Hogyan találj magadnak Marketingest, „marketinges” helyett!

2021-03-05

<<< Vissza a bloghoz
2021-03-05

Korábban már mi is írtunk róla, hogy milyen szempontok szerint érdemes marketing ügynökséget választani, de ezek a szempontok az utóbbi hetek-hónapok változásai miatt egy kicsit átalakultak, szóval érdemes nekünk is frissíteni a neked segítséget nyújtó check listánkat.

Sajnos az a tapasztalatunk, hogy sokan pejoratív értelemben gondolnak a marketingesekre, és ez abból fakad, hogy sokan csalódtak az ügynökségben, vagy szakértőben, akit megbíztak. Ezért adunk néhány tanácsot az ügynökség választásban.

Vallomás. Marketinges csapatként nem lehetünk teljesen elfogulatlanok magunkkal szemben, de ígérjük, hogy nem sales céljaink vannak ezzel a cikkel. A saját meglátásaink, értékeink azonban megjelenhetnek. Vallomás vége.

Röviden, mik is voltak azok a kérdések, amiket figyelembe kell venned, ha marketinges csapatot választasz magadnak:

  • Kiszervezés vagy mentorálás?
  • Csapat vagy specialista?
  • Milyen régóta vannak a piacon?
  • Kikkel dolgoztak együtt korábban, és azok mit mondanak róluk?
  • Milyen eredményekre számíthatsz?

De miért is vesszük át őket újra? Azért, mert az iOS 14 változásai, amiről korábban már beszámoltunk jelentősen kezdik átrendezni a marketing szolgáltatói piacot is, és érdemes neked is szemfülesebbnek lenned.

Nézzük is, hogy az egyes pontokat ez hogyan érinti.

Kiszervezés vagy mentorálás?

Más az, ha ki szeretnél szervezni egyes tevékenységeket, mert felszabadítanád magadat a mindennapos tartalommarketing vagy PPC feladatok alól és megint más, ha kell melléd egy ember, aki megmutatja a marketing csínját-bínját.

Ezt azért fontos rögtön előre tisztázni, mert nem mindenki vállal tanácsadást, mentorálást, mert jobban szeret, tud a háttérben dolgozni. Ha te csak egy megvalósító embert szeretnél, akkor könnyű helyzetben vagy, mert azt sokan kínálnak (vigyázz, nem vagy még kész, mert a következő kérdések meg fogják szűrni a potenciális jelölteket).

Ha azonban inkább úgy érzed, hogy nem adnád ki a kezedből, hanem megtanulnád, akkor érdemes rögtön a mentorálást választani.

Tapasztalataink szerint sokszor átalakul a partnereink véleménye. Egy mentorálás során eszmélnek, hogy még sincs erre idejük, és inkább átadják, vagy pont fordítva, egy kiszervezés során jön az igény, hogy inkább mélyebben beleásná magát.

Kérdezz rá, hogy mennyire tudsz benne maradni a projektben. Ha ragaszkodik az ügynökség hozzá, hogy minden háttérmunkában menjen az lehet piros zászló. Ha nem engedi, hogy te beleláss a munkájába az aggasztó. Nyilván a mentorálás egy más munkaidejű és értékű tevékenység, mint a kiszervezés, így nem biztos, hogy azonos lesz az árazása, ezen nem kell meglepődni. De mindenképpen kérdezz rá, hogy mennyire fogsz bele látni a tevékenységekbe.

Ha a marketinges magabiztos a szakmai tudásában és nincs takargatnivalója nem bánja az ügyfél kíváncsi tekintetét. Pont a változások, a mérések megváltozása miatt kell ezért extra óvatosnak lenned. Mivel egyre kevésbé tudunk egzakt módon mérni és eredményt prezentálni, ezért így mindenki lehet jó marketinges. Ha azonban te nem látod, érted, mi történik a marketingedben, akkor megvan a lehetősége a ködösítésnek.

Mi ezért a full transzparenciában hiszünk. Meg akarod nézni, hogyan állítjuk be a kampányaidat egy konzultáció keretében: nem gond. Előre látjuk, hogy valami gubanc van, ami rá fogja nyomni a bélyegét az eredményekre? Azelőtt szólunk, mielőtt belevágunk, nem utólag magyarázzuk a bizonyítványunk. Nem tetszik valami az együttműködésben? Mondd el, bírjuk a kritikát.

Konklúzió: Mikor marketing ügynökséget választasz tisztázd előre, hogy te mennyire vonod bele magad a folyamatokba és milyen rálátással fogsz rendelkezni.

Csapat vagy specialista?

Itt megint a te igényed a kérdés. Milyen feladatra keresel partnert? Ha csak a keresőoptimalizálás nem a te asztalod, akkor bízz meg egy specialistát. Ha úgy érzed, hogy nem megy a szövegírás, akkor keress tartalommarketingest, szövegírót. Weboldalt szeretnél fejleszteni, programozót hívsz.

A csapat vagy marketing ügynökség előnye, hogy ezekre általában ugyanúgy van külön szakember, de együtt dolgoznak és összekapcsolódik a munkájuk. Az online marketing csatornák nagyon szorosan épülnek egymásra és hatással van egyik a másikra. Ha rosszul mennek a hirdetéseid nem biztos, hogy a hirdetéssel van a probléma, hanem lehet, hogy a weboldaladdal, a termékeddel vagy akár az értékesítési folyamatoddal.

Ha mindenre külön szakembert bízol meg, akkor ezeket az elakadásokat nehezebb felderíteni.

Mi egyáltalán nem zárkózunk el attól, hogy veled, vagy a fejlesztőddel, szövegíróddal, értékesítőddel tárgyaljunk, ha ezt másra bíztad. De ha a teljes online marketingedet az ügynökségedre bízod, akkor gördülékenyebben tud haladni a folyamatok optimalizálása, mert úgy dolgoznak (mi is így dolgozunk), hogy napi szinten kommunikálnak egymással a szakemberek.

Neked is költség- és időmegtakarítás nem több kézben tartani a marketinget, hanem egy megbízható csapattal dolgozni.

Gondold végig, hogy csak egy területen akarsz-e segítséget, tanácsot kérni, vagy a marketinged egészét fejleszteni. Ez utóbbi esetben érdemesebb ügynökségben gondolkodni.

Itt ugyanúgy igaz, hogy légy résen. Ha valaki extra eredményeket ígér, anélkül, hogy értene, vagy rálátna a teljes marketingedre akkor az kamu lesz. Túl sok a mozgó változó ahhoz, hogy egy magát profi marketingesnek valló specialista csak a saját területét látva sikerre vigyen egy kampányt. A profi megmondja, hogy ő csak akkor fog tudni eredményesen dolgozni, ha minden egyéb rendben van.

Milyen régóta vannak a piacon?

Ez evidens. Nem csak azért érdemes figyelni egy marketing ügynökség múltját, hogy tudd mennyire értenek ahhoz, amit csinálnak. Egy viszonylag új ügynökség is lehet profi és hozzáértő.

A szakmai múltat inkább azért érdemes mérlegelni, mert a marketing nagy része tapasztalati tudás. Minél régebb óta van a szakmában a csapat, annál több működő stratégiát, tippet és felmerülő problémát ismer, sőt nagy az esélye, hogy korábban már dolgozott együtt hozzád nagyon hasonló vállalkozásokkal, cégekkel, ismeri az iparágadat és jobban rálát a felépítendő folyamatokra.

Arról nem is beszélve, hogy tudod, hogy ha van már jó pár év szakmai tapasztalat a hátuk mögött, akkor jók az alkalmazkodásban. Mi 20 éve vagyunk ebben a bizniszben (nem az egyes munkatársak, bár, ha összeadjuk a mindenki szakmában töltött éveit akkor több is). Ez alatt az időszak alatt megszületett, újjászületett és fejlődött, változott az online marketing számos alkalommal. Még most is itt vagyunk, ami jobban nem is bizonyíthatná, hogy mindig meg tudunk újulni és nem csak követjük az újdonságokat, de együtt mozgunk velük.

Kikkel dolgoztak együtt korábban, és azok mit mondanak róluk?

Ha már a szakmai múltról beszélünk, akkor kihagyhatatlanok a referenciák. Adunk egy tanácsot: ne a számokat keresd. Persze nagyon beszédes, hogy milyen eredményeket tud felmutatni egy marketing ügynökség ezen a téren is, de sokkal fontosabb, hogy Te fogsz-e tudni dolgozni velük. Ezért, ha a referenciákat nézed keresd azt, hogy mit mondtak a korábbi partnereik arról, hogy milyen a munka velük.

Jól kommunikálnak? Segítőkészek és proaktívak? Gyorsan reagálnak? Keresnek, ha te nem keresed őket? Számíthatsz rájuk? Tudnak nemet mondani, ellentmondani neked?

Mi a csapatmunkában hiszünk. Te értesz ahhoz, amit te csinálsz mi értünk ahhoz amit mi. Ha együtt tudunk dolgozni, akkor megjön az eredmény.

Lehet, hogy már lejárt lemezként gondoltok rá, de még egyszer: a jelenlegi marketing környezet megköveteli azt, hogy sokat beszélgessünk. A statisztikák torzak lehetnek, az elemzések nem egyértelműek, a számok nem teljesek. Csak a rendszeres kommunikáció vezethet oda, hogy az online marketing működjön.

Keresd a referenciák között azt, hogy mennyire lesz az együttműködés gördülékeny, és akkor nem érnek meglepetések.

Milyen eredményekre számíthatsz?

Ez itt a lényeg. Sokan, sokat és a sokfélét ígérnek, ha online marketingről van szó. Gyakran elhangzik a garancia szó is.

Az online marketingben nincsen garancia, mert nem egy egzakt tudomány. Nem tudjuk azt mondani, hogy ha ezt tesszük, akkor ez fog történni, így nem is teszünk nagy ígéreteket. A tapasztalataink alapján elég korrekt becsléseket tudunk adni és meg tudjuk mondani, hogy miben van potenciál és miben nincs.

Szerintünk gyanús, ha valaki a marketingben konkrét ígéreteket ad és garanciát vállal. Azért, mert ha ilyet tesz, akkor dobozos megoldásokban gondolkodik, egy meglévő már sok helyen bevált stratégiát alkalmaz mindenhol és nem az ügyfél egyedi igényeire alakítja az együttműködést.

Tudjuk, hogy minden ügyfél más, ezért minden munkánk a partnerre szabott. Ilyen módon minden együttműködés új, aminek a sikeressége többtényezős, így előre csak a szakmai tudásunkat, tapasztalatunkat és hozzáértésünket, valamint a projekt iránti előképzettségünket tudjuk garantálni.

A fentiek talán nem a szokásos tippek egy marketing ügynökség kiválasztására, de mi azt javasoljuk, hogy nézz a mélyére a feléd érkező ajánlatoknak és ne hagyd magad elcsábulni a nagy ígéretektől. Egyre nehezebb dolgod lesz, mert a piac nagyon telített, de a tudatos választással megspórolhatod magadnak a csalódásokat.

Ha minket választanál a fentiek alapján várjuk a megkeresésed!

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Kreativitás vs. automatizmusok

A robotok elveszik a munkánkat? Ahogy egyre többet hallani marketing automatizmusokról, robotokról felmerül a kérdés, hogy mi lesz a kreativitás szerepe a marketingben a jövőben? Mi azt mondjuk, hogy ugyanúgy kulcsszerepe lesz, mint most. Félreértés ne essék, mi nagyon is hiszünk az adatlapú marketingben. Azonban abban is hiszünk, hogy az adatok nem elfojtják, és nem […]

Olvass tovább
Te is bekerültél a Facebook letiltási hullámba?

Mostanában bárhova is nézünk mindenhol letiltott hirdetési fiókokat látunk! Belépünk a szakmai csoportokba: letiltott Facebook hirdetési fiókok! Jönnek a megkeresések online: Letiltották a hirdetési fiókom. Belépünk a hirdetéskezelőbe: igen, jól gondoljátok, a Facebook azzal fogad, hogy letiltotta valamelyik hirdetési fiókunk! Szinte mindennapossá vált, hogy ezzel a problémával szembesülünk, ezért úgy gondoltuk összeszedjük nektek a tapasztalatokat […]

Olvass tovább
Ugye mi jó barátok vagyunk?

A hosszú együttműködések olyanok, mint a régi barátok, és George R. R. Martin azt mondta, hogy „a régi jó barátoknak sohasem kellene habozniuk, hogy egymásra bízzák magukat.” Pontosan erre törekszünk mi is egy együttműködésben, hogy olyan bizalom és erre épülő munkakapcsolat alakuljon ki, amelyik a régi barátokra jellemző. Nyilván nincsenek illúzióink azzal kapcsolatban, hogy az […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram