Mi a legjobb módszer Instagram követőtáborod növelésére? Lássuk számokban!

2019-02-05

<<< Vissza a bloghoz
2019-02-05

Ahogy azt az előző években is sejteni lehetett, az Insta mára kiemelt fontosságú szerepet tölt be az üzleti életben akár szolgáltatásról, akár termékértékesítésről van szó, hiszen a márka ismertségének növelésében az egyik legkiválóbb eszköztár áll rendelkezésünkre az Instagramon. Arról nem is beszélve, hogy a felhasználók száma is folyamatos növekedést mutat. Az ebben rejlő lehetőséget egyre több márka ismeri fel, így kiemelten jelentős a releváns követőbázis felépítése is a csatornán.

Korábban több cikkünkben is volt már szó arról, hogyan növelheted Insta profilod követőbázisát.

Erre a célra mi 3 módszert javasoltunk, lássuk hát most ezeket számokban!

Három különböző ügyfelünknél próbáltuk ki ezeket a módszereket, melyek két hetes időintervallumra vonatkoznak amit az alábbiakban szemléltetünk:

Ügyfél 1:
Instagram követőszerzés PPC hirdetések segítségével

Ennél a módszernél a Facebook hirdetési rendszeréből indítottunk egy elérés típusú kampányt. A célzás tekintetében három hirdetéssorozatot indítottunk remarketing, érdeklődés és hasonmás célközönség alapon, hirdetéssorozatonként 10 000 Ft/2 hét költségkerettel. Az indulásakor 762 követővel rendelkezett a márka, a kampány befejezését követően ez a szám megduplázódott és 1593 főre növekedett a követőtábor. A kampány hatására az egy követőszerzésre jutó költség 36 Ft-ra tehető. Mivel a Hirdetéskezelő rendszere nem kínál a rajongógyűjtőhöz hasonló követőgyűjtő kampányt az Instagram csatornáján, pontos adatunk nincs róla, hogy minden követő a hirdetésünkből érkezett volna, de valószínűsíthetően a többség a hirdetés hatására követte be az oldalt. A tapasztalataink alapján ebben az esetben sikerült valóban releváns felhasználókat gyűjtenünk, hiszen az interakciók száma is egyenes arányban növekedett a követőtáborral.

Ügyfél 2:
Instagram követőszerzés szoftver segítségével

Ebben az esetben ügyfelünknél egy magyar cég által fejlesztett szoftvert alkalmaztunk az Instagram követőtábor növelésére. Ennek költsége egy hónapra vonatkoztatva 15 000 Ft volt, így a két hetes időszak átlag költségének számoljunk 7500 Ft-al. A szoftver indulása előtt témakört, lokációt és konkurens oldalakat adtunk meg a rendszernek, így feltételezhetően ezeknek az ismérveknek megfelelően keresett nekünk felhasználókat. Az induláskor ügyfelünk 493 követővel rendelkezett, majd a két hét leteltével ez a szám 1018 követőre bővült, vagyis 525 új követőt sikerült szereznünk 7500 Ft-ból. Itt az egy követőre jutó költségünk 14 Ft-ra tehető. Bár a számok a szoftver esetében jobbnak bizonyultak, idővel rá kellett jönnünk, hogy ügyfelünknél az interakciók nem növekedtek egyenes arányban a követőtáborral. A profilunkat bekövető felhasználók listáját görgetve szembesültünk vele, hogy a program olyan felhasználókat is hozott, akik nem relevánsak ügyfelünk tevékenységének szempontjából, illetve valószínűleg több „kamuprofil” és robot is bekövette a márka profilját.

Ügyfél 3:
Instagram követőszerzés manuális be -és kikövetés használatával

Harmadik ügyfelünknél mi magunk kerestünk rá olyan konkurens oldalakra, amelyek követői relevánsak a termék értékesítése szempontjából, és őket követtük be egy megadott szabályrendszer szerint, amit az Instagram algoritmusa engedélyez. A növekedés ebben az esetben a legkisebb, itt az induláskor 28, a két hét lejárta után pedig 328 követőt sikerült a profilra hoznunk. Mivel itt a bekövetésen túl interakcióba is léptünk a felhasználókkal, sokkal relevánsabb követőket sikerült szereznünk, akik valóban interaktívak az egyes tartalmaink közzétételekor. Amennyiben most indítottad az Instagram oldalad, és van kapacitásod ezt a módszert alkalmazni, úgy mindenképpen javasoljuk, hogy kezdd el kicsiben és alapozz meg egy számodra releváns követőtábort, akikkel kommunikálhatsz. Ennek természetesen az időd lesz a költsége, amit te szabhatsz meg, hogy mennyit vagy képes rááldozni, mennyire érdemes neked ez a csatornát fókuszba helyezni az online jelenlétedben.

Összességében a tapasztalatok alapján, ha kifejezetten értékesítés a célod és van ráfordítható költségkereted, akkor érdemes hirdetési kampányokban gondolkodnod. Ha azonban van időd mendezselni az Instagram oldalad, akkor érdemes a manuális módszert választanod. A követőgyűjtő szoftvert pedig abban az esetben ajánljuk, ha elsősorban nem az értékesítés, mindinkább a márkád népszerűsítése a cél.

Ha szeretnél még többet megtudni az Instagramban rejlő üzleti lehetőségekről, személyre szabott tanácsainkkal fellendíteni a közösségi marketingedet, akkor válaszd konzultációnkat és segítünk kihozni a maximumot a csatornából!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mi fáj, gyere mesélj! – Avagy, hogyan lesz jobb a marketinged attól, hogy mesélsz róla

Az online marketing nem egy kiló kenyér. Különös, hogy erről egyáltalán beszélni kell, de meglepődve tapasztaljuk néha, hogy a partnerek úgy hívnak fel minket, hogy Google Ads hirdetéskezelést vagy Facebook hirdetéskezelést szeretnének tőlünk vásárolni. Természetesen ennek nincsen semmi akadálya, hiszen ezzel (is) foglalkozunk, de mindenesetre itt megálljt szoktunk mondani és inkább beszélgetést kezdeményezni. Miért a […]

Olvass tovább
Mi a jó ügyfélkommunikáció titka? Ez itt a kérdés!

Vagy ez a válasz? 🙂 Spoiler alert: igen. A nyári (minimális) lassítás lehetőséget adott nekünk arra, hogy egy kicsit magunkkal is foglalkozzunk. Nem, nem spa-ba mentünk (bár egy hangulatos, nevetgélős, iszogatós fotózással összekötött csapatépítő bulit azért tartottunk), hanem magunkon dolgoztunk. Melyik területen? Azon, amiben azt gondoljuk, hogy a legjobbak vagyunk. Ellentmondás? Nem. A legbüszkébbek arra […]

Olvass tovább
Keresőoptimalizálás vagy Google Ads kampányok?

2020-ban, amikor az internet térhódítása az egekben, amikor minden felületen cégek értékesítő vagy márkaépítő hirdetéseivel találkozunk, akkor elképesztően nehéz kitűnni a tömegből. Egy dolog azonban biztos: ha szeretnéd, hogy rád találjanak, akkor a Google találati listáján való megjelenés elsődleges fontosságú az értékesítés tekintetében, hiszen még mindig ez a legnagyobb kereső hazánkban. Márpedig ha a felhasználó […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram