Mikor posztolj a közösségi média felületekre?

2020-03-16

<<< Vissza a bloghoz
2020-03-16

A közösségi média posztok sikerét rengeteg tényező befolyásolja, éppen ezért kommunikációs stratégiánk kialakítása során érdemes megtervezzük milyen tartalmat, milyen felületen és milyen időpontban osztunk meg a rajongóinkkal. Bizonyára mindenki belefutott már abba a jelenségbe, hogy egy-egy posztját nagyon sokan szerették, míg egy hasonló bejegyzésére alig reagál valaki.

Mutatjuk, hogy az aktuális statisztikák szerint mikor érdemes posztolni a különböző közösségi média felületekre!

Ekkor posztolj Facebook-ra

A Facebook töretlenül továbbra is a legnépszerűbb platform. A posztok készítésekor rendkívül fontos, hogy célközönséged számára releváns, érdekes és edukáló tartalmakat is közzétegyél.

Általánosságban elmondható, hogy szerda számít a legaktívabb napnak, míg vasárnap viszonylag kevés lájkra számíthatunk. Ahogy az ábrán is látható kedd reggeltől egészen csütörtök délutánig a felhasználók igen aktívak, így a hét közepére mindenképp érdemes legalább 1 posztot időzíteni.

Lássuk a legjobb poszt időpontokat ágazatokra bontva:

  • Fogyasztási cikkek: szerda délután 13 és péntek 11 óra
  • Oktatás: szerda reggel 9 és szombat délután 17 óra
  • Nonprofit szervezetek: szerda és péntek reggel 8-9 óra között
  • Technológia: szerda 9 -12 óráig
  • Egészségügy: szerda 10 – 12 óráig
  • Pénzügy: szerda dél

Tipp: Mivel ezek globális adatok, ezért javasoljuk, hogy a Facebook Elemzések menüpontjában található Bejegyzések fülön nézd meg személyre szabottan, hogy mely napokon és milyen időpontokban érhetők el leginkább követőid.

Instagram poszt időpontok

A legintenzívebben fejlődő közösségi felület az Instagram, ennek köszönhetően egyre több márka ismeri fel a platformban rejlő lehetőségeket. Az Instagram trendjei folyamatosan változnak, amennyiben érdekelnek a 2020-as Instagram trendek, akkor olvasd el cikkünket.

A Facebookhoz hasonlóan „legrosszabb napnak” posztolás tekintetében a vasárnap tekinthető. A szerda délelőtt 11 környékén, valamint pénteken 10-12 óra között publikált posztok sikere azonban garantált a statisztikák szerint. Érdemes tehát szerda és péntek között közzétenni Insta posztodat.

Mutatjuk a sikeres posztra vonatkozó időpont javaslatokat iparágak szerint:

  • Fogyasztási cikkek: szerda 15 óra
  • Oktatás: péntek 10 óra
  • Nonprofit: kedd 13-15 óra között, szerda 14 óra
  • Technológia: szerda reggeli órákban és péntek délelőtt
  • Egészségügy: kedd reggel 8
  • Pénzügy: péntek délelőtt 11

Tipp: Az Instagram Elemzések lapfülön nézd meg a célközönségedre vonatkozó elérési és aktivitási adatokat és tervezd meg, valamint időzítsd be posztjaid az ott olvasott statisztikák alapján.

Ekkora posztolj a LinkedIn felületére

A LinkedIn köztudottan a legnagyobb szakmai platform, már a hazai felhasználók száma is elérte az 1,1 millió főt. A posztok tekintetében fontos, hogy a bejegyzések érdekesek és informatívak legyenek a követők számára, ne akarjunk egyből értékesíteni.

Összeségében megállapítható, hogy leginkább munkaidőben érdemes posztolni, hiszen üzleti felület révén a felhasználók főként reggelente böngészik a közösségi oldalt. A legaktívabb napok a szerda és a csütörtök délelőtti órák, míg nem meglepő, hogy a legkevésbé produktív napok közé a hétvége és a hétfő tartozik.

Amennyiben érdekelnek leghasznosabb 2020-as LinkedIn statisztikák, akkor olvasd cikkünket a témában.

A cikkben bemutatott időpontok támpontot nyújthatnak a közösségi kommunikációd tervezésekor, ugyanakkor a legfontosabb, hogy minél jobban megismerd a célközönséged tartalomfogyasztási szokásait. További érdekes statisztikákat a Sproutsocial oldalán találsz.

Amennyiben jól jönne egy kis szakmai segítség vagy inspiráció a közösségi jelenlétedhez, akkor keress minket!


Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Forrás: sproutsocial.com

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

A chatbotok fontossága a jelenlegi helyzetben

A jelenlegi helyzetben az online folyamatok és eszközök elkerülhetetlenné váltak minden vállalat számára. Az egyik ilyen eszköz a Messenger chatbot, amely azon felül, hogy hatékonyan tartja a kapcsolatot meglévő és potenciális ügyfeleinkkel, pénzt és időt spórol meg cégünk számára. Az alábbiakban 5 példán keresztül mutatjuk be, hogy miért célszerű minden vállalat számára a Messenger chatbot […]

Olvass tovább
Hogyan és milyen rendszerekkel állj át pillanatok alatt a home officera?

Az elmúlt hetek és napok történéseit egy több oldalas cikkben sem lehetne összefoglalni, hiszen az az információ mennyiség ami világ szinten ránk ömlött az egyes médiumoknak köszönhetően, feldolgozhatatlan. Sajnos a közelmúlt történései azonban szinte mindenkitől aki teheti azt kívánja, hogy áttérjen a home office-ra, azaz az otthoni munkavégzésre, ami koránt sem egyszerű feladat. Ehhez szeretnénk […]

Olvass tovább
Fordítsd a másik orcád is az online felé

A koronavírus miatt, de talán inkább a szigorú – de szükséges – kormányintézkedések miatt sok kis és középvállalat kényszerül rá arra, hogy a működését átszervezze. A vásárlók mobilitása és a fókuszuk változása miatt számos iparág került nehéz helyzetbe, de szerencsére azt látjuk, hogy akik erős online jelenléttel rendelkeznek, azok kevésbé sínylik meg a jelenlegi szituációt. […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram