Dübörög az influencer piac, veszélyben a PPC hirdetés? Utánanéztünk, lássuk a számokat!

2018-09-26

<<< Vissza a bloghoz
2018-09-26

Az elmúlt időben szinte alig van olyan cég, akit ne foglalkoztatna az influencerekkel való együttműködés és az ebben rejlő üzleti lehetőségek kiaknázása. Sokan azonban félnek belevágni, hiszen minden új kezdeményezés nagy kockázattal jár, ráadásul a márkák egyre rutinosabban használják a jól bevált PPC kampányokat is az online térben.

Ügyfeleink körében is azt tapasztaljuk, hogy egyre több kérdés merül fel az véleményvezér vs. PPC hirdetések megtérülését illetően, ezért az alábbi cikkünkben szeretnénk megválaszolni pár kérdést a témával kapcsolatban.

1. Mennyiért posztol egy influencer? Vajon megtérül a befektetett összeg?

Jelen esetben vegyük egy budapesti autósiskola példáját, aki egy 80 – 100 ezer fős követőtáborral rendelkező influencerrel tervez együttműködni.
Célcsoport: 17-25 éves fiatalok, akik készülnek letenni a jogosítványt. Magatartásukat jellemzi, hogy szabadidejük nagy részében vlogokat néznek a YouTube-on és az általuk kedvelt vloggereket Instagramon is követik.
Cél: az autósiskola márkájának erősítése, valamint újabb beiratkozók szerzése.

Ebben az esetben a fent feltüntetett követőtáborral rendelkező véleményvezér egy Instagram posztja elérheti akár a 150 000 Ft-ot is. Tudjuk, hogy a csatorna organikus eléréseinek száma 30-50 % közötti, így ha 80 000 követője van az influencerünknek, akkor egy poszttal akár 40 000 embert is elérhetünk a célcsoportunkból. Ekkor egy elérés 4 Ft-ba kerül az autósiskolának.

Előnyök ebben az esetben:
- Hitelesség: A követők egy általuk felpozicionált embertől hallanak az autósiskola szolgáltatásáról
- Magas elérésszám, alacsony elérésenkénti költség

Hátrányok:
- A követők nagy valószínűséggel csak egy alkalommal találkoznak az influencer által posztolt bejegyzéssel, hiszen ezt követően újabb tartalmak jelennek meg a képfolyamban.
- Relevancia: Nem tudhatjuk biztosan, hogy a követőtábor valóban nem rendelkezik még jogosítvánnyal, illetve érdeklődik-e a téma iránt.

2. Indítsunk inkább PPC kampányt, specifikált célzás alapján?

Ebben az esetben szintén az autósiskola példáján szemléltetjük, hogy milyen előnyei, hátrányai és milyen számszerűsíthető eredményei vannak egy hirdetési kampánynak.

A célunk és a célcsoportunk ebben az esetben is megegyezik a fentiekkel. Ha 150 000 Ft-ot költünk el Instagram kampányra az autósiskola márkaprofilja alatt, akkor a rendszer szerint 17 – 25 éves fiatalok körében, azok közül, akik érdeklődnek a KRESZ jogosítvány témakörben 46 000 felhasználót érhetünk el Instagramon. Itt az elérésenkénti költségünk 3 Ft-ba kerül. Ha a második opciót választjuk, akkor a felhasználók több alkalommal is láthatják a hirdetésünket a felületen.

Előnyök a második esetben:
- Magasabb elérésszám, alacsonyabb elérésenkénti költség
- A felhasználók több alkalommal látják a hirdetésünket
- Specifikált célzás

Hátrányok:
- Nem feltétlenül annyira hiteles, ezért kevésbé konvertál

Összességében az elérésekben nincs nagy különbség a két hirdetési mód között, azonban érdemes figyelembe venni az előnyöket és a hátrányokat egyaránt és testreszabni azokat a saját cégünknek és célcsoportunknak megfelelően.
Azt javasoljuk, hogy ha szeretnétek belevágni az influencerekkel való együttműködésbe, akkor a fenti hirdetési módokat ne külön kezeljétek, hanem integráljátok a marketing folyamataitokba. Például a véleményvezér által készített tartalmat hirdessétek meg releváns célzás szerint, így sokkal több felhasználót sikerül majd elérni a célcsoportból.

Ha szeretnél többet megtudni a témában, akkor írj nekünk és kérdezz tőlünk!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mire számíthatunk 2021-ben az online piacon?

Talán sosem volt olyan nehéz jóslatokat, elvárásokat mondani egy évre, mint most. Eddig minden év végén már nagyjából láttuk azt, hogy milyen lesz a következő, de legalábbis a trendeket, meghatározó gondolatokat és jellemző stratégiákat fel lehetett előre térképezni. Idén nem. Idén tanácsokat adunk inkább arra, hogy hogyan készüljünk fel a következő évre, ennek az évnek […]

Olvass tovább
Mit tanított nekünk 2020?

A Collins szótár minden évben kihirdeti az év szavát, és tökéletesen jellemzi az évet az, hogy idén ez a szó a lockdown (vagyis lezárás, karantén) lett. Ha az online marketing világában keressük 2020 legjellemzőbb kifejezéseit akkor valószínűleg az újratervezés, reagálás és fejlesztés lennének azok a szavak amik először az eszünkbe jutnak. Ha a saját dolgainkra, […]

Olvass tovább
Egy sikeres NEM Black Friday akció novemberben

A novemberi időszak mindig nagyon sűrű online marketing kampányok tekintetében egyrészt mert a karácsony közeledtével egyre több a hirdető és nagyobb a zaj, másrészt pedig ez a fekete pénteki akciók hónapja. Fekete hónaptól kezdve fekete napokig mindenféle ajánlattal találkozunk, ezért elég nehéz kiemelkedni a kedvezményes lehetőségek közül. Ügyfelünk, aki társasjátékokat és kártyajátékokat forgalmaz több kedvezményes […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram