Milyen #hashtageket használnak a legnépszerűbb hazai márkák?

2019-09-19

<<< Vissza a bloghoz
2019-09-19

Nem vitatott tény, hogy napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja az Instagram.  Ha aktív Instagrammer vagy, akkor bizonyára kihasználod a keresőcímkékben rejlő marketing lehetőséget. Te milyen és átlagosan hány hashtaget helyezel el a posztjaid alatt?

Az iStory.hu weboldala közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak listáját, melyből kiderül, hogy a márkák egyre tudatosabban élnek a keresőcímkékben rejlő lehetőségekkel. Lássuk milyen következtetésekre juthatunk!

Hogyan #hastagelnek a top márkák?

A sajtóközlemény szerint a hazai brandek átlagosan 8 hashtaget használnak 1 poszt során, ezek közül 49 keresőcímke szerepelt legalább két, 17 legalább három márka Instagram posztjánál.

A magyar márkák által leggyakrabban alkalmazott hashtagek a következők:
a #mik (11), a #budapest és az #instahun (9), az #ikozosseg (8), a #fashion és a #summer (6), illetve a #magyarig és a #newcollection (5).

Köztudott, hogy Instagramon egy poszt alatt maximum 30 db keresőcímke helyezhető el. Mely márkák használják ki a maximális hashtag számot? A legtöbb hashtag a Myprotein Magyarország (30), a Street Kitchen (29), a PiuBella (29), a Budapest Foodguide (28) és a PaulMoise Cosmetics (27) profiljához köthető köthető.
Érdekesség, hogy a vizsgált márkák közül volt 11 olyan profil, akik semmilyen keresőcímkét nem helyeztek Insta posztjaik alatt. Ide tartozik például a Volt Fesztivál és a JYSK is.

A Top100 márka közül 81 használt egyedi hashtaget, mely jellemzően márkanévből vagy a szlogenből áll, mint például a #radio1 és a #csakigazimaislagermegy, vagy a #budapestpark #hagydkintavalosagot szlogenje. A saját, egyedi keresőcímke használata fontos márkaépítő elem az Instagramon, ezt a hazai márkák is tökéletesen tudják, mivel 73%-uk a saját márkanevét hashtagként is alkalmazta.

Az Instagram stratégia kialakítása során többször gondot okozhat, hogyan milyen nyelvű kereső címéket használjunk a posztjaink alatt. A kutatásból kiderült, hogy a vizsgált márkák által alkalmazott hashtagek több mint kétharmada (69%) angol, és közel harmada (31%) magyar nyelvű.

Ha már a legnépszerűbb hazai márkáknál tartunk, akkor érdekesség, hogy a Magyar Insta Brandlista adatai szerint múlt hónapban a The Million Roses gyűjtötte a legtöbb új követőt, míg a legaktívabb Instagram profil a Nemzeti Sport Online volt.

Látható tehát, hogy a keresőcímkében hatalmas marketing potenciál rejlik, melyet érdemes kihasználni a márkaépítés és megtalálhatóság szempontjából.

Ha Instagram kommunikációdhoz jól jönne egy kis szakmai segítség, akkor keress minket, és fellendítjük Instagram oldalad!

Konzultációnk keretében választ kaphatsz kérdéseidre, felmerülő problémáidra, vagy kidolgozhatjuk együtt a sikeres Instagram marketing stratégiádat!


Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Forrás: iStory

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

3+1 tipp, hogy mire figyelj egy influencerrel való együttműködéskor 2020-ban!

Az influencer marketing létjogosultsága a 2019-es évben is tovább növekedett és a tapasztalatok alapján egyre vékonyabb a határ a közösségi tartalomgyártás és a véleményvezérekkel való együttműködés kapcsán. Az influencerek ugyanis a mellett, hogy saját csatornáikon, saját követőbázisuknak népszerűsítik az adott márka termékét, jól fogyasztható tartalmat gyártanak, amit a megbízó cég a saját csatornáin is eljuttathat […]

Olvass tovább
Instagram trendek 2020 - Erre az 5 dologra figyelj, ha hatékony szeretnél lenni

Az Instagram trendjei folyamatosan fejlődnek, változnak, így a platform egyre több lehetőséget és kreativitást tartogat mind a tartalomgyártók, mind a márkák számára. Éppen ezért érdemes tartani a lépést az aktualitásokkal. Mutatjuk, mire figyelj idén, ha eredményes szeretnél lenni! Mielőtt belevágnánk: beszéljenek a számok Gondoltad volna, hogy már 1 milliárd ember használja havi szinte a platformot? […]

Olvass tovább
Milyen értékeket kaphatsz egy ingyenes workshopon?

Mi itt Baranyában kicsit el vagyunk maradva. No nem csak gazdaságilag, hanem szemléletben is. Ezt több cikkben is kifejtettem - mint szemléletbeli hiányosságok -, így ezekre most nem térek ki. Történt, hogy rendeztünk ismét egy workshopot, aminek kettős célja lett volna: 1.) Minél többen megismerjenek a helyi piacon, mert inkább budapesti és nemzetközi partnereink vannak.  […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram