Meddig is tart a karácsonyi szezon?

2018-12-12

<<< Vissza a bloghoz
2018-12-12

Szerencsére azt látjuk, hogy ügyfeleink többsége alaposan megtervezte a karácsonyi értékesítési stratégiáját, és időben felkészült az ünnepekre. Azonban még most is le lehet csapni az ünnepi készülődést későn kezdő vásárlókra.

Nem minden vásárló egyforma

A Google ünnepi felmérésből kiderült, hogy a karácsonyra vásárlók négy jól elkülöníthető csoportba esnek, amelyek meghatározzák a vásárlási szokásaikat és azt is, hogy mikor lehet a legjobban elérni őket.

Ők lennének azok a csoportok:
1. Korai madarak: Azok a vásárlók, akik korán, már az első csokimikulások megjelenésével egy időben elkezdik beszerezni az ajándékokat. Ők főleg a baby boomer genrációból kerülnek ki, kevésbé szorulnak online tanácsokra.

2. Akcióvadászok: A Black Friday és a Cyber Monday akciók szerelmesei inkább az X és Y generáció közül kerülnek ki, de ők ilyenkor nem mindig az ajándékokon törik a fejüket. 66%-uk inkább magának vásárol.

3. Örökzöldek: A teljes karácsonyi szezon alatt találkozhatunk a megfontolt karácsonyi vásárlókkal, akik inkább a baby boomer és az X generáció tagjaiból állnak. Többször vásárolnak üzletben, mint online, de a vásárlási döntéshez sok információt várnak el.

4. Kapkodók: Szinte minden generáció képviselteti magát a későn kapcsolók táborában, akik élénken használják a mobiljukat a kereséshez, de a legtöbbször mégis az üzletekben vásárolnak.

A felmérés azt is megmutatta, hogy ezek az advent melyik szakaszában a legaktívabbak. Nézzétek csak:

Nyilván a korai vásárlókra és az akcióvadászokra legközelebb csak a következő ünnepi időszakban érdemes építeni, de az örökzöldeket és az utolsó pillanatban vásárlókat még megfoghatod.

Mit csinálj most rögtön?

  • Segíts! Az örökzöldek és a last minute vásárlók is ötletekre vágynak és olyan kifejezésekkel keresnek, mint „legjobb ajándékok” vagy „ajándékötletek”. Szedj össze nekik tippeket!
  • Vizualizálj! Ha vannak termékvideóid, akkor elő velük. A vásárlók 2/3-a állította, hogy videók segítségével talált rá a tökéletes ajándékra.
  • Könnyítsd meg a dolgukat! A karácsonyi vásárlók könnyebben döntenek melletted, ha extrákat is kapnak a vásárláshoz. Csomagolsz is? Tudasd velük!
  • Csalogasd be! Sok vásárló még mindig fizikai üzletekben keres ajándékot. Használd az online-t arra, hogy megmutasd, hogy a közelben vagy!
  • Tájékoztasd! A vásárlók egy része fél attól, hogy nem kapja meg időben az online megrendelését. Mindig ismertesd a szállítási határidőket, hogy ne maradjon csomag karácsonyfa nélkül!

Még egy nagy lendülettel, jól célzott kampányokkal kihasználhatod az örökzöld és Last Minute shopperekben rejlő lehetőségeket! Kezdd el most, mi segítünk!


Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

A chatbotok fontossága a jelenlegi helyzetben

A jelenlegi helyzetben az online folyamatok és eszközök elkerülhetetlenné váltak minden vállalat számára. Az egyik ilyen eszköz a Messenger chatbot, amely azon felül, hogy hatékonyan tartja a kapcsolatot meglévő és potenciális ügyfeleinkkel, pénzt és időt spórol meg cégünk számára. Az alábbiakban 5 példán keresztül mutatjuk be, hogy miért célszerű minden vállalat számára a Messenger chatbot […]

Olvass tovább
Hogyan és milyen rendszerekkel állj át pillanatok alatt a home officera?

Az elmúlt hetek és napok történéseit egy több oldalas cikkben sem lehetne összefoglalni, hiszen az az információ mennyiség ami világ szinten ránk ömlött az egyes médiumoknak köszönhetően, feldolgozhatatlan. Sajnos a közelmúlt történései azonban szinte mindenkitől aki teheti azt kívánja, hogy áttérjen a home office-ra, azaz az otthoni munkavégzésre, ami koránt sem egyszerű feladat. Ehhez szeretnénk […]

Olvass tovább
Fordítsd a másik orcád is az online felé

A koronavírus miatt, de talán inkább a szigorú – de szükséges – kormányintézkedések miatt sok kis és középvállalat kényszerül rá arra, hogy a működését átszervezze. A vásárlók mobilitása és a fókuszuk változása miatt számos iparág került nehéz helyzetbe, de szerencsére azt látjuk, hogy akik erős online jelenléttel rendelkeznek, azok kevésbé sínylik meg a jelenlegi szituációt. […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram