Hogyan használd üzleti célokra a LinkedIn felületét – I. rész

2018-08-22

<<< Vissza a bloghoz
2018-08-22

Közösségi média felületek tekintetében kevés szó esik a LinkedIn-ről, pedig a világ legnagyobb szakmai üzleti platformjának számít.  Két részes cikkünkben bemutatjuk azt az 5-5 lépést, amelyeknek köszönhetően a legjobb eredményeket érhetjük el LinkedIn felületén.

Mit érhet el a vállalatunk LinkedIn-en?

Akár leadek generálása, akár a márkaismertség növelése, vagy esetleg stratégiai partnerek keresése a célunk, vállalatunkkal több, mint 900.000 hazai felhasználót érhetünk el LinkedIn-en. Lássuk kezdetben mi az 5 lépés, mely a sikeres LinkdIn jelenléthez vezet.

1. Hozzuk létre saját LinkedIn profilunkat

A saját, illetve a vállalatunknál dolgozó személyek LinkedIn profiljának kialakítása az első lépcső a sikerhez vezető úton. Bizalmat építhetünk azzal, ha a felhasználók látják, hogy kik dolgoznak a vállalatunknál és ők milyen kompetenciákkal rendelkeznek, ezért rendkívül fontos a LinkedIn profilunk folyamatos optimalizálása. Tegyük közzé az oldalunkon az újonnan megszerzett készségeinket, eredményeinket, illetve osszuk meg a vállalatunkkal kapcsolatos híreket.

2. Hozzuk létre a vállalati oldalunkat

Miután megfelelően kitöltöttük a saját profilunkat, hasonlóképpen kell eljárnunk a vállalatunk oldalával is. Ezen az oldalon fontos, hogy kellő mennyiségű információt osszunk meg a felhasználókkal, hiszen a célunk az, hogy az oldalunkra látogató felhasználókból később ügyfeleink vagy munkavállalóink váljanak. Ehhez pedig elengedhetetlen a kellő mennyiségű információt. Mutassunk be itt a vállalatunkat, ismertessük, hogy mivel foglalkozunk, mik az előnyeink, illetve hogy milyen eredményeket értünk el. Továbbá jelenítsük meg a munkavállalóinkat és a vállalatunk múltjáról is adjunk tájékoztatást.

3. Határozzuk meg a célközönségünket és a céljainkat

A LinkedIn jelenlét kiépítésében a célok meghatározása jó kiindulási pont lehet. A márkaismertség növelésétől az értékesítésig bármi is a célunk, a platform folyamatos fejlődésének köszönhetően egyre több eszközt kínál számunkra ezen célok eléréséhez. A célok ismeretében könnyebben meg tudjuk már határozni a célközönségünket. A kommunikációnkat pedig a célközönségünkhöz megfelelően kell kialakítanunk.

4. Optimalizáljuk vállalati oldalunkat a keresésekhez

Minden hatékony vállalati oldalnak van egy közös pontja: a közösség. 
Ahogy az alcímben is szerepel, optimalizáljuk a vállalati oldalunkat a keresésekhez, azaz alakítsuk ki úgy az oldalunkat, hogy a felhasználók a LinkedIn-en belüli, illetve azon kívüli kereséseik során is rátaláljanak a LinkedIn oldalunkra, vagyis ügyeljünk a SEO barát kialakításra. Az alábbi 3 tipp segítségével optimalizálhatjuk az oldalunkat:

Kulcsszavak: Győződjünk meg róla, hogy a vállalatunk bemutatásánál elhelyeztük-e a megfelelő kulcsszavakat a szövegben és hogy ezek a kulcsszavak megfelelő mennyiségben találhatóak-e meg ebben a szövegben. Ha nem vagyunk abban biztosak, hogy milyen kulcsszavakat használjunk, akkor gondoljunk bele abba, hogy milyen szavakat vagy kifejezéseket használ a potenciális célcsoportunk egy termék vagy szolgáltatás keresése során.

Link a vállalati oldalra: A LinkedIn profilunkban hivatkozzunk a vállalati oldalunk akár több pontjára is. Hivatkozhatunk magára a főoldalunkra, illetve a blogunkra, valamint egyéb marketing anyagokra. Továbbá lényeges szempont, hogy a kollégák LinkedIn profilja naprakész legyen, így miután hozzáadták cégünket a profiljukhoz, egy link fog mutatni a vállalati oldalunkra.

Osszunk meg az oldalunkon releváns tartalmakat: A helyezés és a keresési eredmények javításának egyik legjobb módja, ha rendszeresen releváns tartalmakat osztunk meg a vállalati oldalunkon.

5. Szerezz követőket a vállalati oldalhoz

Azok a felhasználók, akik követik az oldalunkat, egyből értesülnek az általunk megosztott tartalmakról a hírfolyamban. Minél nagyobb a követőink száma, annál több emberhez juttathatjuk el bejegyzéseinket organikus módon. A követőszám növekedéséhez kérjük a munkavállalóinkat, hogy kövessék be vállalati oldalunkat, illetve amennyiben tehetik, osszák meg a vállalat által közzétett posztokat. Hírlevelekben, illetve egyes blog bejegyzésekben is utalhatunk a LinkedIn profilunkra, közvetlen linkkel át is irányíthatjuk a felhasználókat a LinkedIn felületére. Továbbá elhelyezhetjük a LinkedIn követő gombot a weboldalunkon is.

Érdemes bekövetned az RG Stúdió LinkedIn oldalát, melyet ide kattintva tehetsz meg. 🙂

Ha szeretnéd kiépíteni hatékony LinkedIn jelenléted, vagy fellendítenéd közösségi kommunikációd, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot.

 

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Egy partnerkapcsolat, amely tényleg Erősnek bizonyult

Cégünk immár négy éve támogatja a Pannon Filharmonikusokat online marketing folyamataikban. Az alábbi interjú megtalálható a PFZ weboldalán, melyet Bereczki Lajos készített cégünk vezetőjével, Erős Gáborral. A beszélgetés során szóba került az RG Stúdió múltja, jelene és persze jövője is. Íme a részletek: - Mikori a kapcsolat a Pannon Filharmonikusokkal? - Több mint négy éve […]

Olvass tovább
2019-es videó marketing trendek

Bizonyára nem újdonság, hogy a videó napjainkban az online marketing egyik kulcsfontosságú eszköze. A videó a legjobban teljesítő tartalomtípus a Facebookon, a videókat tartalmazó tweetek 10-szer több elkötelezettséget kapnak, míg a LinkedIn felhasználók 20-szor nagyobb valószínűséggel osztják meg a videós tartalmakat a platformon. Nem meglepő, hogy 2020-ra a globális internetforgalom 82%-át várhatóan a videók generálják majd. […]

Olvass tovább
E-kereskedelemi kihívások, kapcsolatrendszer és nonprofit együttműködések a III. Big Marketing Day-en

A május 23-án megrendezésre kerülő III. Big Marketing Day konferenciánk tematikája a generációváltás köré épül, mely köztudottan számos kihívást rejt az üzleti élet minden terültén. Ebből kifolyólag az előadások témáját is úgy válogattuk össze, hogy garantáltan olyan tudást és tippeket adjanak, amelyekkel eredményesebbé tehető a vidéki vállalkozások (online) működése. Mi jellemzi ma a hazai e-kereskedelmet, s […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
CHATBOT FELIRATKOZÁS
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram