Szponzorált tartalom az Instagramon

2017-12-07

<<< Vissza a bloghoz
2017-12-07

Az Instagram újabb fiókok számára tette lehetővé a fizetett együttműködés funkciót.
Először júniusban jelent meg ez a funkció az influencerek és vállalatok kis csoportjának, szeptemberben azonban ez a kör tovább bővült. Ennek hátterében az áll, hogy különböző márkák Instagramon véleményvezéreken keresztül reklámozzák termékeiket, szolgáltatásaikat, melyekért cserébe természetesen szép bevétel üti az influencerek markát.

Ez a hirdetési mód nagyon felkapott lett a különböző márkák körében, hiszen ezek a hirdetések lényegében semmiben nem különböznek a véleményvezér által közzétett posztokhoz képest. Ezért a szponzorált tartalmú bejegyezésekkel az influencerek nagy befolyással tudnak lenni  követőikre, legfőképp a fiatal korosztálynál érnek el nagy sikereket. Ez azonban így nem felel meg az amerikai kereskedelmi bizottság elveinek, hiszen az esetek többségében nem volt feltüntetve, hogy fizetett együttműködés áll a bejegyzések mögött. Természetesen a magyar szervek, nevezetesen a Gazdasági Versenyhivatal is elkezdett vizsgálódni és a napokban állást is foglalt ez ügyben. Ennek értelmében, minden olyan képfolyamban vagy történetben elhelyezett poszt esetében egyértelműen fel kell tüntetni, hogy hirdetésről van szó, amiért cserébe pénzbeli-, vagy szolgáltatásbeli juttatás, esetleg tárgyilagos ellenszolgáltatás jár az influencernek.

Ennek a problémának a kiküszöbölésére hozott lére az Instagram egy olyan eszközt, amely egyrészt lehetőséget nyújt a véleményvezéreknek, hogy fel tudják tüntetni a szponzorált tartalmat, másrészt a vállalatoknak segít abban, hogy mérni tudják a szponzorált posztok eredményességét. Így amikor létrehoznak egy ilyen posztot, a felhasználók látni fogják, hogy mögötte egy fizetett együttműködés áll. Azonban ez még nem minden esetben elegendő, hiszen mindemellett fel kell tüntetni a címkézés során is, hogy szponzorált tartalomról van szó. Itt a véleményvezérek a #Reklám, #Hirdetés, #Fizetett tartalom, vagy #Szponzorált tartalom jelölést használhatják, azonban fontos megemlíteni, hogy ezeknek a címkéknek a többi címke előtt kell elhelyezkedniük.
A GVH által közétett teljes dokumentum ide kattintva érhető el. Két hazai véleményvezér esetében is vizsgálódott a versenyhivatal, Kasza Tibor, valamint Rubint Réka ügye is kötelezettségvállalással zárult, melyek értelmében mindkét influencernek a témával kapcsolatos oktatási célú posztokat, valamint tájékoztató anyagokat kell közzétenniük közösségi oldalaikon. Kasza Tibor ügyéről szóló hivatalos GVH határozat teljes változata ide kattintva, Rubint Rékáé pedig az alábbi linken keresztül érhető el.

Az Instagram új, kibővített funkciója mind a képfolyamban, mind pedig a történetekben létrehozott bejegyzések esetében működik, mindkét esetben a felhasználó neve alatt jelenik meg a „Fizetett együttműködés a partnerrel: (vállalat neve)” címke.

 

Most pedig nézzük végig lépésről lépésre, hogyan tudunk olyan bejegyzést létrehozni, amelyben megtudjuk jelölni a fizetett együttműködést.

Jóváhagyhatjuk előre, azokat a partnereket, akikkel fizetett együttműködésben állunk, így nem kell minden bejegyzés létrehozásakor a megjelölést a partnereknek külön-külön jóváhagyniuk.
Ehhez első lépésként üzleti profilunkon koppintunk az Android vagy az iPhone ikonra.

Ezt követően a Business Settings (Vállalkozás beállításai) területen koppintsunk a Branded Content Approvals (Márkához kapcsolódó tartalmak jóváhagyása) lehetőségre. Itt van lehetőségünk kiválasztani üzleti partnereinket.
Továbbá szintén itt van lehetőségünk bekapcsolni a Require Approvals (Jóváhagyás szükséges) funkciót, abban az esetben ha szeretnénk jóváhagyni azokat a tartalomkezelőket vagy szolgáltatókat, akik megjelölhetnek a bejegyzéseikben.

Márkához kapcsoló tartalomban partnereinket a következőképpen jelölhetjük meg:

  • Instagram képfolyamban közzétett bejegyzés esetében:

Az első lépésekben nincs különbség a normál bejegyzések létrehozásához képest, kiválasztjuk a feltölteni kívánt fotót vagy videót, ellátjuk a megfelelő effektusokkal vagy szűrőkkel ezt követően pedig a Next (Tovább) gombra koppintunk.
Ezután a képernyő alján elhelyezkedő Advanced Settings (További beállítások) elemre kattintunk, majd a kiválasztani kívánt partner megkereséséhez a Tag Business Partner (Üzleti partner megjelölése) gombra koppintunk. Itt csak abban az esetben jelenik meg a keresés eredményei között üzleti partnerünk, amennyiben üzleti profillal rendelkezik. Végül koppintsunk annak a vállalkozásnak a nevére, amelyet meg szeretnénk jelölni a bejegyzésünkben.

 

  • Történetben létrehozott bejegyzés estén:

Készítsük el a feltölteni kívánt képet vagy videót, majd koppintsunk a képernyő tetején elhelyezkedő láncszemekre. Kattintsunk a Tag Business Partner (Üzleti partner megjelölése) gombra, majd válasszunk ki üzleti partnerünket.

Ha egy vállalkozást megjelölték egy fizetett együttműködésben, akkor annak eredményeiről a vállalkozás Facebook oldalának „elemzések” menüpontján belül a „Márkához kapcsolódó tartalmak” almenüpontjában értesülhet.  Itt találhatóak a képfolyamban, valamint a storiekba létrehozott bejegyzések eredményei is.

Források: InstagramLater, Hwsw

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

A chatbotok fontossága a jelenlegi helyzetben

A jelenlegi helyzetben az online folyamatok és eszközök elkerülhetetlenné váltak minden vállalat számára. Az egyik ilyen eszköz a Messenger chatbot, amely azon felül, hogy hatékonyan tartja a kapcsolatot meglévő és potenciális ügyfeleinkkel, pénzt és időt spórol meg cégünk számára. Az alábbiakban 5 példán keresztül mutatjuk be, hogy miért célszerű minden vállalat számára a Messenger chatbot […]

Olvass tovább
Hogyan és milyen rendszerekkel állj át pillanatok alatt a home officera?

Az elmúlt hetek és napok történéseit egy több oldalas cikkben sem lehetne összefoglalni, hiszen az az információ mennyiség ami világ szinten ránk ömlött az egyes médiumoknak köszönhetően, feldolgozhatatlan. Sajnos a közelmúlt történései azonban szinte mindenkitől aki teheti azt kívánja, hogy áttérjen a home office-ra, azaz az otthoni munkavégzésre, ami koránt sem egyszerű feladat. Ehhez szeretnénk […]

Olvass tovább
Fordítsd a másik orcád is az online felé

A koronavírus miatt, de talán inkább a szigorú – de szükséges – kormányintézkedések miatt sok kis és középvállalat kényszerül rá arra, hogy a működését átszervezze. A vásárlók mobilitása és a fókuszuk változása miatt számos iparág került nehéz helyzetbe, de szerencsére azt látjuk, hogy akik erős online jelenléttel rendelkeznek, azok kevésbé sínylik meg a jelenlegi szituációt. […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram