Így maxold ki az Instagramot - 7 marketing tipp

2019-10-14

<<< Vissza a bloghoz
2019-10-14

Az Instagram napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja. Havi szinten már 1 milliárd aktív felhasználó használja az instát, ráadásul márkákkal kapcsolatos elköteleződés mértéke itt tízszer nagyobb, mint a többi közösségi oldalon.

Szélsebesen közeledünk 2020 felé, így ha eddig nem tetted, érdemes még nagyobb fókuszt fordítanod az Instagram felületére, mely számos üzleti lehetőséget támogat.
Cikkünkben 7 marketing tippet adunk mindehhez, azonban ha szakértőkre bíznád az Insta fiókod, akkor keress minket bátran!

Kezdjük az elején – ilyen az optimális profil

A mindössze 150 karakterből álló Instagram bio leírásnak nagyszerű első benyomást kell keltenie. Fontos, hogy nyilvánvaló legyen az érdeklődők számára mivel is foglalkozik a márka, mit kínál és miért érdemes bekövetnie.

Mire ajánlott még figyelni?

Az Instagramon csak 1 helyen helyezhetünk el kattintható linket, ez nem más, mint a bio leírás. Éppen ezért érdemes rendszeresen frissítened az adott linket, hogy mindig up-to-date legyen és az aktualitásokra fókuszáljon. Azonban van egy remek megoldás arra, ha egyszerre több mindent linket is megjelenítenél az Instán. Ez nem más, mint a Linktree, ami egy ingyenes Instagram kiegészítő link-gyűjtő oldal. Itt szabadon szerkesztheted és elnevezheted a fontosabb linkeket. Ezen kívül fontos kihasználnod a cselekvésre ösztönző gombokba rejlő lehetőségeket is, mely lehetőséged ad arra, hogy az érdeklődők közvetlenül Instagramon kapcsolatba lépjenek veled.

Építs a vizualitásra és kreativitásra

Az Insta hónapról hónapra számos új, interaktív funkcióval bővül, azonban a vizualitás még mindig kulcsfontosságú elem. A kreatív képek és izgalmas tartalmak használata mellett fontos a stílusos elrendezés és megjelenés is. Egy posztokat ösztönző tartalomnaptár mellett érdemes egy vizuális stratégiát is kidolgoznod, melyben meghatározod a kompozíciót, a használt színeket, a releváns preseteket, filtereket és az egyes képek felépítését. Fontos, hogy meg legyen a saját stílusod, mivel az egyedi megjelenés hozzájárul ahhoz, hogy könnyebben meg tudjanak különböztetni a versenytársaktól és kitűnj a tömegből.

A posztként közzétett tartalmak mellett elengedhetetlen az Instagram Stories használata. Ez a funkció remek lehetőséget ad arra, hogy instant tartalmaid, számodra fontos pillanatokat, aktualitásokat ossz meg a követőiddel. Az Instagram Stories rendszeresen bővül újabbnál újabb kreatív matricákkal (pl. szavazás, kérdezz-felelek, kvíz), melyek használatával könnyen tarthatod a kapcsolatot a követőiddel, kikérheted a véleményüket, így cselekvésre ösztönözheted őket.

Hashtagelj okosan

A hashtagek kulcsszereppel rendelkeznek Instagramon, mivel kereshetővé teszik a bejegyzéseket. Továbbá nem csak az elérést, hanem az elköteleződés mértékét is növelhetik. Összesen 30 db keresőcímke helyezhető el egy poszt alatt, ugyanakkor kutatások szerint bejegyzésenként 9-10 db hashtag használata a javasolt. Rendkívül fontos, hogy legyen a márkádhoz köthető saját, egyedi hashtaged, melyet minden posztban használsz. A további keresőcímkék az adott képhez, annak tartalmához illeszkedjenek. Ha nem tudod milyen hashtageket használj, akkor gondold, végig mi jellemzi a márkádat/termékedet, nézd meg a konkurenciáid milyen keresőcímkéket használnak és böngéssz az Instagram keresőjében releváns kulcsszavakat.

Posztolj a megfelelő időben

Ha már összeállt a kreatív tartalom, akkor arra is érdemes figyelned, hogy mikor is teszed közzé a posztot. Üzleti profil esetén az Instagram Insight, másnéven Elemzések funkciója számos hasznos adatot és statisztikát mutat, melyet könnyedén felhasználhatsz a tervezés során. A célközönség lapfülön napra lebontva láthatod mikor a legaktívabbak a követőid, s így mikor érdemes közzétenned a posztod.

A blog.hootsuite csapata iparágakra bontva összegyűjtötte mikor javasolt közzétenni a posztokat, így például utazás-turizmus tematikában a péntek délelőtt a legnépszerűbb időpont, éttermek esetében péntek dél a legkelendőbb idő, míg a technológiához kapcsolódó tartalmakat érdemes hétfőn vagy kedden délután 2 körül közzétenni. További részleteket és számokat itt találsz.

Ösztönözd vásárlása a követőidet

Az Instagram Shopping funkciójának köszönhetően képeiden bejelölheted a Facebook boltodban szereplő termékeidet/szolgáltatásaidat. Ekkor egy bevásárlótáska ikon jelenik meg a képeken, mely az adott termékekhez tartozó alap információkat tartalmazza. A termékre kattintva az érdeklődőket könnyen a webáruházadba vezetheted, ahol akár meg is vásárolhatják a termékeidet. Sőt, ezt a funkciót nem csak a posztokban, ahol a sztori tartalmaidban is kihasználhatod.

Kételkedsz az Insta Shoppingban? A statisztikák azt mutatják, hogy 130 millió felhasználó kattint a posztokon található termékcímkék valamelyikére havi szinten. Az értékesítés növelése mellett ez a funkció remek lehetőséget kínál ahhoz is, hogy insight, mélyebb tartalmú történeteket mutass be a termékeiddel és márkáddal kapcsolatban.

Támogasd üzleti célodat hirdetésekkel

Növelnéd a követőid számát Instagramon? Kreatív sztori hirdetésekkel könnyedén növelheted a követőbázisod számát! Azonban ha igazán nagyon robbantál, akkor készíts egy év végi nyereményjátékot, melynek feltétele az oldalad bekövetése!

Esetleg termékértékesítés, konverzió növelés a célod? Jól felépített, profi célzással és megfelelő kreatívok használatával mindez elérhető az Instagram felületén is. Ha az egyik fő célcsoportod az Y és a Z generáció, online környezetben értékesítesz, akkor bátran vágj bele egy Instagram hirdetései kampányba, hiszen a célcsoport ezen a csatornán tölti el a legtöbb időt, így itt érdemes megszólítani őket! E mellett pedig nagyon fontos, hogy a hirdetések kreatív tartalmát a célcsoport kommunikációs stílusához alakítsd és az értékesítési üzeneten kívül, adj értéket is a potenciális vásárlók számára!

Használd ki az influencer marketingben rejlő lehetőségeket

Az influencer marketing az idei évben is hódít, számos márka vág bele a különböző véleményvezérekkel való együttműködésbe.

Termékeid/szolgáltatásaid népszerűsítésére remek marketing eszközként szolgálhat egy effajta együttműködés. A kampány legfontosabb része, hogy egy olyan influencert találj, aki a márkádhoz illő követőbázissal rendelkezik, termékeddel azonosulni tud és hiteles a rajongók szemében. Ha megtaláltad a megfelelő véleményvezért, akkor érdemes egyedi kuponkódot készíteni számára, melyet a saját Insta tartalmaiban közzétehet, és így ösztönözheti a rajongóit arra, hogy éljenek az extra kedvezménnyel és vásároljanak tőled.

Ha sikeresen zárnád a 2019-es évet és Instagram marketingedhez jól jönne egy kis szakmai segítség, akkor keress minket!

Konzultációnk keretében választ kaphatsz kérdéseidre, felmerülő problémáidra, vagy kidolgozhatjuk együtt a sikeres Instagram marketing stratégiádat!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Karácsonyi marketing útmutató

Vészesen közeledik az ünnepi időszak, a vásárlók közel 40%-a pedig már novemberben letudja az ajándék vásárlást. Az early bird fogyasztókat már lehet elvesztetted, ugyanakkor még nem késtél el, ha most látnál hozzá a karácsonyi kampányod és tartalmaid előkészítéséhez. Ehhez adunk hasznos tippek cikkünkben, lássuk: Karácsonyi vásárlások számokban Az ünnepi időszak évről évre egyre korábban kezdődik […]

Olvass tovább
Már elindult ám a karácsonyi shoppingolás!

Még mindig csak a Black Fridaynél tartunk, de a vásárlók már az ünnepekre készülnek. Ami azt illeti elég sokan, 37%-uk már a Fekete Pénteken és a Cyber Mondayen letudta a karácsonyi ajándékokat, de persze a korai madarakon túl van még piac, aki inkább későbbre hagyják azt. Segítsd a vásárlásban, több lesz a vásárlásod! Az idei […]

Olvass tovább
Facebook, Insta, YouTube, Messenger… Na de mi a helyzet a Whatsappal?

A közelmúltban rengeteg tartalmat, statisztikát és trendet hoztunk nektek az egyes közösségi média csatornákkal kapcsolatban, mint például a Facebook, az Instagram, a YouTube vagy a Messeneger, de egy nagyon fontos platfromról még nem esett szó. Ez pedig nem más, mint a szintén Facebook tulajdonban levő Whatsapp üzenetküldő alkalmazás. Mit is kell tudni a Whatsapp felületéről? […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram