3+1 tipp, hogy mire figyelj egy influencerrel való együttműködéskor 2020-ban!

2020-01-21

<<< Vissza a bloghoz
2020-01-21

Az influencer marketing létjogosultsága a 2019-es évben is tovább növekedett és a tapasztalatok alapján egyre vékonyabb a határ a közösségi tartalomgyártás és a véleményvezérekkel való együttműködés kapcsán. Az influencerek ugyanis a mellett, hogy saját csatornáikon, saját követőbázisuknak népszerűsítik az adott márka termékét, jól fogyasztható tartalmat gyártanak, amit a megbízó cég a saját csatornáin is eljuttathat széles új célcsoportokhoz PPC hirdetések segítségével.

A véleményvezérekkel való együttműködések a 2020-as évben is nagy szeletet kapnak az online marketing tortából a cégek életében, hiszen ezek az együttműködési formák biztosítják a cég számára, a márkaépítést és a termékek népszerűsítését az új, vagy a már meglévő célcsoport körében.

Ha te is működtél már együtt korábban influencerrel, de úgy érzed nem volt kiemelkedően sikeres a kampányod vagy még csak kacérkodsz a gondolattal, hogy belevágj egy ilyen partnerségbe, akkor az alábbiakra figyelj nagyon!

Olyan véleményvezért válassz, aki minden tekintetben passzol a márkádhoz és hitelesen tudja közvetíteni a terméked.

Sok esetben megtévesztő lehet, amikor egy influencernél azt látjuk, hogy a célcsoportja azonos a mienkkel, illetve nagy az aktivitás a profilján. Ez mind szép és jó, de nagyon fontos, hogy emberként mennyire tud azonosulni a márkánkkal és a termékünkkel, illetve azokkal az alap értékekkel, amivel a válallkozásunk rendelkezik. Ha ez a kémia nincs meg az elején, akkor nagy a buktatója a közös együttműködésnek.

Minden esetben ellenőrizd le, hogyan alakult az influencer követőtáborának növekedése!

Ez azért nagyon fontos, mert rengeteg olyan mikro influencerrel találkozhatunk, akiknek a tábora a 0-ról hirtelen több ezerre növekedett. De mit jelent ez? Azt, hogy „kamukövetőkkel” rendelkezik, azaz megvásárolt egy nagymennyiségű felhasználói bázist. Az influencer ellenőrzésére alkalmas eszköz például a socialblade weboldal, ahova be tudjuk linkelni a véleményvezér közösségi csatornáit és grafikonon megnézni követőtáborának alakulását.

Válassz inkább több, kisebb influencert!

Sokan követik el azt a hibát, hogy egy nagy véleményvezérrel dolgoznak együtt a helyett, hogy több kisebb partnert választanának. Ezzel az alapvető probléma, hogy a több százezres vagy milliós követőtáborral rendelkező influencerek esetében egyrészt az egyes rendszerek algoritmusait tekintve kisebb az organikus elérés, azaz kevesebb követőnek helyezi el az üzenőfalán vagy képfolyamában a rendszer a közzétett posztot, mint a kisebb táborok esetében. Az Instagram 30-50%-os elérési aránya nagyobb tábor esetében 10-20%-ra csökkenhet. Persze a számok még így is jók, viszont figyelembe kell venni azt is, hogy a nagyok esetében a reklám már egy bevett eszköz, így a fogyasztók is átlátnak a szitán. Sokkal kevésbé hiteles az a véleményvezér, aki sok partnerrel működik együtt és gyakran tesz közzé promóciós tartralmakat. Ha több kisebb influencerrel dolgozol, akkor a hitelesség megmarad, miközben a tartalmaid is változatosak lesznek, amiket be tudsz építeni a saját oldalaidon történő kampányokba is.

+1 Járj utána a jogszabályoknak!

Mára egyre szigorúbb szabályozások vonatkoznak az influencerekkel való együttműködésekre nem csak a véleményvezér, de megbízó cég oldaláról is. Fontos jogszabályi előírás például, hogy az influencernek fel kell tüntetnie a poszt alatt, hogy a bejegyzés szponzorált, azaz fizetett promóciót tartalmaz. Ilyen és ehhez kapcsolódó jogszabályok láttak napvilágot az elmúlt időszakban a Gazdasági Versenyhivatal által, amiről az alábbi cikkekben kaphattok részletes tájékoztatást.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában és idén előre megtervezni az online stratégiádat, akkor érdeklődj szakmai konzultációs szolgáltatásunk iránt.


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mire számíthatunk 2021-ben az online piacon?

Talán sosem volt olyan nehéz jóslatokat, elvárásokat mondani egy évre, mint most. Eddig minden év végén már nagyjából láttuk azt, hogy milyen lesz a következő, de legalábbis a trendeket, meghatározó gondolatokat és jellemző stratégiákat fel lehetett előre térképezni. Idén nem. Idén tanácsokat adunk inkább arra, hogy hogyan készüljünk fel a következő évre, ennek az évnek […]

Olvass tovább
Mit tanított nekünk 2020?

A Collins szótár minden évben kihirdeti az év szavát, és tökéletesen jellemzi az évet az, hogy idén ez a szó a lockdown (vagyis lezárás, karantén) lett. Ha az online marketing világában keressük 2020 legjellemzőbb kifejezéseit akkor valószínűleg az újratervezés, reagálás és fejlesztés lennének azok a szavak amik először az eszünkbe jutnak. Ha a saját dolgainkra, […]

Olvass tovább
Egy sikeres NEM Black Friday akció novemberben

A novemberi időszak mindig nagyon sűrű online marketing kampányok tekintetében egyrészt mert a karácsony közeledtével egyre több a hirdető és nagyobb a zaj, másrészt pedig ez a fekete pénteki akciók hónapja. Fekete hónaptól kezdve fekete napokig mindenféle ajánlattal találkozunk, ezért elég nehéz kiemelkedni a kedvezményes lehetőségek közül. Ügyfelünk, aki társasjátékokat és kártyajátékokat forgalmaz több kedvezményes […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram