Már elindult ám a karácsonyi shoppingolás!

2019-11-13

<<< Vissza a bloghoz
2019-11-13

Még mindig csak a Black Fridaynél tartunk, de a vásárlók már az ünnepekre készülnek. Ami azt illeti elég sokan, 37%-uk már a Fekete Pénteken és a Cyber Mondayen letudta a karácsonyi ajándékokat, de persze a korai madarakon túl van még piac, aki inkább későbbre hagyják azt.

Segítsd a vásárlásban, több lesz a vásárlásod!

Az idei trendek azt mutatják, hogy a vásárlók a keresőkre és a kereskedőkre bízzák inkább azt, hogy kitalálják, hogy milyen ajándékot vegyenek a szeretteiknek. Az olyan kulcsszavak mennyisége, mint az „ajándékcsomag”, „legjobb ajándék” vagy „karácsonyi ajándék xynak” több mint másfélszeresére nőtt az utóbbi évekhez képest, az ajándékcsomagokra 85%-kal többen keresnek!

Ezt azt jelenti, hogy inspirációt, ajánlatot keresnek inkább konkrét termékek helyett. Érdemes ezért a termékeidet ilyen tematikus csomagokba összeraknod, és testre szabottan kínálni, hogy a bizonytalan vásárlók is kapjanak ihletet!

Mit használj?

  • Ne (csak) a terméked iránt érdeklődőket célozd meg Facebookon, hanem a bizonytalan ajándékvásárlókat. Nem kell, hogy a te célcsoportod legyen a vásárló, ha az ajándékozottja az! Ilyenkor mehet a női termékek célzása a férfiakra is, egy kis útmutatóval, segítséggel!
  • Bővítsd a kulcsszavaidat Adsben testreszabott ajándékra utaló kulcsszavakkal és kifejezésekkel. A jól bevált kulcsszavak mellé biggyeszd oda a „karácsonyi ajándék” vagy az „ajándékba” kifejezéseket is!

A Google karácsonykor is a barátod!

Ki mástól is kérhetne segítséget az ajándékvásárláshoz a bizonytalan vásárló, mint a Googletől. Akár csak inspirációt gyűjt, akár már a legjobb ajánlatra vadászik a kiválasztott termékből, a keresőmotorokon fog kutatni.

A Google felmérése szerint már csak a vásárlók negyede gondolja úgy, hogy a legjobb ajánlatokat fizikai boltokban kapja, inkább online várják a jó dealeket. De ha mégis offline vásárolna inkább, akkor is előbb a keresőkben kutat, és csak utána megy el az üzletekbe.

Mit kell tenned neked?

  • A kulcsszavaidat alakítsd át úgy, hogy a „legjobb” szerepeljen benne.
  • Informáld az embereket online, készítsd tartalmakat, és ha azt szeretnéd, hogy az üzletedben vásároljanak irányítsd őket célzottan útvonaltervvel és foglalási lehetőséggel!

Az idő pénz, főleg karácsonykor!

Az emberek talán bizonytalanok, de nem szeretnek sokat kutatni. Van egy olyan réteg is, aki kifejezetten kész megoldásokat szeretne, minél kisebb erőbefektetéssel, ezért érdemes megkönnyíteni a dolgukat tematikus aloldalakkal, vagy ajándék-ajánlóval. Egy egyszerű alkalmazás vagy egy interaktív ügyfélszolgálat is ki tudja szolgálni ezeket az igényeket, attól függ, milyen a forgalom.

Fontos még, hogy a bizonytalanságot csökkentsük, ahol lehet: jó ha előre tudják, hogy milyen ajándék visszavásárlási lehetőségek vannak, vagy esetleg ajándékkártyával letudhatják-e a kiválasztás dilemmáját.

Mit kell tenned?

  • Válaszolj azonnal, vagy majdnem azonnal. Egy chatbot, egy ajándékgenerátor, de egy Facebook kommentek alapján történő ajánlás is azonnali vásárláshoz vezethet.
  • Legyél segítőkész! Néha csak egy javaslat kell, hogy átlendítsd a tanácstalanságból a vásárlás felé az érdeklődőid!

Még nem késő, hogy kimaxold a karácsonyi időszakot! Gondold át, hogy milyen egyszerű stratégiával várhatod az ünnepeket nagy profittal!

Ha segítséget szeretnél kérni, hogy együtt állítsuk be karácsonyi kampányaidat kérd visszahívásunk!

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

A leghasznosabb LinkedIn statisztikák a 2020-as marketingterv elkészítéséhez

A 2020-as online marketing tervünk kidolgozásához hasznos lehet alábbi cikkünk, hiszen kiderül belőle, hogy mennyire érdemes jelen lenni a felületen, valamint milyen típusú LinkedIn kampányokat javasolt tervezni a következő évre. Felhasználói adatok Kezdésnek érdemes átnézni, hogy melyek azok az adatok, amelyek érdemes megismernünk a felhasználókról. A LinkedIn felhasználók 36%-a 18 és 29 éves között található, […]

Olvass tovább
Építkezz az alapoktól az online marketingedben!

Furcsa lehet egy online marketing ügynökség cikkében azt a szalagcímet olvasni, hogy „Ezért ne vegyél teljes körű marketing csomagot az ügynökségektől…” De hogy megvilágítsuk, megosztunk Veled pár szempontot: Alapvetően az le kell szögezni, hogy az igazán eredményes online marketing hosszú távon folytatott tevékenység eredménye. Azt pedig csak úgy lehet megvalósítani, hogy az ügyfél és az […]

Olvass tovább
Karácsonyi marketing útmutató

Vészesen közeledik az ünnepi időszak, a vásárlók közel 40%-a pedig már novemberben letudja az ajándék vásárlást. Az early bird fogyasztókat már lehet elvesztetted, ugyanakkor még nem késtél el, ha most látnál hozzá a karácsonyi kampányod és tartalmaid előkészítéséhez. Ehhez adunk hasznos tippek cikkünkben, lássuk: Karácsonyi vásárlások számokban Az ünnepi időszak évről évre egyre korábban kezdődik […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram