A Collins szótár minden évben
kihirdeti az év szavát, és tökéletesen jellemzi az évet az, hogy idén ez a szó
a lockdown (vagyis lezárás, karantén) lett.
Ha az online marketing világában
keressük 2020 legjellemzőbb kifejezéseit akkor valószínűleg az újratervezés,
reagálás és fejlesztés lennének azok a szavak amik először az
eszünkbe jutnak. Ha a saját dolgainkra, ha az ügyfeleinkre gondolunk, akkor is
ezek villannának fel először 2020 kapcsán.
Kikerülhetetlen téma, ha
2020-at foglaljuk össze, vagy rá emlékezünk: a vírushelyzet. Az új
intézkedések, a megváltozott vásárlói magatartás dominálta az évet, és
alighanem a következőkre is hatással lesz.
Reagálás
A saját tapasztalatunk és a
piacra való rálátásunk alapján is azt mondhatjuk, hogy azok a cég tudtak
kijönni és talán fejlődni is a válság alatt, akik gyorsan tudtak reagálni és
nagyon rapid módon tudták átalakítani a stratégiájukat, működésüket, termékválasztékukat,
felületeiket az új igényeknek megfelelően.
Nekünk is gyorsan kellett válaszolnunk az új helyzetre. Szerencsés helyzetben voltunk abból a szempontból, hogy a digitális felkészültségünk lehetővé tette azt, hogy egyik pillanatról a másikra home officera tudjuk cserélni az irodát, hogy otthoni munka keretein belül segítsünk a gyors átállásban a partnereinknek is.
Tudtuk, hogy sokan a saját ügyfeleink közül is, és más kis és középvállalkozások is nehéz helyzetbe kerülhettek a villámgyors változások miatt, ezért a nyári hónapokban ingyenes marketing tanácsadással segítettük azokat, akik kérték a segítségünket az új helyzethez való átálláshoz.
Már régóta hangoztatjuk a több lábon állást és az online jelenlét szükségességét, de 2020 keményebb volt, mint mi, és a szelíd út helyett a durva módszereket vette elő, hogy erre rávilágítson.
Újragondolás
A gyors reagálás mellett az
újragondolás is szerepet játszott a mi tevékenységünkben is. Korábban az online
marketing, a stratégiai tanácsadás és az online segítségével történő
üzletfejlesztés volt a fókuszunk, de ahogy az online jelenlét szerepe tovább erősödött
ebben az évben, úgy vált egyre erősebbé az igény, hogy mi is kiterjesszük a
szolgáltatásaink körét.
Ezért 2020-ban már vállaltuk webáruházak felépítését is, méghozzá nagyon rövid határidővel. Volt olyan webshop, amit mindösszesen két hét alatt sikerült elindítania a partnerünknek a nulláról.
Ez a váltás is része annak a gondolkodásmódnak, hogy igyekszünk az online jelenlét minden aspektusával foglalkozni, mondjuk úgy holisztikusan gondolkodni az internet adta lehetőségekről, hogy a partnereinknek a lehetőségek teljes tárházát mutathassuk meg.
Hiszünk abban, hogy a segítségünkkel nem csak az online marketingjét tudja fejleszteni a partnerünk, hanem az üzletét is. Ehhez pedig mindig újabb és újabb területen tudja igénybe venni a segítségünket.
Fejlesztés
Nem árulunk el nagy titkot azzal, ha elmondjuk, hogy a vírushelyzet hatására sok cégnek szabadult fel erőforrása az átállás alatt. Amíg nem találták meg a helyes utat, addig tapasztalhattak visszaeséseket az értékesítésükben, ügyfélforgalmukban.
Mindenkinek azt tanácsoltuk mi is, és gyakorlatilag minden egyéb médium is, hogy fordítsa ezt az időt fejlesztésre, mert a vírushelyzet elmúlásával nem fogunk visszatérni a korábbiakhoz, már egy új vásárlói viselkedés, új igények és módszerek fognak kialakulni. Ez így is lett, bár sajnos még nem vagyunk túl teljesen a nehezén, de az már most is látszik, hogy minden más lett.
A nehéz hónapok alatt mi is
megnéztük, hogy milyen fejlődési lehetőségeink vannak, és több intézkedést is
tettünk. Nem a vírushelyzet hatása, már régen előkészítésben volt az
e-szerződés bevezetése, és számos olyan minősítésre való pályázatunk, amelyek jobban
megmutatják a vállalati kultúránkat és értékeinket.
Csak néhány azokból az elismerésekből, amelyet az idei évben szereztünk: Családbarát munkahely lettünk, valamint elismerték a működésünket a Minősített Vállalható üzleti szereplő és Jópélda üzleti szereplő minősítésekkel is.
Bye-bye 2020
Erre az esztendőre
valószínűleg senki nem fog a kedvenc éveként visszaemlékezni, mi sem. Azonban
2020 sok mindenre megtanított minket, és ezek közül az egyik legfontosabb az,
hogy semmit nem vehetünk örökérvényűnek, és a fejlődés, változás, adaptálódás
nem csak elvárás, de létszükséglet is.
2021-et már mindenre
felkészülten várjuk, de azért reméljük, hogy kíméletesebb lesz mindenkivel,
mint az elődje volt. 😊