A Messenger LightSpeed projekt „áldozatai”

2019-06-26

<<< Vissza a bloghoz
2019-06-26

Az idei F8-on kiderült, hogy a LightSpeed projekt keretében javulni fog az alkalmazás betöltődési ideje. A cél mindezzel, hogy 2 másodperc körüli betöltődési időt érjenek el, az alkalmazás mérete pedig a jelenlegi 100-130 MB-ról 30 MB körülire csökkenjen. Természetesen számítani lehetett arra, hogy ez bizonyos áldozatokkal fog járni.

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy melyek azok a funkciók, amelyek megszűnnek, illetve melyek azok, amelyek átalakulnak.

Az alábbi változások a 2019. augusztus 15-ét követő frissítésekben fognak megjelenni. Elsősorban a chatbottal rendelkező vállalatokat érinti, hiszen ebből kifolyólag át kell alakítani a chatbotok azon funkcióit, amelyeket a változások érintenek.

Funkciók, melyek el fognak tűnni az alkalmazásból

Lokáció megosztása gyors válasz segítéségével

Jelenleg van lehetőségünk chatbot segítségével bekérni a felhasználótól az aktuális pozícióját, ez a funkció el fog tűnni a Messenger alkalmazásból. Azonban ettől függetlenül továbbra is van lehetőségünk irányítószám, város, megye, ország, stb bekérésére.

chatbot aktuális pozíció

 

Megosztás gombok

Megosztás gomb segítségével a felhasználók elküldhették egymásnak a chatbotunk azon részeit, amelyekre beállítottunk megosztás gombot. Augusztus 15.-től ez a funkció is el fog tűnni az alkalmazásból.

chatbot megosztás gomb

A funkció, amely nem fog működni

Messenger QR kód

A Messenger QR kódok beolvasása sem fog továbbra működni. Ezt a funkciót kiküszöbölhetjük úgy, hogy a Messenger ref URL-ünkből QR kód generátor segítségével legenerálunk egy QR kódot, és ennek a segítségével irányítjuk a felhasználónkat a Messengerünkbe.

Funkciók, melyek megváltoznak az új alkalmazásban

Függőleges listák

A függőleges listák automatikusan vízszintes, galéria típusú listává fognak változni. Azonban érdemes ezeket a listákat elkészítenünk manuálisan a frissítés előtt annak érdekében, hogy a korábban beállított képes, illetve szöveges tartalmak megfelelően jelenjenek meg az új nézetben is.

chatbot vertikális menü

Almenüpontok alkalmazása

Jelenleg lehetőségünk van kialakítani egy főmenüt, a főmenü maximum 3 db menüpontot tartalmazhat. Minden főmenün belül pedig létrehozhatunk 5 almenüpontot. Az 5 almenüponton belül szintén van lehetőségünk 5-5 almenüpontot létrehozni. Ezt azt jelenti, hogy jelenleg akár 33 menüpontot is ki tudunk alakítani a chatbotunkban. Ez a menü az üzenet küldése lehetőség alatt jelenik meg, a menü állandóan látható a felhasználók számára. Ez a lehetőség annyiban alakul át, hogy kizárólag a 3d b főmenüpontot alkalmazhatjuk, ezeken belül nem lesz opció további almenüpontokat létrehozni.

chatbot menüpontok

Azonban ezt a funkciót is át tudjuk alakítani úgy, hogy a 3 főmenüt beállítjuk úgy, hogy amennyiben a felhasználó rákattint az adott gombra, a chatbot elküld számára egy galéria típusú üzenetet, amelyben akár 10 galéria kártyát is meg tudunk jeleníteni, kártyánként pedig akár 3 további gombot elhelyezhetünk. Így tetszőlegesen navigálhatjuk a felhasználókat a frissítést követően is a menüpontok, illetve a galéria kártyák segítségével.

Összességében elmondhatjuk, hogy hosszútávon ezek a frissítések mindenki számára pozitív hatást fognak gyakorolni.

A chatbot készítőknek a következő hetekben, hónapokban, lesz ezzel némi feladata, amíg ezeket a már meglévő folyamatokat átalakítják a frissítésnek megfelelően. A felhasználók pedig egy kisebb méretű, gyorsabb alkalmazást fognak tudni használni augusztus közepétől, amely biztosan növelni fogja a felhasználói élményt.

Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, vagy a jelenlegi ChatBot-odat turbóznád fel,  akkor írj nekünk!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mire számíthatunk 2021-ben az online piacon?

Talán sosem volt olyan nehéz jóslatokat, elvárásokat mondani egy évre, mint most. Eddig minden év végén már nagyjából láttuk azt, hogy milyen lesz a következő, de legalábbis a trendeket, meghatározó gondolatokat és jellemző stratégiákat fel lehetett előre térképezni. Idén nem. Idén tanácsokat adunk inkább arra, hogy hogyan készüljünk fel a következő évre, ennek az évnek […]

Olvass tovább
Mit tanított nekünk 2020?

A Collins szótár minden évben kihirdeti az év szavát, és tökéletesen jellemzi az évet az, hogy idén ez a szó a lockdown (vagyis lezárás, karantén) lett. Ha az online marketing világában keressük 2020 legjellemzőbb kifejezéseit akkor valószínűleg az újratervezés, reagálás és fejlesztés lennének azok a szavak amik először az eszünkbe jutnak. Ha a saját dolgainkra, […]

Olvass tovább
Egy sikeres NEM Black Friday akció novemberben

A novemberi időszak mindig nagyon sűrű online marketing kampányok tekintetében egyrészt mert a karácsony közeledtével egyre több a hirdető és nagyobb a zaj, másrészt pedig ez a fekete pénteki akciók hónapja. Fekete hónaptól kezdve fekete napokig mindenféle ajánlattal találkozunk, ezért elég nehéz kiemelkedni a kedvezményes lehetőségek közül. Ügyfelünk, aki társasjátékokat és kártyajátékokat forgalmaz több kedvezményes […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram