Black Friday kampány ChatBot támogatással

2018-12-12

<<< Vissza a bloghoz
2018-12-12

Black Friday kampány ChatBot támogatással

Egy kampányidőszak során rendkívül fontos szerepe van az e-kereskedelemben az ügyfélszolgálatnak, hiszen ilyenkor a növekvő forgalommal arányosan növekednek az ügyfelek részéről a megkeresések. Sportszereket forgalmazó ügyfelünknél idén ChatBotot alkalmaztunk a Black Friday kampány során egyrészről az ügyfélkezelésre, másrészt pedig az értékesítés támogatásában is fontos szerepet játszott.

Kezdjük az elején…

A Black Friday kampány során kezdetben forgalomterelő hirdetéseket használtunk, amelynek 3 különböző célja volt:

1. Egyrészt forgalmat tereltünk a webáruház Black Friday-es landing oldalára, ahol a felhasználóknak lehetőségük adódott az akcióban résztvevő termékeket kívánságlistára helyezni, így amikor életbe lépett a kedvezmény, a felhasználók értesítést kaptak a kívánságlistán szereplő termékek árcsökkenéséről.
2. Ezen felül tereltünk forgalmat a ChatBotba, hiszen a ChatBot feliratkozók 1 nappal korábban már november 22-től megvásárolhatták kedvezményes áron a kampányban résztvevő termékeket.
3. A harmadik része a forgalomterelésnek a fizikai boltba történő terelés volt. Ebben az esetben is a webáruház Black Friday-es landing oldalára irányítottuk a felhasználókat, azonban hirdetések kreatívjain az üzlet szerepelt, a szövegben pedig a boltba történő látogatásra helyeztünk a hangsúlyt.

Első eredmények

A kampányidőszak november 16-22-ig tartott, ez idő alatt a weboldalra terelő hirdetéssorozatok esetében 114.000 Ft került elköltésre, ebből az összegből pedig 7116 felhasználót sikerült átterelnünk a weboldalra. A fizikai boltba terelő hirdetéssorozatunk során 61.000 Ft került elköltésre és 1852-en tekintették meg az oldalt. Tehát összességében azt mondhatjuk, hogy a forgalomterelő hirdetések esetében átlagosan 16, illetve 34 Ft-be került egy érkezési oldal megtekintés. Látszódik a számokból, hogy a fizikai bolt esetén dupla annyi volt egy érkezési oldal megtekintés, de ez várható volt, hiszen itt az üzenet hangsúlya a boltba való terelésen volt.
A fent említett időszak alatt 24.000 Ft került erre a célra elköltésre és ebből az összegből 724-en kezdtek üzenetváltásba a bottal, ezek közül pedig 432-en iratkoztak fel. Így átlagosan egy felhasználó Chatbotba történő terelése 33 Ft-ba, egy feliratkozás pedig átlagosan 55,5 Ft-ba került. A kampány bevezető időszakában is érkeztek már vásárlások a forgalomterelő kampánynak köszönhetően. Összesen 159 vásárlás érkezett 2.137.000 Ft értékben.

A ChatBot szerepe

csütörtöki nap (11.22.) a ChatBot feliratkozók számára elérhetővé tettük a landing oldalt, a broadcast üzenetünket a 432 feliratkozónak küldtük ki, a felhasználók 89%-a 385 felhasználó nyitotta meg az üzenetünket, ezek közül pedig 205-en (53%-uk) kattintott át a weboldalra. Fontos itt megjegyezni, hogy a ChatBotot a kampány indításának napján élesítettük, így a feliratkozók kizárólag a Black Friday kampányból érkeztek.
Ezen kívül a ChatBot az ügyfélszolgálatban is végig fontos szerepet töltött be, hiszen a botban szereplő automatikus ügyfélszolgálati válaszoknak köszönhetően az érdeklődők megtaláltak minden fontos információt a kiszállítással, a méretezéssel, a fizetéssel, illetve a vásárlással kapcsolatban. Amely kérdésüket nem tudta megválaszolni a bot, lehetőségük adódott e-mailt küldeni a ChatBot segítségével a vállalatnak, illetve kérhették munkaidőben a Messengeres, élő chat-es ügyfélszolgálat segítségét is.

Showtime

A pénteki, illetve a szombati napon a kedvezményes időszak alatt leállítottuk a korábbi kampányokat, és konverziós, illetve dinamikus remarketing kampányokat futtatunk. A két nap alatt, a két kampány során 136.000 Ft került elköltésre, ebből 286 vásárlás érkezett. A 286 vásárlás pedig 5.000.000 Ft bevételt generált. Egy vásárlás átlagos hirdetési költsége 475 Ft volt, az átlagos kosárérték pedig 17.500 Ft.

Összességében tehát elmondhatjuk, hogy a kampány során a ChatBotnak nem csak az ügyfélszolgálatban, hanem az értékesítésben is fontos szerepe volt. Ezen kívül pedig láthatjuk, hogy fontos szerepe van egy kampány során az elő kommunikációnak is, hiszen a kedvezményes időszak alatt már csak remarketing célzásokat használtunk.

Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, akkor vedd fel velünk és segítünk kiépíteni ChatBotodat!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

The post Black Friday kampány ChatBot támogatással appeared first on RG Stúdió.

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Instagram trendek 2020 - Erre az 5 dologra figyelj, ha hatékony szeretnél lenni

Az Instagram trendjei folyamatosan fejlődnek, változnak, így a platform egyre több lehetőséget és kreativitást tartogat mind a tartalomgyártók, mind a márkák számára. Éppen ezért érdemes tartani a lépést az aktualitásokkal. Mutatjuk, mire figyelj idén, ha eredményes szeretnél lenni! Mielőtt belevágnánk: beszéljenek a számok Gondoltad volna, hogy már 1 milliárd ember használja havi szinte a platformot? […]

Olvass tovább
Milyen értékeket kaphatsz egy ingyenes workshopon?

Mi itt Baranyában kicsit el vagyunk maradva. No nem csak gazdaságilag, hanem szemléletben is. Ezt több cikkben is kifejtettem - mint szemléletbeli hiányosságok -, így ezekre most nem térek ki. Történt, hogy rendeztünk ismét egy workshopot, aminek kettős célja lett volna: 1.) Minél többen megismerjenek a helyi piacon, mert inkább budapesti és nemzetközi partnereink vannak.  […]

Olvass tovább
Már papíron is Családbarát Hely vagyunk

Az RG Stúdióban mi mindig is családbarát helynek tartottuk magunkat, ezért amikor adódott a lehetőség, hogy ezt hivatalossá is tegyük, akkor természetesen kaptunk az alkalmon. Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. pályázatában olyan szervezetek kaphatták meg a minősítést, akik munkájukban, intézkedéseikben és a szervezeti működésükben támogatják, hogy a munkavállalóik és ügyfeleik megteremtsék a munka és a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram