Kezdő útmutató Messenger Chatbotokhoz

2018-10-11

<<< Vissza a bloghoz
2018-10-11

Olyan módszereket keresel, amelyek javítják a Facebook marketingstratégiádat? Elgondolkodtál már rajta, hogy a Messenger Chatbotok hogy segíthetnek ebben? A blogcikkükben összefoglaljuk azokat a pontokat, melyekben a chatbotok használata segítheti a vállalkozásodat:

  • Érdeklődők gyűjtése és kezelése
  • Potenciális ügyfelek minősítése
  • Ügyfélszolgálat
  • Broadcast üzenetek küldése

A Chatbotok egyszerű formája a mesterséges intelligenciának, amivel kapcsolatba léphetnek a felhasználók a Messenger segítségével. Ezektől azonban nincs okunk tartani, hiszen a megfelelő tudás és eszközök segítségével létrehozhatunk botokat, amelyek segítségével könnyedén gyűjthetünk érdeklődőket, őket pedig beépíthetjük a folyamatinkba, aminek köszönhetően pedig növelhetjük az értékesítésünket.

A Messenger ChatBot kialakításához a tudáson kívül két eszközre van szükségünk, ez pedig a Facebook Messenger, illetve egy szoftver, amely segítségével létrehozhatjuk a botunkat. A két legismertebb ilyen szoftver a Chatfuel, illetve a Manychat.

Miért a Chatbotok?

  • Könnyebb a felhasználók feliratkoztatása, mint az email esetében
  • Automatizált beszélgetések, amelyek segítségével elkötelezett ügyfeleket szerezhetünk
  • Messenger által közelebbi kapcsolat a felhasználókkal
  • Azonnali segítséget és választ kaphatnak a felhasználók

 

Ezeken felül talán legnyomósabb érvek a számok. Az email esetében az átlagos megnyitási arány 20% körüli, az átkattintási arány pedig csupán 3%. Ezzel szemben a Messenger Chatbotok esetében az üzenetek megnyitási aránya átlagosan 85-90% körüli, az átkattintási arány pedig meghaladja az 50%-ot!

messenger chatbotok1. Érdeklődők gyűjtése és kezelése - Építs elkötelezett felhasználókból álló listát.

Az egyik legjobb dolog, amire jelenleg a Messenger Chatbotokat használhatjuk, az az érdeklődők gyűjtése, belőlük pedig különböző listák építése. Hozzájuk a feliratkozást követően el tudjuk juttatni üzeneteinket, illetve ajánlatainkat. Fontos itt megjegyezni, hogy az ajánlatokkal óvatosan kell bánni, hiszen csak azoknak küldhetünk ki Chatboton keresztül értékesítést támogató üzenetet, aki az elmúlt 24 órában interakcióba léptek velünk a Chatboton keresztül. Erről a 24+1 órás szabályról a későbbiekben egy külön cikkben fogok írni.

2. Potenciális ügyfelek minősítése – Keltsd fel az emberek érdeklődését, a vásárlásra.

Ismerd meg az érdeklődőket minél jobban, olyan eszközök segítségével, amelyek további adatokat gyűjtenek róluk, illetve minősítik őket a terméked vagy szolgáltatásodnak megfelelően, így folyamatosan az érdeklődésének és a vásárlási szintjének megfelelő üzeneteket adhatsz át számára. Amikor pedig készen áll a vásárlásra, arra ösztönző ajánlatot küldhetsz ki neki.

3. Ügyfélszolgálat – Azonnali válasz az ügyfeleknek

Biztosíts az érdeklődőid, illetve az ügyfeleid számára azonnali segítséget automatikus válaszok segítségével gyakran ismétlődő kérdésekre előre megírt válaszokkal.

messenger chatbotok

4. Broadcast üzenetek küldése – Fejts ki folyamatos aktivitást a rajongóidból

Tartsd aktívan a feliratkozóidat folyamatos friss tartalmakkal, ajánlatokkal. Ezáltal kevés erőfeszítés segítségével tarthatod a feliratkozóiddal a kapcsolatot.

Úgy gondolom, hogy az előbb felsorolt elemek önmagukban is nyomós érvek a Messenger Chatbot kialakítása mellett, a négy elem együtt pedig nem gondolom, hogy bárkiben megkérdőjelezné a Chatbotok létjogosultságát a saját vállalkozásában.

Ha felkeltették érdeklődésed a Chatbotok, akkor regisztrálj be a Chatfuel felületére és kezd el megépíteni első botodat, amennyiben pedig elakadnál, keress bizalommal és egy konzultáció keretében megválaszolom kérdéseidet.

Amennyiben első kézből szeretnél értesülni a legfrissebb online marketing híreinkről, iratkozz fel az RG Stúdió Chatbotjára!

 

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Instagram trendek 2020 - Erre az 5 dologra figyelj, ha hatékony szeretnél lenni

Az Instagram trendjei folyamatosan fejlődnek, változnak, így a platform egyre több lehetőséget és kreativitást tartogat mind a tartalomgyártók, mind a márkák számára. Éppen ezért érdemes tartani a lépést az aktualitásokkal. Mutatjuk, mire figyelj idén, ha eredményes szeretnél lenni! Mielőtt belevágnánk: beszéljenek a számok Gondoltad volna, hogy már 1 milliárd ember használja havi szinte a platformot? […]

Olvass tovább
Milyen értékeket kaphatsz egy ingyenes workshopon?

Mi itt Baranyában kicsit el vagyunk maradva. No nem csak gazdaságilag, hanem szemléletben is. Ezt több cikkben is kifejtettem - mint szemléletbeli hiányosságok -, így ezekre most nem térek ki. Történt, hogy rendeztünk ismét egy workshopot, aminek kettős célja lett volna: 1.) Minél többen megismerjenek a helyi piacon, mert inkább budapesti és nemzetközi partnereink vannak.  […]

Olvass tovább
Már papíron is Családbarát Hely vagyunk

Az RG Stúdióban mi mindig is családbarát helynek tartottuk magunkat, ezért amikor adódott a lehetőség, hogy ezt hivatalossá is tegyük, akkor természetesen kaptunk az alkalmon. Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. pályázatában olyan szervezetek kaphatták meg a minősítést, akik munkájukban, intézkedéseikben és a szervezeti működésükben támogatják, hogy a munkavállalóik és ügyfeleik megteremtsék a munka és a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram