Milyen hosszúságú posztokat érdemes írni?

2018-05-30

<<< Vissza a bloghoz
2018-05-30

Biztosan benned is felmerült a kérdés, hogy egy bejegyzéshez vagy hirdetéshez mennyi szöveget írj?

Fogalmazz röviden, mert az a hatékony? Vagy fejtsd ki a véleményed a témát illetően, mert az növeli az elköteleződést? A Hootsuite cikke összegyűjtötte a témában végzett kutatásokat, aminek eredményét meg is osztották. Íme az ideális karakterhosszak platformokként:

Facebook

2016-ban a BuzzSumo több mint 800 millió Facebook posztot elemzett ki. A kiértékelt adatok alapján megállapították, hogy az 50 vagy annál kevesebb karakterrel rendelkező posztok nagyobb elköteleződést mutatnak, mint az ennél hosszabb bejegyzések.

Sőt, Jeff Bullas tanulmánya is azt támasztja alá, hogy a 80 vagy annál kevesebb karakterű posztok, 66%-kal nagyobb elkötelezettséget kapnak. A rövidebb posztok sikerességéhez hozzájárulhat az, hogy Facebook a túl hosszú bejegyzéseket „levágja” és csak a „Továbbiak” gombra kattintva engedélyezi végigolvasni a posztot. Ez a kattintás nem tűnik nagy áldozatnak, azonban a felhasználótól egy további lépést kér, ezért ez csökkentheti az elköteleződés mértékét.

Fizetett hirdetések

Az AdEspresso 37.259 hirdetés megvizsgálása után megállapította, hogy azok a hirdetések teljesítenek a legjobban, melyek megfogalmazása tömör, lényegre törő és érhető.

Az adatok tekintetében az ideális Facebook hirdetés a következően épül fel:
- főcím: 5 szó
- szöveg: 14 szó (kép vagy videó feletti leírás)
- leírás: 18 szó (közvetlenül a címsor alatt található szöveg)
A kapott eredmények alapján könnyen megállapítható, hogy akár organikus posztról, akár hirdetésről van a szó, ajánlott minél rövidebben és frappánsan megfogalmazni a mondanivalót.

Facebook videók

A videóknál a sikeresség egyik legfontosabb mércéje, hogy a felhasználók milyen hosszan nézik a tartalmat. A Kinetic Social 2016-ban 2 milliárd közösségi videót elemzett ki, és arra a következtetésre jutott, hogy a 30-60 másodperc közötti videók a leghatékonyabbak. A felhasználók 44%-a nézte végig a kevesebb, mint 1 percig tartó videókat. A 30 mp alatti, vagy 2 percnél hosszabb videók megtekintési aránya 26-31% között mozog. A friss 2018-as közvélemény kutatás szerint a Facebook felhasználók 33%-a főként 30-50 másodperc közötti videókat néz meg szívesen.

 

Instagram 

Az Instagram a vizualitásra épül, ugyanakkor a képek/videók mellé tartalmazó leírás nagyban hozzájárulhat a konverziókhoz. Milyen hosszan fogalmazzunk a platformon közzétett tartalmainkhoz?
Az organikus posztok optimális hossza 138-150 karakter között mozog. A legfontosabb, hogy a szöveg bemutassa a márka személyiségét, értéket adjon és további lépésre sarkallja a követőket. Az Insta posztok hossza akár 2200 karakter is lehet, azonban a felhasználók általában gyorsan végig görgetik a feed-et, így itt is érdemes röviden és tömören fogalmazni.

A szponzorált tartalmú bejegyzéseket ajánlott 125 vagy ennél kevesebb karakterben megfogalmazni az eredményesség szempontjából.

Hashtageket tekintve összesen 30 db-ot lehet elhelyezni egy poszt alatt, ugyanakkor kutatások szerint 9 hashtag használata tűnik a leghatékonyabbnak.

LinkedIn

Mint minden közösségi média platform, a LinkedIn felhasználói bázisa is folyamatosan növekszik, így fontos különös figyelmet fordítani a felületen közzétett üzenetek tartalmára, minőségére és hosszára is.

Posztok tekintetében az ideális hossz 25 szó, míg cikkeket illetően 1900-2000 szó az optimális.
Paul Shapiro, a Search Wilderness megalapítója több mint 3000 sikeres LinkedIn cikket vizsgált meg, és arra a következtetésre jutott, hogy a több szóval rendelkező cikkek jobban teljesítenek a platformon.
Megállapítása szerint a cikkek címének az ideális hossza 40-49 karakter között mozog.
Vizsgálata szerint pedig a LinkedIn felületén közzétett videók közül azok szerepelnek a legeredményesebben, melyek 30 másodpercnél rövidebb ideig tartanak.

YouTube 

A YouTube felületére percenként 400 órányi videót töltenek fel világszerte. A videók hosszának optimalizálásán túl marketinges szemmel fontos figyelni a cím és leírása tartalmára és hosszára. A videók ideális hossza a RealSEO kutatása szerint átlagosan 2 perc 54 mp. 

Ezenkívül a YouTube videók címei SEO szempontból kiemelt jelentőséggel bírnak, a kutatások szerint pedig az optimális cím hossz 70 karakterből áll. A cím mellett a fontos a leírás mezőnek a tartalma is, hiszen a főbb kulcsszavakat itt is fel lehet tüntetni. Az ideális leírás hossza 157 karakter.

Szeretnél hatékonyan kommunikálni a közösségi média felületein? Jól jönne pár szakmai, tartalommarketing tanács? Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk eredményessé tenni az online jelenléted!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

A chatbotok fontossága a jelenlegi helyzetben

A jelenlegi helyzetben az online folyamatok és eszközök elkerülhetetlenné váltak minden vállalat számára. Az egyik ilyen eszköz a Messenger chatbot, amely azon felül, hogy hatékonyan tartja a kapcsolatot meglévő és potenciális ügyfeleinkkel, pénzt és időt spórol meg cégünk számára. Az alábbiakban 5 példán keresztül mutatjuk be, hogy miért célszerű minden vállalat számára a Messenger chatbot […]

Olvass tovább
Hogyan és milyen rendszerekkel állj át pillanatok alatt a home officera?

Az elmúlt hetek és napok történéseit egy több oldalas cikkben sem lehetne összefoglalni, hiszen az az információ mennyiség ami világ szinten ránk ömlött az egyes médiumoknak köszönhetően, feldolgozhatatlan. Sajnos a közelmúlt történései azonban szinte mindenkitől aki teheti azt kívánja, hogy áttérjen a home office-ra, azaz az otthoni munkavégzésre, ami koránt sem egyszerű feladat. Ehhez szeretnénk […]

Olvass tovább
Fordítsd a másik orcád is az online felé

A koronavírus miatt, de talán inkább a szigorú – de szükséges – kormányintézkedések miatt sok kis és középvállalat kényszerül rá arra, hogy a működését átszervezze. A vásárlók mobilitása és a fókuszuk változása miatt számos iparág került nehéz helyzetbe, de szerencsére azt látjuk, hogy akik erős online jelenléttel rendelkeznek, azok kevésbé sínylik meg a jelenlegi szituációt. […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram