Hogyan érhetjük el a Z generációt?

2019-09-16

<<< Vissza a bloghoz
2019-09-16

Az év végi kampányok során érdemes megvizsgálni, hogy az egyes generációkat mely felületeken érdemes megszólítanunk. Ebben a cikkben a Z generációra térünk ki, hiszen napjainkban a vállalatok egyik legnagyobb kihívása a Z generáció figyelmének felkeltése.

Nem is meglepő, hiszen kutatások szerint a vállalatoknak mindössze 8 másodperce van arra, hogy elnyerje a Z generáció figyelmét. Az ő figyelmükre pedig igen is érdemes hangsúly fektetni az év végi kampányok során is, hiszen az év végére világszerte a fogyasztók 40%-át fogják kitenni, amely mellé 44 milliárd dollár vásárlóerő párosul. Ez a szám pedig 600 milliárd dollárra emelkedik, ha az ő szüleik költéseit is ide vesszük.

Milyen gyakran vannak jelen online?

A Z generáció 45%-a vallja magáról azt, hogy szinte állandóan jelen van különböző online felülteken, és 44%-uk állítja azt, hogy naponta többször látogatja meg azokat.

A közösségi média felületeket eltérő célokra használják. Például a Facebookon informálódnak, az Instagramon mutatják be életük legjobb pillanatait, míg a Snapchaten a valós, mindennapi életükbe nyerhetünk betekintést.

A Z generáció 85%-a használja rendszeresen a Youtube-ot, 32%-uk állítja azt, hogy a Youtube az a közösségi média felület, amit amelyen a legtöbb időt töltik. Az Instagram szorosan követi a Youtube-ot, hiszen 72%-uk használja ezt a platformot, azonban csupán 15%-uk állítja azt, hogy ezen a felületen tölti a legtöbb időt. A Snapchatet 69%-uk használja, azonban 35%-uk ezen a felületen tölti el a legtöbb időt a különböző platformok közül.

A generációt 1/3-a vásárol átlagosan havonta 1 alkalommal közösségi médiában megjeleni hirdetés hatására, szintén 1/3-uk volt az, aki nem vásárolt állítása szerint ilyen hatásoknak köszönhetően. A maradék 1/3-ad pedig átlagosan 2-10 alkalommal vásárol online közösségi média hirdetésnek köszönhetően.

Használják még az emailt?

Lehet, hogy a szám meglepő, azonban azt kell mondani, hogy igen. 58%-uk naponta többször megnézi az emailjeit, 23%-uk legalább naponta egyszer, 12%-uk hetente több alkalommal, 6%-uk hetente egyszer és csupán 1%-uk az, aki soha nem nézi meg az emaijét.

Az azonban csak egy adat, hogy belenéznek az email fiókjukba. Az is fontos kérdés, hogy mekkora a zaj itt, vagyis átlagosan hány emailt kapnak naponta. 37,5%-uk 1 és 5 email között kap egy nap, 29,5%-uk 6-20 emailt átlagosan, 21-50 emailt a generáció 18%-a kap átlagosan naponta, 50 felett pedig 15%-uk.

Hogyan kommunikáljunk velük?

Nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, hogy a közös nyelv használata elengedhetetlen ahhoz, hogy a megértessük magunkat a közönségünkkel.

A Z generáció tagjai szeretik az egyszerű, könnyen megjegyezhető, akár egy szavas üzeneteket. Életük a különböző social media felületeken élik és nagy videófogyasztók. Ebből kifolyólag a videós és user-generated content alapú tartalmakat érdemes előtérbe helyezni az ő esetükben. Igénylik a közvetlen kapcsolattartást. A telefonos ügyfélszolgálat helyett, azonban sokkal jobban preferálják a szinte azonnal reakciót kiváltó online chatet.

Ha úgy érzed, hogy még nem vagy teljesen egy lapon a Z generáció tagjaival a közösségi kommunikáció terén akkor keress meg minket és mi áthidaljuk a szakadékot köztetek!


Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Forrás: Red-website-design

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mi fáj, gyere mesélj! – Avagy, hogyan lesz jobb a marketinged attól, hogy mesélsz róla

Az online marketing nem egy kiló kenyér. Különös, hogy erről egyáltalán beszélni kell, de meglepődve tapasztaljuk néha, hogy a partnerek úgy hívnak fel minket, hogy Google Ads hirdetéskezelést vagy Facebook hirdetéskezelést szeretnének tőlünk vásárolni. Természetesen ennek nincsen semmi akadálya, hiszen ezzel (is) foglalkozunk, de mindenesetre itt megálljt szoktunk mondani és inkább beszélgetést kezdeményezni. Miért a […]

Olvass tovább
Mi a jó ügyfélkommunikáció titka? Ez itt a kérdés!

Vagy ez a válasz? 🙂 Spoiler alert: igen. A nyári (minimális) lassítás lehetőséget adott nekünk arra, hogy egy kicsit magunkkal is foglalkozzunk. Nem, nem spa-ba mentünk (bár egy hangulatos, nevetgélős, iszogatós fotózással összekötött csapatépítő bulit azért tartottunk), hanem magunkon dolgoztunk. Melyik területen? Azon, amiben azt gondoljuk, hogy a legjobbak vagyunk. Ellentmondás? Nem. A legbüszkébbek arra […]

Olvass tovább
Keresőoptimalizálás vagy Google Ads kampányok?

2020-ban, amikor az internet térhódítása az egekben, amikor minden felületen cégek értékesítő vagy márkaépítő hirdetéseivel találkozunk, akkor elképesztően nehéz kitűnni a tömegből. Egy dolog azonban biztos: ha szeretnéd, hogy rád találjanak, akkor a Google találati listáján való megjelenés elsődleges fontosságú az értékesítés tekintetében, hiszen még mindig ez a legnagyobb kereső hazánkban. Márpedig ha a felhasználó […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram