3+1 tipp, hogy mire figyelj egy influencerrel való együttműködéskor 2020-ban!

2020-01-21

<<< Vissza a bloghoz
2020-01-21

Az influencer marketing létjogosultsága a 2019-es évben is tovább növekedett és a tapasztalatok alapján egyre vékonyabb a határ a közösségi tartalomgyártás és a véleményvezérekkel való együttműködés kapcsán. Az influencerek ugyanis a mellett, hogy saját csatornáikon, saját követőbázisuknak népszerűsítik az adott márka termékét, jól fogyasztható tartalmat gyártanak, amit a megbízó cég a saját csatornáin is eljuttathat széles új célcsoportokhoz PPC hirdetések segítségével.

A véleményvezérekkel való együttműködések a 2020-as évben is nagy szeletet kapnak az online marketing tortából a cégek életében, hiszen ezek az együttműködési formák biztosítják a cég számára, a márkaépítést és a termékek népszerűsítését az új, vagy a már meglévő célcsoport körében.

Ha te is működtél már együtt korábban influencerrel, de úgy érzed nem volt kiemelkedően sikeres a kampányod vagy még csak kacérkodsz a gondolattal, hogy belevágj egy ilyen partnerségbe, akkor az alábbiakra figyelj nagyon!

Olyan véleményvezért válassz, aki minden tekintetben passzol a márkádhoz és hitelesen tudja közvetíteni a terméked.

Sok esetben megtévesztő lehet, amikor egy influencernél azt látjuk, hogy a célcsoportja azonos a mienkkel, illetve nagy az aktivitás a profilján. Ez mind szép és jó, de nagyon fontos, hogy emberként mennyire tud azonosulni a márkánkkal és a termékünkkel, illetve azokkal az alap értékekkel, amivel a válallkozásunk rendelkezik. Ha ez a kémia nincs meg az elején, akkor nagy a buktatója a közös együttműködésnek.

Minden esetben ellenőrizd le, hogyan alakult az influencer követőtáborának növekedése!

Ez azért nagyon fontos, mert rengeteg olyan mikro influencerrel találkozhatunk, akiknek a tábora a 0-ról hirtelen több ezerre növekedett. De mit jelent ez? Azt, hogy „kamukövetőkkel” rendelkezik, azaz megvásárolt egy nagymennyiségű felhasználói bázist. Az influencer ellenőrzésére alkalmas eszköz például a socialblade weboldal, ahova be tudjuk linkelni a véleményvezér közösségi csatornáit és grafikonon megnézni követőtáborának alakulását.

Válassz inkább több, kisebb influencert!

Sokan követik el azt a hibát, hogy egy nagy véleményvezérrel dolgoznak együtt a helyett, hogy több kisebb partnert választanának. Ezzel az alapvető probléma, hogy a több százezres vagy milliós követőtáborral rendelkező influencerek esetében egyrészt az egyes rendszerek algoritmusait tekintve kisebb az organikus elérés, azaz kevesebb követőnek helyezi el az üzenőfalán vagy képfolyamában a rendszer a közzétett posztot, mint a kisebb táborok esetében. Az Instagram 30-50%-os elérési aránya nagyobb tábor esetében 10-20%-ra csökkenhet. Persze a számok még így is jók, viszont figyelembe kell venni azt is, hogy a nagyok esetében a reklám már egy bevett eszköz, így a fogyasztók is átlátnak a szitán. Sokkal kevésbé hiteles az a véleményvezér, aki sok partnerrel működik együtt és gyakran tesz közzé promóciós tartralmakat. Ha több kisebb influencerrel dolgozol, akkor a hitelesség megmarad, miközben a tartalmaid is változatosak lesznek, amiket be tudsz építeni a saját oldalaidon történő kampányokba is.

+1 Járj utána a jogszabályoknak!

Mára egyre szigorúbb szabályozások vonatkoznak az influencerekkel való együttműködésekre nem csak a véleményvezér, de megbízó cég oldaláról is. Fontos jogszabályi előírás például, hogy az influencernek fel kell tüntetnie a poszt alatt, hogy a bejegyzés szponzorált, azaz fizetett promóciót tartalmaz. Ilyen és ehhez kapcsolódó jogszabályok láttak napvilágot az elmúlt időszakban a Gazdasági Versenyhivatal által, amiről az alábbi cikkekben kaphattok részletes tájékoztatást.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában és idén előre megtervezni az online stratégiádat, akkor érdeklődj szakmai konzultációs szolgáltatásunk iránt.


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mi tesz egy webáruházat JÓ webáruházzá?

A webshop indítás előnyeiről alighanem már nem nagyon kell győzködni a vállalkozókat, mindenki tisztában van vele, hogy a rugalmas és érintésmentes vásárlás lehetősége nem csak a vásárlóknak, de a kereskedőknek fontos. Nem csak a bizonytalan egészségügyi helyzet miatt elengedhetetlen, hogy a kereskedők biztosítsanak egy olyan felületet, ahol a vásárlóik bármikor-bárhonnan el tudják érni a termékeiket, […]

Olvass tovább
Nem értünk hozzá, nem is kell, hogy értsünk

Elsőre ez elég vad kijelentésnek tűnik, de nem, nem az online marketingről van szó. Ahhoz egyértelműen értünk, hiszen az RG Stúdió 20 éves múltjának nagy részét azzal töltötte, hogy tökéletesítette a tudását a témában és már több száz ügyfél bizonyítja, hogy sikerült.   Ahhoz nem kell értenünk, amit Te csinálsz. Ez is vad? Nem az. […]

Olvass tovább
Mi fáj, gyere mesélj! – Avagy, hogyan lesz jobb a marketinged attól, hogy mesélsz róla

Az online marketing nem egy kiló kenyér. Különös, hogy erről egyáltalán beszélni kell, de meglepődve tapasztaljuk néha, hogy a partnerek úgy hívnak fel minket, hogy Google Ads hirdetéskezelést vagy Facebook hirdetéskezelést szeretnének tőlünk vásárolni. Természetesen ennek nincsen semmi akadálya, hiszen ezzel (is) foglalkozunk, de mindenesetre itt megálljt szoktunk mondani és inkább beszélgetést kezdeményezni. Miért a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram