Miért nem adunk MINDENRE árajánlatot?

2019-08-08

<<< Vissza a bloghoz
2019-08-08

Mindig boldogok vagyunk, ha olyan ügyféllel találkozunk, aki éppen most szeretne belevágni az online marketingbe és lelkesen, fejjel előre belevetné magát a teendőkbe. Ez jó hír, hiszen megszületett benne az elhatározás, hogy többet tegyen az vállalkozása sikeréért és többet kihozzon a már leginkább csak itt megszólítható célcsoportjából.

Azonban a lelkesedés néha átcsap kapkodásba és ilyenkor szokott elhangzani a mondat: Mindenre kérek ajánlatot!

Természetesen tudnánk mindenre ajánlatot adni (már ami a szakterületünkbe tartozik), de nem szívesen tesszük, sőt inkább visszautasítjuk az ilyen kéréseket.

Miért nem adunk szívesen mindenre ajánlatot?

Mert garantált a csalódottság.

Az ügyfél csalódott lesz, mert az online marketing nem sprint, hanem maraton. Az első hónapokban lehet, hogy még csak tapogatózunk, és biztosan nem olyan mértékben fognak jönni az eredmények ahogy elvárja tőlük, annak ellenére, hogy mindig tiszta lapokkal és felvilágosítással kezdünk minden partnerkapcsolatot. De mégis… mennyi pénzt kifizettem, és lassan megy…

Mi is csalódottak leszünk, mert az ügyfél megretten és nem lesz megrendelés. Nem feltétlenül az áraktól (persze a hatalmas számok is ijesztőek lehetnek egy kezdő együttműködésénél), hanem a feladatok mennyiségétől, a bizonytalanságtól és persze attól, hogy egy olyan ügynökséggel kötelezze el magát, aminek a munkáját még nem ismeri.

Akkor mire adunk árajánlatot?

A legtöbb együttműködésünk konzultációval indul, még akkor is, ha az ügyfélnek pontos elképzelése van arról, hogy nem tanácsot kér, hanem ki szeretné szervezni a munkát.

Miért?

Mert így nem csak a kérdéseire válaszolunk, megoldjuk az éppen aktuális problémáját és felvázoljuk a terveinket, hanem meg is ismerjük egymást. Egy két órás konzultáció bőven elegendő arra, hogy a tanácsadás vagy segítségnyújtás mellett mi is megismerjük az ügyfél működését, tevékenységét és gondolkodását ÉS az ügyfelünk is meggyőződhessen a szakmai hozzáértésünkről, valamint kialakuljon a bizalom. Ekkor már tudjuk, hogy mennyi kapacitása és affinitása van a partnerünknek a saját marketingjére, milyen a már megszerzett szakmai tudása, sőt azt is, hogy mennyire lehet fogékony a „merészebb” ötleteinkre. Ennek tudatában már mi is magabiztosabban tudunk testreszabott megoldásokat kiajánlani és az ügyfél is tudja, hogy nem a levegőbe beszélünk.

Akkor az ismerkedésért fizetek?

Joggal merül fel a kérdés, hogy a konzultáció egy fizetett beszélgetés-e. A válasz: nem. A konzultáció egy olyan belépő az együttműködésbe, amely megmutatja mindkettőnk számára, hogy van-e lehetőség a további együttműködésre. Ha meg tudtuk oldani a problémádat 2 órában, meg tudtuk válaszolni a kérdéseidet, vagy elegendő útmutatást kaptál, akkor elégedetten zárjuk le. Ha ezek után úgy döntesz, hogy továbbra is velünk képzeled el az online marketingedet akkor pedig megalapozottan tudunk nekivágni.

Nincsenek csomagjaink, előre összerakott ajánlataink és nem is szeretnénk „mindenre” ajánlatot adni.

De szívesen megismerünk, és elindulunk veled kicsiben, hogy megmutassuk, hogy érdemes velünk maradnod hosszú távon is. Így Neked sem nagy a kockázatod egy nagyobb elköteleződés döntése esetén. Elindulunk?

Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

3 érv amiért kezdj el blogolni - Mutatjuk, hogyan láss neki és mire figyelj!

Gondolkoztál már azon, hogy elkezdj blogolni? A blog egy újabb online csatornát kínál, ahol másfajta kommunikációval érheted el célközönségedet, általa pedig erősítheted tartalommarketinged és piaci jelenléted a szakmában. Statisztikák szerint a bloggal rendelkező cégek havi konverziós aránya 126%-kal magasabb, mint a blog nélküli társaiknak. Ebből is látható, hogy a blog napjainkban a márkaépítés és a […]

Olvass tovább
Berek Péter az országban negyedikként került fel a Manychat ügynökségi listájára

A Facebook a 2019-es F8-on bejelentette, hogy a fókuszt a vállalat platformjai közül a Messengerre fogja helyezni. A csatorna jelenleg 1,3 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedik, a vállalat tervei szerint ez a szám 2021-re 2,4 milliárdra növekszik. A platformban rejlő potenciált egyre több vállalat ismeri fel, hiszen havonta körülbelül 20 milliárd üzenetváltás történik a felhasználók és […]

Olvass tovább
Ismerkedés az online marketinggel

Nem csak az RG Stúdió, hanem mi az RG Stúdió munkatársai is szívügyünknek tekintjük azt, hogy a régió is fejlődjön az online marketingben. Amikor fejlődésről beszélünk nem feltétlenül azt értjük alatta, hogy minél többen kezdjenek bele az online marketingbe, készítsenek maguknak weboldalt, legyenek aktívak a közösségi média felületeken és hirdessenek, hanem hogy gondolkodjanak azon, hogy […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram