Mit tanított nekünk 2020?

2020-12-22

<<< Vissza a bloghoz
2020-12-22

A Collins szótár minden évben kihirdeti az év szavát, és tökéletesen jellemzi az évet az, hogy idén ez a szó a lockdown (vagyis lezárás, karantén) lett.

Ha az online marketing világában keressük 2020 legjellemzőbb kifejezéseit akkor valószínűleg az újratervezés, reagálás és fejlesztés lennének azok a szavak amik először az eszünkbe jutnak. Ha a saját dolgainkra, ha az ügyfeleinkre gondolunk, akkor is ezek villannának fel először 2020 kapcsán.

Kikerülhetetlen téma, ha 2020-at foglaljuk össze, vagy rá emlékezünk: a vírushelyzet. Az új intézkedések, a megváltozott vásárlói magatartás dominálta az évet, és alighanem a következőkre is hatással lesz.

Reagálás

A saját tapasztalatunk és a piacra való rálátásunk alapján is azt mondhatjuk, hogy azok a cég tudtak kijönni és talán fejlődni is a válság alatt, akik gyorsan tudtak reagálni és nagyon rapid módon tudták átalakítani a stratégiájukat, működésüket, termékválasztékukat, felületeiket az új igényeknek megfelelően.

Nekünk is gyorsan kellett válaszolnunk az új helyzetre. Szerencsés helyzetben voltunk abból a szempontból, hogy a digitális felkészültségünk lehetővé tette azt, hogy egyik pillanatról a másikra home officera tudjuk cserélni az irodát, hogy otthoni munka keretein belül segítsünk a gyors átállásban a partnereinknek is. 

Tudtuk, hogy sokan a saját ügyfeleink közül is, és más kis és középvállalkozások is nehéz helyzetbe kerülhettek a villámgyors változások miatt, ezért a nyári hónapokban ingyenes marketing tanácsadással segítettük azokat, akik kérték a segítségünket az új helyzethez való átálláshoz.

Már régóta hangoztatjuk a több lábon állást és az online jelenlét szükségességét, de 2020 keményebb volt, mint mi, és a szelíd út helyett a durva módszereket vette elő, hogy erre rávilágítson.

Újragondolás

A gyors reagálás mellett az újragondolás is szerepet játszott a mi tevékenységünkben is. Korábban az online marketing, a stratégiai tanácsadás és az online segítségével történő üzletfejlesztés volt a fókuszunk, de ahogy az online jelenlét szerepe tovább erősödött ebben az évben, úgy vált egyre erősebbé az igény, hogy mi is kiterjesszük a szolgáltatásaink körét.

Ezért 2020-ban már vállaltuk webáruházak felépítését is, méghozzá nagyon rövid határidővel. Volt olyan webshop, amit mindösszesen két hét alatt sikerült elindítania a partnerünknek a nulláról.

Ez a váltás is része annak a gondolkodásmódnak, hogy igyekszünk az online jelenlét minden aspektusával foglalkozni, mondjuk úgy holisztikusan gondolkodni az internet adta lehetőségekről, hogy a partnereinknek a lehetőségek teljes tárházát mutathassuk meg.

Hiszünk abban, hogy a segítségünkkel nem csak az online marketingjét tudja fejleszteni a partnerünk, hanem az üzletét is. Ehhez pedig mindig újabb és újabb területen tudja igénybe venni a segítségünket.

Fejlesztés

Nem árulunk el nagy titkot azzal, ha elmondjuk, hogy a vírushelyzet hatására sok cégnek szabadult fel erőforrása az átállás alatt. Amíg nem találták meg a helyes utat, addig tapasztalhattak visszaeséseket az értékesítésükben, ügyfélforgalmukban.

Mindenkinek azt tanácsoltuk mi is, és gyakorlatilag minden egyéb médium is, hogy fordítsa ezt az időt fejlesztésre, mert a vírushelyzet elmúlásával nem fogunk visszatérni a korábbiakhoz, már egy új vásárlói viselkedés, új igények és módszerek fognak kialakulni. Ez így is lett, bár sajnos még nem vagyunk túl teljesen a nehezén, de az már most is látszik, hogy minden más lett.

A nehéz hónapok alatt mi is megnéztük, hogy milyen fejlődési lehetőségeink vannak, és több intézkedést is tettünk. Nem a vírushelyzet hatása, már régen előkészítésben volt az e-szerződés bevezetése, és számos olyan minősítésre való pályázatunk, amelyek jobban megmutatják a vállalati kultúránkat és értékeinket.

Csak néhány azokból az elismerésekből, amelyet az idei évben szereztünk: Családbarát munkahely lettünk, valamint elismerték a működésünket a Minősített Vállalható üzleti szereplő és Jópélda üzleti szereplő minősítésekkel is.

Bye-bye 2020

Erre az esztendőre valószínűleg senki nem fog a kedvenc éveként visszaemlékezni, mi sem. Azonban 2020 sok mindenre megtanított minket, és ezek közül az egyik legfontosabb az, hogy semmit nem vehetünk örökérvényűnek, és a fejlődés, változás, adaptálódás nem csak elvárás, de létszükséglet is.

2021-et már mindenre felkészülten várjuk, de azért reméljük, hogy kíméletesebb lesz mindenkivel, mint az elődje volt. 😊

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Változások a Facebookon - esettanulmány

Korábban írtunk az iOS14 kapcsán felmerült változásokról, ami a Facebook méréseinkre van hatással, és ennek értelmében a Facebook is bizonyos változásokat (fogalmazzunk őszintén: szigorításokat) vezetett be a jelentéseiben is. A hozzárendelési intervallumok módosulása nem tűnik óriási problémának a mérések korlátozása mellett, azonban a kettő együtt már nagy hatással lesz az eredményeinkre. Nem is beszélve a […]

Olvass tovább
Megváltoztatja az adatvédelem a marketinget?

Ma, január 28-án van az adatvédelem nemzetközi világnapja, aminek keretében egy kicsit mi is azon elmélkedünk, hogy hogyan változtatja, alakítja az adatvédelmi szigorítás a marketinget.   Az adatvédelmi világnapot 2007 óta jegyezzük, és az felismerés hívta életre, hogy az emberek nem eléggé tudatosak a saját adataik megóvását illetően. Mivel nem ismerték a saját jogaikat és […]

Olvass tovább
Vissza az alapokhoz a mérésekben?

A hirdetéskezelődben már biztosan találkoztál a figyelmeztetéssel, hogy az iOS 14 feletti verziószámú rendszerben működő eszközöknél a mérések megváltoznak, és ezzel egyidejűleg a Facebooknál is jönnek bizonyos módosítások. Talán ez a kis figyelmeztető sáv nem is adta át eléggé, hogy mennyire komolyan megváltozik minden ennek hatására. Ebben a cikkben a módosítások hatásait mutatjuk be a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram