Mi a legjobb módszer Instagram követőtáborod növelésére? Lássuk számokban!

2019-02-05

<<< Vissza a bloghoz
2019-02-05

Ahogy azt az előző években is sejteni lehetett, az Insta mára kiemelt fontosságú szerepet tölt be az üzleti életben akár szolgáltatásról, akár termékértékesítésről van szó, hiszen a márka ismertségének növelésében az egyik legkiválóbb eszköztár áll rendelkezésünkre az Instagramon. Arról nem is beszélve, hogy a felhasználók száma is folyamatos növekedést mutat. Az ebben rejlő lehetőséget egyre több márka ismeri fel, így kiemelten jelentős a releváns követőbázis felépítése is a csatornán.

Korábban több cikkünkben is volt már szó arról, hogyan növelheted Insta profilod követőbázisát.
Erre a célra mi 3 módszert javasoltunk, lássuk hát most ezeket számokban!

Három különböző ügyfelünknél próbáltuk ki ezeket a módszereket, melyek két hetes időintervallumra vonatkoznak amit az alábbiakban szemléltetünk:

Ügyfél 1:
Instagram követőszerzés PPC hirdetések segítségével

Ennél a módszernél a Facebook hirdetési rendszeréből indítottunk egy elérés típusú kampányt. A célzás tekintetében három hirdetéssorozatot indítottunk remarketing, érdeklődés és hasonmás célközönség alapon, hirdetéssorozatonként 10 000 Ft/2 hét költségkerettel. Az indulásakor 762 követővel rendelkezett a márka, a kampány befejezését követően ez a szám megduplázódott és 1593 főre növekedett a követőtábor. A kampány hatására az egy követőszerzésre jutó költség 36 Ft-ra tehető. Mivel a Hirdetéskezelő rendszere nem kínál a rajongógyűjtőhöz hasonló követőgyűjtő kampányt az Instagram csatornáján, pontos adatunk nincs róla, hogy minden követő a hirdetésünkből érkezett volna, de valószínűsíthetően a többség a hirdetés hatására követte be az oldalt. A tapasztalataink alapján ebben az esetben sikerült valóban releváns felhasználókat gyűjtenünk, hiszen az interakciók száma is egyenes arányban növekedett a követőtáborral.

Ügyfél 2:
Instagram követőszerzés szoftver segítségével

Ebben az esetben ügyfelünknél egy magyar cég által fejlesztett szoftvert alkalmaztunk az Instagram követőtábor növelésére. Ennek költsége egy hónapra vonatkoztatva 15 000 Ft volt, így a két hetes időszak átlag költségének számoljunk 7500 Ft-al. A szoftver indulása előtt témakört, lokációt és konkurens oldalakat adtunk meg a rendszernek, így feltételezhetően ezeknek az ismérveknek megfelelően keresett nekünk felhasználókat. Az induláskor ügyfelünk 493 követővel rendelkezett, majd a két hét leteltével ez a szám 1018 követőre bővült, vagyis 525 új követőt sikerült szereznünk 7500 Ft-ból. Itt az egy követőre jutó költségünk 14 Ft-ra tehető. Bár a számok a szoftver esetében jobbnak bizonyultak, idővel rá kellett jönnünk, hogy ügyfelünknél az interakciók nem növekedtek egyenes arányban a követőtáborral. A profilunkat bekövető felhasználók listáját görgetve szembesültünk vele, hogy a program olyan felhasználókat is hozott, akik nem relevánsak ügyfelünk tevékenységének szempontjából, illetve valószínűleg több „kamuprofil” és robot is bekövette a márka profilját.

Ügyfél 3:
Instagram követőszerzés manuális be -és kikövetés használatával

Harmadik ügyfelünknél mi magunk kerestünk rá olyan konkurens oldalakra, amelyek követői relevánsak a termék értékesítése szempontjából, és őket követtük be egy megadott szabályrendszer szerint, amit az Instagram algoritmusa engedélyez. A növekedés ebben az esetben a legkisebb, itt az induláskor 28, a két hét lejárta után pedig 328 követőt sikerült a profilra hoznunk. Mivel itt a bekövetésen túl interakcióba is léptünk a felhasználókkal, sokkal relevánsabb követőket sikerült szereznünk, akik valóban interaktívak az egyes tartalmaink közzétételekor. Amennyiben most indítottad az Instagram oldalad, és van kapacitásod ezt a módszert alkalmazni, úgy mindenképpen javasoljuk, hogy kezdd el kicsiben és alapozz meg egy számodra releváns követőtábort, akikkel kommunikálhatsz. Ennek természetesen az időd lesz a költsége, amit te szabhatsz meg, hogy mennyit vagy képes rááldozni, mennyire érdemes neked ez a csatornát fókuszba helyezni az online jelenlétedben.

Összességében a tapasztalatok alapján, ha kifejezetten értékesítés a célod és van ráfordítható költségkereted, akkor érdemes hirdetési kampányokban gondolkodnod. Ha azonban van időd mendezselni az Instagram oldalad, akkor érdemes a manuális módszert választanod. A követőgyűjtő szoftvert pedig abban az esetben ajánljuk, ha elsősorban nem az értékesítés, mindinkább a márkád népszerűsítése a cél.

Ha szeretnél még többet megtudni az Instagramban rejlő üzleti lehetőségekről, személyre szabott tanácsainkkal fellendíteni a közösségi marketingedet, akkor válaszd konzultációnkat és segítünk kihozni a maximumot a csatornából!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Miért nem adunk MINDENRE árajánlatot?

Mindig boldogok vagyunk, ha olyan ügyféllel találkozunk, aki éppen most szeretne belevágni az online marketingbe és lelkesen, fejjel előre belevetné magát a teendőkbe. Ez jó hír, hiszen megszületett benne az elhatározás, hogy többet tegyen az vállalkozása sikeréért és többet kihozzon a már leginkább csak itt megszólítható célcsoportjából. Azonban a lelkesedés néha átcsap kapkodásba és ilyenkor […]

Olvass tovább
Végre Insta posztokat is időzíthetünk! Hogyan? Most megtudod!

Minden marketinges szereti előre megtervezni a közösségi média kommunikációját, ráadásul az sem mindegy, hogy mikor kap el bennünket az ihlet a kreatív szövegírás és képszerkesztés tekintetében. Éppen ezért a Facebook lehetőséget kínál nekünk arra, hogy egy időben elkészíthessük és beidőzíthessük a posztjainkat az oldalunkra. Ezzel rengeteg energiát és időt spórolunk meg. Hogyan posztoltunk eddig Instagramra? […]

Olvass tovább
Úgy szolgálnak ki engem, ahogy én is szeretem kiszolgálni a vevőimet

Úgy szolgálnak ki engem, ahogy én is szeretem kiszolgálni a vevőimet Balogh Józseffel, a Naturhun ügyvezetőjével beszélgettünk. Balogh József a Gödöllői Agáregyetemen tanult vadgazdálkodást, majd hivatásos vadászból lett fővadász Herceghalmon. 1996 óta a Naturhun nevű cég élén szervez magyar és főképp európai vadászoknak magyarországi vadászterületekre túrákat. Egy éve az RG Stúdió ügyfele. Arról beszélgettünk vele, […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram