A Nagy Bumm előtt állnak a Shopping hirdetések

2019-06-28

<<< Vissza a bloghoz
2019-06-28

Hirdetőként évek óta várjuk, hogy végre a magyar piacon is elérhetővé váljanak a Google Ads Shopping hirdetései, hiszen a külföldi esettanulmányok és példák azt mutatják, hogy a hagyományos keresési hirdetésekhez képest a hatékonyságuk akár 30%-kal jobb lehet.

Múlt hónaptól kis lépésekkel vezette be a Google a Shopping hirdetéseket is Magyarországon, először a hirdetők egy kis százalékának megadva a lehetőséget a hirdetések beállítására, majd a felhasználóknak biztosítva a funkciót a keresőkben a hirdetések megjelenésére. A mi beállított hirdetéseink is szépen lassan növekvő számú megjelenéseket mutatnak, de érezhető, hogy a nagy bumm még eddig elmaradt.

Fontos azonban itt is, mint minden ilyen új kampánytípus és hirdetési megoldás esetében, hogy legyünk a korai madarak között, mert a Shopping hirdetések teljes kiteljesedésével így nagy versenyelőnyre tehetünk szert.

Mit kell tudni a Shopping hirdetésekről?

A Shopping hirdetések a kulcsszavakkal operáló keresésektől eltérően a termékre koncentrálnak, ezért fontos, hogy a termékinformációkat biztosító adatsor, a feed, megfelelően legyen beállítva. A termékeink információit – ár, kép, termékkategória, értékelés – az Ads fiókunkkal összekötött Google Merchant Center tartalmazza, amely egyben a hirdetéseink „célzását” is jelenti, ezért kulcsfontosságú a pontos és alapos feltöltése.

Maguk a termékek a keresési találatok előtt foglalnak helyet termékkártyák formájában és azt mutatják, hogy a kereséshez kapcsolódó termékek melyik hirdetőnél, webáruházban kaphatóak és milyen áron. Kvázi a Shopping kártyák kevésbé hirdetésként, inkább árösszehasonlítóként működnek, ezzel veszélybe sodorva a hasonló elven működő árösszehasonlító oldalak létjogosultságát. A Shopping hirdetések ugyanis nagyobb, látványosabb formában és magasabb pozícióban jelennek meg, mint ezek a szöveg alapú találatok, így elvonják a felhasználók figyelmét.

A Shopping hirdetések elterjedése várhatóan szükségessé teszi majd az Ads jelenlétet, ha eddig még nem volt ilyenjük a hirdetőknek. Várhatjuk, hogy az eddig árösszehasonlító oldalakat használó webáruházak ezt az új módszert részesítik majd előnyben, már csak azért is, mert a külföldi tapasztalatok is azt mutatják, hogy a felhasználók is szívesebben használják ezt a megoldást az ajánlatok összevetésére.

Ugyanakkor ezt az új kampánytípus stratégiai kérdéseket is felvet, hiszen az ár fontos(abb) szerepet fog játszani, mert ez lesz az a terméktulajdonság, amely a legszembeötlőbb lesz a Shopping hirdetésekben. Persze a márkaépítés is fel fog értékelődni, hiszen az azonos ajánlatok esetén ez lesz az a faktor, amely az egyik, vagy a másik irányba fogja mozdítani a vásárlóinkat.

Shopping hirdetést beállítani nem bonyolult az Ads fiókban, azonban a pontos termékfeed felállítás és a stratégiai kérdések miatt érdemes tapasztalt hirdetőkhöz fordulnunk, ha mi is be akarunk szállni a versenybe, még mielőtt robban a piac.

Ha kipróbálnád a Shopping hirdetések adta versenyelőnyt, akkor írj nekünk és segítünk fellendíteni webáruházad forgalmát!

Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Módosítja a Facebook a mobilos tartalmak formátumát

A jövő hónaptól, egészen pontosan augusztus 19-től megváltoztatja a Facebook a mobil hírfolyamban a szövegek méretét, illetve a képarányt. Ez a változás egyaránt befolyással lesz az organikus posztokra, illetve a hirdetésekre is. Minek köszönhető a változás? Az újítás az év elején bevezetett új Facebook design újabb hozománya. Az újítás két fő eleme Szövegek mérete: Mobil […]

Olvass tovább
A hatékony videó titka! Mutatunk 3 tuti tippet!

Fölösleges hangsúlyozni, hogy a videó mennyire hasznos eszköze lehet az online marketingednek. A videónak hatalmas ereje van, és ha használod is a közösségi kommunikációdban felmerülhet a kérdés: Hogyan tudok olyan videót készíteni, mely a történetmesélés mellett jól konvertál? Cikkünkben ehhez adunk 3 fontos tippet, lássuk! Figyelemfelkeltés humorral fűszerezve A videós tartalmak legtöbbje az adott termék/szolgáltatás […]

Olvass tovább
Te csalódtál már online marketing ügynökségben? Most kiderül miért!

Az elmúlt években számtalan olyan ügyfél keresett meg minket online marketing tervezéssel vagy kivitelezéssel kapcsolatban, akik előzetesen már csalódtak egy ügynökséggel való együttműködés kapcsán. Ilyenkor teljesen érthető, hogy sokkal nagyobb kockázatérzettel és egyfajta félelemmel vág bele az ügyfél egy új együttműködésbe velünk. Hogyan zajlik nálunk a kapcsolatfelvétel? Az első személyes vagy telefonos egyeztetés alkalmával mindig […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
CHATBOT FELIRATKOZÁS
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram