A közösségi média számokban 2.0

2018-04-20

<<< Vissza a bloghoz
2018-04-20

A Hootsuite és a We Are Social elkészítette az idei második negyedévre vonatkozó statisztikai összesítést az internethasználat és közösségi média tekintetében. Következzenek a legfrissebb adatok:

A közösségi média felületei töretlenül népszerűek

Nem meglepő, hogy az internetezők száma – előző év áprilisa óta – tovább növekedett, egészen pontosan 7%-kal. A közösségi média térhódítása továbbra is töretlen, 1 év alatt 390 millió fővel, vagyis 13%-al nőtt a közösségi média felületeit használók száma. A világ népességének 43%-a használja aktívan a közösségi média felületeit, egészen pontosan 3297 millió fő, akik közül 3087 millióan mobil eszköz segítségével nézik a közösségi platformokat.
A legnépszerűbb közösségi média felület továbbra is a Facebook, ezt követi a YouTube, majd az Instagram.
A különböző üzenetküldő appok továbbra is töretlen népszerűségnek örvendenek, a 3 legnépszerűbb csevegő alkalmazás a WhatsApp, a Messenger és a Wechat.

Az emberek egyre több időt töltenek okostelefonjaikon, mivel a mobil kéznél van, kényelmes, és gyors, aminek köszönhetően a közösségi felületeket mobilról használók száma 14%-kal nőtt. Összességében pedig már nem az asztali számítógépről internetezők vannak többen, mivel az internetet használók több mint fele (51,5%) mobil eszközök segítségével internetezik. Valószínűleg ennek tudható be, hogy a különböző mobil appok egyre népszerűbbek. Csak az idén 27,5 millió alkalmazást töltöttek le világszerte, így az elmúlt 1 évben 10%-al nőtt a mobil appok letöltésének aránya. A legnépszerűbb telefonos alkalmazások a Facebook, a Google Play Services és a Google.

Facebook, még mindig number1

A Facebook aktív havi felhasználóinak a száma a legfrissebb adatok alapján 2234 milliárd fő. A facebookozók tábora az elmúlt egy évben 14%-kal nőtt, a felhasználók 89%-a pedig mobilról böngészi a platformot. Nemek arányát tekintve jelenleg a férfiak vezetnek, a felhasználók 57%-a férfi és 43%-a nő. A facebookozók legnagyobb aránya a
25-34 év közötti korosztályból kerül ki, nem sokkal marad el tőle a 18-24 év közötti korosztály. Úgy tűnik, a 13-17 éves fiatalok egyre kevésbé használják a platformot, mivel ebbe a korosztályba tartozó Facebook felhasználók aránya fokozatosan csökken. Ezzel szemben az 55 év feletti személyek közül egyre többen kezdik el használni a felületet.
Érdekességként szolgálhat, hogy a legaktívabb Facebook felhasználók Indiában találhatóak, őket az Egyesült Államok, majd Indonézia követi. Legkedveltebb Facebook oldal Cristiano Ronaldoé, a TOP5-ben van még a
Real Madrid, Shakira, az FC Barcelona és Vin Diesel is, mindegyik profil több mint 100 millió rajongóval rendelkezik.

Instagram, a felzárkozó

Az Instagram jelenleg a leggyorsabban növekvő közösségi média felület, az elmúlt 1 évben 36%-kal nőtt a felhasználók száma, így már 813 millió aktív instázót tudhat magának a platform. A felhasználók 100%-ban csak mobilról nézik a felületet. Nemek aránya kiegyensúlyozottnak mondható, az instázók 50,7%-a nő, míg 49,3%-a férfi. Demográfiai adatok tekintetétében az Instagram még mindig a fiatal korosztály fő közösségi felülete, a legtöbb felhasználó a 18-24, majd a 25-34 év közötti korosztályból kerül ki. Ugyanakkor intenzíven nő a 35 év feletti instázók száma is. Nem meglepő, legtöbben az Egyesült Államokban használják a felületet, a dobogón még Brazília és India található. A legtöbb követőt magának tudó Insta profil az Instagram hivatalos oldala, ezt követi Selena Gomez, majd Cristiano Ronaldo profilja.

Twitter

A Twitter felülete a korábbiaknál kevesebb, „mindössze” 330 millió aktív havi felhasználóval rendelkezik, az elmúlt egy évben pedig enyhe 3%-os felhasználó növekedést tudhat magának. Az Instagramhoz hasonlóan a Twitter felületet is főként mobilról használják (90%). Nemek arányát tekintve a twitterezők 57,2%-a férfi, míg 42,8%-a nő. A legtöbb felhasználó a 35-49 éves korosztályból kerül ki, őket követik az Y generáció tagjai, majd 25-34 év közötti korosztály. A Twitter platformját legtöbben az Egyesült Államokból használják, majd Japánban és az Egyesült Királyságban csevegnek a legtöbbet. A felhasználók 43%-a (142 millió fő) Apple mobilról twitterezik, 36% (118 millió fő) Android telefonról, 17% (57 millió fő) pedig asztali számítógépről használja a platformot. A legtöbb Twitter követőt Katy Perry tudhatja magának, őt követi Justin Bieber, majd Barack Obama.

Kíváncsi vagy más információra is?
Az elemzés legfrissebb adatai és statisztikái itt találhatóak.

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Tartalomgyártás mesterfokon - tippek még a főszezon kezdete előtt

Napjainkban a közösségi média térhódításával és a „slow living” életmód előretörésével a turizmus teljesen átformálódott. Az utazások már nem feltétlen a pihenésről, sokkal inkább az élménykeresésről szólnak. Napunk legnagyobb részét a közösségi média különböző felületein töltjük, nem csoda hát, ha közelgő utazásainkhoz is innen gyűjtünk terveket és inspirációt. A Facebook, az Instagram, vagy a YouTube […]

Olvass tovább
Chatbotok, amelyek megváltoztatták az utazási ágazatot

A chatbotok és az utazások kezdenek egyre jobban összefonódni. A mesterséges intelligencia az iparág fontos elemévé vált, hiszen az utazók, illetve a vállalatok számára megegyszerűsíti a foglalások folyamatát, illetve segítséget nyújt az utazás alatt. Egy utazási chatbot segíthet a felhasználóknak kiválasztani a következő úti célt, megszervezni az utazást, illetve a látogatás alatt különböző látnivalókat javasolhat. […]

Olvass tovább
Álláshirdetés a közösségi médiában? Működik vagy maradjunk a jól bevált eszközöknél? Lássuk a gyakorlatban!

2019-ben fordult a kocka! Már nem a munkavállaló szalad a munka után, hanem a cégek keresik azokat a minőségi szakembereket, akikkel hosszú távon tudnak hatékonyan együttműködni. Ez a szemléletváltás alapjaiban módosítja az álláshirdetések gyakorlatban alkalmazható eszközrendszerét. Az alábbi esettanulmányban olyan ügyfeleinknél szerzett tapasztalatokat mutatunk be az online álláshirdetésekkel kapcsolatban, amik talán a te stratégiádat is […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
CHATBOT FELIRATKOZÁS
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram