3+1 tipp, hogy mire figyelj egy influencerrel való együttműködéskor 2020-ban!

2020-01-21

<<< Vissza a bloghoz
2020-01-21

Az influencer marketing létjogosultsága a 2019-es évben is tovább növekedett és a tapasztalatok alapján egyre vékonyabb a határ a közösségi tartalomgyártás és a véleményvezérekkel való együttműködés kapcsán. Az influencerek ugyanis a mellett, hogy saját csatornáikon, saját követőbázisuknak népszerűsítik az adott márka termékét, jól fogyasztható tartalmat gyártanak, amit a megbízó cég a saját csatornáin is eljuttathat széles új célcsoportokhoz PPC hirdetések segítségével.

A véleményvezérekkel való együttműködések a 2020-as évben is nagy szeletet kapnak az online marketing tortából a cégek életében, hiszen ezek az együttműködési formák biztosítják a cég számára, a márkaépítést és a termékek népszerűsítését az új, vagy a már meglévő célcsoport körében.

Ha te is működtél már együtt korábban influencerrel, de úgy érzed nem volt kiemelkedően sikeres a kampányod vagy még csak kacérkodsz a gondolattal, hogy belevágj egy ilyen partnerségbe, akkor az alábbiakra figyelj nagyon!

Olyan véleményvezért válassz, aki minden tekintetben passzol a márkádhoz és hitelesen tudja közvetíteni a terméked.

Sok esetben megtévesztő lehet, amikor egy influencernél azt látjuk, hogy a célcsoportja azonos a mienkkel, illetve nagy az aktivitás a profilján. Ez mind szép és jó, de nagyon fontos, hogy emberként mennyire tud azonosulni a márkánkkal és a termékünkkel, illetve azokkal az alap értékekkel, amivel a válallkozásunk rendelkezik. Ha ez a kémia nincs meg az elején, akkor nagy a buktatója a közös együttműködésnek.

Minden esetben ellenőrizd le, hogyan alakult az influencer követőtáborának növekedése!

Ez azért nagyon fontos, mert rengeteg olyan mikro influencerrel találkozhatunk, akiknek a tábora a 0-ról hirtelen több ezerre növekedett. De mit jelent ez? Azt, hogy „kamukövetőkkel” rendelkezik, azaz megvásárolt egy nagymennyiségű felhasználói bázist. Az influencer ellenőrzésére alkalmas eszköz például a socialblade weboldal, ahova be tudjuk linkelni a véleményvezér közösségi csatornáit és grafikonon megnézni követőtáborának alakulását.

Válassz inkább több, kisebb influencert!

Sokan követik el azt a hibát, hogy egy nagy véleményvezérrel dolgoznak együtt a helyett, hogy több kisebb partnert választanának. Ezzel az alapvető probléma, hogy a több százezres vagy milliós követőtáborral rendelkező influencerek esetében egyrészt az egyes rendszerek algoritmusait tekintve kisebb az organikus elérés, azaz kevesebb követőnek helyezi el az üzenőfalán vagy képfolyamában a rendszer a közzétett posztot, mint a kisebb táborok esetében. Az Instagram 30-50%-os elérési aránya nagyobb tábor esetében 10-20%-ra csökkenhet. Persze a számok még így is jók, viszont figyelembe kell venni azt is, hogy a nagyok esetében a reklám már egy bevett eszköz, így a fogyasztók is átlátnak a szitán. Sokkal kevésbé hiteles az a véleményvezér, aki sok partnerrel működik együtt és gyakran tesz közzé promóciós tartralmakat. Ha több kisebb influencerrel dolgozol, akkor a hitelesség megmarad, miközben a tartalmaid is változatosak lesznek, amiket be tudsz építeni a saját oldalaidon történő kampányokba is.

+1 Járj utána a jogszabályoknak!

Mára egyre szigorúbb szabályozások vonatkoznak az influencerekkel való együttműködésekre nem csak a véleményvezér, de megbízó cég oldaláról is. Fontos jogszabályi előírás például, hogy az influencernek fel kell tüntetnie a poszt alatt, hogy a bejegyzés szponzorált, azaz fizetett promóciót tartalmaz. Ilyen és ehhez kapcsolódó jogszabályok láttak napvilágot az elmúlt időszakban a Gazdasági Versenyhivatal által, amiről az alábbi cikkekben kaphattok részletes tájékoztatást.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában és idén előre megtervezni az online stratégiádat, akkor érdeklődj szakmai konzultációs szolgáltatásunk iránt.


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Üzleti partnerkeresés rapid sebességgel

A B2B partnerkeresés és értékesítés mindig felveti azt a kérdést, hogy a Facebooknak van-e itt egyáltalán létjogosultsága. Tudunk-e megfelelően célozni, releváns leadeket szerezni és egyáltalán jelen van-e aktívan a célcsoportunk ezen a csatornán. Szállítmányozással foglalkozó partnerünknek is ezek voltak a kétségei és kérdései amikor az alvállalkozói partneri körét szerette volna bővíteni, és ehhez kért tőlünk […]

Olvass tovább
Benne vagyunk a 17-ben Magyarországon! - Minősített üzleti szereplő elismeréssel gazdagodtunk

Az országban eddig mindössze 17 vállalat szerezte meg a Minősített Üzleti Szereplő minősítést, melyek között a mi cégünk, az RG Stúdió is szerepel Számunkra fontos, hogy olyan működési elvek mentén folytassuk az együttműködéseinket Partnereinkkel, melyet mi is elvárunk beszállító Partnereinktől. 20 éve egyazon értékrendet képviselünk, melyre büszke mind a tulajdonos, mind az összes kollégánk. Etikus, […]

Olvass tovább
Újraindul a gazdaság, újra kell gondolni a marketingünket is?

Az elmúlt hónapok nehézségei rengeteg vállalkozót és magánszemélyt is negatívan érintettek és érintenek jelenleg is. Számos ember veszítette el a munkahelyét, cégek zártak be és a kellő tartalékok hiányában az újrakezdés is nehéz feladat. Szerencsére a korlátozásokon lazítottak, ezért a vendéglátás és a turizmus is lassan újraindulhat, de ez korántsem lesz egyszerű feladat, hiszen ezek […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram