Chatbotok, amelyek megváltoztatták az utazási ágazatot

2019-03-20

<<< Vissza a bloghoz
2019-03-20

A chatbotok és az utazások kezdenek egyre jobban összefonódni. A mesterséges intelligencia az iparág fontos elemévé vált, hiszen az utazók, illetve a vállalatok számára megegyszerűsíti a foglalások folyamatát, illetve segítséget nyújt az utazás alatt. Egy utazási chatbot segíthet a felhasználóknak kiválasztani a következő úti célt, megszervezni az utazást, illetve a látogatás alatt különböző látnivalókat javasolhat. Mindezt pedig a felhasználók egyik kedvenc üzenetküldő alkalmazásán keresztül, a Facebook Messengerben. A chatbot a nap 24 órájában elérhető, támogat különböző nyelveket és azonnali választ adhat a felhasználók kérdéseire.

A mesterséges intelligencia talán legfontosabb jellemzője a tanulási képesség, amellyel a chatbotok is fel vannak ruházva. Világszerte egyre több szálloda, illetve utazási iroda látja az ebben rejlő lehetőségeket. Cikkünkben bemutatunk 3 olyan vállalatot, amelyek remekül használják a ChatBotok által nyújtott lehetőségeket.

1. Spirit Hotel

A Spirit Hotel chatbotja segítségével a felhasználók kiválaszthatják a számukra legkedvezőbb szobát, illetve csomagot. Információt kaphatnak a gasztronómiáról, a spa-ról, a fitnesz lehetőségekről, illetve a galéria segítségével körbenézhetnek a szállodában. A chatbotban van lehetőség foglalásra. A felhasználó kiválaszthatja, hogy a chatbotban, vagy a weboldalon szeretne-e foglalni. Amennyiben a chatbot lehetőséget választja, meg kell adnia az érkezés és a távozás dátumát, a vendégek számát, illetve a szobatípust, majd néhány elérhetőséget a kapcsolat felvételéhez. Ezt követően sikeres foglalás esetén a felhasználó megerősítést kap a vállalattól. A chatbot ezen felül el van látva számtalan kulcsszóval, így a mesterséges intelligencia segítségével megválaszolja a felhasználók által feltett kérdések jelentős részét. Szerencsére a hazai szállodák közül is egyre többen ismerik fel a chatbotok által nyújtott lehetőségeket és ezáltal könnyítik meg a vendégek, illetve a saját dolgukat.

2. KLM

A KLM a Royal Dutch Airlines chatbotja. Ez a chatbot másként működik, mint az előbb bemutatott Spirit Hoteles chatbot. A vállalat a Facebook Messenger jelölőnégyzet funkcióját használja a fizetési oldalon. Ennek köszönhetően a vásárlók kiválaszthatják, hogy a foglalási visszaigazolás, a bejelentkezési értesítés, a beszállókártya, illetve a repülés állapotával kapcsolatos frissítések a Messengeren keresztül érkezzenek meg. Jelenleg a chatbot 13 nyelven érhető el, elődleges célja az ügyfélszolgálat munkájának segítése. Egy hét alatt a vállalatnak több különböző nyelven, körülbelül 15.000 kérdést kell megválaszolnia. Ennek apropóját döntöttek a chatbot mellett, amely nagy terhet vesz le az ügyfélszolgálat válláról. Az chatbot munkájába állásának első hetében 40%-al növekedett a Facebook üzenetek aránya.

3. Booking.com

A booking.com egy kis holland start-upból a világ egyik legnagyobb utazási vállalatává nőtte ki magát. A Booking nagy mértékben fektet a digitális technológiába, amely segíti megkönnyíteni a folyamatokat. Éppen ezért döntöttek úgy, hogy építenek egy chatbotot. A botot elindítva megadhatjuk, hogy miben szeretnénk segítséget kérni. Itt is van lehetőségünk szabad szavasan megírni úticélunkat, valamint az utazásunk dátumát. Amik külön figyelemre méltóak, azok a további szűkítési lehetőségek. Megadhatjuk, hogy olyan szállást keresünk ahol ingyenes a parkolás, vagy akár azt is, hogy rendelkezzen úszómedencével. Ezt követően még azt is kérhetjük a bottól, hogy ár, csillagok, illetve értékelések alapján listázza ki nekünk a találatokat.

A chatbotok megoldják az utazási szektor különböző problémáit és a vállalatoknak csak előnyük származik a használatukból. Képesek különböző kérdések megválaszolására, javaslatok adására, vagy akár tranzakciók lebonyolítására is. Ezeken felül pedig kiválóak profilozásra is. Rengeteg adatot képesek begyűjteni a felhasználókról, amelyeknek köszönhetően egyedi, testhezálló ajánlatot tudunk adni számukra. Amennyiben a szállodai, vagy utazási szektorban vagy jelen és még nincs a vállalatodnak chatbotja, mindenképp érdemes megvizsgálni, hogy a vállalatod számára ez milyen előnyökkel járhat, illetve hogy milyen erőforrások szabadulnának fel a rendszernek köszönhetően.

Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk kiépíteni ChatBotodat!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mi fáj, gyere mesélj! – Avagy, hogyan lesz jobb a marketinged attól, hogy mesélsz róla

Az online marketing nem egy kiló kenyér. Különös, hogy erről egyáltalán beszélni kell, de meglepődve tapasztaljuk néha, hogy a partnerek úgy hívnak fel minket, hogy Google Ads hirdetéskezelést vagy Facebook hirdetéskezelést szeretnének tőlünk vásárolni. Természetesen ennek nincsen semmi akadálya, hiszen ezzel (is) foglalkozunk, de mindenesetre itt megálljt szoktunk mondani és inkább beszélgetést kezdeményezni. Miért a […]

Olvass tovább
Mi a jó ügyfélkommunikáció titka? Ez itt a kérdés!

Vagy ez a válasz? 🙂 Spoiler alert: igen. A nyári (minimális) lassítás lehetőséget adott nekünk arra, hogy egy kicsit magunkkal is foglalkozzunk. Nem, nem spa-ba mentünk (bár egy hangulatos, nevetgélős, iszogatós fotózással összekötött csapatépítő bulit azért tartottunk), hanem magunkon dolgoztunk. Melyik területen? Azon, amiben azt gondoljuk, hogy a legjobbak vagyunk. Ellentmondás? Nem. A legbüszkébbek arra […]

Olvass tovább
Keresőoptimalizálás vagy Google Ads kampányok?

2020-ban, amikor az internet térhódítása az egekben, amikor minden felületen cégek értékesítő vagy márkaépítő hirdetéseivel találkozunk, akkor elképesztően nehéz kitűnni a tömegből. Egy dolog azonban biztos: ha szeretnéd, hogy rád találjanak, akkor a Google találati listáján való megjelenés elsődleges fontosságú az értékesítés tekintetében, hiszen még mindig ez a legnagyobb kereső hazánkban. Márpedig ha a felhasználó […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram