Meddig is tart a karácsonyi szezon?

2018-12-12

<<< Vissza a bloghoz
2018-12-12

Szerencsére azt látjuk, hogy ügyfeleink többsége alaposan megtervezte a karácsonyi értékesítési stratégiáját, és időben felkészült az ünnepekre. Ha most eszméltél fel, akkor ne keserdj, mivel még most is le lehet csapni az ünnepi készülődést későn kezdő vásárlókra.

Nem minden vásárló egyforma

A Google 2018-as ünnepi felmérésből kiderült, hogy a karácsonyra vásárlók négy jól elkülöníthető csoportba esnek, amelyek meghatározzák a vásárlási szokásaikat és azt is, hogy mikor lehet a legjobban elérni őket.

Ők lennének azok a csoportok:

1. Korai madarak: Azok a vásárlók, akik korán, már az első csokimikulások megjelenésével egy időben elkezdik beszerezni az ajándékokat. Ők főleg a baby boomer genrációból kerülnek ki, kevésbé szorulnak online tanácsokra.

2. Akcióvadászok: A Black Friday és a Cyber Monday akciók szerelmesei inkább az X és Y generáció közül kerülnek ki, de ők ilyenkor nem mindig az ajándékokon törik a fejüket. 66%-uk inkább magának vásárol.

3. Örökzöldek: A teljes karácsonyi szezon alatt találkozhatunk a megfontolt karácsonyi vásárlókkal, akik inkább a baby boomer és az X generáció tagjaiból állnak. Többször vásárolnak üzletben, mint online, de a vásárlási döntéshez sok információt várnak el.

4. Kapkodók: Szinte minden generáció képviselteti magát a későn kapcsolók táborában, akik élénken használják a mobiljukat a kereséshez, de a legtöbbször mégis az üzletekben vásárolnak.

A felmérés azt is megmutatta, hogy ezek az advent melyik szakaszában a legaktívabbak. Nézzétek csak:

Nyilván a korai vásárlókra és az akcióvadászokra legközelebb csak a következő ünnepi időszakban érdemes építeni, de az örökzöldeket és az utolsó pillanatban vásárlókat még megfoghatod.

Mit csinálj most rögtön?

  • Segíts! Az örökzöldek és a last minute vásárlók is ötletekre vágynak és olyan kifejezésekkel keresnek, mint „legjobb ajándékok” vagy „ajándékötletek”. Szedj össze nekik tippeket!
  • Vizualizálj! Ha vannak termékvideóid, akkor elő velük. A vásárlók 2/3-a állította, hogy videók segítségével talált rá a tökéletes ajándékra.
  • Könnyítsd meg a dolgukat! A karácsonyi vásárlók könnyebben döntenek melletted, ha extrákat is kapnak a vásárláshoz. Csomagolsz is? Tudasd velük!
  • Csalogasd be! Sok vásárló még mindig fizikai üzletekben keres ajándékot. Használd az online-t arra, hogy megmutasd, hogy a közelben vagy!
  • Tájékoztasd! A vásárlók egy része fél attól, hogy nem kapja meg időben az online megrendelését. Mindig ismertesd a szállítási határidőket, hogy ne maradjon csomag karácsonyfa nélkül!

Még egy nagy lendülettel, jól célzott kampányokkal kihasználhatod az örökzöld és Last Minute shopperekben rejlő lehetőségeket! Kezdd el most, mi segítünk!

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Az online marketing, olyan, mint a hagyma

Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a felszínt nézzük. Nem kezdjük el csiszolgatni a külső réteget anélkül, hogy le […]

Olvass tovább
A referenciák ereje, avagy esettanulmány az esettanulmányok megosztásáról

Azt már régóta tudjuk, és reméljük ti is tudjátok, hogy az online világban a legmegbízhatóbb forrás egy fogyasztónak az ismerőseinek a szava. Ha valaki, akiben Ő bízik és/vagy hitelesnek tart korábban már kipróbálta, felpróbálta, látta, szagolta, fogta azt a terméket, vagy részesült abban a szolgáltatásban, amit Ő is kinézett magának az lesz hiteles. Ahogy egyre […]

Olvass tovább
Hogyan találj magadnak Marketingest, „marketinges” helyett!

Korábban már mi is írtunk róla, hogy milyen szempontok szerint érdemes marketing ügynökséget választani, de ezek a szempontok az utóbbi hetek-hónapok változásai miatt egy kicsit átalakultak, szóval érdemes nekünk is frissíteni a neked segítséget nyújtó check listánkat. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy sokan pejoratív értelemben gondolnak a marketingesekre, és ez abból fakad, hogy sokan csalódtak […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram