Így pörgesd fel Instagram Stories tartalmaid!

2018-11-12

<<< Vissza a bloghoz
2018-11-12

Az Instagram Stories népszerűsége rendkívüli gyorsasággal nő. Gondoltad volna, hogy az Instagram legnépszerűbb történeteinek harmada vállalkozásoktól származik? Ha eddig még nem használtad ki maximálisan a sztorikban rejlő lehetőségeket, akkor most itt az ideje!

Mire tudod használni a sztori funkciót?

- Történetmesélés, „behind the scenes” pillanatok
- Márkádhoz kapcsolódó fontos információk megosztása (pl. aktuális akciók, közelegő események)
- Terméked és szolgáltatásod népszerűsítése
- Aktuális blogcikk bemutatása, tippek
- Márkaismertség fokozása
- Élő videó indítása

Az Instagram remek csatorna arra, hogy érzelmi kapcsolatot alakíts ki követőiddel. Az Insta felülete tízszer nagyobb elköteleződést vált ki a felhasználókból, mint a Facebook. Ezért tartalmaid készítése során kiemelten fontos, hogy kreatív és „érzelemdús” bejegyzéseket készíts, egyszerű termékbemutatás helyett.

Milyen jó Instagram sztori?

- Aktuális és friss – a történetekben érdemes az aktualitásokat megosztanod. Ha valamelyik terméked épp készülőben van, akkor mutasd meg hol tart a folyamat. Ha pedig egy eseményen veszel részt, akkor tedd közzé az ott készített képeket, videókat.

- Eredeti – egyedi, márkádhoz passzoló megjelenés, mely megkülönböztet a többiektől. Erre megoldás lehet, ha készítesz egy saját sztori sablont, melyet konzekvensen követsz.

- Kreatív – fontos a figyelemfelkeltő tartalom. Próbáld meg terméked vagy szolgáltatásod egy teljesen új szemszögből megvilágítani.

Interakciót kiváltó – bírd cselekvésre a követőidet! Erre remek eszköz, ha tartalmadban szerepel valamilyen CTA felhívás, aminek hatására kommentelnek, átmennek weboldaladra vagy épp üzenetet írnak neked. Egy fontos kérdésben érdemes követőid véleményét kikérni egy sztori poszttal vagy szavazást indítanod. Ezzel ráadásul a márkád iránti elköteleződés mértékét is növeled.

Emeld ki a fontos tartalmakat 

A kiemelésnek köszönhetően még többet hozhatsz ki a történeteidből, hiszen újra felhasználhatod őket a profilodban található bemutatkozó rész alatt. A Highlight funkció tudatos használatával hosszú távon felépítheted sztori tartalmaidat, hiszen általa tematikusan csoportokba szedheted főbb bejegyzéseid, termékeid, eseményeid, valamint az aktualitásokat is. Highlight posztjaidhoz érdemes egy egységes stílusban kialakított borítóképet készítened, hiszen így még közvetlenebb és profibb megjelenést kölcsönözhetsz az Insta profilodnak.

Használj videót!

Statisztikai adatok szerint a videós bejegyzések iránt mutatkozik a legnagyobb elköteleződés. Amikor videós tartalmat hozol létre, ügyelj arra, hogy a legérdekesebb pillanatok már az első pár másodpercében megjelenjenek, mivel így biztosan felkelted a követőid figyelmét. Az Instagram Stories rengeteg kreatív videós opciót kínál ahhoz, hogy történeteid izgalmas és szórakoztatóak legyenek. Ilyen például a visszatekerés (rewind) vagy a boomerang, amelyek által videóid egyediek és könnyen „magával ragadóak” lehetnek.

Legfontosabb a kreativitás

Rengeteg lehetőség van, hogy történeteid feldobd és különlegessé tedd. Ilyenek például a matricák, GIF-ek, szavazások és a különböző betűtípusok, amelyekkel még kreatívabb tartalmakat jeleníthetsz meg. Ráadásul az Instagram-on kívül számos olyan app van, mellyel személyre szabott, egyedi tartalmakat gyárthatsz.

Növeld a konverziód

Az Instagram felülete jelentősen hozzájárul a vásárlási folyamatok növeléséhez, mivel az Insta tartalmak által a felhasználók vizuálisan is közelebb kerülhetnek kedvenc termékeikhez, és további olyan termékekre bukkanhatnak, amelyekből ihletet meríthetnek. Havonta több mint 90 millió felhasználó koppint rá a vásárlásra ösztönző címkékre. Ebből kifolyólag már shoppingcímkéket is elhelyezhetsz a sztori tartalmaikban, így magasabb szintre emelheted az átkattintások és a konverziód arányát.

Ha jelen vagy már üzleti profillal az Instagram-on, akkor érdemes a sztorikban rejlő lehetőségeket kihasználnod. Tartalmaid létrehozásakor pedig mindig tartsd szem előtt üzleti céljaid, a követőid szokásait és az aktuális trendeket.

Szeretnéd hatékonyabbá tenni Instagram kommunikációd, vagy követőbázisod számát növelnéd?
Írj nekünk és személyre szabott tanácsainkkal segítünk, hogy a legjobb eredményeket érd el a platformon!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mire számíthatunk 2021-ben az online piacon?

Talán sosem volt olyan nehéz jóslatokat, elvárásokat mondani egy évre, mint most. Eddig minden év végén már nagyjából láttuk azt, hogy milyen lesz a következő, de legalábbis a trendeket, meghatározó gondolatokat és jellemző stratégiákat fel lehetett előre térképezni. Idén nem. Idén tanácsokat adunk inkább arra, hogy hogyan készüljünk fel a következő évre, ennek az évnek […]

Olvass tovább
Mit tanított nekünk 2020?

A Collins szótár minden évben kihirdeti az év szavát, és tökéletesen jellemzi az évet az, hogy idén ez a szó a lockdown (vagyis lezárás, karantén) lett. Ha az online marketing világában keressük 2020 legjellemzőbb kifejezéseit akkor valószínűleg az újratervezés, reagálás és fejlesztés lennének azok a szavak amik először az eszünkbe jutnak. Ha a saját dolgainkra, […]

Olvass tovább
Egy sikeres NEM Black Friday akció novemberben

A novemberi időszak mindig nagyon sűrű online marketing kampányok tekintetében egyrészt mert a karácsony közeledtével egyre több a hirdető és nagyobb a zaj, másrészt pedig ez a fekete pénteki akciók hónapja. Fekete hónaptól kezdve fekete napokig mindenféle ajánlattal találkozunk, ezért elég nehéz kiemelkedni a kedvezményes lehetőségek közül. Ügyfelünk, aki társasjátékokat és kártyajátékokat forgalmaz több kedvezményes […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram