A Messenger LightSpeed projekt „áldozatai”

2019-06-26

<<< Vissza a bloghoz
2019-06-26

Az idei F8-on kiderült, hogy a LightSpeed projekt keretében javulni fog az alkalmazás betöltődési ideje. A cél mindezzel, hogy 2 másodperc körüli betöltődési időt érjenek el, az alkalmazás mérete pedig a jelenlegi 100-130 MB-ról 30 MB körülire csökkenjen. Természetesen számítani lehetett arra, hogy ez bizonyos áldozatokkal fog járni.

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy melyek azok a funkciók, amelyek megszűnnek, illetve melyek azok, amelyek átalakulnak.

Az alábbi változások a 2019. augusztus 15-ét követő frissítésekben fognak megjelenni. Elsősorban a chatbottal rendelkező vállalatokat érinti, hiszen ebből kifolyólag át kell alakítani a chatbotok azon funkcióit, amelyeket a változások érintenek.

Funkciók, melyek el fognak tűnni az alkalmazásból

Lokáció megosztása gyors válasz segítéségével

Jelenleg van lehetőségünk chatbot segítségével bekérni a felhasználótól az aktuális pozícióját, ez a funkció el fog tűnni a Messenger alkalmazásból. Azonban ettől függetlenül továbbra is van lehetőségünk irányítószám, város, megye, ország, stb bekérésére.

chatbot aktuális pozíció

 

Megosztás gombok

Megosztás gomb segítségével a felhasználók elküldhették egymásnak a chatbotunk azon részeit, amelyekre beállítottunk megosztás gombot. Augusztus 15.-től ez a funkció is el fog tűnni az alkalmazásból.

chatbot megosztás gomb

A funkció, amely nem fog működni

Messenger QR kód

A Messenger QR kódok beolvasása sem fog továbbra működni. Ezt a funkciót kiküszöbölhetjük úgy, hogy a Messenger ref URL-ünkből QR kód generátor segítségével legenerálunk egy QR kódot, és ennek a segítségével irányítjuk a felhasználónkat a Messengerünkbe.

Funkciók, melyek megváltoznak az új alkalmazásban

Függőleges listák

A függőleges listák automatikusan vízszintes, galéria típusú listává fognak változni. Azonban érdemes ezeket a listákat elkészítenünk manuálisan a frissítés előtt annak érdekében, hogy a korábban beállított képes, illetve szöveges tartalmak megfelelően jelenjenek meg az új nézetben is.

chatbot vertikális menü

Almenüpontok alkalmazása

Jelenleg lehetőségünk van kialakítani egy főmenüt, a főmenü maximum 3 db menüpontot tartalmazhat. Minden főmenün belül pedig létrehozhatunk 5 almenüpontot. Az 5 almenüponton belül szintén van lehetőségünk 5-5 almenüpontot létrehozni. Ezt azt jelenti, hogy jelenleg akár 33 menüpontot is ki tudunk alakítani a chatbotunkban. Ez a menü az üzenet küldése lehetőség alatt jelenik meg, a menü állandóan látható a felhasználók számára. Ez a lehetőség annyiban alakul át, hogy kizárólag a 3d b főmenüpontot alkalmazhatjuk, ezeken belül nem lesz opció további almenüpontokat létrehozni.

chatbot menüpontok

Azonban ezt a funkciót is át tudjuk alakítani úgy, hogy a 3 főmenüt beállítjuk úgy, hogy amennyiben a felhasználó rákattint az adott gombra, a chatbot elküld számára egy galéria típusú üzenetet, amelyben akár 10 galéria kártyát is meg tudunk jeleníteni, kártyánként pedig akár 3 további gombot elhelyezhetünk. Így tetszőlegesen navigálhatjuk a felhasználókat a frissítést követően is a menüpontok, illetve a galéria kártyák segítségével.

Összességében elmondhatjuk, hogy hosszútávon ezek a frissítések mindenki számára pozitív hatást fognak gyakorolni.

A chatbot készítőknek a következő hetekben, hónapokban, lesz ezzel némi feladata, amíg ezeket a már meglévő folyamatokat átalakítják a frissítésnek megfelelően. A felhasználók pedig egy kisebb méretű, gyorsabb alkalmazást fognak tudni használni augusztus közepétől, amely biztosan növelni fogja a felhasználói élményt.

Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, vagy a jelenlegi ChatBot-odat turbóznád fel,  akkor írj nekünk!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Milyen #hashtageket használnak a legnépszerűbb hazai márkák?

Nem vitatott tény, hogy napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja az Instagram.  Ha aktív Instagrammer vagy, akkor bizonyára kihasználod a keresőcímkékben rejlő marketing lehetőséget. Te milyen és átlagosan hány hashtaget helyezel el a posztjaid alatt? Az iStory.hu weboldala közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak listáját, melyből kiderül, hogy a márkák egyre […]

Olvass tovább
Hogyan érhetjük el a Z generációt?

Az év végi kampányok során érdemes megvizsgálni, hogy az egyes generációkat mely felületeken érdemes megszólítanunk. Ebben a cikkben a Z generációra térünk ki, hiszen napjainkban a vállalatok egyik legnagyobb kihívása a Z generáció figyelmének felkeltése. Nem is meglepő, hiszen kutatások szerint a vállalatoknak mindössze 8 másodperce van arra, hogy elnyerje a Z generáció figyelmét. Az […]

Olvass tovább
5 hasznos tipp Black Friday kampányodhoz

Te már felkészültél az év végi marketing dömping időszakára? A karácsony még távolinak tűnhet, a Black Friday okozta roham azonban hamarosan itt lesz, úgyhogy érdemes már most felkészülnöd rá.Blogbejegyzésünkben 5 praktikus tippet találsz, melyekre fordíts figyelmet, ha eredményes kampányokat szeretnél. Gondolkodj időben, tervezz előre A tudatos vásárlók már a Black Friday időszaka előtt felmérik a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram