Pinterest marketing gyorstalpaló

2018-09-21

<<< Vissza a bloghoz
2018-09-21

A Pinterest üzleti szempontú használata hazánkban egyelőre feltérképezetlen területnek számít, pedig remek márkaépítési és értékesítési lehetőséget kínál. Az Instagramhoz hasonlóan ez is egy vizualitásra épülő platform, így a felhasználók sok időt töltenek el itt, ezt pedig márkaként jól ki lehet használni. Blogcikkünkben bemutatjuk a Pinterest felületét és tippeket adunk a hatékony üzleti jelenlét kialakításához.

Mit érdemes tudni a felületről?

2017 elején a Pinterest hazai felhasználóinak a száma 946 ezer volt, demográfiailag pedig többségében 15-35 év közötti nők használják a felületet. A Pinteresten főként olyan felhasználók vannak jelen, akik aktívan inspirációt, ötletet és ihletet keresnek. Egy szóban összefoglalva mondhatjuk azt is, hogy ez egy „ötletgyűjtő” közösségi platform.

A „pinterestezők” főként későbbi vásárlásaikhoz merítenek ötleteket, esetleg egy adott problémájukra keresik a megoldást, így a felhasználókat a vásárlási folyamat alatt érheted el, aminek köszönhetően könnyen befolyásolhatod őket a döntésük meghozatalában.
Ha üzleti céllal használnád a Pinterest felületét, akkor a lényeg, hogy a terméked vagy szolgáltatásod trendi és könnyen reprezentálható legyen. A Pinterest keresések leggyakoribb tematikái a divat, lakberendezés, szépségápolás és  különböző DIY projektek, így főként akkor javasolt a Pinterest használata, ha célcsoportodat főként fiatal nők alkotják, akik szeretik a kreativitást, a csináld magad témákat, az utazást és az öltözködést.

Hogyan működik a Pinterest?

A Pinterest platformján az érdeklődési körödnek megfelelően hozhatsz létre különböző táblákat, amikre a neked tetsző vagy az általad megosztott képeket, vagyis pinek-et kitűzheted.
Ha még nem használtad a Pinterest felületét, akkor érdemes az alábbi két alapfogalmat megismerned:
Pin = megosztott tartalom: a „pinelés” fogalma ezen tartalmak megosztását jelenti.
Board = tábla: a Pinteresten különböző táblákat hozhatsz létre érkelődési körödnek vagy bizonyos tematikáknak megfelelően, melyre kitűzheted a neked tetsző tartalmakat. Ez segít rendszerezni, úgymond kollekcióba gyűjteni a képeidet.

Hogyan kezd el használni a Pinterestet?

Ha cégként szeretnéd használni a Pinterest felületét, akkor elsősorban létre kell hoznod a saját üzleti profilodat, majd a saját, tematikusan felépített tábláidat, ahova gyűjtheted a képeket.
A kitűzött képek lehetnek más által megosztott tartalmak, azonban még jobb, ha saját oldaladon vagy webáruházadban található képeket, videókat töltöd fel a tábláidra. Hiszen ha ezek a képek érdekes, kreatívak és inspirálják a felhasználókat, akkor egyrészt könnyen gyűjthetsz követőket a Pinteresten, akik továbbosztják a tartalmaidat, másrészt a képeken keresztül könnyen eljutnak a weboldaladra, ahol megismerhetik márkádat és böngészhetnek a kínálatodban.

Pinterest marketing szemmel

A Pinterest felületén levő cégek főként termékkatalógusként használják a platformot, hiszen a nagy mennyiségű képi tartalom által könnyen bemutathatók az új termékek, kollekciók. Az alábbiakban megosztunk veletek pár egyszerű, ám hatékony tanácsot az eredményes Pinterest jelenlét érdekében:

1. Üzleti szempontból fontos, hogy releváns táblákat hozz létre, melyeket kreatív, a terméked/szolgáltatásod használatát, illetve előnyeit bemutató tartalmakkal tölts meg. Érdemes megoldás specifikusan gondolkodnod és értékesítés helyett inspirációt, ötletet adni a felhasználóknak. Erre remek példaként szolgál az IKEA Pinteres profilja.

2. Mivel a Pinterest a vizualitásra és látványra épül ezért elengedhetetlen a minőségi képek használata. Az optimális képméret jelenleg 600 px * 900 px, képarányban 2:3. Továbbá fontos, hogy a feltöltött képeken szerepeljen szöveg, mely körülírja az adott kép tematikáját. Szerencsére itt nincsen 20%-os szabály, így kedved szerint feliratozhatod tartalmaidat.

3. Ráadásul a Pinterest tartalmaiddal könnyedén a weboldalra tudod terelni a felhasználókat. Ezt úgy tudod megtenni, hogy amikor feltöltöd képeidet, akkor megadod az adott képhez tartozó releváns URL címet.

4. Mint minden más közösségi platformon, itt is fontos, hogy tisztában legyél a célközönségeddel. Érdemes úgy elkészítened a képeidhez tartozó leírást, hogy a célcsoportod könnyen rátaláljon a keresés során. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy releváns, keresőbarát kulcsszavakat használj. A megfelelő leírás hozzájárul a nagyobb eléréshez és a weboldaladra történő forgalom növeléséhez is.

5. Végül pedig fontos, hogy rendszeresen posztolj és aktualizáld tartalmaidat. Érdemes heti 2-3 alakommal bővítened tábláidat. Ha úgy érzed nincs ihleted, és nem tudod mit posztolhatnál, akkor böngéssz a Pinteresten és kövess be másokat inspirációkért.

Lényegében a Pinterest fő feladata, hogy erős vizuális tartalom segítségével megismertesse a márkádat az itt jelen lévő célközönséggel, akik között jó eséllyel több potenciális vásárló is található. Ha olyan termékkel vagy szolgáltatással rendelkezel mely könnyen vizualizálható vagy célközönségedet a 18-35 év közötti hölgyek alkotják, akkor érdemes jelen lenned a Pinterest felületén is. Ha pedig megfelelően kihasználod a Pinterestben rejlő lehetőségeket, akkor a felület alkalmas weboldalad forgalmának növelésre, sőt akár a konverziós folyamataid első lépcsőfokát is képezheti.

 

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Valentin nap, esküvő szezon, hol vagytok menyasszonyok? - Így érd el esküvői szolgáltatóként a célcsoportodat eredményes közösségi marketing kampányokkal!

Ha te is a szolgáltatói piacon dolgozol, akár étteremvezetőként, esküvőszervezőként, dekorosként, ruhatervezőként, fotósként vagy zenekar vezetőként akkor biztosan tudod, hogy ez az időszak a legideálisabb arra, hogy egy intenzív kampányba kezdj az egyes közösségi média csatornákon. Éppen ezért, most a tapasztalataink alapján adunk nektek pár tippet, hogyan érhetitek el a célcsoportotokat hatékonyan és milyen kampányokat […]

Olvass tovább
5 tipp a sikeres eseménymarketingért

A különböző közösségi média felületek használata elengedhetetlen, ha egy közelgő esemény megszervezése előtt állsz. Ugyanakkor fontos, hogy legyen egy átgondolt közösségi kommunikációs stratégiád a rendezvény szervezése mellett. Blogcikkünkben 5 hasznos tippel látunk el, mely segíthet fellendíteni közelegő eseménye(i)d iránti érdeklődést! Válaszd ki a fő platformot Érdemes az esemény célközönségéhez igazítanod a kommunikációd, ezért mindenek előtt […]

Olvass tovább
Játék a szívekkel – Hozz össze egy gyors nyereményjátékot Valentin-Napra!

A szerelem már a levegőben van, mindjárt itt a Valentin nap. A szerelmesek ünnepére hozz össze te is egy bejegyzés alapú nyereményjátékot, hogy aktivizáld a rajongótáborod! Gyorsan megvannak az előkészületek és hamar le tudod bonyolítani. Tegyük tisztába a szabályokat, hogy a nyereményjáték neked se okozzon szívfájdalmat. Ha Facebook posztban játszol, akkor a közösségi oldal szabályzata […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
CHATBOT FELIRATKOZÁS
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram