Mikor érdemes posztolni a közösségi média felületekre?

2017-11-29

<<< Vissza a bloghoz
2017-11-29

Cikkünk aktuális, 2020-as verzióját ide kattintva éred el.

A közösségi média oldalakra kikerülő posztok sikerét rengeteg tényező befolyásolja. Kommunikációs stratégiánk kialakítása során kellő figyelmet kell fordítanunk, arra hogy megtervezzük milyen tartalmat, milyen felületen és milyen időpontban osztunk meg a rajongóinkkal.
Ebben a bejegyzésben különböző statisztikai adatok eredményeire támaszkodva bemutatjuk, hogy mikor érdemes posztolni a különböző közösségi média felületekre a legnagyobb elérés és hatékonyság érdekében.

Facebook

A legnépszerűbb közösségi média platformot az egész nap folyamán böngészik a felhasználók. Legnagyobb részben a  célközönségünktől függ mikor és mit érdemes megosztani. Ugyanakkor a statisztikák szerint elmondható, hogy hétvégén, délután 13 és 16 óra között legaktívabbak a felhasználók, mivel ekkor átlagosan 32%-al magasabb a posztok iránti elköteleződés.

Nyilván nem csak hétvégenként szeretnénk posztolni idővonalunkra, így íme, egy részletesebb bontás arról, mikor aktívak még a felhasználók Facebookon:
- szerdán 15:00 órakor
- csütörtök és péntek 13 és 16 óra között
- szombat és vasárnap dél és 13 óra között

Milyen tartalmakat érdemes időzíteni a hét adott napjaira?
- a felhasználók pénteken nyitottabbak a viccesebb és "boldogabb" bejegyzésekre
- délután 15:00 órakor kikerülő bejegyzésekkel érhető el a legtöbb kattintás
- 13:00 óra tájékára időzített posztok átlagosan nagyobb eséllyel kerülnek megosztásra

Tipp: a Facebook Elemzések menüpontjában található Bejegyzések fülön személyre szabottan látható mely napokon és milyen időpontokban érhetők el leginkább a rajongóid.

Instagram

Az Instagramon az egész hét folyamán nagy a forgalom, így nehéz egy-egy konkrét időpontot kiemelni. Az adatok szerint a leghatékonyabb nap elérések tekintetében a hétfő, míg a legjobb időpont posztjaink megosztására a reggel 8-9 óra közötti időszak.

További érdekesség, hogy nem ajánlatos posztolni délután 15:00 - 16:00 óra között. Ha videókat szeretnénk megosztani a követőinkkel, azt érdemes az esti órákra időzíteni, főként este 21:00 óra környékére, mivel az interakciók aránya ekkor átlagosan 34%-al magasabb. Az adatok szerint a legkisebb elköteleződés vasárnap mutatkozik, így a Facebookkal ellentétben az Instagramon ajánlatos kerülni az erre a napra eső posztolást.

Tipp: Az Iconosquare egy olyan Instagram elemző eszköz, amely segítségével könnyebben átláthatod mikor érdemes posztolni a legnagyobb elérés érdekében.

Twitter

A Twitter felhasználók 181%-a főként ingázás, utazás közben használja a platformot, így mind tartalmi, mind időzítés szempontjából érdemes ezt észben tartani a kommunikációs terv kialakítása során.

Az optimális tweet időpont dél és délután 15:00 óra között van, illetve csúcsidőnek tartott 17:00 óra is alkalmas üzenetünk megosztására. Nap tekintetében a szerdát lehetne kiemelni, ezen a napon éjfél tájt, illetve 17:00 és 18:00 óra között érdemes a leginkább tweetelni.
B2B, vagyis üzleti célzatú üzenetet ajánlatos munkaidőben megosztani mivel ekkor 16%-al nagyobb lehet a célközönség elérésnek az aránya. Ezzel szemben, ha rajongóiknak csevegnénk, akkor üzenetünket hétvégén érdemes megosztani.

Pinterest

A Pinterest platformján korlátlan mennyiségben böngészhetünk és meríthetünk ihletet és ugyanennyire könnyen válhatunk üzleti szempontból kiemelkedővé, ha megfelelő tartalmakat osztunk meg tábláinkon.
Melyik nap milyen kategória a legnépszerűbb? Az alábbiakban megmutatjuk a hét melyik napján, mit érdemes posztolni:

Hétfő: fitness és sport
Kedd: eszközök, barkács ötletek, diy pinek
Szerda: idézetek
Csütörtök: napi outfitek, öltözékek, divathoz kapcsolódó tartalmak
Péntek: GIFek és vicces posztok
Szombat: utazás
Vasárnap: ételhez kötődő képek

Ha már meg van a megfelelő tartalom, nézzük meg, mikor érdemes ezeket a táblánkra tűzni:
- szombat este 20:00 - 23:00 óra közötti pinekkel érhető el a legtöbb felhasználó
- érdemes posztolni pénteken 15:00 óra környékén is, ugyanakkor kerüljük a munkaidőben történő megosztásokat.

Továbbá érdemes megjegyezni, hogy a felhívások, vagyis call to action gombok rendkívül fontosak a Pinteresten is, mivel a felhasználók 80%-a minden kattintás nélkül tovább áll, ha nincs a bejegyzésben semmilyen aktivitásra ösztönző elem.

LinkedIn

A LinkedIn felhasználói többnyire üzleti célzattal vagy brand építésre használják a platformot, így leginkább munkaidőben érdemes posztolni. Üzleti oldal révén a felhasználók főként reggelente böngészik a közösségi oldalt.

Ezenfelül milyen időszakokban érdemes bejegyezéseinket megosztani a követőinkkel?

- kedd délelőtt 10:00-11:00 között
- szerdán és/vagy csütörtökön reggel 7:30 és 8:30 között, délben vagy 17:00-18:00 óra tájékán
- a szakmai jellegű posztokat érdemes munkaidő előttre vagy utánra ütemezni
- kerüljük a hétfői vagy pénteki napra időzített bejegyzéseket.

A felsorolt időpontok támpontot nyújthatnak kommunikációs stratégiánk kialakításakor, ugyanakkor a legfontosabb, hogy minél jobban megismerjük a célközönségünket, az ő szokásaikat és tartalmi elvárásaikat, mivel ennek tudatában lehetünk igazán eredményesek és hatékonyak az közösségi média különböző felületein.

Ha jól jönne egy kis szakmai segítség a közösségi média kommunikációban, akkor keress minket!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Forrás: Coschedule

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Így növeld webáruházad bevételét

Napjainkban hasít az e-kereskedelem és szinte naponta nyitnak meg újabb és újabb webáruházak. Ugyanakkor hiába rendelkezel webshoppal, egyre több a konkurencia és a verseny, így a webáruház megléte mellett elengedhetetlen, hogy online marketinggel is foglalkozz. Első körben javasoljuk, hogy készíts egy integrált online marketing startégiát, melyben lefekteted a célcsoportod, szolgáltatásod/termékedhez tartozó lehetőségeket, céljaid, rendelkezésre álló […]

Olvass tovább
A csalódás mindig fáj, főleg, ha üzleti sikerről van szó!

Online marketinges cégként az utóbbi időszakban sok olyan új megkereséssel találkoztunk, amely valamilyen korábbi csalódásból eredt. Gondolunk itt például a nem túl kompetens marketinges munkatársra, a nem túl korrekt online marketing ügynökségre vagy mentorra, akikkel a közös munka koránt sem érte el a várt üzleti sikert. Sajnos rendkívül nehéz bizalmat építeni az első beszélgetés során […]

Olvass tovább
5 marketing tipp a nyári uborkaszezonra

Biztosan Te is tapasztaltad már a nyári holtidőszakot, amikor ügyfeleid nyaralnak vagy éppen hosszabb szabadságon vannak. Ez az esetleges bevételkiesés mellett felszabadult kapacitást is jelenthet számodra, melyet érdemes kihasználnod. Cikkünkben összeszedtünk 5 hatékony tippet, amelyekkel felturbózhatod online marketinged és eladásaid! Itt az ideje, hogy frissítsd a weboldalat Elemezd ki a weboldaladra vonatkozó statisztikákat és tárd […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram