Mikor érdemes posztolni a közösségi média felületekre?

2017-11-29

<<< Vissza a bloghoz
2017-11-29

Cikkünk aktuális, 2020-as verzióját ide kattintva éred el.

A közösségi média oldalakra kikerülő posztok sikerét rengeteg tényező befolyásolja. Kommunikációs stratégiánk kialakítása során kellő figyelmet kell fordítanunk, arra hogy megtervezzük milyen tartalmat, milyen felületen és milyen időpontban osztunk meg a rajongóinkkal.
Ebben a bejegyzésben különböző statisztikai adatok eredményeire támaszkodva bemutatjuk, hogy mikor érdemes posztolni a különböző közösségi média felületekre a legnagyobb elérés és hatékonyság érdekében.

Facebook

A legnépszerűbb közösségi média platformot az egész nap folyamán böngészik a felhasználók. Legnagyobb részben a  célközönségünktől függ mikor és mit érdemes megosztani. Ugyanakkor a statisztikák szerint elmondható, hogy hétvégén, délután 13 és 16 óra között legaktívabbak a felhasználók, mivel ekkor átlagosan 32%-al magasabb a posztok iránti elköteleződés.

Nyilván nem csak hétvégenként szeretnénk posztolni idővonalunkra, így íme, egy részletesebb bontás arról, mikor aktívak még a felhasználók Facebookon:
- szerdán 15:00 órakor
- csütörtök és péntek 13 és 16 óra között
- szombat és vasárnap dél és 13 óra között

Milyen tartalmakat érdemes időzíteni a hét adott napjaira?
- a felhasználók pénteken nyitottabbak a viccesebb és "boldogabb" bejegyzésekre
- délután 15:00 órakor kikerülő bejegyzésekkel érhető el a legtöbb kattintás
- 13:00 óra tájékára időzített posztok átlagosan nagyobb eséllyel kerülnek megosztásra

Tipp: a Facebook Elemzések menüpontjában található Bejegyzések fülön személyre szabottan látható mely napokon és milyen időpontokban érhetők el leginkább a rajongóid.

Instagram

Az Instagramon az egész hét folyamán nagy a forgalom, így nehéz egy-egy konkrét időpontot kiemelni. Az adatok szerint a leghatékonyabb nap elérések tekintetében a hétfő, míg a legjobb időpont posztjaink megosztására a reggel 8-9 óra közötti időszak.

További érdekesség, hogy nem ajánlatos posztolni délután 15:00 - 16:00 óra között. Ha videókat szeretnénk megosztani a követőinkkel, azt érdemes az esti órákra időzíteni, főként este 21:00 óra környékére, mivel az interakciók aránya ekkor átlagosan 34%-al magasabb. Az adatok szerint a legkisebb elköteleződés vasárnap mutatkozik, így a Facebookkal ellentétben az Instagramon ajánlatos kerülni az erre a napra eső posztolást.

Tipp: Az Iconosquare egy olyan Instagram elemző eszköz, amely segítségével könnyebben átláthatod mikor érdemes posztolni a legnagyobb elérés érdekében.

Twitter

A Twitter felhasználók 181%-a főként ingázás, utazás közben használja a platformot, így mind tartalmi, mind időzítés szempontjából érdemes ezt észben tartani a kommunikációs terv kialakítása során.

Az optimális tweet időpont dél és délután 15:00 óra között van, illetve csúcsidőnek tartott 17:00 óra is alkalmas üzenetünk megosztására. Nap tekintetében a szerdát lehetne kiemelni, ezen a napon éjfél tájt, illetve 17:00 és 18:00 óra között érdemes a leginkább tweetelni.
B2B, vagyis üzleti célzatú üzenetet ajánlatos munkaidőben megosztani mivel ekkor 16%-al nagyobb lehet a célközönség elérésnek az aránya. Ezzel szemben, ha rajongóiknak csevegnénk, akkor üzenetünket hétvégén érdemes megosztani.

Pinterest

A Pinterest platformján korlátlan mennyiségben böngészhetünk és meríthetünk ihletet és ugyanennyire könnyen válhatunk üzleti szempontból kiemelkedővé, ha megfelelő tartalmakat osztunk meg tábláinkon.
Melyik nap milyen kategória a legnépszerűbb? Az alábbiakban megmutatjuk a hét melyik napján, mit érdemes posztolni:

Hétfő: fitness és sport
Kedd: eszközök, barkács ötletek, diy pinek
Szerda: idézetek
Csütörtök: napi outfitek, öltözékek, divathoz kapcsolódó tartalmak
Péntek: GIFek és vicces posztok
Szombat: utazás
Vasárnap: ételhez kötődő képek

Ha már meg van a megfelelő tartalom, nézzük meg, mikor érdemes ezeket a táblánkra tűzni:
- szombat este 20:00 - 23:00 óra közötti pinekkel érhető el a legtöbb felhasználó
- érdemes posztolni pénteken 15:00 óra környékén is, ugyanakkor kerüljük a munkaidőben történő megosztásokat.

Továbbá érdemes megjegyezni, hogy a felhívások, vagyis call to action gombok rendkívül fontosak a Pinteresten is, mivel a felhasználók 80%-a minden kattintás nélkül tovább áll, ha nincs a bejegyzésben semmilyen aktivitásra ösztönző elem.

LinkedIn

A LinkedIn felhasználói többnyire üzleti célzattal vagy brand építésre használják a platformot, így leginkább munkaidőben érdemes posztolni. Üzleti oldal révén a felhasználók főként reggelente böngészik a közösségi oldalt.

Ezenfelül milyen időszakokban érdemes bejegyezéseinket megosztani a követőinkkel?

- kedd délelőtt 10:00-11:00 között
- szerdán és/vagy csütörtökön reggel 7:30 és 8:30 között, délben vagy 17:00-18:00 óra tájékán
- a szakmai jellegű posztokat érdemes munkaidő előttre vagy utánra ütemezni
- kerüljük a hétfői vagy pénteki napra időzített bejegyzéseket.

A felsorolt időpontok támpontot nyújthatnak kommunikációs stratégiánk kialakításakor, ugyanakkor a legfontosabb, hogy minél jobban megismerjük a célközönségünket, az ő szokásaikat és tartalmi elvárásaikat, mivel ennek tudatában lehetünk igazán eredményesek és hatékonyak az közösségi média különböző felületein.

Ha jól jönne egy kis szakmai segítség a közösségi média kommunikációban, akkor keress minket!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Forrás: Coschedule

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Kreativitás vs. automatizmusok

A robotok elveszik a munkánkat? Ahogy egyre többet hallani marketing automatizmusokról, robotokról felmerül a kérdés, hogy mi lesz a kreativitás szerepe a marketingben a jövőben? Mi azt mondjuk, hogy ugyanúgy kulcsszerepe lesz, mint most. Félreértés ne essék, mi nagyon is hiszünk az adatlapú marketingben. Azonban abban is hiszünk, hogy az adatok nem elfojtják, és nem […]

Olvass tovább
Te is bekerültél a Facebook letiltási hullámba?

Mostanában bárhova is nézünk mindenhol letiltott hirdetési fiókokat látunk! Belépünk a szakmai csoportokba: letiltott Facebook hirdetési fiókok! Jönnek a megkeresések online: Letiltották a hirdetési fiókom. Belépünk a hirdetéskezelőbe: igen, jól gondoljátok, a Facebook azzal fogad, hogy letiltotta valamelyik hirdetési fiókunk! Szinte mindennapossá vált, hogy ezzel a problémával szembesülünk, ezért úgy gondoltuk összeszedjük nektek a tapasztalatokat […]

Olvass tovább
Ugye mi jó barátok vagyunk?

A hosszú együttműködések olyanok, mint a régi barátok, és George R. R. Martin azt mondta, hogy „a régi jó barátoknak sohasem kellene habozniuk, hogy egymásra bízzák magukat.” Pontosan erre törekszünk mi is egy együttműködésben, hogy olyan bizalom és erre épülő munkakapcsolat alakuljon ki, amelyik a régi barátokra jellemző. Nyilván nincsenek illúzióink azzal kapcsolatban, hogy az […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram