A Nagy Bumm előtt állnak a Shopping hirdetések

2019-06-28

<<< Vissza a bloghoz
2019-06-28

Hirdetőként évek óta várjuk, hogy végre a magyar piacon is elérhetővé váljanak a Google Ads Shopping hirdetései, hiszen a külföldi esettanulmányok és példák azt mutatják, hogy a hagyományos keresési hirdetésekhez képest a hatékonyságuk akár 30%-kal jobb lehet.

Múlt hónaptól kis lépésekkel vezette be a Google a Shopping hirdetéseket is Magyarországon, először a hirdetők egy kis százalékának megadva a lehetőséget a hirdetések beállítására, majd a felhasználóknak biztosítva a funkciót a keresőkben a hirdetések megjelenésére. A mi beállított hirdetéseink is szépen lassan növekvő számú megjelenéseket mutatnak, de érezhető, hogy a nagy bumm még eddig elmaradt.

Fontos azonban itt is, mint minden ilyen új kampánytípus és hirdetési megoldás esetében, hogy legyünk a korai madarak között, mert a Shopping hirdetések teljes kiteljesedésével így nagy versenyelőnyre tehetünk szert.

Mit kell tudni a Shopping hirdetésekről?

A Shopping hirdetések a kulcsszavakkal operáló keresésektől eltérően a termékre koncentrálnak, ezért fontos, hogy a termékinformációkat biztosító adatsor, a feed, megfelelően legyen beállítva. A termékeink információit – ár, kép, termékkategória, értékelés – az Ads fiókunkkal összekötött Google Merchant Center tartalmazza, amely egyben a hirdetéseink „célzását” is jelenti, ezért kulcsfontosságú a pontos és alapos feltöltése.

Maguk a termékek a keresési találatok előtt foglalnak helyet termékkártyák formájában és azt mutatják, hogy a kereséshez kapcsolódó termékek melyik hirdetőnél, webáruházban kaphatóak és milyen áron. Kvázi a Shopping kártyák kevésbé hirdetésként, inkább árösszehasonlítóként működnek, ezzel veszélybe sodorva a hasonló elven működő árösszehasonlító oldalak létjogosultságát. A Shopping hirdetések ugyanis nagyobb, látványosabb formában és magasabb pozícióban jelennek meg, mint ezek a szöveg alapú találatok, így elvonják a felhasználók figyelmét.

A Shopping hirdetések elterjedése várhatóan szükségessé teszi majd az Ads jelenlétet, ha eddig még nem volt ilyenjük a hirdetőknek. Várhatjuk, hogy az eddig árösszehasonlító oldalakat használó webáruházak ezt az új módszert részesítik majd előnyben, már csak azért is, mert a külföldi tapasztalatok is azt mutatják, hogy a felhasználók is szívesebben használják ezt a megoldást az ajánlatok összevetésére.

Ugyanakkor ezt az új kampánytípus stratégiai kérdéseket is felvet, hiszen az ár fontos(abb) szerepet fog játszani, mert ez lesz az a terméktulajdonság, amely a legszembeötlőbb lesz a Shopping hirdetésekben. Persze a márkaépítés is fel fog értékelődni, hiszen az azonos ajánlatok esetén ez lesz az a faktor, amely az egyik, vagy a másik irányba fogja mozdítani a vásárlóinkat.

Shopping hirdetést beállítani nem bonyolult az Ads fiókban, azonban a pontos termékfeed felállítás és a stratégiai kérdések miatt érdemes tapasztalt hirdetőkhöz fordulnunk, ha mi is be akarunk szállni a versenybe, még mielőtt robban a piac.

Ha kipróbálnád a Shopping hirdetések adta versenyelőnyt, akkor írj nekünk és segítünk fellendíteni webáruházad forgalmát!

Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

3 érv amiért kezdj el blogolni - Mutatjuk, hogyan láss neki és mire figyelj!

Gondolkoztál már azon, hogy elkezdj blogolni? A blog egy újabb online csatornát kínál, ahol másfajta kommunikációval érheted el célközönségedet, általa pedig erősítheted tartalommarketinged és piaci jelenléted a szakmában. Statisztikák szerint a bloggal rendelkező cégek havi konverziós aránya 126%-kal magasabb, mint a blog nélküli társaiknak. Ebből is látható, hogy a blog napjainkban a márkaépítés és a […]

Olvass tovább
Berek Péter az országban negyedikként került fel a Manychat ügynökségi listájára

A Facebook a 2019-es F8-on bejelentette, hogy a fókuszt a vállalat platformjai közül a Messengerre fogja helyezni. A csatorna jelenleg 1,3 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedik, a vállalat tervei szerint ez a szám 2021-re 2,4 milliárdra növekszik. A platformban rejlő potenciált egyre több vállalat ismeri fel, hiszen havonta körülbelül 20 milliárd üzenetváltás történik a felhasználók és […]

Olvass tovább
Ismerkedés az online marketinggel

Nem csak az RG Stúdió, hanem mi az RG Stúdió munkatársai is szívügyünknek tekintjük azt, hogy a régió is fejlődjön az online marketingben. Amikor fejlődésről beszélünk nem feltétlenül azt értjük alatta, hogy minél többen kezdjenek bele az online marketingbe, készítsenek maguknak weboldalt, legyenek aktívak a közösségi média felületeken és hirdessenek, hanem hogy gondolkodjanak azon, hogy […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram