Foci vb a közösségi médiában

2018-07-18

<<< Vissza a bloghoz
2018-07-18

Igaz a 2018-as labdarúgó világbajnokság véget ért, ugyanakkor érdemes visszatekinteni és megvizsgálni, milyen hatással volt a vb a közösségi média felületekre. Elvégre a szurkolók és focirajongók a kivetítők és televízió képernyők mellett, főként a Facebook és Instagram platformjain gyűltek össze, hogy megosszák véleményüket.

A nemzetközi labdarúgó szövetség (FIFA) szerint minden eddiginél többen, 130 millióan használták a torna applikációját, továbbá 128 országban ez volt legnépszerűbb ingyenes sport applikáció. A FIFA kimutatása arra is kitért, hogy hivatalos felülete az idei torna kezdete óta több mint 10 millió új követőre tett szert a közösségi média különböző platformjain.

A foci vb számokban

A labdarúgás vitathatatlanul az egyik legnépszerűbb sport a világ minden részén.
A Facebookon 400 millió fociszurkoló, míg az Instagram felületén 140 millió futballrajongó található meg. Sőt, ezeken a platformokon a foci 3* több követővel rendelkezik, mint bármely más sportág.
A mobiltelefonok térhódítása a sport közvetítések tekintetében is töretlen, mivel a sportrajongók 90%-a használja rendszeresen mobilját meccsek közben vagy épp a reklám blokkok alatt.

A Facebook statisztikái szerint a TOP 5 ország, amely legnagyobb interakciót mutatta a közösségi felületeken a vb ideje alatt az Brazília, az Egyesült Államok, Mexikó, India és Vietnám volt.
Ha már az interakcióknál tartunk a világbajnokság „legvitatottabb” játékosa Lionel Messi volt, míg csapat szinten Brazília, Argentína és Franciaország esetében érkezett a legtöbb aktivitás a Facebook felületén.

Az Instagram tekintetében a TOP listát itt is Lionel Messi vezeti, akit Neymar majd Philippe Coutinho követ.  Elképesztő mennyiségű történetet szolgáltatott a labdarúgó világbajnokság, összesen 11 millió Instagram sztorit produkált a torna. A legnépszerűbb hashtagnek a #worldcup bizonyult.

Összegzésként megállapítható, hogy a sport központi helyen szerepel a közösségi média felületein, főleg a különböző világesemények megrendezése során. Éppen ezért érdemes figyelemmel követni a különböző rendezvények történéseit és kreatívan reagálni mindezekre a közösségi kommunikáció során. Ilyen lehet például egy izgalmas szavazás, tippverseny, vagy épp egy nyereményjáték, mely biztosan interakciót vált majd ki a követőkből.

 

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Valentin nap, esküvő szezon, hol vagytok menyasszonyok? - Így érd el esküvői szolgáltatóként a célcsoportodat eredményes közösségi marketing kampányokkal!

Ha te is a szolgáltatói piacon dolgozol, akár étteremvezetőként, esküvőszervezőként, dekorosként, ruhatervezőként, fotósként vagy zenekar vezetőként akkor biztosan tudod, hogy ez az időszak a legideálisabb arra, hogy egy intenzív kampányba kezdj az egyes közösségi média csatornákon. Éppen ezért, most a tapasztalataink alapján adunk nektek pár tippet, hogyan érhetitek el a célcsoportotokat hatékonyan és milyen kampányokat […]

Olvass tovább
5 tipp a sikeres eseménymarketingért

A különböző közösségi média felületek használata elengedhetetlen, ha egy közelgő esemény megszervezése előtt állsz. Ugyanakkor fontos, hogy legyen egy átgondolt közösségi kommunikációs stratégiád a rendezvény szervezése mellett. Blogcikkünkben 5 hasznos tippel látunk el, mely segíthet fellendíteni közelegő eseménye(i)d iránti érdeklődést! Válaszd ki a fő platformot Érdemes az esemény célközönségéhez igazítanod a kommunikációd, ezért mindenek előtt […]

Olvass tovább
Játék a szívekkel – Hozz össze egy gyors nyereményjátékot Valentin-Napra!

A szerelem már a levegőben van, mindjárt itt a Valentin nap. A szerelmesek ünnepére hozz össze te is egy bejegyzés alapú nyereményjátékot, hogy aktivizáld a rajongótáborod! Gyorsan megvannak az előkészületek és hamar le tudod bonyolítani. Tegyük tisztába a szabályokat, hogy a nyereményjáték neked se okozzon szívfájdalmat. Ha Facebook posztban játszol, akkor a közösségi oldal szabályzata […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
CHATBOT FELIRATKOZÁS
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram