A Messenger LightSpeed projekt „áldozatai”

2019-06-26

<<< Vissza a bloghoz
2019-06-26

Az idei F8-on kiderült, hogy a LightSpeed projekt keretében javulni fog az alkalmazás betöltődési ideje. A cél mindezzel, hogy 2 másodperc körüli betöltődési időt érjenek el, az alkalmazás mérete pedig a jelenlegi 100-130 MB-ról 30 MB körülire csökkenjen. Természetesen számítani lehetett arra, hogy ez bizonyos áldozatokkal fog járni.

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy melyek azok a funkciók, amelyek megszűnnek, illetve melyek azok, amelyek átalakulnak.

Az alábbi változások a 2019. augusztus 15-ét követő frissítésekben fognak megjelenni. Elsősorban a chatbottal rendelkező vállalatokat érinti, hiszen ebből kifolyólag át kell alakítani a chatbotok azon funkcióit, amelyeket a változások érintenek.

Funkciók, melyek el fognak tűnni az alkalmazásból

Lokáció megosztása gyors válasz segítéségével

Jelenleg van lehetőségünk chatbot segítségével bekérni a felhasználótól az aktuális pozícióját, ez a funkció el fog tűnni a Messenger alkalmazásból. Azonban ettől függetlenül továbbra is van lehetőségünk irányítószám, város, megye, ország, stb bekérésére.

chatbot aktuális pozíció

 

Megosztás gombok

Megosztás gomb segítségével a felhasználók elküldhették egymásnak a chatbotunk azon részeit, amelyekre beállítottunk megosztás gombot. Augusztus 15.-től ez a funkció is el fog tűnni az alkalmazásból.

chatbot megosztás gomb

A funkció, amely nem fog működni

Messenger QR kód

A Messenger QR kódok beolvasása sem fog továbbra működni. Ezt a funkciót kiküszöbölhetjük úgy, hogy a Messenger ref URL-ünkből QR kód generátor segítségével legenerálunk egy QR kódot, és ennek a segítségével irányítjuk a felhasználónkat a Messengerünkbe.

Funkciók, melyek megváltoznak az új alkalmazásban

Függőleges listák

A függőleges listák automatikusan vízszintes, galéria típusú listává fognak változni. Azonban érdemes ezeket a listákat elkészítenünk manuálisan a frissítés előtt annak érdekében, hogy a korábban beállított képes, illetve szöveges tartalmak megfelelően jelenjenek meg az új nézetben is.

chatbot vertikális menü

Almenüpontok alkalmazása

Jelenleg lehetőségünk van kialakítani egy főmenüt, a főmenü maximum 3 db menüpontot tartalmazhat. Minden főmenün belül pedig létrehozhatunk 5 almenüpontot. Az 5 almenüponton belül szintén van lehetőségünk 5-5 almenüpontot létrehozni. Ezt azt jelenti, hogy jelenleg akár 33 menüpontot is ki tudunk alakítani a chatbotunkban. Ez a menü az üzenet küldése lehetőség alatt jelenik meg, a menü állandóan látható a felhasználók számára. Ez a lehetőség annyiban alakul át, hogy kizárólag a 3d b főmenüpontot alkalmazhatjuk, ezeken belül nem lesz opció további almenüpontokat létrehozni.

chatbot menüpontok

Azonban ezt a funkciót is át tudjuk alakítani úgy, hogy a 3 főmenüt beállítjuk úgy, hogy amennyiben a felhasználó rákattint az adott gombra, a chatbot elküld számára egy galéria típusú üzenetet, amelyben akár 10 galéria kártyát is meg tudunk jeleníteni, kártyánként pedig akár 3 további gombot elhelyezhetünk. Így tetszőlegesen navigálhatjuk a felhasználókat a frissítést követően is a menüpontok, illetve a galéria kártyák segítségével.

Összességében elmondhatjuk, hogy hosszútávon ezek a frissítések mindenki számára pozitív hatást fognak gyakorolni.

A chatbot készítőknek a következő hetekben, hónapokban, lesz ezzel némi feladata, amíg ezeket a már meglévő folyamatokat átalakítják a frissítésnek megfelelően. A felhasználók pedig egy kisebb méretű, gyorsabb alkalmazást fognak tudni használni augusztus közepétől, amely biztosan növelni fogja a felhasználói élményt.

Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, vagy a jelenlegi ChatBot-odat turbóznád fel,  akkor írj nekünk!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

A chatbotok fontossága a jelenlegi helyzetben

A jelenlegi helyzetben az online folyamatok és eszközök elkerülhetetlenné váltak minden vállalat számára. Az egyik ilyen eszköz a Messenger chatbot, amely azon felül, hogy hatékonyan tartja a kapcsolatot meglévő és potenciális ügyfeleinkkel, pénzt és időt spórol meg cégünk számára. Az alábbiakban 5 példán keresztül mutatjuk be, hogy miért célszerű minden vállalat számára a Messenger chatbot […]

Olvass tovább
Hogyan és milyen rendszerekkel állj át pillanatok alatt a home officera?

Az elmúlt hetek és napok történéseit egy több oldalas cikkben sem lehetne összefoglalni, hiszen az az információ mennyiség ami világ szinten ránk ömlött az egyes médiumoknak köszönhetően, feldolgozhatatlan. Sajnos a közelmúlt történései azonban szinte mindenkitől aki teheti azt kívánja, hogy áttérjen a home office-ra, azaz az otthoni munkavégzésre, ami koránt sem egyszerű feladat. Ehhez szeretnénk […]

Olvass tovább
Fordítsd a másik orcád is az online felé

A koronavírus miatt, de talán inkább a szigorú – de szükséges – kormányintézkedések miatt sok kis és középvállalat kényszerül rá arra, hogy a működését átszervezze. A vásárlók mobilitása és a fókuszuk változása miatt számos iparág került nehéz helyzetbe, de szerencsére azt látjuk, hogy akik erős online jelenléttel rendelkeznek, azok kevésbé sínylik meg a jelenlegi szituációt. […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram