Mi a legjobb módszer Instagram követőtáborod növelésére? Lássuk számokban!

2019-02-05

<<< Vissza a bloghoz
2019-02-05

Ahogy azt az előző években is sejteni lehetett, az Insta mára kiemelt fontosságú szerepet tölt be az üzleti életben akár szolgáltatásról, akár termékértékesítésről van szó, hiszen a márka ismertségének növelésében az egyik legkiválóbb eszköztár áll rendelkezésünkre az Instagramon. Arról nem is beszélve, hogy a felhasználók száma is folyamatos növekedést mutat. Az ebben rejlő lehetőséget egyre több márka ismeri fel, így kiemelten jelentős a releváns követőbázis felépítése is a csatornán.

Korábban több cikkünkben is volt már szó arról, hogyan növelheted Insta profilod követőbázisát.
Erre a célra mi 3 módszert javasoltunk, lássuk hát most ezeket számokban!

Három különböző ügyfelünknél próbáltuk ki ezeket a módszereket, melyek két hetes időintervallumra vonatkoznak amit az alábbiakban szemléltetünk:

Ügyfél 1:
Instagram követőszerzés PPC hirdetések segítségével

Ennél a módszernél a Facebook hirdetési rendszeréből indítottunk egy elérés típusú kampányt. A célzás tekintetében három hirdetéssorozatot indítottunk remarketing, érdeklődés és hasonmás célközönség alapon, hirdetéssorozatonként 10 000 Ft/2 hét költségkerettel. Az indulásakor 762 követővel rendelkezett a márka, a kampány befejezését követően ez a szám megduplázódott és 1593 főre növekedett a követőtábor. A kampány hatására az egy követőszerzésre jutó költség 36 Ft-ra tehető. Mivel a Hirdetéskezelő rendszere nem kínál a rajongógyűjtőhöz hasonló követőgyűjtő kampányt az Instagram csatornáján, pontos adatunk nincs róla, hogy minden követő a hirdetésünkből érkezett volna, de valószínűsíthetően a többség a hirdetés hatására követte be az oldalt. A tapasztalataink alapján ebben az esetben sikerült valóban releváns felhasználókat gyűjtenünk, hiszen az interakciók száma is egyenes arányban növekedett a követőtáborral.

Ügyfél 2:
Instagram követőszerzés szoftver segítségével

Ebben az esetben ügyfelünknél egy magyar cég által fejlesztett szoftvert alkalmaztunk az Instagram követőtábor növelésére. Ennek költsége egy hónapra vonatkoztatva 15 000 Ft volt, így a két hetes időszak átlag költségének számoljunk 7500 Ft-al. A szoftver indulása előtt témakört, lokációt és konkurens oldalakat adtunk meg a rendszernek, így feltételezhetően ezeknek az ismérveknek megfelelően keresett nekünk felhasználókat. Az induláskor ügyfelünk 493 követővel rendelkezett, majd a két hét leteltével ez a szám 1018 követőre bővült, vagyis 525 új követőt sikerült szereznünk 7500 Ft-ból. Itt az egy követőre jutó költségünk 14 Ft-ra tehető. Bár a számok a szoftver esetében jobbnak bizonyultak, idővel rá kellett jönnünk, hogy ügyfelünknél az interakciók nem növekedtek egyenes arányban a követőtáborral. A profilunkat bekövető felhasználók listáját görgetve szembesültünk vele, hogy a program olyan felhasználókat is hozott, akik nem relevánsak ügyfelünk tevékenységének szempontjából, illetve valószínűleg több „kamuprofil” és robot is bekövette a márka profilját.

Ügyfél 3:
Instagram követőszerzés manuális be -és kikövetés használatával

Harmadik ügyfelünknél mi magunk kerestünk rá olyan konkurens oldalakra, amelyek követői relevánsak a termék értékesítése szempontjából, és őket követtük be egy megadott szabályrendszer szerint, amit az Instagram algoritmusa engedélyez. A növekedés ebben az esetben a legkisebb, itt az induláskor 28, a két hét lejárta után pedig 328 követőt sikerült a profilra hoznunk. Mivel itt a bekövetésen túl interakcióba is léptünk a felhasználókkal, sokkal relevánsabb követőket sikerült szereznünk, akik valóban interaktívak az egyes tartalmaink közzétételekor. Amennyiben most indítottad az Instagram oldalad, és van kapacitásod ezt a módszert alkalmazni, úgy mindenképpen javasoljuk, hogy kezdd el kicsiben és alapozz meg egy számodra releváns követőtábort, akikkel kommunikálhatsz. Ennek természetesen az időd lesz a költsége, amit te szabhatsz meg, hogy mennyit vagy képes rááldozni, mennyire érdemes neked ez a csatornát fókuszba helyezni az online jelenlétedben.

Összességében a tapasztalatok alapján, ha kifejezetten értékesítés a célod és van ráfordítható költségkereted, akkor érdemes hirdetési kampányokban gondolkodnod. Ha azonban van időd mendezselni az Instagram oldalad, akkor érdemes a manuális módszert választanod. A követőgyűjtő szoftvert pedig abban az esetben ajánljuk, ha elsősorban nem az értékesítés, mindinkább a márkád népszerűsítése a cél.

Ha szeretnél még többet megtudni az Instagramban rejlő üzleti lehetőségekről, személyre szabott tanácsainkkal fellendíteni a közösségi marketingedet, akkor válaszd konzultációnkat és segítünk kihozni a maximumot a csatornából!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

3 érv amiért kezdj el blogolni - Mutatjuk, hogyan láss neki és mire figyelj!

Gondolkoztál már azon, hogy elkezdj blogolni? A blog egy újabb online csatornát kínál, ahol másfajta kommunikációval érheted el célközönségedet, általa pedig erősítheted tartalommarketinged és piaci jelenléted a szakmában. Statisztikák szerint a bloggal rendelkező cégek havi konverziós aránya 126%-kal magasabb, mint a blog nélküli társaiknak. Ebből is látható, hogy a blog napjainkban a márkaépítés és a […]

Olvass tovább
Berek Péter az országban negyedikként került fel a Manychat ügynökségi listájára

A Facebook a 2019-es F8-on bejelentette, hogy a fókuszt a vállalat platformjai közül a Messengerre fogja helyezni. A csatorna jelenleg 1,3 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedik, a vállalat tervei szerint ez a szám 2021-re 2,4 milliárdra növekszik. A platformban rejlő potenciált egyre több vállalat ismeri fel, hiszen havonta körülbelül 20 milliárd üzenetváltás történik a felhasználók és […]

Olvass tovább
Ismerkedés az online marketinggel

Nem csak az RG Stúdió, hanem mi az RG Stúdió munkatársai is szívügyünknek tekintjük azt, hogy a régió is fejlődjön az online marketingben. Amikor fejlődésről beszélünk nem feltétlenül azt értjük alatta, hogy minél többen kezdjenek bele az online marketingbe, készítsenek maguknak weboldalt, legyenek aktívak a közösségi média felületeken és hirdessenek, hanem hogy gondolkodjanak azon, hogy […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram