Hogyan YouTube-ozzunk jól márkaként? Most eláruljuk!

2019-05-09

<<< Vissza a bloghoz
2019-05-09

Az elmúlt időszakban a Facebook és az Instagram mellett kiemelt szerepet kapott a YouTube is a cégek közösségi média életében, hiszen a videós tartalomfogyasztás jócskán lenyomta a régen jól bevált képes és szöveges tartalmainkat. Ráadásul a YouTube a világ legnagyobb videómegosztó közösségi média csatornájává nőtte ki magát az évek alatt. De hogyan is kell ezt jól csinálni, ha márkaként szeretnénk üzleti céljaink támogatására használni a platformot?

A YouTube számokban

Mielőtt belevágnánk a hatékony YouTube-ozás részleteibe, egy kicsit pillantsunk bele, hogy milyen felhasználói számokról beszélünk a csatorna esetében:

Egyszerűen döbbenetes, hogy mennyien YouTube-ozunk. Világszinten 2017-ben a csatorna aktív felhasználóinak száma 1,5 milliárd volt, ami 2018-ra 1,8 milliárdra nőtt, mára pedig közel 2 milliárd olyan felhasználót tudhat magáénak a csatorna, akik havi szinten visszatérnek a platformra. Elképesztő, igaz? Na de lássuk a hazai adatokat! Itthon 6 millió ember használja az internetet legalább havi szinten, ebből pedig 5,8 millióan hetente. Ez nem is meglepő, azonban az, hogy a hazai YouTube felhasználók száma meghaladta az 5,2 milliót, már annál inkább. Ebből is látszik, hogy mennyire fontos eszköz a YouTube egy jól integrált social marketing stratégiában!

Mi alapján rangsorol a YouTube?

Na de most, hogy utána néztünk az adatoknak, térjünk a lényegre! Amikor egy cég önálló YT csatornát, vagy márka profilt hoz létre, elengedhetetlen, hogy tisztában legyen azokkal az alapvető ismeretekkel, amelyek meghatározzák a videós tartalmaink és a csatornánk népszerűségét. Például, hogy hogyan terjednek a videók organikusan a platformon belül, azaz mi alapján kerül bele az ajánlott videókba egy feltöltött videó, vagy, hogy mire figyeljünk kiemelten a videók feltöltésekor…

A YouTube algoritmusai a platformon belüli ajánlásokért felelősek, vagyis azért, hogy milyen videók jelennek meg a belépés után a főoldalon, a videó nézés közben a jobb oldali sávban, vagy a vége után a lejátszó felületen; valamint hogy a keresésnél a találatok milyen sorrendben jelennek meg. Azt, hogy mennyire, vagyis hogy a YouTube-csatornánk forgalmának mekkora része érkezett ilyen ajánlások által, meg lehet nézni a hivatalos statisztikában  a csatornánk elemzési adatainál, a “forgalom forrása” vagy “traffic sources” menüpontban.

Alapjában véve tudnunk kell, hogy a YouTube arra optimalizál, hogy a nézők minél több időt töltsenek el a csatornánkon. Az algoritmus elsősorban csatornánkról dönti el, hogy mennyire fogja előtérbe helyezni; de ez persze a felhasználó számára elsősorban egyes videók ajánlásaiban jelenik meg. Általában egy rosszabbul teljesítő videó a csatorna más tartalmainak nézettségére is rossz hatással van.

A megnézett percekről és a nézők megtartásáról szóló statisztikai adatok mind elérhetőek számunkra, viszont vannak olyan adatok, amelyek nem nyilvánosak, de kiemelt jelentőséggel bírnak.

Ezek közül az egyik például a feltöltések gyakorisága, vagyis, hogy milyen gyakran osztunk meg videós tartalmat a csatornánkon. A másik három pedig arról szól, hogy a videóinkat megnéző felhasználók összességében milyen hosszú időt töltenek a YouTube előtt, azaz, hogy mennyire valószínű, hogy valaki elsőként a márkánk videóját nézi meg, aztán hosszabb ideig a platformon marad; milyen hosszú időt tölt itt és milyen valószínűséggel ér itt véget a YouTube-ozása.

A spekulációk szerint az, hogy valami “hosszú YouTube-ozáshoz vezet”, azzal korrelál, hogy a csatorna feliratkozói mekkora arányban nézik meg a feltöltés utáni rövid idő alatt a videós tartalmunkat, illetve általában a nézettség kezdeti növekedésének gyorsaságát is figyeli a rendszer. Vagyis ha egy videót röviddel a feltöltése után kevesen néznek meg, akkor az algoritmus feltételezhetően úgy következtet, hogy ha a csatornánk feliratkozói sem szeretik a tartalmunkat  igazán, akkor mások sem fogják”, így ezt valószínűleg nem fogja ajánlani.

Kutatásokból kiderült az is, hogy nem igaz, hogy a rövid videó a jó videó. Sőt! A  külföldi adatok szerint a legalább 8 perces videós tartalmak 3,5-szer akkora nézettséget érnek el egy hónap alatt, mint az 5 perc alattiak, így érdemes átgondolni, hogy milyen típusú tartalommal töltjük meg ezt az időt, ami egyrészt támogatja az üzleti céljainkat másrészt  a felhasználó számára is értéket ad át.

Konklúzióként szedjük össze, hogy mi az, amire ügyelj, ha egy hatékony YouTube csatornát szeretnél üzemeltetni!

1. Gyűjts feliratkozókat a csatornádra! (Ezt akár egy nyereményjáték keretében, vagy PPC alapú hirdetések segítségével is megteheted)

2. Olyan gyakran tölts fel videós tartalmakat, amilyen gyakran csak teheted, hiszen a feliratkozóid értesítést kapnak, ha egy új videót tettél közzé.

3. Készíts a célcsoportodnak releváns, érdekes tartalmat minimum 5 perc hosszúságban. Ilyen lehet akár egy story telling típusú videó.

4. Ha módodban áll dolgozz együtt influencerrel, hogy a videód megtekintési számai növekedjenek, ezzel pedig a csatornád pozíciója is!

Ha szeretnél többet megtudni a YouTube-ban rejlő lehetőségekről, akkor gyere el május 23-án a III. Big Marketing Day konferenciára, ahol ki fogunk térni az aktuális trendek mellett a YouTube kampányokra is. Jelentkezni még early bird áron tudsz a rendezvényre!

Ha pedig jól jönne egy kis szakmai segítség YouTube csatornád és elkészített tartalmaid illetően, akkor írj nekünk!

Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Módosítja a Facebook a mobilos tartalmak formátumát

A jövő hónaptól, egészen pontosan augusztus 19-től megváltoztatja a Facebook a mobil hírfolyamban a szövegek méretét, illetve a képarányt. Ez a változás egyaránt befolyással lesz az organikus posztokra, illetve a hirdetésekre is. Minek köszönhető a változás? Az újítás az év elején bevezetett új Facebook design újabb hozománya. Az újítás két fő eleme Szövegek mérete: Mobil […]

Olvass tovább
A hatékony videó titka! Mutatunk 3 tuti tippet!

Fölösleges hangsúlyozni, hogy a videó mennyire hasznos eszköze lehet az online marketingednek. A videónak hatalmas ereje van, és ha használod is a közösségi kommunikációdban felmerülhet a kérdés: Hogyan tudok olyan videót készíteni, mely a történetmesélés mellett jól konvertál? Cikkünkben ehhez adunk 3 fontos tippet, lássuk! Figyelemfelkeltés humorral fűszerezve A videós tartalmak legtöbbje az adott termék/szolgáltatás […]

Olvass tovább
Te csalódtál már online marketing ügynökségben? Most kiderül miért!

Az elmúlt években számtalan olyan ügyfél keresett meg minket online marketing tervezéssel vagy kivitelezéssel kapcsolatban, akik előzetesen már csalódtak egy ügynökséggel való együttműködés kapcsán. Ilyenkor teljesen érthető, hogy sokkal nagyobb kockázatérzettel és egyfajta félelemmel vág bele az ügyfél egy új együttműködésbe velünk. Hogyan zajlik nálunk a kapcsolatfelvétel? Az első személyes vagy telefonos egyeztetés alkalmával mindig […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
CHATBOT FELIRATKOZÁS
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram