Facebook, Insta, YouTube, Messenger… Na de mi a helyzet a Whatsappal?

2019-10-18

<<< Vissza a bloghoz
2019-10-18

A közelmúltban rengeteg tartalmat, statisztikát és trendet hoztunk nektek az egyes közösségi média csatornákkal kapcsolatban, mint például a Facebook, az Instagram, a YouTube vagy a Messeneger, de egy nagyon fontos platfromról még nem esett szó. Ez pedig nem más, mint a szintén Facebook tulajdonban levő Whatsapp üzenetküldő alkalmazás.

Mit is kell tudni a Whatsapp felületéről?

A Whatsapp tulajdonképpen a Messenger, Viber vagy az sms küldő rendszerek (pl. imassege) egyik alternatívája.

Ezen a platformon nem kell regisztrálni, hiszen a telefonszámunk alapján már használatba is vehetjük a rendszert és kapcsolatba léphetünk minden olyan ismerőssel, aki a kontaktjaink között elmentett telefonszámával használja ezt az alkalmazást. Első hallásra nem tűnik túl érdekesnek, de lássuk mi teheti azzá. Mi más, mint a felhasználói számok.

Jelenleg a Whatsapp világszintű felhasználóinak száma közel 500 millió, akik közül több, mint 70% használja aktívan, azaz napi szinten ezt az üzenetküldő platformot. Elképesztő számok, igaz?

A Whatsappban rejlő üzleti lehetőségek

Ha rendszeresen olvassátok a tartalmainkat, akkor biztosan emlékeztek rá, hogy nem is olyan régen közzétettünk néhány blogcikket az Y és Z generációk elérésével kapcsolatban. Ezekben többek között arról beszéltünk, hogy mennyire fontos az egyes csatornák felkutatása és üzleti szempontú elemzése, hiszen ezek a generációk már fizetőképes kereslettel és egészen más igényekkel vannak jelen a piacon, mint azt megszokhattuk. Itt jön képbe a Whatsapp felülete is. Mivel köztudott, hogy a mai fiataloknál a közösségi média használat során első helyen van a chatelés és az egyes üzenetküldő platformok használata, nagyon fontos, hogy cégként/márkaként tisztában legyünk ezekkel a lehetőségekkel.

A Whatsapp csatornáján ugyanis lehetőségünk van egy business profil kialakítására, amit asztali környezetben és mobilon keresztül is használhatunk. Ennek kialakításáról az alábbi help linken tájékozódhattok.

Ha kialakítottátok az üzleti profilotok névjegyét, akkor lehetőségetek van rá, hogy üdvözlő üzenetet és gyorsválaszokat küldjetek a felhasználóknak, amiket egyedileg testre tudtok szabni a tevékenységetek szempontjából. Hova tovább, ahogy a Messenger chatbotok esetében, úgy a Whatsappnál is lehetőség van automatizmusok kialakítására, ami egy nagyon izgalmas lehetőség. Ahogy azt már feljebb is említettük, az alkalmazásba telefonszámmal kell regisztrálni üzleti profil esetén is majd ezt követően át fogja emelni a meglévő ügyfelek, vevők, partnerek telefonszámát a rendszer és máris kapcsolatba léphettek velük egyedi üzenetekkel és ajánlatokkal.

Mint látható a Whatsapp felülete remek lehetőséget kínál a fiatalabb generációval, valamint partnereinkkel, vevőinkkel való kapcsolattartásra.

Ha szeretnél többet megtudni az egyes közösségi csatornákról és a bennük rejlő lehetőségekről, akkor keress meg minket és segítünk eligazodni a legújabb trendekben!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Instagram trendek 2020 - Erre az 5 dologra figyelj, ha hatékony szeretnél lenni

Az Instagram trendjei folyamatosan fejlődnek, változnak, így a platform egyre több lehetőséget és kreativitást tartogat mind a tartalomgyártók, mind a márkák számára. Éppen ezért érdemes tartani a lépést az aktualitásokkal. Mutatjuk, mire figyelj idén, ha eredményes szeretnél lenni! Mielőtt belevágnánk: beszéljenek a számok Gondoltad volna, hogy már 1 milliárd ember használja havi szinte a platformot? […]

Olvass tovább
Milyen értékeket kaphatsz egy ingyenes workshopon?

Mi itt Baranyában kicsit el vagyunk maradva. No nem csak gazdaságilag, hanem szemléletben is. Ezt több cikkben is kifejtettem - mint szemléletbeli hiányosságok -, így ezekre most nem térek ki. Történt, hogy rendeztünk ismét egy workshopot, aminek kettős célja lett volna: 1.) Minél többen megismerjenek a helyi piacon, mert inkább budapesti és nemzetközi partnereink vannak.  […]

Olvass tovább
Már papíron is Családbarát Hely vagyunk

Az RG Stúdióban mi mindig is családbarát helynek tartottuk magunkat, ezért amikor adódott a lehetőség, hogy ezt hivatalossá is tegyük, akkor természetesen kaptunk az alkalmon. Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. pályázatában olyan szervezetek kaphatták meg a minősítést, akik munkájukban, intézkedéseikben és a szervezeti működésükben támogatják, hogy a munkavállalóik és ügyfeleik megteremtsék a munka és a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram