Chatbotok, amelyek megváltoztatták az utazási ágazatot

2019-03-20

<<< Vissza a bloghoz
2019-03-20

A chatbotok és az utazások kezdenek egyre jobban összefonódni. A mesterséges intelligencia az iparág fontos elemévé vált, hiszen az utazók, illetve a vállalatok számára megegyszerűsíti a foglalások folyamatát, illetve segítséget nyújt az utazás alatt. Egy utazási chatbot segíthet a felhasználóknak kiválasztani a következő úti célt, megszervezni az utazást, illetve a látogatás alatt különböző látnivalókat javasolhat. Mindezt pedig a felhasználók egyik kedvenc üzenetküldő alkalmazásán keresztül, a Facebook Messengerben. A chatbot a nap 24 órájában elérhető, támogat különböző nyelveket és azonnali választ adhat a felhasználók kérdéseire.

A mesterséges intelligencia talán legfontosabb jellemzője a tanulási képesség, amellyel a chatbotok is fel vannak ruházva. Világszerte egyre több szálloda, illetve utazási iroda látja az ebben rejlő lehetőségeket. Cikkünkben bemutatunk 3 olyan vállalatot, amelyek remekül használják a ChatBotok által nyújtott lehetőségeket.

1. Spirit Hotel

A Spirit Hotel chatbotja segítségével a felhasználók kiválaszthatják a számukra legkedvezőbb szobát, illetve csomagot. Információt kaphatnak a gasztronómiáról, a spa-ról, a fitnesz lehetőségekről, illetve a galéria segítségével körbenézhetnek a szállodában. A chatbotban van lehetőség foglalásra. A felhasználó kiválaszthatja, hogy a chatbotban, vagy a weboldalon szeretne-e foglalni. Amennyiben a chatbot lehetőséget választja, meg kell adnia az érkezés és a távozás dátumát, a vendégek számát, illetve a szobatípust, majd néhány elérhetőséget a kapcsolat felvételéhez. Ezt követően sikeres foglalás esetén a felhasználó megerősítést kap a vállalattól. A chatbot ezen felül el van látva számtalan kulcsszóval, így a mesterséges intelligencia segítségével megválaszolja a felhasználók által feltett kérdések jelentős részét. Szerencsére a hazai szállodák közül is egyre többen ismerik fel a chatbotok által nyújtott lehetőségeket és ezáltal könnyítik meg a vendégek, illetve a saját dolgukat.

2. KLM

A KLM a Royal Dutch Airlines chatbotja. Ez a chatbot másként működik, mint az előbb bemutatott Spirit Hoteles chatbot. A vállalat a Facebook Messenger jelölőnégyzet funkcióját használja a fizetési oldalon. Ennek köszönhetően a vásárlók kiválaszthatják, hogy a foglalási visszaigazolás, a bejelentkezési értesítés, a beszállókártya, illetve a repülés állapotával kapcsolatos frissítések a Messengeren keresztül érkezzenek meg. Jelenleg a chatbot 13 nyelven érhető el, elődleges célja az ügyfélszolgálat munkájának segítése. Egy hét alatt a vállalatnak több különböző nyelven, körülbelül 15.000 kérdést kell megválaszolnia. Ennek apropóját döntöttek a chatbot mellett, amely nagy terhet vesz le az ügyfélszolgálat válláról. Az chatbot munkájába állásának első hetében 40%-al növekedett a Facebook üzenetek aránya.

3. Booking.com

A booking.com egy kis holland start-upból a világ egyik legnagyobb utazási vállalatává nőtte ki magát. A Booking nagy mértékben fektet a digitális technológiába, amely segíti megkönnyíteni a folyamatokat. Éppen ezért döntöttek úgy, hogy építenek egy chatbotot. A botot elindítva megadhatjuk, hogy miben szeretnénk segítséget kérni. Itt is van lehetőségünk szabad szavasan megírni úticélunkat, valamint az utazásunk dátumát. Amik külön figyelemre méltóak, azok a további szűkítési lehetőségek. Megadhatjuk, hogy olyan szállást keresünk ahol ingyenes a parkolás, vagy akár azt is, hogy rendelkezzen úszómedencével. Ezt követően még azt is kérhetjük a bottól, hogy ár, csillagok, illetve értékelések alapján listázza ki nekünk a találatokat.

A chatbotok megoldják az utazási szektor különböző problémáit és a vállalatoknak csak előnyük származik a használatukból. Képesek különböző kérdések megválaszolására, javaslatok adására, vagy akár tranzakciók lebonyolítására is. Ezeken felül pedig kiválóak profilozásra is. Rengeteg adatot képesek begyűjteni a felhasználókról, amelyeknek köszönhetően egyedi, testhezálló ajánlatot tudunk adni számukra. Amennyiben a szállodai, vagy utazási szektorban vagy jelen és még nincs a vállalatodnak chatbotja, mindenképp érdemes megvizsgálni, hogy a vállalatod számára ez milyen előnyökkel járhat, illetve hogy milyen erőforrások szabadulnának fel a rendszernek köszönhetően.

Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk kiépíteni ChatBotodat!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Az online marketing, olyan, mint a hagyma

Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a felszínt nézzük. Nem kezdjük el csiszolgatni a külső réteget anélkül, hogy le […]

Olvass tovább
A referenciák ereje, avagy esettanulmány az esettanulmányok megosztásáról

Azt már régóta tudjuk, és reméljük ti is tudjátok, hogy az online világban a legmegbízhatóbb forrás egy fogyasztónak az ismerőseinek a szava. Ha valaki, akiben Ő bízik és/vagy hitelesnek tart korábban már kipróbálta, felpróbálta, látta, szagolta, fogta azt a terméket, vagy részesült abban a szolgáltatásban, amit Ő is kinézett magának az lesz hiteles. Ahogy egyre […]

Olvass tovább
Hogyan találj magadnak Marketingest, „marketinges” helyett!

Korábban már mi is írtunk róla, hogy milyen szempontok szerint érdemes marketing ügynökséget választani, de ezek a szempontok az utóbbi hetek-hónapok változásai miatt egy kicsit átalakultak, szóval érdemes nekünk is frissíteni a neked segítséget nyújtó check listánkat. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy sokan pejoratív értelemben gondolnak a marketingesekre, és ez abból fakad, hogy sokan csalódtak […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram