3+1 tipp, hogy mire figyelj egy influencerrel való együttműködéskor 2020-ban!

2020-01-21

<<< Vissza a bloghoz
2020-01-21

Az influencer marketing létjogosultsága a 2019-es évben is tovább növekedett és a tapasztalatok alapján egyre vékonyabb a határ a közösségi tartalomgyártás és a véleményvezérekkel való együttműködés kapcsán. Az influencerek ugyanis a mellett, hogy saját csatornáikon, saját követőbázisuknak népszerűsítik az adott márka termékét, jól fogyasztható tartalmat gyártanak, amit a megbízó cég a saját csatornáin is eljuttathat széles új célcsoportokhoz PPC hirdetések segítségével.

A véleményvezérekkel való együttműködések a 2020-as évben is nagy szeletet kapnak az online marketing tortából a cégek életében, hiszen ezek az együttműködési formák biztosítják a cég számára, a márkaépítést és a termékek népszerűsítését az új, vagy a már meglévő célcsoport körében.

Ha te is működtél már együtt korábban influencerrel, de úgy érzed nem volt kiemelkedően sikeres a kampányod vagy még csak kacérkodsz a gondolattal, hogy belevágj egy ilyen partnerségbe, akkor az alábbiakra figyelj nagyon!

Olyan véleményvezért válassz, aki minden tekintetben passzol a márkádhoz és hitelesen tudja közvetíteni a terméked.

Sok esetben megtévesztő lehet, amikor egy influencernél azt látjuk, hogy a célcsoportja azonos a mienkkel, illetve nagy az aktivitás a profilján. Ez mind szép és jó, de nagyon fontos, hogy emberként mennyire tud azonosulni a márkánkkal és a termékünkkel, illetve azokkal az alap értékekkel, amivel a válallkozásunk rendelkezik. Ha ez a kémia nincs meg az elején, akkor nagy a buktatója a közös együttműködésnek.

Minden esetben ellenőrizd le, hogyan alakult az influencer követőtáborának növekedése!

Ez azért nagyon fontos, mert rengeteg olyan mikro influencerrel találkozhatunk, akiknek a tábora a 0-ról hirtelen több ezerre növekedett. De mit jelent ez? Azt, hogy „kamukövetőkkel” rendelkezik, azaz megvásárolt egy nagymennyiségű felhasználói bázist. Az influencer ellenőrzésére alkalmas eszköz például a socialblade weboldal, ahova be tudjuk linkelni a véleményvezér közösségi csatornáit és grafikonon megnézni követőtáborának alakulását.

Válassz inkább több, kisebb influencert!

Sokan követik el azt a hibát, hogy egy nagy véleményvezérrel dolgoznak együtt a helyett, hogy több kisebb partnert választanának. Ezzel az alapvető probléma, hogy a több százezres vagy milliós követőtáborral rendelkező influencerek esetében egyrészt az egyes rendszerek algoritmusait tekintve kisebb az organikus elérés, azaz kevesebb követőnek helyezi el az üzenőfalán vagy képfolyamában a rendszer a közzétett posztot, mint a kisebb táborok esetében. Az Instagram 30-50%-os elérési aránya nagyobb tábor esetében 10-20%-ra csökkenhet. Persze a számok még így is jók, viszont figyelembe kell venni azt is, hogy a nagyok esetében a reklám már egy bevett eszköz, így a fogyasztók is átlátnak a szitán. Sokkal kevésbé hiteles az a véleményvezér, aki sok partnerrel működik együtt és gyakran tesz közzé promóciós tartralmakat. Ha több kisebb influencerrel dolgozol, akkor a hitelesség megmarad, miközben a tartalmaid is változatosak lesznek, amiket be tudsz építeni a saját oldalaidon történő kampányokba is.

+1 Járj utána a jogszabályoknak!

Mára egyre szigorúbb szabályozások vonatkoznak az influencerekkel való együttműködésekre nem csak a véleményvezér, de megbízó cég oldaláról is. Fontos jogszabályi előírás például, hogy az influencernek fel kell tüntetnie a poszt alatt, hogy a bejegyzés szponzorált, azaz fizetett promóciót tartalmaz. Ilyen és ehhez kapcsolódó jogszabályok láttak napvilágot az elmúlt időszakban a Gazdasági Versenyhivatal által, amiről az alábbi cikkekben kaphattok részletes tájékoztatást.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában és idén előre megtervezni az online stratégiádat, akkor érdeklődj szakmai konzultációs szolgáltatásunk iránt.


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

3 érv amiért kezdj el blogolni - Mutatjuk, hogyan láss neki és mire figyelj!

Gondolkoztál már azon, hogy elkezdj blogolni? A blog egy újabb online csatornát kínál, ahol másfajta kommunikációval érheted el célközönségedet, általa pedig erősítheted tartalommarketinged és piaci jelenléted a szakmában. Statisztikák szerint a bloggal rendelkező cégek havi konverziós aránya 126%-kal magasabb, mint a blog nélküli társaiknak. Ebből is látható, hogy a blog napjainkban a márkaépítés és a […]

Olvass tovább
Berek Péter az országban negyedikként került fel a Manychat ügynökségi listájára

A Facebook a 2019-es F8-on bejelentette, hogy a fókuszt a vállalat platformjai közül a Messengerre fogja helyezni. A csatorna jelenleg 1,3 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedik, a vállalat tervei szerint ez a szám 2021-re 2,4 milliárdra növekszik. A platformban rejlő potenciált egyre több vállalat ismeri fel, hiszen havonta körülbelül 20 milliárd üzenetváltás történik a felhasználók és […]

Olvass tovább
Ismerkedés az online marketinggel

Nem csak az RG Stúdió, hanem mi az RG Stúdió munkatársai is szívügyünknek tekintjük azt, hogy a régió is fejlődjön az online marketingben. Amikor fejlődésről beszélünk nem feltétlenül azt értjük alatta, hogy minél többen kezdjenek bele az online marketingbe, készítsenek maguknak weboldalt, legyenek aktívak a közösségi média felületeken és hirdessenek, hanem hogy gondolkodjanak azon, hogy […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram