Mit tanított nekünk 2020?

2020-12-22

<<< Vissza a bloghoz
2020-12-22

A Collins szótár minden évben kihirdeti az év szavát, és tökéletesen jellemzi az évet az, hogy idén ez a szó a lockdown (vagyis lezárás, karantén) lett.

Ha az online marketing világában keressük 2020 legjellemzőbb kifejezéseit akkor valószínűleg az újratervezés, reagálás és fejlesztés lennének azok a szavak amik először az eszünkbe jutnak. Ha a saját dolgainkra, ha az ügyfeleinkre gondolunk, akkor is ezek villannának fel először 2020 kapcsán.

Kikerülhetetlen téma, ha 2020-at foglaljuk össze, vagy rá emlékezünk: a vírushelyzet. Az új intézkedések, a megváltozott vásárlói magatartás dominálta az évet, és alighanem a következőkre is hatással lesz.

Reagálás

A saját tapasztalatunk és a piacra való rálátásunk alapján is azt mondhatjuk, hogy azok a cég tudtak kijönni és talán fejlődni is a válság alatt, akik gyorsan tudtak reagálni és nagyon rapid módon tudták átalakítani a stratégiájukat, működésüket, termékválasztékukat, felületeiket az új igényeknek megfelelően.

Nekünk is gyorsan kellett válaszolnunk az új helyzetre. Szerencsés helyzetben voltunk abból a szempontból, hogy a digitális felkészültségünk lehetővé tette azt, hogy egyik pillanatról a másikra home officera tudjuk cserélni az irodát, hogy otthoni munka keretein belül segítsünk a gyors átállásban a partnereinknek is. 

Tudtuk, hogy sokan a saját ügyfeleink közül is, és más kis és középvállalkozások is nehéz helyzetbe kerülhettek a villámgyors változások miatt, ezért a nyári hónapokban ingyenes marketing tanácsadással segítettük azokat, akik kérték a segítségünket az új helyzethez való átálláshoz.

Már régóta hangoztatjuk a több lábon állást és az online jelenlét szükségességét, de 2020 keményebb volt, mint mi, és a szelíd út helyett a durva módszereket vette elő, hogy erre rávilágítson.

Újragondolás

A gyors reagálás mellett az újragondolás is szerepet játszott a mi tevékenységünkben is. Korábban az online marketing, a stratégiai tanácsadás és az online segítségével történő üzletfejlesztés volt a fókuszunk, de ahogy az online jelenlét szerepe tovább erősödött ebben az évben, úgy vált egyre erősebbé az igény, hogy mi is kiterjesszük a szolgáltatásaink körét.

Ezért 2020-ban már vállaltuk webáruházak felépítését is, méghozzá nagyon rövid határidővel. Volt olyan webshop, amit mindösszesen két hét alatt sikerült elindítania a partnerünknek a nulláról.

Ez a váltás is része annak a gondolkodásmódnak, hogy igyekszünk az online jelenlét minden aspektusával foglalkozni, mondjuk úgy holisztikusan gondolkodni az internet adta lehetőségekről, hogy a partnereinknek a lehetőségek teljes tárházát mutathassuk meg.

Hiszünk abban, hogy a segítségünkkel nem csak az online marketingjét tudja fejleszteni a partnerünk, hanem az üzletét is. Ehhez pedig mindig újabb és újabb területen tudja igénybe venni a segítségünket.

Fejlesztés

Nem árulunk el nagy titkot azzal, ha elmondjuk, hogy a vírushelyzet hatására sok cégnek szabadult fel erőforrása az átállás alatt. Amíg nem találták meg a helyes utat, addig tapasztalhattak visszaeséseket az értékesítésükben, ügyfélforgalmukban.

Mindenkinek azt tanácsoltuk mi is, és gyakorlatilag minden egyéb médium is, hogy fordítsa ezt az időt fejlesztésre, mert a vírushelyzet elmúlásával nem fogunk visszatérni a korábbiakhoz, már egy új vásárlói viselkedés, új igények és módszerek fognak kialakulni. Ez így is lett, bár sajnos még nem vagyunk túl teljesen a nehezén, de az már most is látszik, hogy minden más lett.

A nehéz hónapok alatt mi is megnéztük, hogy milyen fejlődési lehetőségeink vannak, és több intézkedést is tettünk. Nem a vírushelyzet hatása, már régen előkészítésben volt az e-szerződés bevezetése, és számos olyan minősítésre való pályázatunk, amelyek jobban megmutatják a vállalati kultúránkat és értékeinket.

Csak néhány azokból az elismerésekből, amelyet az idei évben szereztünk: Családbarát munkahely lettünk, valamint elismerték a működésünket a Minősített Vállalható üzleti szereplő és Jópélda üzleti szereplő minősítésekkel is.

Bye-bye 2020

Erre az esztendőre valószínűleg senki nem fog a kedvenc éveként visszaemlékezni, mi sem. Azonban 2020 sok mindenre megtanított minket, és ezek közül az egyik legfontosabb az, hogy semmit nem vehetünk örökérvényűnek, és a fejlődés, változás, adaptálódás nem csak elvárás, de létszükséglet is.

2021-et már mindenre felkészülten várjuk, de azért reméljük, hogy kíméletesebb lesz mindenkivel, mint az elődje volt. 😊

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Az online marketing, olyan, mint a hagyma

Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a felszínt nézzük. Nem kezdjük el csiszolgatni a külső réteget anélkül, hogy le […]

Olvass tovább
A referenciák ereje, avagy esettanulmány az esettanulmányok megosztásáról

Azt már régóta tudjuk, és reméljük ti is tudjátok, hogy az online világban a legmegbízhatóbb forrás egy fogyasztónak az ismerőseinek a szava. Ha valaki, akiben Ő bízik és/vagy hitelesnek tart korábban már kipróbálta, felpróbálta, látta, szagolta, fogta azt a terméket, vagy részesült abban a szolgáltatásban, amit Ő is kinézett magának az lesz hiteles. Ahogy egyre […]

Olvass tovább
Hogyan találj magadnak Marketingest, „marketinges” helyett!

Korábban már mi is írtunk róla, hogy milyen szempontok szerint érdemes marketing ügynökséget választani, de ezek a szempontok az utóbbi hetek-hónapok változásai miatt egy kicsit átalakultak, szóval érdemes nekünk is frissíteni a neked segítséget nyújtó check listánkat. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy sokan pejoratív értelemben gondolnak a marketingesekre, és ez abból fakad, hogy sokan csalódtak […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram