Mi a jó ügyfélkommunikáció titka? Ez itt a kérdés!

2020-08-27

<<< Vissza a bloghoz
2020-08-27

Vagy ez a válasz? 🙂 Spoiler alert: igen.

A nyári (minimális) lassítás lehetőséget adott nekünk arra, hogy egy kicsit magunkkal is foglalkozzunk. Nem, nem spa-ba mentünk (bár egy hangulatos, nevetgélős, iszogatós fotózással összekötött csapatépítő bulit azért tartottunk), hanem magunkon dolgoztunk.

Melyik területen? Azon, amiben azt gondoljuk, hogy a legjobbak vagyunk. Ellentmondás? Nem.

A legbüszkébbek arra vagyunk, hogy az ügyfeleink is azt mondják, és a sikeres együttműködéseink is arra utalnak, hogy az ügyfélkommunikáció az erősségünk.

Igen, tudjuk, hogy mindenki ezt mondja. Mi csináljuk is. De pontosan mit is?

Meghallgatunk és kérdezünk

Nálunk az együttműködés beszélgetéssel kezdődik. Sok beszélgetéssel. Egyesek szerint túl sok beszélgetéssel. De mi úgy gondoljuk, hogy ez az egyik legfontosabb lépés a sikeres együttműködés vagy akárcsak egyszeri tanácsadás felé. Nem szeretjük a sablonos megoldásokat, és nem hiszünk a dobozos megoldásokban, ezért nagyon sokat kérdezünk, hogy megtudjuk mire lesz szükséged. Lehet, hogy az lesz a vége, hogy lebeszélünk valamiről. Lehet, hogy az lesz a vége, hogy teljesen mást ajánlunk, mint amiért megkerestél minket. Lehet, hogy azt mondjuk a beszélgetés végén, hogy neked nem mi kellünk.

De ezek közül egyik sem derülne ki, ha nem beszélgetnénk Rólad! 

A legutóbbi ügyfélkommunikációs tréningen ezért arra fókuszáltunk, hogy hogyan tudunk jobban kérdezni, jobban hallgatni, jobban megismerni egymást. Mivel ezt tartjuk az egyik legfontosabbnak az együttműködések megalapozásában, ezért kértünk és kaptunk tippeket azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetnek még hatékonyabbak, kellemesebbek, irányítottabbak és gördülékenyebbek ezek a megbeszélések.

Gyorsan felvettétek rezgésünket – mi a stílusunk, a márkánk lényege és mit szeretnénk átadni az érdeklődőknek, pedig a mi szakmánk nem egyszerű.” – Pálos Ágnes, Equilor Zrt.

Partnerek vagyunk, nyugodtan add át az irányítást

Tanácsadóként úgy gondoljuk, hogy a mi feladatunk az, hogy megkeressünk téged a tanácsainkkal, ha már ezzel bíztál meg minket. Az együttműködéseink valóban EGYÜTT működések, vagyis közösen gondolkodunk, és ha kell irányítunk is.

Ha minket bízol meg, akkor neked nem kell a hogyanon gondolkodni, az a mi feladatunk. Csak mondd el a céljaidat, mondd el az elvárásaidat, mi pedig elmondjuk, hogy hogyan tudod azt megvalósítani.

Nem is kell kergetned minket, mi mindig jelentkezünk az új ötletekkel és javaslatokkal, hiszen ha közösen dolgozunk, akkor a projekted a miénk is, sajátunkként gondolunk rá. A közös cél a siker, és mi is mindent megteszünk érte!

10 éve dolgozik nekem az RG Stúdió és csak ajánlani tudom. Bármikor elérhetőek, folyamatosan törekszenek arra, hogy megértsék a szolgáltatásom küldetését, logikáját, nagyon jó ötletekkel állnak elő, kezdeményezőek, egyszóval úgy érzem, hogy a cégem nem csak az enyém, hanem az övék is. – Barta József, Magister Universitas

Közös nyelvet beszélünk

Nem untatunk és próbálunk összezavarni marketinges szlengekkel, mi sem használjuk őket a mindennapokban. Igyekszünk mindig közérthetőek lenni, és nem titkolózunk előtted. Nagyon szívesen elmondjuk, hogy mit hogyan és főleg miért csinálunk, teljes rálátásod lesz mindenre és akár nagyon szívesen meg is tanítunk arra, hogy Te hogyan csináld önállóan.

RG Stúdió online marketing ügynökség

Semmi nagy rejtély nincsen abban, amit csinálunk, csak a sokéves tapasztalatunk és az, hogy nagy rálátásunk van a marketing iparágra. Nekünk is fontos, hogy értsd mit miért ajánlunk és csinálunk, hiszen ez a közös érdekünk.

Kifejezetten tetszik, hogy az RG Stúdiónál a hosszú távú célok megvalósítása van fókuszban, valamint, hogy az egyeztetések nincsenek tele marketing "szlengekkel" és szakszavakkal, törekednek rá, hogy az ügyfél nyelvén közvetítsék a fontos információkat." – Balogh József, Naturhun Kft.

Lehet nekünk ellentmondani, mi is fogunk Neked

Nem biztos, hogy mindenben egyet fogunk érteni, de ez nem baj. Amíg közösek az értékeink és a céljaink, valamint az ellentmondások konstruktív formát öltenek, addig ez nem szokott problémát jelenteni. Sőt! Lehet, hogy egy ilyen beszélgetésből jön egy jó alternatív irány, vagy új ötlet.

Ha valamivel nem értünk egyet, el fogjuk neked mondani. Ha valamivel nem értesz egyet, mondd el nekünk. Ami azt illeti ezt nem csak megengedjük, hanem el is várjuk. A rendszeres megbeszélések egyik visszatérő eleme az, hogy kérünk: mondj valamit, ami nem tetszik az együttműködésben. Ha ez felszínre kerül, akkor tudunk rajta dolgozni. Hiszünk benne, hogy az őszinteség és a transzparencia betonozza be az együttműködéseket.

A kommunikáció, a hozzáállás ötös skálán ötös. A kellő és a megfelelő információkat a cég munkatársaitól megkaptuk. Egy-egy ötlettel kapcsolatban elmondták a megvalósítási lehetőségeket, elmagyarázták, hogy mi és hogyan valósítható meg és mire ne koncentráljunk. - Sőbér Lívia, Magyar Épületgépészek Szövetsége

Jobb kommunikáció, jobb együttműködés

A szervezetfejlesztési tréning is megerősített minket abban, hogy azok a legsikeresebb projektjeink, ahol nagyon jó kapcsolat alakult ki az ügyféllel, és ahol közösek az értékeink. Évek óta, sőt van ahol több, mint egy évtizede tartó együttműködéseink alapja ez.

A tréningen írásba is foglaltuk azokat a legfontosabb értékeket, amiket mi vallunk, és amit az ideális ügyfelelinktől el is várunk. Ez alapján kirajzolódott az „RG kompatibilis ügyfél” fogalma, ami annyit jelent, hogy azokkal az ügyfelekkel szeretünk és tudunk is a legjobban együtt dolgozni, akik hasonlóan vélekednek arról, hogy mit jelent a közös munka. Azokat az ügyfeleket várjuk, akik a fentiek szerint szeretnek dolgozni, és akik nem csak elvárják, de értékelik is azt, ha a partnerként állunk mellette.

Ha Te is szeretnél beszélgetni az online marketingedről, hívj minket nyugodtan. Készülj fel sok kérdésre, mert ez a válasz arra, hogy mi a jó ügyfélkommunikáció titka. 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Az online marketing, olyan, mint a hagyma

Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a felszínt nézzük. Nem kezdjük el csiszolgatni a külső réteget anélkül, hogy le […]

Olvass tovább
A referenciák ereje, avagy esettanulmány az esettanulmányok megosztásáról

Azt már régóta tudjuk, és reméljük ti is tudjátok, hogy az online világban a legmegbízhatóbb forrás egy fogyasztónak az ismerőseinek a szava. Ha valaki, akiben Ő bízik és/vagy hitelesnek tart korábban már kipróbálta, felpróbálta, látta, szagolta, fogta azt a terméket, vagy részesült abban a szolgáltatásban, amit Ő is kinézett magának az lesz hiteles. Ahogy egyre […]

Olvass tovább
Hogyan találj magadnak Marketingest, „marketinges” helyett!

Korábban már mi is írtunk róla, hogy milyen szempontok szerint érdemes marketing ügynökséget választani, de ezek a szempontok az utóbbi hetek-hónapok változásai miatt egy kicsit átalakultak, szóval érdemes nekünk is frissíteni a neked segítséget nyújtó check listánkat. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy sokan pejoratív értelemben gondolnak a marketingesekre, és ez abból fakad, hogy sokan csalódtak […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram