Milyen #hashtageket használnak a legnépszerűbb hazai márkák?

2019-09-19

<<< Vissza a bloghoz
2019-09-19

Nem vitatott tény, hogy napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja az Instagram.  Ha aktív Instagrammer vagy, akkor bizonyára kihasználod a keresőcímkékben rejlő marketing lehetőséget. Te milyen és átlagosan hány hashtaget helyezel el a posztjaid alatt?

Az iStory.hu weboldala közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak listáját, melyből kiderül, hogy a márkák egyre tudatosabban élnek a keresőcímkékben rejlő lehetőségekkel. Lássuk milyen következtetésekre juthatunk!

Hogyan #hastagelnek a top márkák?

A sajtóközlemény szerint a hazai brandek átlagosan 8 hashtaget használnak 1 poszt során, ezek közül 49 keresőcímke szerepelt legalább két, 17 legalább három márka Instagram posztjánál.

A magyar márkák által leggyakrabban alkalmazott hashtagek a következők:
a #mik (11), a #budapest és az #instahun (9), az #ikozosseg (8), a #fashion és a #summer (6), illetve a #magyarig és a #newcollection (5).

Köztudott, hogy Instagramon egy poszt alatt maximum 30 db keresőcímke helyezhető el. Mely márkák használják ki a maximális hashtag számot? A legtöbb hashtag a Myprotein Magyarország (30), a Street Kitchen (29), a PiuBella (29), a Budapest Foodguide (28) és a PaulMoise Cosmetics (27) profiljához köthető köthető.
Érdekesség, hogy a vizsgált márkák közül volt 11 olyan profil, akik semmilyen keresőcímkét nem helyeztek Insta posztjaik alatt. Ide tartozik például a Volt Fesztivál és a JYSK is.

A Top100 márka közül 81 használt egyedi hashtaget, mely jellemzően márkanévből vagy a szlogenből áll, mint például a #radio1 és a #csakigazimaislagermegy, vagy a #budapestpark #hagydkintavalosagot szlogenje. A saját, egyedi keresőcímke használata fontos márkaépítő elem az Instagramon, ezt a hazai márkák is tökéletesen tudják, mivel 73%-uk a saját márkanevét hashtagként is alkalmazta.

Az Instagram stratégia kialakítása során többször gondot okozhat, hogyan milyen nyelvű kereső címéket használjunk a posztjaink alatt. A kutatásból kiderült, hogy a vizsgált márkák által alkalmazott hashtagek több mint kétharmada (69%) angol, és közel harmada (31%) magyar nyelvű.

Ha már a legnépszerűbb hazai márkáknál tartunk, akkor érdekesség, hogy a Magyar Insta Brandlista adatai szerint múlt hónapban a The Million Roses gyűjtötte a legtöbb új követőt, míg a legaktívabb Instagram profil a Nemzeti Sport Online volt.

Látható tehát, hogy a keresőcímkében hatalmas marketing potenciál rejlik, melyet érdemes kihasználni a márkaépítés és megtalálhatóság szempontjából.

Ha Instagram kommunikációdhoz jól jönne egy kis szakmai segítség, akkor keress minket, és fellendítjük Instagram oldalad!

Konzultációnk keretében választ kaphatsz kérdéseidre, felmerülő problémáidra, vagy kidolgozhatjuk együtt a sikeres Instagram marketing stratégiádat!


Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Forrás: iStory

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Facebook, Insta, YouTube, Messenger… Na de mi a helyzet a Whatsappal?

A közelmúltban rengeteg tartalmat, statisztikát és trendet hoztunk nektek az egyes közösségi média csatornákkal kapcsolatban, mint például a Facebook, az Instagram, a YouTube vagy a Messeneger, de egy nagyon fontos platfromról még nem esett szó. Ez pedig nem más, mint a szintén Facebook tulajdonban levő Whatsapp üzenetküldő alkalmazás. Mit is kell tudni a Whatsapp felületéről? […]

Olvass tovább
Add el magad a jövőbeli munkatársaidnak!

A jó munkaerőt megtalálni nem egyszerű, és egyre nehezebb lesz. Az álláskeresők tudatosabbak és egyre inkább felismerik, és elvárják, hogy a munkaadók ne csak a munkaadói elvárásokról beszéljenek, hanem arról is, hogy milyen élmény náluk dolgozni. A hagyományos száraz felsorolása a juttatásoknak, elvárásoknak és feladatoknak már nem elégíti ki a munkavállalók igényeit, ezek már nem […]

Olvass tovább
2020-as közösségi média tartalmi trendek

A közösségi média felületek folyamatosan változnak, a technológiai fejlődések mellett mind az eszközök, mind a fogyasztói szokások, mind pedig a platformok tekintetében. Mindez pedig új lehetőségeket biztosít a felhasználóknak, illetve a vállalatoknak a közösségi kommunikáció fejlesztése tekintetében. Erre remek példa a Stories funkció megjelenése, hiszen néhány évvel ezelőtt még abszolút nem volt fókuszban az instant […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram