Kezdő útmutató Messenger Chatbotokhoz

2018-10-11

<<< Vissza a bloghoz
2018-10-11

Olyan módszereket keresel, amelyek javítják a Facebook marketingstratégiádat? Elgondolkodtál már rajta, hogy a Messenger Chatbotok hogy segíthetnek ebben? A blogcikkükben összefoglaljuk azokat a pontokat, melyekben a chatbotok használata segítheti a vállalkozásodat:

  • Érdeklődők gyűjtése és kezelése
  • Potenciális ügyfelek minősítése
  • Ügyfélszolgálat
  • Broadcast üzenetek küldése

A Chatbotok egyszerű formája a mesterséges intelligenciának, amivel kapcsolatba léphetnek a felhasználók a Messenger segítségével. Ezektől azonban nincs okunk tartani, hiszen a megfelelő tudás és eszközök segítségével létrehozhatunk botokat, amelyek segítségével könnyedén gyűjthetünk érdeklődőket, őket pedig beépíthetjük a folyamatinkba, aminek köszönhetően pedig növelhetjük az értékesítésünket.

A Messenger ChatBot kialakításához a tudáson kívül két eszközre van szükségünk, ez pedig a Facebook Messenger, illetve egy szoftver, amely segítségével létrehozhatjuk a botunkat. A két legismertebb ilyen szoftver a Chatfuel, illetve a Manychat.

Miért a Chatbotok?

  • Könnyebb a felhasználók feliratkoztatása, mint az email esetében
  • Automatizált beszélgetések, amelyek segítségével elkötelezett ügyfeleket szerezhetünk
  • Messenger által közelebbi kapcsolat a felhasználókkal
  • Azonnali segítséget és választ kaphatnak a felhasználók

 

Ezeken felül talán legnyomósabb érvek a számok. Az email esetében az átlagos megnyitási arány 20% körüli, az átkattintási arány pedig csupán 3%. Ezzel szemben a Messenger Chatbotok esetében az üzenetek megnyitási aránya átlagosan 85-90% körüli, az átkattintási arány pedig meghaladja az 50%-ot!

messenger chatbotok1. Érdeklődők gyűjtése és kezelése - Építs elkötelezett felhasználókból álló listát.

Az egyik legjobb dolog, amire jelenleg a Messenger Chatbotokat használhatjuk, az az érdeklődők gyűjtése, belőlük pedig különböző listák építése. Hozzájuk a feliratkozást követően el tudjuk juttatni üzeneteinket, illetve ajánlatainkat. Fontos itt megjegyezni, hogy az ajánlatokkal óvatosan kell bánni, hiszen csak azoknak küldhetünk ki Chatboton keresztül értékesítést támogató üzenetet, aki az elmúlt 24 órában interakcióba léptek velünk a Chatboton keresztül. Erről a 24+1 órás szabályról a későbbiekben egy külön cikkben fogok írni.

2. Potenciális ügyfelek minősítése – Keltsd fel az emberek érdeklődését, a vásárlásra.

Ismerd meg az érdeklődőket minél jobban, olyan eszközök segítségével, amelyek további adatokat gyűjtenek róluk, illetve minősítik őket a terméked vagy szolgáltatásodnak megfelelően, így folyamatosan az érdeklődésének és a vásárlási szintjének megfelelő üzeneteket adhatsz át számára. Amikor pedig készen áll a vásárlásra, arra ösztönző ajánlatot küldhetsz ki neki.

3. Ügyfélszolgálat – Azonnali válasz az ügyfeleknek

Biztosíts az érdeklődőid, illetve az ügyfeleid számára azonnali segítséget automatikus válaszok segítségével gyakran ismétlődő kérdésekre előre megírt válaszokkal.

messenger chatbotok

4. Broadcast üzenetek küldése – Fejts ki folyamatos aktivitást a rajongóidból

Tartsd aktívan a feliratkozóidat folyamatos friss tartalmakkal, ajánlatokkal. Ezáltal kevés erőfeszítés segítségével tarthatod a feliratkozóiddal a kapcsolatot.

Úgy gondolom, hogy az előbb felsorolt elemek önmagukban is nyomós érvek a Messenger Chatbot kialakítása mellett, a négy elem együtt pedig nem gondolom, hogy bárkiben megkérdőjelezné a Chatbotok létjogosultságát a saját vállalkozásában.

Ha felkeltették érdeklődésed a Chatbotok, akkor regisztrálj be a Chatfuel felületére és kezd el megépíteni első botodat, amennyiben pedig elakadnál, keress bizalommal és egy konzultáció keretében megválaszolom kérdéseidet.

Amennyiben első kézből szeretnél értesülni a legfrissebb online marketing híreinkről, iratkozz fel az RG Stúdió Chatbotjára!

 

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Olcsóbb, vagy alacsonyabb kategóriás marketing? Nem mindegy

Már többször is írtunk arról, hogy milyen szempontok alapján válasszunk magunknak marketingest, ügynökséget. Most pedig abban adunk segítséget, hogy hogyan hasonlítsd össze és értékeld a látszatra hasonló ajánlatokat online marketingre. A fókusz itt azon van, hogy hasonló. Előfordul néhány alkalommal, hogy azt tapasztaljuk, hogy érdeklődőink egy-egy egyeztetést követően úgy döntenek, hogy az általunk egyeztetett stratégia […]

Olvass tovább
Kreativitás vs. automatizmusok

A robotok elveszik a munkánkat? Ahogy egyre többet hallani marketing automatizmusokról, robotokról felmerül a kérdés, hogy mi lesz a kreativitás szerepe a marketingben a jövőben? Mi azt mondjuk, hogy ugyanúgy kulcsszerepe lesz, mint most. Félreértés ne essék, mi nagyon is hiszünk az adatlapú marketingben. Azonban abban is hiszünk, hogy az adatok nem elfojtják, és nem […]

Olvass tovább
Te is bekerültél a Facebook letiltási hullámba?

Mostanában bárhova is nézünk mindenhol letiltott hirdetési fiókokat látunk! Belépünk a szakmai csoportokba: letiltott Facebook hirdetési fiókok! Jönnek a megkeresések online: Letiltották a hirdetési fiókom. Belépünk a hirdetéskezelőbe: igen, jól gondoljátok, a Facebook azzal fogad, hogy letiltotta valamelyik hirdetési fiókunk! Szinte mindennapossá vált, hogy ezzel a problémával szembesülünk, ezért úgy gondoltuk összeszedjük nektek a tapasztalatokat […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Adatkezelési tájékoztató
Impresszum 
©Copyright 2020. RG Stúdió Kft. Minden jog fenntartva!

Székhely: 7632 Pécs, Kodolányi János u. 37
Telefon: +36 30 539 35 56
E-mail: info@rgstudio.hu
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • Digitálisan felkészült vállalkozás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram