Mikor posztolj a közösségi média felületekre?

2020-03-16

<<< Vissza a bloghoz
2020-03-16

A közösségi média posztok sikerét rengeteg tényező befolyásolja, éppen ezért kommunikációs stratégiánk kialakítása során érdemes megtervezzük milyen tartalmat, milyen felületen és milyen időpontban osztunk meg a rajongóinkkal. Bizonyára mindenki belefutott már abba a jelenségbe, hogy egy-egy posztját nagyon sokan szerették, míg egy hasonló bejegyzésére alig reagál valaki.

Mutatjuk, hogy az aktuális statisztikák szerint mikor érdemes posztolni a különböző közösségi média felületekre!

Ekkor posztolj Facebook-ra

A Facebook töretlenül továbbra is a legnépszerűbb platform. A posztok készítésekor rendkívül fontos, hogy célközönséged számára releváns, érdekes és edukáló tartalmakat is közzétegyél.

Általánosságban elmondható, hogy szerda számít a legaktívabb napnak, míg vasárnap viszonylag kevés lájkra számíthatunk. Ahogy az ábrán is látható kedd reggeltől egészen csütörtök délutánig a felhasználók igen aktívak, így a hét közepére mindenképp érdemes legalább 1 posztot időzíteni.

Lássuk a legjobb poszt időpontokat ágazatokra bontva:

  • Fogyasztási cikkek: szerda délután 13 és péntek 11 óra
  • Oktatás: szerda reggel 9 és szombat délután 17 óra
  • Nonprofit szervezetek: szerda és péntek reggel 8-9 óra között
  • Technológia: szerda 9 -12 óráig
  • Egészségügy: szerda 10 – 12 óráig
  • Pénzügy: szerda dél

Tipp: Mivel ezek globális adatok, ezért javasoljuk, hogy a Facebook Elemzések menüpontjában található Bejegyzések fülön nézd meg személyre szabottan, hogy mely napokon és milyen időpontokban érhetők el leginkább követőid.

Instagram poszt időpontok

A legintenzívebben fejlődő közösségi felület az Instagram, ennek köszönhetően egyre több márka ismeri fel a platformban rejlő lehetőségeket. Az Instagram trendjei folyamatosan változnak, amennyiben érdekelnek a 2020-as Instagram trendek, akkor olvasd el cikkünket.

A Facebookhoz hasonlóan „legrosszabb napnak” posztolás tekintetében a vasárnap tekinthető. A szerda délelőtt 11 környékén, valamint pénteken 10-12 óra között publikált posztok sikere azonban garantált a statisztikák szerint. Érdemes tehát szerda és péntek között közzétenni Insta posztodat.

Mutatjuk a sikeres posztra vonatkozó időpont javaslatokat iparágak szerint:

  • Fogyasztási cikkek: szerda 15 óra
  • Oktatás: péntek 10 óra
  • Nonprofit: kedd 13-15 óra között, szerda 14 óra
  • Technológia: szerda reggeli órákban és péntek délelőtt
  • Egészségügy: kedd reggel 8
  • Pénzügy: péntek délelőtt 11

Tipp: Az Instagram Elemzések lapfülön nézd meg a célközönségedre vonatkozó elérési és aktivitási adatokat és tervezd meg, valamint időzítsd be posztjaid az ott olvasott statisztikák alapján.

Ekkora posztolj a LinkedIn felületére

A LinkedIn köztudottan a legnagyobb szakmai platform, már a hazai felhasználók száma is elérte az 1,1 millió főt. A posztok tekintetében fontos, hogy a bejegyzések érdekesek és informatívak legyenek a követők számára, ne akarjunk egyből értékesíteni.

Összeségében megállapítható, hogy leginkább munkaidőben érdemes posztolni, hiszen üzleti felület révén a felhasználók főként reggelente böngészik a közösségi oldalt. A legaktívabb napok a szerda és a csütörtök délelőtti órák, míg nem meglepő, hogy a legkevésbé produktív napok közé a hétvége és a hétfő tartozik.

Amennyiben érdekelnek leghasznosabb 2020-as LinkedIn statisztikák, akkor olvasd cikkünket a témában.

A cikkben bemutatott időpontok támpontot nyújthatnak a közösségi kommunikációd tervezésekor, ugyanakkor a legfontosabb, hogy minél jobban megismerd a célközönséged tartalomfogyasztási szokásait. További érdekes statisztikákat a Sproutsocial oldalán találsz.

Amennyiben jól jönne egy kis szakmai segítség vagy inspiráció a közösségi jelenlétedhez, akkor keress minket!


Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Forrás: sproutsocial.com

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Így növeld webáruházad bevételét

Napjainkban hasít az e-kereskedelem és szinte naponta nyitnak meg újabb és újabb webáruházak. Ugyanakkor hiába rendelkezel webshoppal, egyre több a konkurencia és a verseny, így a webáruház megléte mellett elengedhetetlen, hogy online marketinggel is foglalkozz. Első körben javasoljuk, hogy készíts egy integrált online marketing startégiát, melyben lefekteted a célcsoportod, szolgáltatásod/termékedhez tartozó lehetőségeket, céljaid, rendelkezésre álló […]

Olvass tovább
A csalódás mindig fáj, főleg, ha üzleti sikerről van szó!

Online marketinges cégként az utóbbi időszakban sok olyan új megkereséssel találkoztunk, amely valamilyen korábbi csalódásból eredt. Gondolunk itt például a nem túl kompetens marketinges munkatársra, a nem túl korrekt online marketing ügynökségre vagy mentorra, akikkel a közös munka koránt sem érte el a várt üzleti sikert. Sajnos rendkívül nehéz bizalmat építeni az első beszélgetés során […]

Olvass tovább
5 marketing tipp a nyári uborkaszezonra

Biztosan Te is tapasztaltad már a nyári holtidőszakot, amikor ügyfeleid nyaralnak vagy éppen hosszabb szabadságon vannak. Ez az esetleges bevételkiesés mellett felszabadult kapacitást is jelenthet számodra, melyet érdemes kihasználnod. Cikkünkben összeszedtünk 5 hatékony tippet, amelyekkel felturbózhatod online marketinged és eladásaid! Itt az ideje, hogy frissítsd a weboldalat Elemezd ki a weboldaladra vonatkozó statisztikákat és tárd […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram