Instagram trendek 2020 - Erre az 5 dologra figyelj, ha hatékony szeretnél lenni

2020-01-15

<<< Vissza a bloghoz
2020-01-15

Az Instagram trendjei folyamatosan fejlődnek, változnak, így a platform egyre több lehetőséget és kreativitást tartogat mind a tartalomgyártók, mind a márkák számára. Éppen ezért érdemes tartani a lépést az aktualitásokkal. Mutatjuk, mire figyelj idén, ha eredményes szeretnél lenni!

Mielőtt belevágnánk: beszéljenek a számok

Gondoltad volna, hogy már 1 milliárd ember használja havi szinte a platformot? Ennek köszönhetően az Instagram a 2. legnépszerűbb közösségi felület a Facebook után, már csak ezért is érdemes kihasználnod az Instában rejlő számtalan lehetőséget.

A sztori tartalmak népszerűségéről és jelentőségéről már számos blogcikkben említést tettünk. Nem meglepő adat, hogy naponta 500 millióan használják a 24 órás történet-megosztási Insta funkciót, ez trend pedig 2020-ban sem hagy alább. Így ha nincs időd egy jól megkomponált posztot készítened a feedbe, akkor tartsd a kapcsolatot sztori formájában a követőiddel.

Természetesen üzleti szempontból is érdemes megvizsgálni a felületet.

insta-trendek-2020

A statisztikák szerint 200 millió felhasználó látogat meg legalább egy üzleti profilt egy nap. A shopping funkció megjelenése nagyban elősegíti az online értékesítési folyamatokat, a felületen történő vásárlások idén pedig még tovább nőnek. Eddigi adatok szerint havi szinten 130 millió Insta felhasználó kattint rá a shopping címkékre.

Tipp: Ha növelni szeretnéd konverziós arányaid a platformon, akkor élj a vásárlási opciókat támogató funkciókkal!

Csak természetesen – engedd el a megkomponált posztokat

Már lejárt az ideje az agyonszerkesztett, igazán megkomponált képeknek és posztoknak. Az Instagram személyesebb és őszintébb kapcsolatot szeretne elérni a márkák és követők között, ezért érdemes egyszerűbb, a hétköznapi valóságot bemutatót posztokat készítened a jövőben. Ez nem azt jelenti, hogy drasztikusan alakítsd át a feedet, csak bátran ossz meg életszerűbb képi és szöveges tartalmakat. Ez hozzájárul a hitelességhez is. Napjainkban márpedig elengedhetetlen a bizalmi, közeli kapcsolat a közönséggel, ami hitelesség nélkül nehezen valósulhat meg.

Közösségépítés - oszd meg a követőid tartalmait

A közösségépítés továbbra fontos alappillére a közösségi média jelenlétnek. Ha nem szeretnél élni az influencer marketing adta lehetőséggel, akkor a követőid által megosztott tartalom (úgynevezett UGC) egy hasznos és kreatív marketing eszköz, melyet érdemes kipróbálnod.

A követőid vagy vásárlóid által megosztott posztok és történetek nagyban növelik terméked/szolgáltatásod népszerűségét, remekül bemutatják azt használt közben és valódi véleményt adnak. Így könnyen összegyűjtheted, megoszthatod az őszinte véleményeket, ráadásul egy igazán hűséges követőbázist alakíthatsz ki, miközben márkádat is építed.
Tipp: Készíts Instagramon egy külön Highlight-ot, ahová a követőid által készített, általad pedig továbbosztott tartalmakat mented, így bárki bármikor könnyen elérheti ezeket a posztokat.

Influencer marketing újrgondolva

Ha 2019 a mikro influencerek éve volt, akkor 2020 a nano-influencerek éve lesz. A mikro-influenszerekkel való együttműködés továbbra is népszerű lesz, hiszen általuk szűkebb, de relevánsabb és sokkal elkötelezettebb bázist érhetsz el. Ugyanakkkor idén előtérbe kerülnek a 10 ezer követőnél kevesebbel rendelkező, úgynevezett nano-influencer profilok is, akik egy sokkal személyesebb, autentikusabb, úgymond baráti oldalt tartanak fent.

insta-trendek-2020

Miért érdemes nano-influencerekkel együtt dolgoznod a márkád népszerűsítése vagy konverziód növelése érdekében? Mivel szorosabb, aktív kapcsolatot ápolnak követőikkel, a HypeAuditor statisztikái szerint pedig kétszer nagyobb elkötelezettségi rátával rendelkeznek összehasonlítva az influencerek más csoportjaival.
Emellett költséghatékonyabb megoldást is kínálnak, akár egy termékért vagy szolgáltatásért cserébe már együttműködhetsz velük. Így egy kisebb, már releváns réspiact egyszerűbben és hatékonyabban érhetsz el.

Itt az idő, hogy Instagram sztorikban (is) hirdess

Ahogy már korábban írtuk, rendkívül népszerűvé váltak a sztori jellegű tartalmak. Ha eddig csak kapcsolattartásra és posztolásra használtad ezt a funkciót, akkor ideje, hogy sztori tartalmaidat meghirdesd! A sztori hirdetések ugyanis hatékonyabbak, az itt közzétett hirdetések kevésbé tűnnek szponzorált tartalomnak a felhasználók számára és gyors reakciót váltanak ki az érdeklődőkből.

insta-trendek-2020

Mire figyelj? Mindenképpen helyezz el linket a sztoriban, így egyszerűen a weboldaladra vagy a profilodra irányíthatod az érdeklődőket. A hirdetés legyen hatásos, fókuszban pedig a vizualitás legyen.

Ha szeretnéd fellendíteni Instagram oldalad, jól jönne egy kis inspiráció a tartalommarketingedhez, vagy hirdetésekkel népszerűsítenéd márkádat a platformon, akkor keress minket és segítünk!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Nem értünk hozzá, nem is kell, hogy értsünk

Elsőre ez elég vad kijelentésnek tűnik, de nem, nem az online marketingről van szó. Ahhoz egyértelműen értünk, hiszen az RG Stúdió 20 éves múltjának nagy részét azzal töltötte, hogy tökéletesítette a tudását a témában és már több száz ügyfél bizonyítja, hogy sikerült.   Ahhoz nem kell értenünk, amit Te csinálsz. Ez is vad? Nem az. […]

Olvass tovább
Mi fáj, gyere mesélj! – Avagy, hogyan lesz jobb a marketinged attól, hogy mesélsz róla

Az online marketing nem egy kiló kenyér. Különös, hogy erről egyáltalán beszélni kell, de meglepődve tapasztaljuk néha, hogy a partnerek úgy hívnak fel minket, hogy Google Ads hirdetéskezelést vagy Facebook hirdetéskezelést szeretnének tőlünk vásárolni. Természetesen ennek nincsen semmi akadálya, hiszen ezzel (is) foglalkozunk, de mindenesetre itt megálljt szoktunk mondani és inkább beszélgetést kezdeményezni. Miért a […]

Olvass tovább
Mi a jó ügyfélkommunikáció titka? Ez itt a kérdés!

Vagy ez a válasz? 🙂 Spoiler alert: igen. A nyári (minimális) lassítás lehetőséget adott nekünk arra, hogy egy kicsit magunkkal is foglalkozzunk. Nem, nem spa-ba mentünk (bár egy hangulatos, nevetgélős, iszogatós fotózással összekötött csapatépítő bulit azért tartottunk), hanem magunkon dolgoztunk. Melyik területen? Azon, amiben azt gondoljuk, hogy a legjobbak vagyunk. Ellentmondás? Nem. A legbüszkébbek arra […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram