Kezdő útmutató Messenger Chatbotokhoz

2018-10-11

<<< Vissza a bloghoz
2018-10-11

Olyan módszereket keresel, amelyek javítják a Facebook marketingstratégiádat? Elgondolkodtál már rajta, hogy a Messenger Chatbotok hogy segíthetnek ebben? A blogcikkükben összefoglaljuk azokat a pontokat, melyekben a chatbotok használata segítheti a vállalkozásodat:

  • Érdeklődők gyűjtése és kezelése
  • Potenciális ügyfelek minősítése
  • Ügyfélszolgálat
  • Broadcast üzenetek küldése

A Chatbotok egyszerű formája a mesterséges intelligenciának, amivel kapcsolatba léphetnek a felhasználók a Messenger segítségével. Ezektől azonban nincs okunk tartani, hiszen a megfelelő tudás és eszközök segítségével létrehozhatunk botokat, amelyek segítségével könnyedén gyűjthetünk érdeklődőket, őket pedig beépíthetjük a folyamatinkba, aminek köszönhetően pedig növelhetjük az értékesítésünket.

A Messenger ChatBot kialakításához a tudáson kívül két eszközre van szükségünk, ez pedig a Facebook Messenger, illetve egy szoftver, amely segítségével létrehozhatjuk a botunkat. A két legismertebb ilyen szoftver a Chatfuel, illetve a Manychat.

Miért a Chatbotok?

  • Könnyebb a felhasználók feliratkoztatása, mint az email esetében
  • Automatizált beszélgetések, amelyek segítségével elkötelezett ügyfeleket szerezhetünk
  • Messenger által közelebbi kapcsolat a felhasználókkal
  • Azonnali segítséget és választ kaphatnak a felhasználók

 

Ezeken felül talán legnyomósabb érvek a számok. Az email esetében az átlagos megnyitási arány 20% körüli, az átkattintási arány pedig csupán 3%. Ezzel szemben a Messenger Chatbotok esetében az üzenetek megnyitási aránya átlagosan 85-90% körüli, az átkattintási arány pedig meghaladja az 50%-ot!

messenger chatbotok1. Érdeklődők gyűjtése és kezelése - Építs elkötelezett felhasználókból álló listát.

Az egyik legjobb dolog, amire jelenleg a Messenger Chatbotokat használhatjuk, az az érdeklődők gyűjtése, belőlük pedig különböző listák építése. Hozzájuk a feliratkozást követően el tudjuk juttatni üzeneteinket, illetve ajánlatainkat. Fontos itt megjegyezni, hogy az ajánlatokkal óvatosan kell bánni, hiszen csak azoknak küldhetünk ki Chatboton keresztül értékesítést támogató üzenetet, aki az elmúlt 24 órában interakcióba léptek velünk a Chatboton keresztül. Erről a 24+1 órás szabályról a későbbiekben egy külön cikkben fogok írni.

2. Potenciális ügyfelek minősítése – Keltsd fel az emberek érdeklődését, a vásárlásra.

Ismerd meg az érdeklődőket minél jobban, olyan eszközök segítségével, amelyek további adatokat gyűjtenek róluk, illetve minősítik őket a terméked vagy szolgáltatásodnak megfelelően, így folyamatosan az érdeklődésének és a vásárlási szintjének megfelelő üzeneteket adhatsz át számára. Amikor pedig készen áll a vásárlásra, arra ösztönző ajánlatot küldhetsz ki neki.

3. Ügyfélszolgálat – Azonnali válasz az ügyfeleknek

Biztosíts az érdeklődőid, illetve az ügyfeleid számára azonnali segítséget automatikus válaszok segítségével gyakran ismétlődő kérdésekre előre megírt válaszokkal.

messenger chatbotok

4. Broadcast üzenetek küldése – Fejts ki folyamatos aktivitást a rajongóidból

Tartsd aktívan a feliratkozóidat folyamatos friss tartalmakkal, ajánlatokkal. Ezáltal kevés erőfeszítés segítségével tarthatod a feliratkozóiddal a kapcsolatot.

Úgy gondolom, hogy az előbb felsorolt elemek önmagukban is nyomós érvek a Messenger Chatbot kialakítása mellett, a négy elem együtt pedig nem gondolom, hogy bárkiben megkérdőjelezné a Chatbotok létjogosultságát a saját vállalkozásában.

Ha felkeltették érdeklődésed a Chatbotok, akkor regisztrálj be a Chatfuel felületére és kezd el megépíteni első botodat, amennyiben pedig elakadnál, keress bizalommal és egy konzultáció keretében megválaszolom kérdéseidet.

Amennyiben első kézből szeretnél értesülni a legfrissebb online marketing híreinkről, iratkozz fel az RG Stúdió Chatbotjára!

 

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Az online marketing, olyan, mint a hagyma

Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a felszínt nézzük. Nem kezdjük el csiszolgatni a külső réteget anélkül, hogy le […]

Olvass tovább
A referenciák ereje, avagy esettanulmány az esettanulmányok megosztásáról

Azt már régóta tudjuk, és reméljük ti is tudjátok, hogy az online világban a legmegbízhatóbb forrás egy fogyasztónak az ismerőseinek a szava. Ha valaki, akiben Ő bízik és/vagy hitelesnek tart korábban már kipróbálta, felpróbálta, látta, szagolta, fogta azt a terméket, vagy részesült abban a szolgáltatásban, amit Ő is kinézett magának az lesz hiteles. Ahogy egyre […]

Olvass tovább
Hogyan találj magadnak Marketingest, „marketinges” helyett!

Korábban már mi is írtunk róla, hogy milyen szempontok szerint érdemes marketing ügynökséget választani, de ezek a szempontok az utóbbi hetek-hónapok változásai miatt egy kicsit átalakultak, szóval érdemes nekünk is frissíteni a neked segítséget nyújtó check listánkat. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy sokan pejoratív értelemben gondolnak a marketingesekre, és ez abból fakad, hogy sokan csalódtak […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram