Black Friday kampány ChatBot támogatással

2018-12-12

<<< Vissza a bloghoz
2018-12-12

Egy kampányidőszak során rendkívül fontos szerepe van az e-kereskedelemben az ügyfélszolgálatnak, hiszen ilyenkor a növekvő forgalommal arányosan növekednek az ügyfelek részéről a megkeresések. Sportszereket forgalmazó ügyfelünknél idén ChatBotot alkalmaztunk a Black Friday kampány során egyrészről az ügyfélkezelésre, másrészt pedig az értékesítés támogatásában is fontos szerepet játszott.

Kezdjük az elején…

A Black Friday kampány során kezdetben forgalomterelő hirdetéseket használtunk, amelynek 3 különböző célja volt:

1. Egyrészt forgalmat tereltünk a webáruház Black Friday-es landing oldalára, ahol a felhasználóknak lehetőségük adódott az akcióban résztvevő termékeket kívánságlistára helyezni, így amikor életbe lépett a kedvezmény, a felhasználók értesítést kaptak a kívánságlistán szereplő termékek árcsökkenéséről.


2. Ezen felül tereltünk forgalmat a ChatBotba, hiszen a ChatBot feliratkozók 1 nappal korábban már november 22-től megvásárolhatták kedvezményes áron a kampányban résztvevő termékeket.


3. A harmadik része a forgalomterelésnek a fizikai boltba történő terelés volt. Ebben az esetben is a webáruház Black Friday-es landing oldalára irányítottuk a felhasználókat, azonban hirdetések kreatívjain az üzlet szerepelt, a szövegben pedig a boltba történő látogatásra helyeztünk a hangsúlyt.

messenger chatbot marketing szerepe

Első eredmények

A kampányidőszak november 16-22-ig tartott, ez idő alatt a weboldalra terelő hirdetéssorozatok esetében 114.000 Ft került elköltésre, ebből az összegből pedig 7116 felhasználót sikerült átterelnünk a weboldalra. A fizikai boltba terelő hirdetéssorozatunk során 61.000 Ft került elköltésre és 1852-en tekintették meg az oldalt. Tehát összességében azt mondhatjuk, hogy a forgalomterelő hirdetések esetében átlagosan 16, illetve 34 Ft-be került egy érkezési oldal megtekintés. Látszódik a számokból, hogy a fizikai bolt esetén dupla annyi volt egy érkezési oldal megtekintés, de ez várható volt, hiszen itt az üzenet hangsúlya a boltba való terelésen volt.
A fent említett időszak alatt 24.000 Ft került erre a célra elköltésre és ebből az összegből 724-en kezdtek üzenetváltásba a bottal, ezek közül pedig 432-en iratkoztak fel. Így átlagosan egy felhasználó Chatbotba történő terelése 33 Ft-ba, egy feliratkozás pedig átlagosan 55,5 Ft-ba került. A kampány bevezető időszakában is érkeztek már vásárlások a forgalomterelő kampánynak köszönhetően. Összesen 159 vásárlás érkezett 2.137.000 Ft értékben.

marketing chatbot rgstudio

A ChatBot szerepe

A csütörtöki nap (11.22.) a ChatBot feliratkozók számára elérhetővé tettük a landing oldalt, a broadcast üzenetünket a 432 feliratkozónak küldtük ki, a felhasználók 89%-a 385 felhasználó nyitotta meg az üzenetünket, ezek közül pedig 205-en (53%-uk) kattintott át a weboldalra. Fontos itt megjegyezni, hogy a ChatBotot a kampány indításának napján élesítettük, így a feliratkozók kizárólag a Black Friday kampányból érkeztek.
Ezen kívül a ChatBot az ügyfélszolgálatban is végig fontos szerepet töltött be, hiszen a botban szereplő automatikus ügyfélszolgálati válaszoknak köszönhetően az érdeklődők megtaláltak minden fontos információt a kiszállítással, a méretezéssel, a fizetéssel, illetve a vásárlással kapcsolatban. Amely kérdésüket nem tudta megválaszolni a bot, lehetőségük adódott e-mailt küldeni a ChatBot segítségével a vállalatnak, illetve kérhették munkaidőben a Messengeres, élő chat-es ügyfélszolgálat segítségét is.

Showtime

A pénteki, illetve a szombati napon a kedvezményes időszak alatt leállítottuk a korábbi kampányokat, és konverziós, illetve dinamikus remarketing kampányokat futtatunk. A két nap alatt, a két kampány során 136.000 Ft került elköltésre, ebből 286 vásárlás érkezett. A 286 vásárlás pedig 5.000.000 Ft bevételt generált. Egy vásárlás átlagos hirdetési költsége 475 Ft volt, az átlagos kosárérték pedig 17.500 Ft.

Összességében tehát elmondhatjuk, hogy a kampány során a ChatBotnak nem csak az ügyfélszolgálatban, hanem az értékesítésben is fontos szerepe volt. Ezen kívül pedig láthatjuk, hogy fontos szerepe van egy kampány során az elő kommunikációnak is, hiszen a kedvezményes időszak alatt már csak remarketing célzásokat használtunk.

Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad, és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mire számíthatunk 2021-ben az online piacon?

Talán sosem volt olyan nehéz jóslatokat, elvárásokat mondani egy évre, mint most. Eddig minden év végén már nagyjából láttuk azt, hogy milyen lesz a következő, de legalábbis a trendeket, meghatározó gondolatokat és jellemző stratégiákat fel lehetett előre térképezni. Idén nem. Idén tanácsokat adunk inkább arra, hogy hogyan készüljünk fel a következő évre, ennek az évnek […]

Olvass tovább
Mit tanított nekünk 2020?

A Collins szótár minden évben kihirdeti az év szavát, és tökéletesen jellemzi az évet az, hogy idén ez a szó a lockdown (vagyis lezárás, karantén) lett. Ha az online marketing világában keressük 2020 legjellemzőbb kifejezéseit akkor valószínűleg az újratervezés, reagálás és fejlesztés lennének azok a szavak amik először az eszünkbe jutnak. Ha a saját dolgainkra, […]

Olvass tovább
Egy sikeres NEM Black Friday akció novemberben

A novemberi időszak mindig nagyon sűrű online marketing kampányok tekintetében egyrészt mert a karácsony közeledtével egyre több a hirdető és nagyobb a zaj, másrészt pedig ez a fekete pénteki akciók hónapja. Fekete hónaptól kezdve fekete napokig mindenféle ajánlattal találkozunk, ezért elég nehéz kiemelkedni a kedvezményes lehetőségek közül. Ügyfelünk, aki társasjátékokat és kártyajátékokat forgalmaz több kedvezményes […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram