A webshop indítás előnyeiről
alighanem már nem nagyon kell győzködni a vállalkozókat, mindenki tisztában van
vele, hogy a rugalmas és érintésmentes vásárlás lehetősége nem csak a
vásárlóknak, de a kereskedőknek fontos.
Nem csak a bizonytalan egészségügyi helyzet miatt elengedhetetlen, hogy a kereskedők biztosítsanak egy olyan felületet, ahol a vásárlóik bármikor-bárhonnan el tudják érni a termékeiket, hanem a vásárlói viselkedések trendjének megváltozása is efelé mutat.
Ma már szinte mindent online intézünk, és ezért az online vásárlás is egyre természetesebb, sőt elvárt lesz.
Ugyanez az oka annak, hogy számos
új webáruház jelent meg, és a vásárlók is tudatosabban keresik a
legkényelmesebb, legkomfortosabb és legmegbízhatóbb online kereskedőket, vagyis
már nem elegendő, hogy legyen webáruházad, hanem annak a webshopnak JÓ
webshopnak is kell lennie.
De mit is jelent a JÓ?
Adja el magát a termék!
Fontos, hogy a terméked könnyen értékesíthető legyen online. Ma már szinte semmiféle termék eladása nem lehetetlen az interneten. Régebben a nagyobb értékű termékeket, élelmiszert, de még a ruhákat is nehéz volt itt eladni, hiszen ezeket hosszas megfontolás és akár próba előzte meg. A digitális technológiákkal ez már megoldható. Csak legyél tisztában vele, hogy milyen információkra van szüksége a vásárlási döntéshez a vevődnek.
Ha kell, hogy közelebbről, minden
oldalról lássa, akkor gondolkozz 360° fotókban. Ha kell, hogy lássák működés
közben mellékelj videókat. Ha szeretik kipróbálni biztosíts minta rendelési
lehetőséget.
A kiváló minőségű fotó és a
részletes termékleírás alap, de ezen felül gondold végig azt is, hogy milyen
kérdések merülhetnek fel a vásárlás során, és igyekezz megválaszolni azokat a
termékoldalon. Te nem vagy jelen a vásárlásban, ezért a termékoldalnak kell
eladni a terméket helyetted!
Legyen könnyen kezelhető az
oldal!
Minél többet kell a webshopon
keresnie a potenciális vásárlódnak, annál biztosabb, hogy nem lesz a vásárlód.
Könnyítsd meg a dolgát. Egy jól átgondolt menüstruktúra, a precízen kialakított
szűrők és a pontosan működő termékkereső mind olyan elemek, amik gyorsítják a
böngészést és a személyre szabottság élményét adják.
Különösen azokban a
webáruházakban, ahol hatalmas a termékválaszték fontos az, hogy a vevőnek
kínált termékek akár két kattintásból láthatóak legyenek. Ehhez alaposan át
kell gondolnod, hogy hogyan kategorizálod és nevezed el a termékeidet!
Persze a könnyű kezeléshez
tartozik az is, hogy a vásárlás folyamata egyértelmű és ésszerű legyen. Bárhol,
ahol felüti a fejét a bizonytalanság, ott elveszítesz egy vásárlót!
Legyél transzparens és
proaktív!
Még egyszer, hogy a hátsó sorban
is hallják: azért veszítesz vevőket, mert valahol bizonytalanok lesznek.
Ha nem egyértelműek a szállítási,
fizetési feltételek, keresnie kell a garanciára vonatkozó információt, nem
találja a telefonszámodat vagy nem biztos benne, hogy a kívánt termék raktáron
van-e vagy sem, akkor lehet, hogy olyan webshopot fog keresni, ahol nem kell
kutakodnia az infók után.
Tegyél minden lehetséges
információt könnyen elérhetővé a vásárlás során, hogy sose kelljen a
böngészését megszakítani azért, mert közben valami kérdésessé válik számára.
Megfelelő szállítási és
fizetési feltételek
Biztosíts minél több lehetőséget nekik a fizetésre, és a csomagátvételre. A bankkártyás fizetés hiánya miatt elég sok potenciális vevőt veszthetsz. Szerencsére számos integráció teszi lehetővé, hogy gyorsan, biztonságosan bevezesd a kártyaelfogadást a webáruházadban.
A csomagszállítás is kritikus
kérdés, biztosíts több opciót. Legyen személyes átvételed, házhozszállításod és
csomagpontos kiszállítási lehetőséged is, hogy a vevő meg tudja találni a
számára ideális átvételi módot.
Neked lesz könnyebb, ha olyan futárszolgálati partnert választasz, aki egy füst alatt mindegyiket tudja neked biztosítani, mint a mi partnerünk, a Sprinter, akik házhoz és PickPack Pontra is szállítanak.
A hitelesség mindenek felett
Csak ott fognak a vásárolni a
vevők, ahol biztonságban érzik magukat, az adataikat és a pénzüket.
Tüntesd fel a vásárlói értékeléseket, oszd meg a vevőid élményeit, sőt vegyél részt valamilyen megbízható bolt programban, ahol egy külső partner mutatja meg helyetted a boltod hitelességét.
A vevőid keresni fogják a korábbi
tapasztalatokat a vásárlóidtól, és azokat a plecsniket, amik azt bizonyítják,
hogy nálad vásárolni nem jár kockázattal.
Stabil, gyors és interaktív
webshop
A vásárlást támogató elemek
mellett elengedhetetlen, hogy a webáruházad olyan stabil alappal rendelkezzen,
ami mindig biztosítja az elérhetőségét.
Megfontoltan válassz tárhelyet vagy webshop szolgáltatót, illetve biztosítsd a megfelelő oldalsebességet. A lassú, elérhetetlen vagy homokórázó webáruház kiábrándító, ezért a vevőid hamar be is zárják azt.
Mérhetőség, utánkövetés
A vásárlási döntés gyakran nem
egy lépés, és nem azonnal születik meg. Gyakran, főleg nagyobb értékű termékek
esetén alapos mérlegelés, kutatás és többszöri utána olvasás előzi meg azt.
Fontos, hogy a vásárlóid akkor is
vissza tudjanak térni hozzád, ha még csak fontolgatják a beszerzést vagy
esetleg csak nézelődnek.
A webáruházad mérhetősége neked és nekik is hasznos. Te remarketing módszerekkel vissza tudod csábítani a hezitáló, nézelődő vevőket, ők pedig könnyen visszatalálnak a vágyott termékhez vagy az elhagyott kosarukhoz, anélkül, hogy keresniük kelljen.
A megfelelő mérőkódok elhelyezése
tehát alapvető, és a startégiád meghatározó eleme kell hogy legyen.
+1: Ne csak a vevőidnek legyen
jó a webáruház, hanem neked is!
Ha a te háttérmunkádat gyorsabban tudod elvégezni, akkor a vevőid is elégedettebbek lesznek. Az adminisztrációt és a csomagkiszolgálást gyorsító automatizmusok és integrációk lehetővé teszik, hogy hamarabb, kevesebb munkával és fejfájással szolgáld ki a vásárlóidat.
A számlázó program és a visszaigazoló automatizmusok mellett nagyban megkönnyíti az életedet, ha olyan csomagfutár céget választasz, ahol a csomagcímke készítéshez szükséges interfész integrálható a webáruházadba, hiszen nem kell egy plusz felülettel bajlódnod és manuálisan bepötyögnöd a címeket, amikor csomagot készítesz össze. Jobb lesz a kommunikáció is a vevők felé, ha mindig tudják, hogy hol jár éppen a csomagjuk, mert követni tudják az útját.
Minél több automatizmussal látod
el a weboldalad, annál egyszerűbb lesz a vevők kiszolgálása, neked pedig annál
több időd szabadul fel a vállalkozásod fejlesztésének egyéb aspektusaira.
Ha a fentieket olvasva valahol
úgy érezted, hogy a webshopod ezen a területen még fejlesztésre szorul vedd fel
velünk bátran a kapcsolatot, segítünk!