Hogyan érhetjük el a Z generációt?

2019-09-16

<<< Vissza a bloghoz
2019-09-16

Az év végi kampányok során érdemes megvizsgálni, hogy az egyes generációkat mely felületeken érdemes megszólítanunk. Ebben a cikkben a Z generációra térünk ki, hiszen napjainkban a vállalatok egyik legnagyobb kihívása a Z generáció figyelmének felkeltése.

Nem is meglepő, hiszen kutatások szerint a vállalatoknak mindössze 8 másodperce van arra, hogy elnyerje a Z generáció figyelmét. Az ő figyelmükre pedig igen is érdemes hangsúly fektetni az év végi kampányok során is, hiszen az év végére világszerte a fogyasztók 40%-át fogják kitenni, amely mellé 44 milliárd dollár vásárlóerő párosul. Ez a szám pedig 600 milliárd dollárra emelkedik, ha az ő szüleik költéseit is ide vesszük.

Milyen gyakran vannak jelen online?

A Z generáció 45%-a vallja magáról azt, hogy szinte állandóan jelen van különböző online felülteken, és 44%-uk állítja azt, hogy naponta többször látogatja meg azokat.

A közösségi média felületeket eltérő célokra használják. Például a Facebookon informálódnak, az Instagramon mutatják be életük legjobb pillanatait, míg a Snapchaten a valós, mindennapi életükbe nyerhetünk betekintést.

A Z generáció 85%-a használja rendszeresen a Youtube-ot, 32%-uk állítja azt, hogy a Youtube az a közösségi média felület, amit amelyen a legtöbb időt töltik. Az Instagram szorosan követi a Youtube-ot, hiszen 72%-uk használja ezt a platformot, azonban csupán 15%-uk állítja azt, hogy ezen a felületen tölti a legtöbb időt. A Snapchatet 69%-uk használja, azonban 35%-uk ezen a felületen tölti el a legtöbb időt a különböző platformok közül.

A generációt 1/3-a vásárol átlagosan havonta 1 alkalommal közösségi médiában megjeleni hirdetés hatására, szintén 1/3-uk volt az, aki nem vásárolt állítása szerint ilyen hatásoknak köszönhetően. A maradék 1/3-ad pedig átlagosan 2-10 alkalommal vásárol online közösségi média hirdetésnek köszönhetően.

Használják még az emailt?

Lehet, hogy a szám meglepő, azonban azt kell mondani, hogy igen. 58%-uk naponta többször megnézi az emailjeit, 23%-uk legalább naponta egyszer, 12%-uk hetente több alkalommal, 6%-uk hetente egyszer és csupán 1%-uk az, aki soha nem nézi meg az emaijét.

Az azonban csak egy adat, hogy belenéznek az email fiókjukba. Az is fontos kérdés, hogy mekkora a zaj itt, vagyis átlagosan hány emailt kapnak naponta. 37,5%-uk 1 és 5 email között kap egy nap, 29,5%-uk 6-20 emailt átlagosan, 21-50 emailt a generáció 18%-a kap átlagosan naponta, 50 felett pedig 15%-uk.

Hogyan kommunikáljunk velük?

Nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, hogy a közös nyelv használata elengedhetetlen ahhoz, hogy a megértessük magunkat a közönségünkkel.

A Z generáció tagjai szeretik az egyszerű, könnyen megjegyezhető, akár egy szavas üzeneteket. Életük a különböző social media felületeken élik és nagy videófogyasztók. Ebből kifolyólag a videós és user-generated content alapú tartalmakat érdemes előtérbe helyezni az ő esetükben. Igénylik a közvetlen kapcsolattartást. A telefonos ügyfélszolgálat helyett, azonban sokkal jobban preferálják a szinte azonnal reakciót kiváltó online chatet.

Ha úgy érzed, hogy még nem vagy teljesen egy lapon a Z generáció tagjaival a közösségi kommunikáció terén akkor keress meg minket és mi áthidaljuk a szakadékot köztetek!


Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Forrás: Red-website-design

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Facebook, Insta, YouTube, Messenger… Na de mi a helyzet a Whatsappal?

A közelmúltban rengeteg tartalmat, statisztikát és trendet hoztunk nektek az egyes közösségi média csatornákkal kapcsolatban, mint például a Facebook, az Instagram, a YouTube vagy a Messeneger, de egy nagyon fontos platfromról még nem esett szó. Ez pedig nem más, mint a szintén Facebook tulajdonban levő Whatsapp üzenetküldő alkalmazás. Mit is kell tudni a Whatsapp felületéről? […]

Olvass tovább
Add el magad a jövőbeli munkatársaidnak!

A jó munkaerőt megtalálni nem egyszerű, és egyre nehezebb lesz. Az álláskeresők tudatosabbak és egyre inkább felismerik, és elvárják, hogy a munkaadók ne csak a munkaadói elvárásokról beszéljenek, hanem arról is, hogy milyen élmény náluk dolgozni. A hagyományos száraz felsorolása a juttatásoknak, elvárásoknak és feladatoknak már nem elégíti ki a munkavállalók igényeit, ezek már nem […]

Olvass tovább
2020-as közösségi média tartalmi trendek

A közösségi média felületek folyamatosan változnak, a technológiai fejlődések mellett mind az eszközök, mind a fogyasztói szokások, mind pedig a platformok tekintetében. Mindez pedig új lehetőségeket biztosít a felhasználóknak, illetve a vállalatoknak a közösségi kommunikáció fejlesztése tekintetében. Erre remek példa a Stories funkció megjelenése, hiszen néhány évvel ezelőtt még abszolút nem volt fókuszban az instant […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram