Így maxold ki az Instagramot - 7 marketing tipp

2019-10-14

<<< Vissza a bloghoz
2019-10-14

Az Instagram napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja. Havi szinten már 1 milliárd aktív felhasználó használja az instát, ráadásul márkákkal kapcsolatos elköteleződés mértéke itt tízszer nagyobb, mint a többi közösségi oldalon.

Ha eddig nem tetted, akkor érdemes még nagyobb fókuszt fordítanod az Instagram felületére, mely számos üzleti lehetőséget támogat.
Cikkünkben 7 marketing tippet adunk mindehhez, azonban ha szakértőkre bíznád az Insta fiókod, akkor keress minket bátran!

Kezdjük az elején – ilyen az optimális profil

A mindössze 150 karakterből álló Instagram bio leírásnak nagyszerű első benyomást kell keltenie. Fontos, hogy nyilvánvaló legyen az érdeklődők számára mivel is foglalkozik a márka, mit kínál és miért érdemes bekövetnie.

Mire ajánlott még figyelni?

Az Instagramon csak 1 helyen helyezhetünk el kattintható linket, ez nem más, mint a bio leírás. Éppen ezért érdemes rendszeresen frissítened az adott linket, hogy mindig up-to-date legyen és az aktualitásokra fókuszáljon. Azonban van egy remek megoldás arra, ha egyszerre több mindent linket is megjelenítenél az Instán. Ez nem más, mint a Linktree, ami egy ingyenes Instagram kiegészítő link-gyűjtő oldal. Itt szabadon szerkesztheted és elnevezheted a fontosabb linkeket. Ezen kívül fontos kihasználnod a cselekvésre ösztönző gombokba rejlő lehetőségeket is, mely lehetőséged ad arra, hogy az érdeklődők közvetlenül Instagramon kapcsolatba lépjenek veled.

Építs a vizualitásra és kreativitásra

Az Insta hónapról hónapra számos új, interaktív funkcióval bővül, azonban a vizualitás még mindig kulcsfontosságú elem. A kreatív képek és izgalmas tartalmak használata mellett fontos a stílusos elrendezés és megjelenés is. Egy posztokat ösztönző tartalomnaptár mellett érdemes egy vizuális stratégiát is kidolgoznod, melyben meghatározod a kompozíciót, a használt színeket, a releváns preseteket, filtereket és az egyes képek felépítését. Fontos, hogy meg legyen a saját stílusod, mivel az egyedi megjelenés hozzájárul ahhoz, hogy könnyebben meg tudjanak különböztetni a versenytársaktól és kitűnj a tömegből.

A posztként közzétett tartalmak mellett elengedhetetlen az Instagram Stories használata. Ez a funkció remek lehetőséget ad arra, hogy instant tartalmaid, számodra fontos pillanatokat, aktualitásokat ossz meg a követőiddel. Az Instagram Stories rendszeresen bővül újabbnál újabb kreatív matricákkal (pl. szavazás, kérdezz-felelek, kvíz), melyek használatával könnyen tarthatod a kapcsolatot a követőiddel, kikérheted a véleményüket, így cselekvésre ösztönözheted őket.

Hashtagelj okosan

A hashtagek kulcsszereppel rendelkeznek Instagramon, mivel kereshetővé teszik a bejegyzéseket. Továbbá nem csak az elérést, hanem az elköteleződés mértékét is növelhetik. Összesen 30 db keresőcímke helyezhető el egy poszt alatt, ugyanakkor kutatások szerint bejegyzésenként 9-10 db hashtag használata a javasolt. Rendkívül fontos, hogy legyen a márkádhoz köthető saját, egyedi hashtaged, melyet minden posztban használsz. A további keresőcímkék az adott képhez, annak tartalmához illeszkedjenek. Ha nem tudod milyen hashtageket használj, akkor gondold, végig mi jellemzi a márkádat/termékedet, nézd meg a konkurenciáid milyen keresőcímkéket használnak és böngéssz az Instagram keresőjében releváns kulcsszavakat.

Posztolj a megfelelő időben

Ha már összeállt a kreatív tartalom, akkor arra is érdemes figyelned, hogy mikor is teszed közzé a posztot. Üzleti profil esetén az Instagram Insight, másnéven Elemzések funkciója számos hasznos adatot és statisztikát mutat, melyet könnyedén felhasználhatsz a tervezés során. A célközönség lapfülön napra lebontva láthatod mikor a legaktívabbak a követőid, s így mikor érdemes közzétenned a posztod.

A blog.hootsuite csapata iparágakra bontva összegyűjtötte mikor javasolt közzétenni a posztokat, így például utazás-turizmus tematikában a péntek délelőtt a legnépszerűbb időpont, éttermek esetében péntek dél a legkelendőbb idő, míg a technológiához kapcsolódó tartalmakat érdemes hétfőn vagy kedden délután 2 körül közzétenni. További részleteket és számokat itt találsz.

Ösztönözd vásárlása a követőidet

Az Instagram Shopping funkciójának köszönhetően képeiden bejelölheted a Facebook boltodban szereplő termékeidet/szolgáltatásaidat. Ekkor egy bevásárlótáska ikon jelenik meg a képeken, mely az adott termékekhez tartozó alap információkat tartalmazza. A termékre kattintva az érdeklődőket könnyen a webáruházadba vezetheted, ahol akár meg is vásárolhatják a termékeidet. Sőt, ezt a funkciót nem csak a posztokban, ahol a sztori tartalmaidban is kihasználhatod.

Kételkedsz az Insta Shoppingban? A statisztikák azt mutatják, hogy 130 millió felhasználó kattint a posztokon található termékcímkék valamelyikére havi szinten. Az értékesítés növelése mellett ez a funkció remek lehetőséget kínál ahhoz is, hogy insight, mélyebb tartalmú történeteket mutass be a termékeiddel és márkáddal kapcsolatban.

Támogasd üzleti célodat hirdetésekkel

Növelnéd a követőid számát Instagramon? Kreatív sztori hirdetésekkel könnyedén növelheted a követőbázisod számát! Azonban ha igazán nagyon robbantál, akkor készíts egy év végi nyereményjátékot, melynek feltétele az oldalad bekövetése!

Esetleg termékértékesítés, konverzió növelés a célod? Jól felépített, profi célzással és megfelelő kreatívok használatával mindez elérhető az Instagram felületén is. Ha az egyik fő célcsoportod az Y és a Z generáció, online környezetben értékesítesz, akkor bátran vágj bele egy Instagram hirdetései kampányba, hiszen a célcsoport ezen a csatornán tölti el a legtöbb időt, így itt érdemes megszólítani őket! E mellett pedig nagyon fontos, hogy a hirdetések kreatív tartalmát a célcsoport kommunikációs stílusához alakítsd és az értékesítési üzeneten kívül, adj értéket is a potenciális vásárlók számára!

Használd ki az influencer marketingben rejlő lehetőségeket

Az influencer marketing az idei évben is hódít, számos márka vág bele a különböző véleményvezérekkel való együttműködésbe.

Termékeid/szolgáltatásaid népszerűsítésére remek marketing eszközként szolgálhat egy effajta együttműködés. A kampány legfontosabb része, hogy egy olyan influencert találj, aki a márkádhoz illő követőbázissal rendelkezik, termékeddel azonosulni tud és hiteles a rajongók szemében. Ha megtaláltad a megfelelő véleményvezért, akkor érdemes egyedi kuponkódot készíteni számára, melyet a saját Insta tartalmaiban közzétehet, és így ösztönözheti a rajongóit arra, hogy éljenek az extra kedvezménnyel és vásároljanak tőled.

Ha sikeresen zárnád a 2019-es évet és Instagram marketingedhez jól jönne egy kis szakmai segítség, akkor keress minket!

Konzultációnk keretében választ kaphatsz kérdéseidre, felmerülő problémáidra, vagy kidolgozhatjuk együtt a sikeres Instagram marketing stratégiádat!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mi tesz egy webáruházat JÓ webáruházzá?

A webshop indítás előnyeiről alighanem már nem nagyon kell győzködni a vállalkozókat, mindenki tisztában van vele, hogy a rugalmas és érintésmentes vásárlás lehetősége nem csak a vásárlóknak, de a kereskedőknek fontos. Nem csak a bizonytalan egészségügyi helyzet miatt elengedhetetlen, hogy a kereskedők biztosítsanak egy olyan felületet, ahol a vásárlóik bármikor-bárhonnan el tudják érni a termékeiket, […]

Olvass tovább
Nem értünk hozzá, nem is kell, hogy értsünk

Elsőre ez elég vad kijelentésnek tűnik, de nem, nem az online marketingről van szó. Ahhoz egyértelműen értünk, hiszen az RG Stúdió 20 éves múltjának nagy részét azzal töltötte, hogy tökéletesítette a tudását a témában és már több száz ügyfél bizonyítja, hogy sikerült.   Ahhoz nem kell értenünk, amit Te csinálsz. Ez is vad? Nem az. […]

Olvass tovább
Mi fáj, gyere mesélj! – Avagy, hogyan lesz jobb a marketinged attól, hogy mesélsz róla

Az online marketing nem egy kiló kenyér. Különös, hogy erről egyáltalán beszélni kell, de meglepődve tapasztaljuk néha, hogy a partnerek úgy hívnak fel minket, hogy Google Ads hirdetéskezelést vagy Facebook hirdetéskezelést szeretnének tőlünk vásárolni. Természetesen ennek nincsen semmi akadálya, hiszen ezzel (is) foglalkozunk, de mindenesetre itt megálljt szoktunk mondani és inkább beszélgetést kezdeményezni. Miért a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram