Nem értünk hozzá, nem is kell, hogy értsünk

2020-10-05

<<< Vissza a bloghoz
2020-10-05

Elsőre ez elég vad kijelentésnek tűnik, de nem, nem az online marketingről van szó. Ahhoz egyértelműen értünk, hiszen az RG Stúdió 20 éves múltjának nagy részét azzal töltötte, hogy tökéletesítette a tudását a témában és már több száz ügyfél bizonyítja, hogy sikerült.  

Ahhoz nem kell értenünk, amit Te csinálsz.

Ez is vad? Nem az.

Ha az lenne a feltétel, hogy mindenhez értsünk aminek a marketingjével megbíznak minket, akkor egyszerre kellene építési vállalkozónak, villanyszerelőnek, angoltanárnak, vadásznak, kiskereskedőnek, temetkezési vállalkozónak és plasztikai sebésznek lennünk. És ez még csak a jéghegy csúcsa.

Vettünk már részt rovarcsapda promócióban, de segítettünk női intimhigiéniai termékek népszerűsítésében is, egy másik végletként pedig épületautomatizálásban is benne vagyunk. Ezekhez egyikhez sem értünk, kicsit sem. Mi a marketinghez értünk. És ahhoz, hogy abban jók legyünk elég is, ha abban topon vagyunk.

Miért? Mert a mi partnerségeink együttműködések. Nem ügyfeleink vannak, hanem partnereink, és mi sem valakinek az ügynöksége vagyunk, hanem a tanácsadói, partnerei.

Az együttműködés számunkra azt jelenti, hogy hozzárakjuk a Te szaktudásodhoz a miénket, és közösen megalkotunk egy olyan stratégiát ami működik.

Joggal merül fel a kérdés sokatokban akik hozzánk fordultok, hogy ha nem értetek a szakmámhoz, én pedig igen, akkor mi szükségem rátok?

Egyszerű. Nem magadnak akarsz értékesíteni, hanem a vásárlóidnak. Ők pedig nem biztos, hogy ugyanúgy gondolkodnak, mint Te.

Egy példa arra az a műszaki termékekkel foglalkozó ügyfelünk, aki paraméterekben, műszaki specifikációkban és adatokban gondolkodott és kommunikált, pedig az ügyfeleit az érdekelte igazán, hogy hogyan fog kinézni a termék a falon. Mi összekötjük ezt a két pontot.

A Te feladatod az, hogy elmondd, hogy milyen a tökéletes ügyfél vagy vásárló.

A miénk az, hogy ezt az ügyfélt megtaláljuk, és odairányítsuk hozzád. Jó előre tisztázni a szerepeket, mi nem eladni segítünk a terméked, szolgáltatásod, hanem megtaláljuk azokat a csatornákat, üzeneteket, utakat és eszközöket, amellyel azokat az embereket tudod jókor és jó helyen megszólítani, akik várhatóan meg akarják venni azt.

A marketingesnek nem a te területedhez kell értenie, hanem ismernie kell a piacot, a módszereket amellyel Téged össze tud kötni a Te vásárlóiddal. Az eladást valójában Te végzed (vagy a webshopod).

Azokat az partnereket, akik hasonló módon gondolkodnak mint mi - és ahelyett, hogy úgy gondolják, hogy nekik dolgozunk inkább EGYÜTT akarnak dolgozni velünk - szoktuk magunk között RG kompatibilis ügyfélnek nevezni.

Ha esetleg meghallod, hogy így nevezünk, akkor tudd, hogy ez azt jelenti, hogy olyan partner vagy, akivel nagyon dinamikusan, harmonikusan és hatékonyan lehet együtt dolgozni, mert tudja, hogy csak együttműködésben lehet sikereket elérni. A legtöbb (inkább mindegyik) évek óta tartó együttműködésünk ilyen RG kompatibilis ügyfelekből áll.

Ami azonban gátat szokott szabni a kooperációnak az az, hogyha más nyelvet beszélünk. Ha megkérdezzük, hogy ki a célcsoportod és Te nem tudod, akkor nehezebb lesz a kezdet. Mert a budapesti 30+-os nők nem elég jó célcsoport, legalábbis a legtöbb esetben ezzel nem sokat tudunk kezdeni. De semmi baj, mert nekünk az is a feladatunk, hogy megtanítsuk neked, hogy hogyan kell megismerned és meghatároznod a célcsoportodat úgy, hogy az az online térben is hasznos információt jelentsen. Azért is indul minden együttműködésünk beszélgetéssel, egymásra hangolódással. Amint egy nyelvet beszélünk kezdődhet a közös munka.

Egy szó mint száz, úgy gondoljuk, hogy nem olyan partnert kell keresned a marketingedhez, aki már ezer a tiédhez hasonló céggel dolgozott együtt, hanem olyat, aki segít neked közelebb kerülni a célközönségedhez, bármilyen speciális területen mozogsz.

Mi rugalmasak vagyunk, és szívesen tanulunk tőled, ha te is tőlünk. 😉

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Az online marketing, olyan, mint a hagyma

Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a felszínt nézzük. Nem kezdjük el csiszolgatni a külső réteget anélkül, hogy le […]

Olvass tovább
A referenciák ereje, avagy esettanulmány az esettanulmányok megosztásáról

Azt már régóta tudjuk, és reméljük ti is tudjátok, hogy az online világban a legmegbízhatóbb forrás egy fogyasztónak az ismerőseinek a szava. Ha valaki, akiben Ő bízik és/vagy hitelesnek tart korábban már kipróbálta, felpróbálta, látta, szagolta, fogta azt a terméket, vagy részesült abban a szolgáltatásban, amit Ő is kinézett magának az lesz hiteles. Ahogy egyre […]

Olvass tovább
Hogyan találj magadnak Marketingest, „marketinges” helyett!

Korábban már mi is írtunk róla, hogy milyen szempontok szerint érdemes marketing ügynökséget választani, de ezek a szempontok az utóbbi hetek-hónapok változásai miatt egy kicsit átalakultak, szóval érdemes nekünk is frissíteni a neked segítséget nyújtó check listánkat. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy sokan pejoratív értelemben gondolnak a marketingesekre, és ez abból fakad, hogy sokan csalódtak […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram