Mi fáj, gyere mesélj! – Avagy, hogyan lesz jobb a marketinged attól, hogy mesélsz róla

2020-09-17

<<< Vissza a bloghoz
2020-09-17

Az online marketing nem egy kiló kenyér.

Különös, hogy erről egyáltalán beszélni kell, de meglepődve tapasztaljuk néha, hogy a partnerek úgy hívnak fel minket, hogy Google Ads hirdetéskezelést vagy Facebook hirdetéskezelést szeretnének tőlünk vásárolni. Természetesen ennek nincsen semmi akadálya, hiszen ezzel (is) foglalkozunk, de mindenesetre itt megálljt szoktunk mondani és inkább beszélgetést kezdeményezni.

Miért a Google Ads? Miért gondolja, hogy erre van szüksége? Mik a célok, mit szeretne elérni? Használta már korábban? Ki ajánlotta?

Tőlünk nem megrendelni kell, hanem segítséget kérni. Sajnos az a tapasztalat, hogy vannak, akik azért nem keresnek meg minket, mert attól tartanak, hogy nem tudják kellően „marketingesen” megfogalmazni, hogy mit szeretnének. Nem tudják megrendelni azt, pedig tudják, érzik, hogy kell valami plusz, ami fellendítheti, új szintre emelheti a vállalkozásukat, cégüket.

Mivel mi azt valljuk, hogy a sikeres együttműködés felé a partner maximális megismerése, a meghallgatása vezet el sem várjuk, hogy Te, mint a jövendő partnerünk konkrét elképzelésekkel fordulj hozzánk.

Sőt, nem egyszer, nem kétszer fordult elő, hogy pont Ads-et (ezt alatt keresési hirdetéseket értett az ügyfél) akartak tőlünk „venni”, mert egy ismerős azt ajánlotta neki, de kiderült az első beszélgetés után, hogy egy olyan új terméket kellene bevezetni amire egyáltalán nincsenek is keresések, így teljesen felesleges lett volna ezzel indulni. Végül a Facebook mellett kötöttünk ki, ami jó lépésnek bizonyult.

Egy másik esetben azzal a kéréssel fordult hozzánk egy webáruház, hogy építsünk neki egy hatalmas e-mail adatbázist, mert azt javasolták neki, hogy a hírlevelezéssel tud a legjobban értékesíteni.  Alapvetően ez persze nem volt rossz ötlet, mert a hírlevél még ma is tud hatékonyan működni, de a dinamikus termékhirdetésekkel sokkal gyorsabban elértük a vágyott üzleti célt. Ez pedig egy olyan megoldás volt amiről a partnerünk korábban nem is hallott, így evidens, hogy nem is tudta volna kérni tőlünk.

Szóval amikor felhívsz minket, és megkérdezzük, hogy miben tudunk neked segíteni, akkor nem azt várjuk, hogy megmondd, hogy mit akarsz tőlünk venni.

Hívj fel minket tanácsért! Hívj fel minket javaslatért! Hívj fel minket, és mondd el, hogy mi a helyzet veled most és mit szeretnél elérni! Az, hogy ezt hogyan, milyen eszközökkel fogod tudni elérni majd megmondjuk mi.

Van benne tapasztalatunk, hogy mi működik és mi nem, hogy mi az, ami neked biztosan nem fog beválni és csak égeted vele a pénzed annak ellenére, hogy az ismerősödnek, barátodnak hozza az eredményeket. Ahogy korábban is írtuk, az online marketing nem egy kiló kenyér.

Attól sem kell tartanod, hogy ha velünk beszélgetsz, akkor majd elbájolunk néhány érthetetlen és értelmezhetetlen marketinges szóval. Nálunk nem fogsz hallani KPI-ról, ROAS-ról és egyéb betűszavakról. Az RG Stúdiónál cél, eredmény, megtérülés van ezek helyett.

Egy szó, mint száz, ha hozzánk fordulsz tanácsért elég azt tudnod, hogy tanácsra van szükséged. Ha elmondod nekünk mi fáj, mi adunk tanácsot. Lehet, hogy az lesz a tanácsunk, hogy nyomj meg egy gombot. Lehet, hogy az lesz a tanácsunk, hogy nézzük át közösen a felületeidet, de az is lehet, hogy azt mondjuk, hogy építsük fel közösen a marketingedet. Nem állítjuk, hogy nem célunk az együttműködés, de azt állítjuk, hogy nem minden áron.

Beszélgessünk!

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Változások a Facebookon - esettanulmány

Korábban írtunk az iOS14 kapcsán felmerült változásokról, ami a Facebook méréseinkre van hatással, és ennek értelmében a Facebook is bizonyos változásokat (fogalmazzunk őszintén: szigorításokat) vezetett be a jelentéseiben is. A hozzárendelési intervallumok módosulása nem tűnik óriási problémának a mérések korlátozása mellett, azonban a kettő együtt már nagy hatással lesz az eredményeinkre. Nem is beszélve a […]

Olvass tovább
Megváltoztatja az adatvédelem a marketinget?

Ma, január 28-án van az adatvédelem nemzetközi világnapja, aminek keretében egy kicsit mi is azon elmélkedünk, hogy hogyan változtatja, alakítja az adatvédelmi szigorítás a marketinget.   Az adatvédelmi világnapot 2007 óta jegyezzük, és az felismerés hívta életre, hogy az emberek nem eléggé tudatosak a saját adataik megóvását illetően. Mivel nem ismerték a saját jogaikat és […]

Olvass tovább
Vissza az alapokhoz a mérésekben?

A hirdetéskezelődben már biztosan találkoztál a figyelmeztetéssel, hogy az iOS 14 feletti verziószámú rendszerben működő eszközöknél a mérések megváltoznak, és ezzel egyidejűleg a Facebooknál is jönnek bizonyos módosítások. Talán ez a kis figyelmeztető sáv nem is adta át eléggé, hogy mennyire komolyan megváltozik minden ennek hatására. Ebben a cikkben a módosítások hatásait mutatjuk be a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram