A Messenger LightSpeed projekt „áldozatai”

2019-06-26

<<< Vissza a bloghoz
2019-06-26

Az idei F8-on kiderült, hogy a LightSpeed projekt keretében javulni fog az alkalmazás betöltődési ideje. A cél mindezzel, hogy 2 másodperc körüli betöltődési időt érjenek el, az alkalmazás mérete pedig a jelenlegi 100-130 MB-ról 30 MB körülire csökkenjen. Természetesen számítani lehetett arra, hogy ez bizonyos áldozatokkal fog járni.

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy melyek azok a funkciók, amelyek megszűnnek, illetve melyek azok, amelyek átalakulnak.

Az alábbi változások a 2019. augusztus 15-ét követő frissítésekben fognak megjelenni. Elsősorban a chatbottal rendelkező vállalatokat érinti, hiszen ebből kifolyólag át kell alakítani a chatbotok azon funkcióit, amelyeket a változások érintenek.

Funkciók, melyek el fognak tűnni az alkalmazásból

Lokáció megosztása gyors válasz segítéségével

Jelenleg van lehetőségünk chatbot segítségével bekérni a felhasználótól az aktuális pozícióját, ez a funkció el fog tűnni a Messenger alkalmazásból. Azonban ettől függetlenül továbbra is van lehetőségünk irányítószám, város, megye, ország, stb bekérésére.

chatbot aktuális pozíció

 

Megosztás gombok

Megosztás gomb segítségével a felhasználók elküldhették egymásnak a chatbotunk azon részeit, amelyekre beállítottunk megosztás gombot. Augusztus 15.-től ez a funkció is el fog tűnni az alkalmazásból.

chatbot megosztás gomb

A funkció, amely nem fog működni

Messenger QR kód

A Messenger QR kódok beolvasása sem fog továbbra működni. Ezt a funkciót kiküszöbölhetjük úgy, hogy a Messenger ref URL-ünkből QR kód generátor segítségével legenerálunk egy QR kódot, és ennek a segítségével irányítjuk a felhasználónkat a Messengerünkbe.

Funkciók, melyek megváltoznak az új alkalmazásban

Függőleges listák

A függőleges listák automatikusan vízszintes, galéria típusú listává fognak változni. Azonban érdemes ezeket a listákat elkészítenünk manuálisan a frissítés előtt annak érdekében, hogy a korábban beállított képes, illetve szöveges tartalmak megfelelően jelenjenek meg az új nézetben is.

chatbot vertikális menü

Almenüpontok alkalmazása

Jelenleg lehetőségünk van kialakítani egy főmenüt, a főmenü maximum 3 db menüpontot tartalmazhat. Minden főmenün belül pedig létrehozhatunk 5 almenüpontot. Az 5 almenüponton belül szintén van lehetőségünk 5-5 almenüpontot létrehozni. Ezt azt jelenti, hogy jelenleg akár 33 menüpontot is ki tudunk alakítani a chatbotunkban. Ez a menü az üzenet küldése lehetőség alatt jelenik meg, a menü állandóan látható a felhasználók számára. Ez a lehetőség annyiban alakul át, hogy kizárólag a 3d b főmenüpontot alkalmazhatjuk, ezeken belül nem lesz opció további almenüpontokat létrehozni.

chatbot menüpontok

Azonban ezt a funkciót is át tudjuk alakítani úgy, hogy a 3 főmenüt beállítjuk úgy, hogy amennyiben a felhasználó rákattint az adott gombra, a chatbot elküld számára egy galéria típusú üzenetet, amelyben akár 10 galéria kártyát is meg tudunk jeleníteni, kártyánként pedig akár 3 további gombot elhelyezhetünk. Így tetszőlegesen navigálhatjuk a felhasználókat a frissítést követően is a menüpontok, illetve a galéria kártyák segítségével.

Összességében elmondhatjuk, hogy hosszútávon ezek a frissítések mindenki számára pozitív hatást fognak gyakorolni.

A chatbot készítőknek a következő hetekben, hónapokban, lesz ezzel némi feladata, amíg ezeket a már meglévő folyamatokat átalakítják a frissítésnek megfelelően. A felhasználók pedig egy kisebb méretű, gyorsabb alkalmazást fognak tudni használni augusztus közepétől, amely biztosan növelni fogja a felhasználói élményt.

Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, vagy a jelenlegi ChatBot-odat turbóznád fel,  akkor írj nekünk!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Karácsonyi marketing útmutató

Vészesen közeledik az ünnepi időszak, a vásárlók közel 40%-a pedig már novemberben letudja az ajándék vásárlást. Az early bird fogyasztókat már lehet elvesztetted, ugyanakkor még nem késtél el, ha most látnál hozzá a karácsonyi kampányod és tartalmaid előkészítéséhez. Ehhez adunk hasznos tippek cikkünkben, lássuk: Karácsonyi vásárlások számokban Az ünnepi időszak évről évre egyre korábban kezdődik […]

Olvass tovább
Már elindult ám a karácsonyi shoppingolás!

Még mindig csak a Black Fridaynél tartunk, de a vásárlók már az ünnepekre készülnek. Ami azt illeti elég sokan, 37%-uk már a Fekete Pénteken és a Cyber Mondayen letudta a karácsonyi ajándékokat, de persze a korai madarakon túl van még piac, aki inkább későbbre hagyják azt. Segítsd a vásárlásban, több lesz a vásárlásod! Az idei […]

Olvass tovább
Facebook, Insta, YouTube, Messenger… Na de mi a helyzet a Whatsappal?

A közelmúltban rengeteg tartalmat, statisztikát és trendet hoztunk nektek az egyes közösségi média csatornákkal kapcsolatban, mint például a Facebook, az Instagram, a YouTube vagy a Messeneger, de egy nagyon fontos platfromról még nem esett szó. Ez pedig nem más, mint a szintén Facebook tulajdonban levő Whatsapp üzenetküldő alkalmazás. Mit is kell tudni a Whatsapp felületéről? […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram