Hamarosan megszűnik a konverziókövetési képpont: Te átálltál már?

2016-04-05

<<< Vissza a bloghoz
2016-04-05

 

Ebben a weboldaladon elhelyezett kódok segítenek, például a Facebook konverziókövetési képpont, de már nem sokáig, ugyanis a tavaly nyáron megjelent új Facebook-képpont idén átveszi a konverziókövetési uralmat. Mit is jelent ez a Te weboldalad szemszögéből? Erre az új kódra van szükséged ahhoz, hogy gördülékenyen mérj minden Facebook hirdetésekből létrejött konverziót.

Összegyűjtöttük a tudnivalókat a változásról!

Mi is az a konverzió és mire kell átállni?

 

A konverzió lehet bármilyen művelet a weboldaladon, amit Te értékesnek tartasz, egy egyszerű oldal megtekintésétől kezdve, a regisztráción át egészen a vásárlásig. A konverziókövetési képpont egy JavaScript-kód, amely elhelyezve a weboldaladon jelez a Facebook felé különböző információkat, így mérve a számodra fontos műveleteket. A remarketing funkciókban pedig egy külön kód, az egyéni célközönség-képpont segített eddig. Most mégis mi változik? Egy olyan konverziókövetési módszert vezet be a Facebook ami, egyesíti konverziós képpont és az egyéni célközönség-képpontot a Facebook-képpontban.

 

2016 második felében megszűnik a konverziókövetési képpont: Te átálltál már?

Ennek értelmében, ha jelenleg még a régi kódokat használod, akkor érdemes az új Facebook-képpontra átállnod, ellenkező esetben nyár végén egyszer csak eltűnnek a konverzióid. Az új képpont – az átállási kellemetlenséget leszámítva - számos előnnyel jár:

  • Egy képpontba összpontosul három fő funkció:
    • Egyszerűen követheted a konverziókat és hozzá is rendelheted őket a hirdetéseidhez.
    • Gördülékenyen optimalizálhatod a hirdetéseidet a konverziók szerint.
    • Remarketing: A hirdetési kampányaidhoz egyéni célközönségeket alakíthatsz ki a képpont segítségével.
  • Folyamatosan bővülő webhely statisztikák állnak rendelkezésedre. A weboldalad forgalmáról rengeteg információt és elemzési adatokat kapsz.
  • Csak erre az egy képpontra van szükséged, ha egy ügynökséggel dolgozol együtt, akkor sem kell plusz kódokat elhelyezned a weboldaladon, egyszerűen meg tudod osztani a meglévő képpontodat.

 

Az alapkódot, mint a Facebook-képpont fő elemét, minden weboldalba el kell helyezni. Azonban lehetőséged van 9 művelet mérésére is az alapesemények segítségével. Az alapeseményt tartalmazó kódrészlet beépül az alapkódba, és a weboldaladon végrehajtott különböző műveleteket követheted vele. Éppen ezért ezeket a kódrészleteket csak a bizonyos oldalakon kell elhelyezned. Milyen műveleteket lehet ezzel követni? A Tartalom megtekintését, Keresést, Kosárba helyezést, Kívánságlistára vételt, Fizetés kezdeményezését, Fizetési adatok megadását, Vásárlást, Érdeklődést, valamint Regisztráció befejezését.

 

Mit kell tenned a sikeres átálláshoz?

  • Ha csak a régi egyéni célközönség-képpont található a weboldaladban, akkor a meglévő alapkódhoz az adott alapesemény módosított kódját kell hozzáadnod.
  • Ha csak a konverziókövetési képpont működik a weboldaladon, akkor a Facebook-képpont alapkódját minden oldalon el kell helyezned, hiszen ez szükséges ahhoz, hogy célközönségeket tudj kialakítani.
    • Az alapesemények kódrészleteire is szükség lesz a kapcsolódó oldalaidon a műveletek méréséhez
    • Ha nagyszabású kampányokat optimalizálsz a régi képponttal, azt javasoljuk, hogy csak fokozatosan állj át a Facebook képpontra, hiszen az új konverziómérés megfelelő működéséhez néhány nap átfutási időre biztosan szükség lesz.
    • Idővel aztán érdemes lesz majd törölni a régi konverziókövetési képpontot az oldaladból, viszont azt ne feledd, hogy az ehhez kapcsolódó egyéni célközönségek bővülése megáll a törléssel egy időben. Vagyis amellett, hogy váltasz az új Facebook-képpontra, használd ki az átállásig rendelkezésre álló idődet, és hozz létre új egyéni célközönségeket!
  • Ha a konverziókövetési képpont és a régi egyéni célközönség-képpont is megtalálható a weboldaladban, akkor is az alapeseményeket kell majd a már meglévő célközönség képpontban elhelyezned. A kampányok optimalizálásakor pedig vedd figyelembe a régi és az új képpont közötti eltéréseket, és fokozatosa állj át az új képpont szerinti optimalizálásra. Arra is ügyelj, hogy a weblapod minden oldalába bekerüljön a Facebook-képpont.

 

Ne feledd tehát: 2016 második felére megszűnik a konverziókövetési képpont, ezért itt az ideje, hogy fokozatosan átállj az új, Facebook-képpont használatára. Ha további részletekre és technikai segítségre vagy kíváncsi az átállással kapcsolatban, akkor böngészd át a Facebook súgóját, vagy ha szükséges, bátran konzultálj szakemberrel!

 

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mi fáj, gyere mesélj! – Avagy, hogyan lesz jobb a marketinged attól, hogy mesélsz róla

Az online marketing nem egy kiló kenyér. Különös, hogy erről egyáltalán beszélni kell, de meglepődve tapasztaljuk néha, hogy a partnerek úgy hívnak fel minket, hogy Google Ads hirdetéskezelést vagy Facebook hirdetéskezelést szeretnének tőlünk vásárolni. Természetesen ennek nincsen semmi akadálya, hiszen ezzel (is) foglalkozunk, de mindenesetre itt megálljt szoktunk mondani és inkább beszélgetést kezdeményezni. Miért a […]

Olvass tovább
Mi a jó ügyfélkommunikáció titka? Ez itt a kérdés!

Vagy ez a válasz? 🙂 Spoiler alert: igen. A nyári (minimális) lassítás lehetőséget adott nekünk arra, hogy egy kicsit magunkkal is foglalkozzunk. Nem, nem spa-ba mentünk (bár egy hangulatos, nevetgélős, iszogatós fotózással összekötött csapatépítő bulit azért tartottunk), hanem magunkon dolgoztunk. Melyik területen? Azon, amiben azt gondoljuk, hogy a legjobbak vagyunk. Ellentmondás? Nem. A legbüszkébbek arra […]

Olvass tovább
Keresőoptimalizálás vagy Google Ads kampányok?

2020-ban, amikor az internet térhódítása az egekben, amikor minden felületen cégek értékesítő vagy márkaépítő hirdetéseivel találkozunk, akkor elképesztően nehéz kitűnni a tömegből. Egy dolog azonban biztos: ha szeretnéd, hogy rád találjanak, akkor a Google találati listáján való megjelenés elsődleges fontosságú az értékesítés tekintetében, hiszen még mindig ez a legnagyobb kereső hazánkban. Márpedig ha a felhasználó […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram