Hamarosan megszűnik a konverziókövetési képpont: Te átálltál már?

2016-04-05

<<< Vissza a bloghoz
2016-04-05

 

Ebben a weboldaladon elhelyezett kódok segítenek, például a Facebook konverziókövetési képpont, de már nem sokáig, ugyanis a tavaly nyáron megjelent új Facebook-képpont idén átveszi a konverziókövetési uralmat. Mit is jelent ez a Te weboldalad szemszögéből? Erre az új kódra van szükséged ahhoz, hogy gördülékenyen mérj minden Facebook hirdetésekből létrejött konverziót.

Összegyűjtöttük a tudnivalókat a változásról!

Mi is az a konverzió és mire kell átállni?

 

A konverzió lehet bármilyen művelet a weboldaladon, amit Te értékesnek tartasz, egy egyszerű oldal megtekintésétől kezdve, a regisztráción át egészen a vásárlásig. A konverziókövetési képpont egy JavaScript-kód, amely elhelyezve a weboldaladon jelez a Facebook felé különböző információkat, így mérve a számodra fontos műveleteket. A remarketing funkciókban pedig egy külön kód, az egyéni célközönség-képpont segített eddig. Most mégis mi változik? Egy olyan konverziókövetési módszert vezet be a Facebook ami, egyesíti konverziós képpont és az egyéni célközönség-képpontot a Facebook-képpontban.

 

2016 második felében megszűnik a konverziókövetési képpont: Te átálltál már?

Ennek értelmében, ha jelenleg még a régi kódokat használod, akkor érdemes az új Facebook-képpontra átállnod, ellenkező esetben nyár végén egyszer csak eltűnnek a konverzióid. Az új képpont – az átállási kellemetlenséget leszámítva - számos előnnyel jár:

  • Egy képpontba összpontosul három fő funkció:
    • Egyszerűen követheted a konverziókat és hozzá is rendelheted őket a hirdetéseidhez.
    • Gördülékenyen optimalizálhatod a hirdetéseidet a konverziók szerint.
    • Remarketing: A hirdetési kampányaidhoz egyéni célközönségeket alakíthatsz ki a képpont segítségével.
  • Folyamatosan bővülő webhely statisztikák állnak rendelkezésedre. A weboldalad forgalmáról rengeteg információt és elemzési adatokat kapsz.
  • Csak erre az egy képpontra van szükséged, ha egy ügynökséggel dolgozol együtt, akkor sem kell plusz kódokat elhelyezned a weboldaladon, egyszerűen meg tudod osztani a meglévő képpontodat.

 

Az alapkódot, mint a Facebook-képpont fő elemét, minden weboldalba el kell helyezni. Azonban lehetőséged van 9 művelet mérésére is az alapesemények segítségével. Az alapeseményt tartalmazó kódrészlet beépül az alapkódba, és a weboldaladon végrehajtott különböző műveleteket követheted vele. Éppen ezért ezeket a kódrészleteket csak a bizonyos oldalakon kell elhelyezned. Milyen műveleteket lehet ezzel követni? A Tartalom megtekintését, Keresést, Kosárba helyezést, Kívánságlistára vételt, Fizetés kezdeményezését, Fizetési adatok megadását, Vásárlást, Érdeklődést, valamint Regisztráció befejezését.

 

Mit kell tenned a sikeres átálláshoz?

  • Ha csak a régi egyéni célközönség-képpont található a weboldaladban, akkor a meglévő alapkódhoz az adott alapesemény módosított kódját kell hozzáadnod.
  • Ha csak a konverziókövetési képpont működik a weboldaladon, akkor a Facebook-képpont alapkódját minden oldalon el kell helyezned, hiszen ez szükséges ahhoz, hogy célközönségeket tudj kialakítani.
    • Az alapesemények kódrészleteire is szükség lesz a kapcsolódó oldalaidon a műveletek méréséhez
    • Ha nagyszabású kampányokat optimalizálsz a régi képponttal, azt javasoljuk, hogy csak fokozatosan állj át a Facebook képpontra, hiszen az új konverziómérés megfelelő működéséhez néhány nap átfutási időre biztosan szükség lesz.
    • Idővel aztán érdemes lesz majd törölni a régi konverziókövetési képpontot az oldaladból, viszont azt ne feledd, hogy az ehhez kapcsolódó egyéni célközönségek bővülése megáll a törléssel egy időben. Vagyis amellett, hogy váltasz az új Facebook-képpontra, használd ki az átállásig rendelkezésre álló idődet, és hozz létre új egyéni célközönségeket!
  • Ha a konverziókövetési képpont és a régi egyéni célközönség-képpont is megtalálható a weboldaladban, akkor is az alapeseményeket kell majd a már meglévő célközönség képpontban elhelyezned. A kampányok optimalizálásakor pedig vedd figyelembe a régi és az új képpont közötti eltéréseket, és fokozatosa állj át az új képpont szerinti optimalizálásra. Arra is ügyelj, hogy a weblapod minden oldalába bekerüljön a Facebook-képpont.

 

Ne feledd tehát: 2016 második felére megszűnik a konverziókövetési képpont, ezért itt az ideje, hogy fokozatosan átállj az új, Facebook-képpont használatára. Ha további részletekre és technikai segítségre vagy kíváncsi az átállással kapcsolatban, akkor böngészd át a Facebook súgóját, vagy ha szükséges, bátran konzultálj szakemberrel!

 

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

3 érv amiért kezdj el blogolni - Mutatjuk, hogyan láss neki és mire figyelj!

Gondolkoztál már azon, hogy elkezdj blogolni? A blog egy újabb online csatornát kínál, ahol másfajta kommunikációval érheted el célközönségedet, általa pedig erősítheted tartalommarketinged és piaci jelenléted a szakmában. Statisztikák szerint a bloggal rendelkező cégek havi konverziós aránya 126%-kal magasabb, mint a blog nélküli társaiknak. Ebből is látható, hogy a blog napjainkban a márkaépítés és a […]

Olvass tovább
Berek Péter az országban negyedikként került fel a Manychat ügynökségi listájára

A Facebook a 2019-es F8-on bejelentette, hogy a fókuszt a vállalat platformjai közül a Messengerre fogja helyezni. A csatorna jelenleg 1,3 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedik, a vállalat tervei szerint ez a szám 2021-re 2,4 milliárdra növekszik. A platformban rejlő potenciált egyre több vállalat ismeri fel, hiszen havonta körülbelül 20 milliárd üzenetváltás történik a felhasználók és […]

Olvass tovább
Ismerkedés az online marketinggel

Nem csak az RG Stúdió, hanem mi az RG Stúdió munkatársai is szívügyünknek tekintjük azt, hogy a régió is fejlődjön az online marketingben. Amikor fejlődésről beszélünk nem feltétlenül azt értjük alatta, hogy minél többen kezdjenek bele az online marketingbe, készítsenek maguknak weboldalt, legyenek aktívak a közösségi média felületeken és hirdessenek, hanem hogy gondolkodjanak azon, hogy […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram