F8: Instagram újdonságok

2019-05-16

<<< Vissza a bloghoz
2019-05-16

Nem csak a Messenger felülete fog számos újítást kapni, hanem az Instagram platformjában rejlő funkciókat is tovább bővítik. Az F8 fejlesztői konferencián több újdonságot is bejelentettek. Röviden: eltűnnek a lájk számok, megvásárolhatjuk az influencerek termékeit és még több kreatív lehetőséggel dobhatjuk fel képeinket. Nézzük mire érdemes számítanunk!

Volt lájk, nincs lájk

Többször érte már az Instagramot az a vád, hogy a posztok alatti kedvelések megjelenítése negatív hatást gyakorol az emberekre és rombolja a mentális egészséget. Sőt a felhasználók általában azáltal ítélnek meg másokat, hogy milyen népszerűek a közösségi oldalakon. Ebből kiindulva az Instagram Kanadában elkezdte tesztelni a kedvelések számának elrejtését, melyet a pozitív visszajelzések fényében elképzelhető, hogy a jövőben be is vezetnek a platformon. Ha pedig ez a funkció élessé válik, akkor a felületen megjelenő fotók és videók alatt már nem fog látszódni, hogy hány kedvelést és megtekintést kapott a tartalom.

Shopping from Creators

A lájkok számának eltüntetése nem kedvez az influencereknek, azonban az Instagram készült újdonsággal az influencer piacnak is. A Shopping from Creators funkció egy olyan vásárlási felület, ami lehetővé teszi, hogy közvetlenül az influencerektől és márkáktól tudjuk megvenni a legújabb termékeket. Vagyis az Instagram feed-et görgetve meglátod kedvenc celebed posztjában vagy sztorijában egy neked tetsző terméket amire, ha rákattintasz akkor eljutsz az Instagram termékoldalára és vagy az Instagramon, vagy az adott márka weboldalán meg tudod vásárolni a terméket. Egyelőre ez az opció csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, de nagy valószínűséggel igen hamar meg fog jelenni a világ számos táján is.

Adománygyűjtés az Instagramon

Meglepő újítás, hogy a platform a jövőben az adománygyűjtéseket is támogatja. Az F8 konferencián ugyanis bejelentették, hogy a Stories felülete bővül egy adományozási matricával. Az új matricával számunkra fontosnak tartott szervezetek számára gyűjthetünk pénzt. Az adakozás egyszerű: csupán rá kell kattintani a matricára és beírni az adományozni kívánt összeget, a beérkező adományokat az Instagram pedig továbbítja a megcélzott nonprofit szervezetnek. Természetesen ez a funkció is egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető majd el.

Új kamera effektusok

A megszokott módon újabb kamera effektusok is érkeznek az Insta felületére. Bevezetik a Create Mode funcikót, melynek matricáit felhasználva kép vagy videó nélkül tudunk sztori tartalmakat készíteni. Ráadásul az Insta történetekhez a jövőben külső fejlesztők is hozzáférhetnek, ami számos újítást hordoz magában. Az egyik ilyen újdonság ráadásul már nálunk is elérhető, hiszen könnyedén megoszthatjuk a Spotify-ból amit éppen hallgatunk.

Forrás: Buzzfeednews

Ha szeretnéd még jobban megismerni az Instagram újdonságait, vagy fellendítenéd Instagram kommunikációd, netán hirdetésekkel népszerűsítenéd márkádat a platformon, akkor keress minket és segítünk!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Az online marketing, olyan, mint a hagyma

Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a felszínt nézzük. Nem kezdjük el csiszolgatni a külső réteget anélkül, hogy le […]

Olvass tovább
A referenciák ereje, avagy esettanulmány az esettanulmányok megosztásáról

Azt már régóta tudjuk, és reméljük ti is tudjátok, hogy az online világban a legmegbízhatóbb forrás egy fogyasztónak az ismerőseinek a szava. Ha valaki, akiben Ő bízik és/vagy hitelesnek tart korábban már kipróbálta, felpróbálta, látta, szagolta, fogta azt a terméket, vagy részesült abban a szolgáltatásban, amit Ő is kinézett magának az lesz hiteles. Ahogy egyre […]

Olvass tovább
Hogyan találj magadnak Marketingest, „marketinges” helyett!

Korábban már mi is írtunk róla, hogy milyen szempontok szerint érdemes marketing ügynökséget választani, de ezek a szempontok az utóbbi hetek-hónapok változásai miatt egy kicsit átalakultak, szóval érdemes nekünk is frissíteni a neked segítséget nyújtó check listánkat. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy sokan pejoratív értelemben gondolnak a marketingesekre, és ez abból fakad, hogy sokan csalódtak […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram