Keresőoptimalizálás vagy Google Ads kampányok?

2020-08-24

<<< Vissza a bloghoz
2020-08-24

Napjainkban, amikor az internet térhódítása az egekben van, amikor minden felületen cégek értékesítő vagy márkaépítő hirdetéseivel találkozunk, akkor elképesztően nehéz kitűnni a tömegből.

Egy dolog azonban biztos: ha szeretnéd, hogy rád találjanak, akkor a Google találati listáján való megjelenés elsődleges fontosságú az értékesítés tekintetében, hiszen még mindig ez a legnagyobb kereső hazánkban. Márpedig ha a felhasználó vásárolni szeretne, akkor vásárolni is fog, és ehhez nagymértékben a Googlet hívja segítségül, hogy az kilistázza neki a számára legmegfelelőbb terméket vagy szolgáltatást.

Itt jön képbe a keresőoptimalizálás és a Google Ads kampányok fogalma.

Lássuk, hogy melyik megoldás mire jó és mennyire tud hatékonyan működni!

Keresőoptimalizálás

Ha keresőoptimalizálni - közismert nevén SEO-zni – szeretnénk weboldalunkat, akkor számolnunk kell vele, hogy ez egy lassú és hosszú távon megtérülő folyamat, azonban a kellő tudás birtokában saját magunk is elvégezhetjük. A SEO segítségével a számunkra legfontosabb kulcsszavakat és kifejezéseket helyezhetjük el weboldlaunk url címeiben, heading elemeiben, meta és alt tag leírásaiban, valamint az oldalunk tartalmában.

Ha ügyesek vagyunk, akkor a felhasználó az adott kulcsszóra való kereséskor a mi oldalunkkal találkozik a találati lista élén, hiszen a megadott paramétereink alapján a Google relevánsnak érzékeli oldalunkat a keresési kifejezéssel. Fontos azonban, hogy ne akarjunk túl sok kulcsszóra megjelenni egy oldal esetén, inkább hozzunk létre külön aloldalakat agy landoló oldalakat az egyes fő kulcsszavaink (termékeink vagy szolgáltatásaink) népszerűsítése érdekében. Ha hosszú távú ingyenes megjelenést szeretnénk, akkor mindenképpen a SEO a megolás!

Szeretnél jobb keresési eredményeket? Akkor keress minket SEO együttműködés kapcsán!

Google Ads kampányok

A Google Ads hirdetési rendszerének széles tárházában rengetek eszközt találunk a cégünk márkájának és/vagy termékeinek népszerűsítése céljából. A Google Ads rendszeréből futtathatunk Display alapú, azaz képes hirdetéseket bizonyos weboldalakon, Gmail kampányokat, YouTube videós hirdetéseket, de ami az egyik legfontosabb lehet, keresési vagy shopping kampányokat.

A keresési kampányok alkalmával kiválaszthatjuk a számunkra legfontosabb kulcsszavakat,amikre szeretnénk megjelenni a keresőben és ezeket fizetett hirdetési kampányokba tudjuk helyezni. Tulajdonképpen ez a megoldás gyorsabb és rövid távon hatékonyabb mint a SEO, hiszen itt „vásárolt” helyünk van a találati listán. Ami viszont itt is nagyon fontos az az, hogy a hirdetésünk szövege és a weboldalunk fő elemei tartalmazzák azt a kifejezést, amire a hirdetést létrehozzuk. Éppen ezért a SEO tevékenységek ezeknél a kampánytípusoknál sem elhanyagolhatóak.

Összegzés

Ha rövid távon szeretnénk az értékesítési volumenünket növelni, akkor mindenképpen a Google Ads keresési kampányait érdemes kihasználni, hiszen ebben az esetben a meglévő keresési igényeket tudjuk kiszolgálni, míg önmagában a SEO tevékenység hosszú távon szolgálhatja a céljainkat.

webáruház bevétel növelési tippek

Mindenek előtt mi az RG Stúdiónál mindenképpen azt javasoljuk, hogy bármelyikbe is szeretnél belevágni, egy pontos elemzésre lesz szükséged, aminek segítségével fel tudod térképezni, hogy a te termékedre és szolgáltatásodra hány felhasználó keres rá átlagosan és hány konkurensed hirdet a számodra fontos kifejezésekre.

Ha szertnél belevágni, akkor keress bennünket és segítünk felépíteni Google jelenlétedet!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Az online marketing, olyan, mint a hagyma

Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a felszínt nézzük. Nem kezdjük el csiszolgatni a külső réteget anélkül, hogy le […]

Olvass tovább
A referenciák ereje, avagy esettanulmány az esettanulmányok megosztásáról

Azt már régóta tudjuk, és reméljük ti is tudjátok, hogy az online világban a legmegbízhatóbb forrás egy fogyasztónak az ismerőseinek a szava. Ha valaki, akiben Ő bízik és/vagy hitelesnek tart korábban már kipróbálta, felpróbálta, látta, szagolta, fogta azt a terméket, vagy részesült abban a szolgáltatásban, amit Ő is kinézett magának az lesz hiteles. Ahogy egyre […]

Olvass tovább
Hogyan találj magadnak Marketingest, „marketinges” helyett!

Korábban már mi is írtunk róla, hogy milyen szempontok szerint érdemes marketing ügynökséget választani, de ezek a szempontok az utóbbi hetek-hónapok változásai miatt egy kicsit átalakultak, szóval érdemes nekünk is frissíteni a neked segítséget nyújtó check listánkat. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy sokan pejoratív értelemben gondolnak a marketingesekre, és ez abból fakad, hogy sokan csalódtak […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram