Milyen #hashtageket használnak a legnépszerűbb hazai márkák?

2019-09-19

<<< Vissza a bloghoz
2019-09-19

Nem vitatott tény, hogy napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja az Instagram.  Ha aktív Instagrammer vagy, akkor bizonyára kihasználod a keresőcímkékben rejlő marketing lehetőséget. Te milyen és átlagosan hány hashtaget helyezel el a posztjaid alatt?

Az iStory.hu weboldala közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak listáját, melyből kiderül, hogy a márkák egyre tudatosabban élnek a keresőcímkékben rejlő lehetőségekkel. Lássuk milyen következtetésekre juthatunk!

Hogyan #hastagelnek a top márkák?

A sajtóközlemény szerint a hazai brandek átlagosan 8 hashtaget használnak 1 poszt során, ezek közül 49 keresőcímke szerepelt legalább két, 17 legalább három márka Instagram posztjánál.

A magyar márkák által leggyakrabban alkalmazott hashtagek a következők:
a #mik (11), a #budapest és az #instahun (9), az #ikozosseg (8), a #fashion és a #summer (6), illetve a #magyarig és a #newcollection (5).

Köztudott, hogy Instagramon egy poszt alatt maximum 30 db keresőcímke helyezhető el. Mely márkák használják ki a maximális hashtag számot? A legtöbb hashtag a Myprotein Magyarország (30), a Street Kitchen (29), a PiuBella (29), a Budapest Foodguide (28) és a PaulMoise Cosmetics (27) profiljához köthető köthető.
Érdekesség, hogy a vizsgált márkák közül volt 11 olyan profil, akik semmilyen keresőcímkét nem helyeztek Insta posztjaik alatt. Ide tartozik például a Volt Fesztivál és a JYSK is.

A Top100 márka közül 81 használt egyedi hashtaget, mely jellemzően márkanévből vagy a szlogenből áll, mint például a #radio1 és a #csakigazimaislagermegy, vagy a #budapestpark #hagydkintavalosagot szlogenje. A saját, egyedi keresőcímke használata fontos márkaépítő elem az Instagramon, ezt a hazai márkák is tökéletesen tudják, mivel 73%-uk a saját márkanevét hashtagként is alkalmazta.

Az Instagram stratégia kialakítása során többször gondot okozhat, hogyan milyen nyelvű kereső címéket használjunk a posztjaink alatt. A kutatásból kiderült, hogy a vizsgált márkák által alkalmazott hashtagek több mint kétharmada (69%) angol, és közel harmada (31%) magyar nyelvű.

Ha már a legnépszerűbb hazai márkáknál tartunk, akkor érdekesség, hogy a Magyar Insta Brandlista adatai szerint múlt hónapban a The Million Roses gyűjtötte a legtöbb új követőt, míg a legaktívabb Instagram profil a Nemzeti Sport Online volt.

Látható tehát, hogy a keresőcímkében hatalmas marketing potenciál rejlik, melyet érdemes kihasználni a márkaépítés és megtalálhatóság szempontjából.

Ha Instagram kommunikációdhoz jól jönne egy kis szakmai segítség, akkor keress minket, és fellendítjük Instagram oldalad!

Konzultációnk keretében választ kaphatsz kérdéseidre, felmerülő problémáidra, vagy kidolgozhatjuk együtt a sikeres Instagram marketing stratégiádat!


Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Forrás: iStory

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

A leghasznosabb LinkedIn statisztikák a 2020-as marketingterv elkészítéséhez

A 2020-as online marketing tervünk kidolgozásához hasznos lehet alábbi cikkünk, hiszen kiderül belőle, hogy mennyire érdemes jelen lenni a felületen, valamint milyen típusú LinkedIn kampányokat javasolt tervezni a következő évre. Felhasználói adatok Kezdésnek érdemes átnézni, hogy melyek azok az adatok, amelyek érdemes megismernünk a felhasználókról. A LinkedIn felhasználók 36%-a 18 és 29 éves között található, […]

Olvass tovább
Építkezz az alapoktól az online marketingedben!

Furcsa lehet egy online marketing ügynökség cikkében azt a szalagcímet olvasni, hogy „Ezért ne vegyél teljes körű marketing csomagot az ügynökségektől…” De hogy megvilágítsuk, megosztunk Veled pár szempontot: Alapvetően az le kell szögezni, hogy az igazán eredményes online marketing hosszú távon folytatott tevékenység eredménye. Azt pedig csak úgy lehet megvalósítani, hogy az ügyfél és az […]

Olvass tovább
Karácsonyi marketing útmutató

Vészesen közeledik az ünnepi időszak, a vásárlók közel 40%-a pedig már novemberben letudja az ajándék vásárlást. Az early bird fogyasztókat már lehet elvesztetted, ugyanakkor még nem késtél el, ha most látnál hozzá a karácsonyi kampányod és tartalmaid előkészítéséhez. Ehhez adunk hasznos tippek cikkünkben, lássuk: Karácsonyi vásárlások számokban Az ünnepi időszak évről évre egyre korábban kezdődik […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram