltási hullámba?

Mostanában bárhova is nézünk mindenhol letiltott hirdetési fiókokat látunk! Belépünk a szakmai csoportokba: letiltott Facebook hirdetési fiókok! Jönnek a megkeresések online: Letiltották a hirdetési fiókom. Belépünk a hirdetéskezelőbe: igen, jól gondoljátok, a Facebook azzal fogad, hogy letiltotta valamelyik hirdetési fiókunk! Szinte mindennapossá vált, hogy ezzel a problémával szembesülünk, ezért úgy gondoltuk összeszedjük nektek a tapasztalatokat […]

Olvass tovább
Ugye mi jó barátok vagyunk?

A hosszú együttműködések olyanok, mint a régi barátok, és George R. R. Martin azt mondta, hogy „a régi jó barátoknak sohasem kellene habozniuk, hogy egymásra bízzák magukat.” Pontosan erre törekszünk mi is egy együttműködésben, hogy olyan bizalom és erre épülő munkakapcsolat alakuljon ki, amelyik a régi barátokra jellemző. Nyilván nincsenek illúzióink azzal kapcsolatban, hogy az […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram