A Nagy Bumm előtt állnak a Shopping hirdetések

2019-06-28

<<< Vissza a bloghoz
2019-06-28

Hirdetőként évek óta várjuk, hogy végre a magyar piacon is elérhetővé váljanak a Google Ads Shopping hirdetései, hiszen a külföldi esettanulmányok és példák azt mutatják, hogy a hagyományos keresési hirdetésekhez képest a hatékonyságuk akár 30%-kal jobb lehet.

Múlt hónaptól kis lépésekkel vezette be a Google a Shopping hirdetéseket is Magyarországon, először a hirdetők egy kis százalékának megadva a lehetőséget a hirdetések beállítására, majd a felhasználóknak biztosítva a funkciót a keresőkben a hirdetések megjelenésére. A mi beállított hirdetéseink is szépen lassan növekvő számú megjelenéseket mutatnak, de érezhető, hogy a nagy bumm még eddig elmaradt.

Fontos azonban itt is, mint minden ilyen új kampánytípus és hirdetési megoldás esetében, hogy legyünk a korai madarak között, mert a Shopping hirdetések teljes kiteljesedésével így nagy versenyelőnyre tehetünk szert.

Mit kell tudni a Shopping hirdetésekről?

A Shopping hirdetések a kulcsszavakkal operáló keresésektől eltérően a termékre koncentrálnak, ezért fontos, hogy a termékinformációkat biztosító adatsor, a feed, megfelelően legyen beállítva. A termékeink információit – ár, kép, termékkategória, értékelés – az Ads fiókunkkal összekötött Google Merchant Center tartalmazza, amely egyben a hirdetéseink „célzását” is jelenti, ezért kulcsfontosságú a pontos és alapos feltöltése.

Maguk a termékek a keresési találatok előtt foglalnak helyet termékkártyák formájában és azt mutatják, hogy a kereséshez kapcsolódó termékek melyik hirdetőnél, webáruházban kaphatóak és milyen áron. Kvázi a Shopping kártyák kevésbé hirdetésként, inkább árösszehasonlítóként működnek, ezzel veszélybe sodorva a hasonló elven működő árösszehasonlító oldalak létjogosultságát. A Shopping hirdetések ugyanis nagyobb, látványosabb formában és magasabb pozícióban jelennek meg, mint ezek a szöveg alapú találatok, így elvonják a felhasználók figyelmét.

A Shopping hirdetések elterjedése várhatóan szükségessé teszi majd az Ads jelenlétet, ha eddig még nem volt ilyenjük a hirdetőknek. Várhatjuk, hogy az eddig árösszehasonlító oldalakat használó webáruházak ezt az új módszert részesítik majd előnyben, már csak azért is, mert a külföldi tapasztalatok is azt mutatják, hogy a felhasználók is szívesebben használják ezt a megoldást az ajánlatok összevetésére.

Ugyanakkor ezt az új kampánytípus stratégiai kérdéseket is felvet, hiszen az ár fontos(abb) szerepet fog játszani, mert ez lesz az a terméktulajdonság, amely a legszembeötlőbb lesz a Shopping hirdetésekben. Persze a márkaépítés is fel fog értékelődni, hiszen az azonos ajánlatok esetén ez lesz az a faktor, amely az egyik, vagy a másik irányba fogja mozdítani a vásárlóinkat.

Shopping hirdetést beállítani nem bonyolult az Ads fiókban, azonban a pontos termékfeed felállítás és a stratégiai kérdések miatt érdemes tapasztalt hirdetőkhöz fordulnunk, ha mi is be akarunk szállni a versenybe, még mielőtt robban a piac.

Ha kipróbálnád a Shopping hirdetések adta versenyelőnyt, akkor írj nekünk és segítünk fellendíteni webáruházad forgalmát!

Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Instagram trendek 2020 - Erre az 5 dologra figyelj, ha hatékony szeretnél lenni

Az Instagram trendjei folyamatosan fejlődnek, változnak, így a platform egyre több lehetőséget és kreativitást tartogat mind a tartalomgyártók, mind a márkák számára. Éppen ezért érdemes tartani a lépést az aktualitásokkal. Mutatjuk, mire figyelj idén, ha eredményes szeretnél lenni! Mielőtt belevágnánk: beszéljenek a számok Gondoltad volna, hogy már 1 milliárd ember használja havi szinte a platformot? […]

Olvass tovább
Milyen értékeket kaphatsz egy ingyenes workshopon?

Mi itt Baranyában kicsit el vagyunk maradva. No nem csak gazdaságilag, hanem szemléletben is. Ezt több cikkben is kifejtettem - mint szemléletbeli hiányosságok -, így ezekre most nem térek ki. Történt, hogy rendeztünk ismét egy workshopot, aminek kettős célja lett volna: 1.) Minél többen megismerjenek a helyi piacon, mert inkább budapesti és nemzetközi partnereink vannak.  […]

Olvass tovább
Már papíron is Családbarát Hely vagyunk

Az RG Stúdióban mi mindig is családbarát helynek tartottuk magunkat, ezért amikor adódott a lehetőség, hogy ezt hivatalossá is tegyük, akkor természetesen kaptunk az alkalmon. Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. pályázatában olyan szervezetek kaphatták meg a minősítést, akik munkájukban, intézkedéseikben és a szervezeti működésükben támogatják, hogy a munkavállalóik és ügyfeleik megteremtsék a munka és a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram