Miért nem adunk MINDENRE árajánlatot?

2019-08-08

<<< Vissza a bloghoz
2019-08-08

Mindig boldogok vagyunk, ha olyan ügyféllel találkozunk, aki éppen most szeretne belevágni az online marketingbe és lelkesen, fejjel előre belevetné magát a teendőkbe. Ez jó hír, hiszen megszületett benne az elhatározás, hogy többet tegyen az vállalkozása sikeréért és többet kihozzon a már leginkább csak itt megszólítható célcsoportjából.

Azonban a lelkesedés néha átcsap kapkodásba és ilyenkor szokott elhangzani a mondat: Mindenre kérek ajánlatot!

Természetesen tudnánk mindenre ajánlatot adni (már ami a szakterületünkbe tartozik), de nem szívesen tesszük, sőt inkább visszautasítjuk az ilyen kéréseket.

Miért nem adunk szívesen mindenre ajánlatot?

Mert garantált a csalódottság.

Az ügyfél csalódott lesz, mert az online marketing nem sprint, hanem maraton. Az első hónapokban lehet, hogy még csak tapogatózunk, és biztosan nem olyan mértékben fognak jönni az eredmények ahogy elvárja tőlük, annak ellenére, hogy mindig tiszta lapokkal és felvilágosítással kezdünk minden partnerkapcsolatot. De mégis… mennyi pénzt kifizettem, és lassan megy…

Mi is csalódottak leszünk, mert az ügyfél megretten és nem lesz megrendelés. Nem feltétlenül az áraktól (persze a hatalmas számok is ijesztőek lehetnek egy kezdő együttműködésénél), hanem a feladatok mennyiségétől, a bizonytalanságtól és persze attól, hogy egy olyan ügynökséggel kötelezze el magát, aminek a munkáját még nem ismeri.

Akkor mire adunk árajánlatot?

A legtöbb együttműködésünk konzultációval indul, még akkor is, ha az ügyfélnek pontos elképzelése van arról, hogy nem tanácsot kér, hanem ki szeretné szervezni a munkát.

Miért?

Mert így nem csak a kérdéseire válaszolunk, megoldjuk az éppen aktuális problémáját és felvázoljuk a terveinket, hanem meg is ismerjük egymást. Egy két órás konzultáció bőven elegendő arra, hogy a tanácsadás vagy segítségnyújtás mellett mi is megismerjük az ügyfél működését, tevékenységét és gondolkodását ÉS az ügyfelünk is meggyőződhessen a szakmai hozzáértésünkről, valamint kialakuljon a bizalom. Ekkor már tudjuk, hogy mennyi kapacitása és affinitása van a partnerünknek a saját marketingjére, milyen a már megszerzett szakmai tudása, sőt azt is, hogy mennyire lehet fogékony a „merészebb” ötleteinkre. Ennek tudatában már mi is magabiztosabban tudunk testreszabott megoldásokat kiajánlani és az ügyfél is tudja, hogy nem a levegőbe beszélünk.

Akkor az ismerkedésért fizetek?

Joggal merül fel a kérdés, hogy a konzultáció egy fizetett beszélgetés-e. A válasz: nem. A konzultáció egy olyan belépő az együttműködésbe, amely megmutatja mindkettőnk számára, hogy van-e lehetőség a további együttműködésre. Ha meg tudtuk oldani a problémádat 2 órában, meg tudtuk válaszolni a kérdéseidet, vagy elegendő útmutatást kaptál, akkor elégedetten zárjuk le. Ha ezek után úgy döntesz, hogy továbbra is velünk képzeled el az online marketingedet akkor pedig megalapozottan tudunk nekivágni.

Nincsenek csomagjaink, előre összerakott ajánlataink és nem is szeretnénk „mindenre” ajánlatot adni.

De szívesen megismerünk, és elindulunk veled kicsiben, hogy megmutassuk, hogy érdemes velünk maradnod hosszú távon is. Így Neked sem nagy a kockázatod egy nagyobb elköteleződés döntése esetén. Elindulunk?

Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Facebook, Insta, YouTube, Messenger… Na de mi a helyzet a Whatsappal?

A közelmúltban rengeteg tartalmat, statisztikát és trendet hoztunk nektek az egyes közösségi média csatornákkal kapcsolatban, mint például a Facebook, az Instagram, a YouTube vagy a Messeneger, de egy nagyon fontos platfromról még nem esett szó. Ez pedig nem más, mint a szintén Facebook tulajdonban levő Whatsapp üzenetküldő alkalmazás. Mit is kell tudni a Whatsapp felületéről? […]

Olvass tovább
Add el magad a jövőbeli munkatársaidnak!

A jó munkaerőt megtalálni nem egyszerű, és egyre nehezebb lesz. Az álláskeresők tudatosabbak és egyre inkább felismerik, és elvárják, hogy a munkaadók ne csak a munkaadói elvárásokról beszéljenek, hanem arról is, hogy milyen élmény náluk dolgozni. A hagyományos száraz felsorolása a juttatásoknak, elvárásoknak és feladatoknak már nem elégíti ki a munkavállalók igényeit, ezek már nem […]

Olvass tovább
2020-as közösségi média tartalmi trendek

A közösségi média felületek folyamatosan változnak, a technológiai fejlődések mellett mind az eszközök, mind a fogyasztói szokások, mind pedig a platformok tekintetében. Mindez pedig új lehetőségeket biztosít a felhasználóknak, illetve a vállalatoknak a közösségi kommunikáció fejlesztése tekintetében. Erre remek példa a Stories funkció megjelenése, hiszen néhány évvel ezelőtt még abszolút nem volt fókuszban az instant […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram