Black Friday kampány ChatBot támogatással

2018-12-12

<<< Vissza a bloghoz
2018-12-12

Black Friday kampány ChatBot támogatással

Egy kampányidőszak során rendkívül fontos szerepe van az e-kereskedelemben az ügyfélszolgálatnak, hiszen ilyenkor a növekvő forgalommal arányosan növekednek az ügyfelek részéről a megkeresések. Sportszereket forgalmazó ügyfelünknél idén ChatBotot alkalmaztunk a Black Friday kampány során egyrészről az ügyfélkezelésre, másrészt pedig az értékesítés támogatásában is fontos szerepet játszott.

Kezdjük az elején…

A Black Friday kampány során kezdetben forgalomterelő hirdetéseket használtunk, amelynek 3 különböző célja volt:

1. Egyrészt forgalmat tereltünk a webáruház Black Friday-es landing oldalára, ahol a felhasználóknak lehetőségük adódott az akcióban résztvevő termékeket kívánságlistára helyezni, így amikor életbe lépett a kedvezmény, a felhasználók értesítést kaptak a kívánságlistán szereplő termékek árcsökkenéséről.
2. Ezen felül tereltünk forgalmat a ChatBotba, hiszen a ChatBot feliratkozók 1 nappal korábban már november 22-től megvásárolhatták kedvezményes áron a kampányban résztvevő termékeket.
3. A harmadik része a forgalomterelésnek a fizikai boltba történő terelés volt. Ebben az esetben is a webáruház Black Friday-es landing oldalára irányítottuk a felhasználókat, azonban hirdetések kreatívjain az üzlet szerepelt, a szövegben pedig a boltba történő látogatásra helyeztünk a hangsúlyt.

Első eredmények

A kampányidőszak november 16-22-ig tartott, ez idő alatt a weboldalra terelő hirdetéssorozatok esetében 114.000 Ft került elköltésre, ebből az összegből pedig 7116 felhasználót sikerült átterelnünk a weboldalra. A fizikai boltba terelő hirdetéssorozatunk során 61.000 Ft került elköltésre és 1852-en tekintették meg az oldalt. Tehát összességében azt mondhatjuk, hogy a forgalomterelő hirdetések esetében átlagosan 16, illetve 34 Ft-be került egy érkezési oldal megtekintés. Látszódik a számokból, hogy a fizikai bolt esetén dupla annyi volt egy érkezési oldal megtekintés, de ez várható volt, hiszen itt az üzenet hangsúlya a boltba való terelésen volt.
A fent említett időszak alatt 24.000 Ft került erre a célra elköltésre és ebből az összegből 724-en kezdtek üzenetváltásba a bottal, ezek közül pedig 432-en iratkoztak fel. Így átlagosan egy felhasználó Chatbotba történő terelése 33 Ft-ba, egy feliratkozás pedig átlagosan 55,5 Ft-ba került. A kampány bevezető időszakában is érkeztek már vásárlások a forgalomterelő kampánynak köszönhetően. Összesen 159 vásárlás érkezett 2.137.000 Ft értékben.

A ChatBot szerepe

csütörtöki nap (11.22.) a ChatBot feliratkozók számára elérhetővé tettük a landing oldalt, a broadcast üzenetünket a 432 feliratkozónak küldtük ki, a felhasználók 89%-a 385 felhasználó nyitotta meg az üzenetünket, ezek közül pedig 205-en (53%-uk) kattintott át a weboldalra. Fontos itt megjegyezni, hogy a ChatBotot a kampány indításának napján élesítettük, így a feliratkozók kizárólag a Black Friday kampányból érkeztek.
Ezen kívül a ChatBot az ügyfélszolgálatban is végig fontos szerepet töltött be, hiszen a botban szereplő automatikus ügyfélszolgálati válaszoknak köszönhetően az érdeklődők megtaláltak minden fontos információt a kiszállítással, a méretezéssel, a fizetéssel, illetve a vásárlással kapcsolatban. Amely kérdésüket nem tudta megválaszolni a bot, lehetőségük adódott e-mailt küldeni a ChatBot segítségével a vállalatnak, illetve kérhették munkaidőben a Messengeres, élő chat-es ügyfélszolgálat segítségét is.

Showtime

A pénteki, illetve a szombati napon a kedvezményes időszak alatt leállítottuk a korábbi kampányokat, és konverziós, illetve dinamikus remarketing kampányokat futtatunk. A két nap alatt, a két kampány során 136.000 Ft került elköltésre, ebből 286 vásárlás érkezett. A 286 vásárlás pedig 5.000.000 Ft bevételt generált. Egy vásárlás átlagos hirdetési költsége 475 Ft volt, az átlagos kosárérték pedig 17.500 Ft.

Összességében tehát elmondhatjuk, hogy a kampány során a ChatBotnak nem csak az ügyfélszolgálatban, hanem az értékesítésben is fontos szerepe volt. Ezen kívül pedig láthatjuk, hogy fontos szerepe van egy kampány során az elő kommunikációnak is, hiszen a kedvezményes időszak alatt már csak remarketing célzásokat használtunk.

Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, akkor vedd fel velünk és segítünk kiépíteni ChatBotodat!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

The post Black Friday kampány ChatBot támogatással appeared first on RG Stúdió.

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Milyen #hashtageket használnak a legnépszerűbb hazai márkák?

Nem vitatott tény, hogy napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja az Instagram.  Ha aktív Instagrammer vagy, akkor bizonyára kihasználod a keresőcímkékben rejlő marketing lehetőséget. Te milyen és átlagosan hány hashtaget helyezel el a posztjaid alatt? Az iStory.hu weboldala közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak listáját, melyből kiderül, hogy a márkák egyre […]

Olvass tovább
Hogyan érhetjük el a Z generációt?

Az év végi kampányok során érdemes megvizsgálni, hogy az egyes generációkat mely felületeken érdemes megszólítanunk. Ebben a cikkben a Z generációra térünk ki, hiszen napjainkban a vállalatok egyik legnagyobb kihívása a Z generáció figyelmének felkeltése. Nem is meglepő, hiszen kutatások szerint a vállalatoknak mindössze 8 másodperce van arra, hogy elnyerje a Z generáció figyelmét. Az […]

Olvass tovább
5 hasznos tipp Black Friday kampányodhoz

Te már felkészültél az év végi marketing dömping időszakára? A karácsony még távolinak tűnhet, a Black Friday okozta roham azonban hamarosan itt lesz, úgyhogy érdemes már most felkészülnöd rá.Blogbejegyzésünkben 5 praktikus tippet találsz, melyekre fordíts figyelmet, ha eredményes kampányokat szeretnél. Gondolkodj időben, tervezz előre A tudatos vásárlók már a Black Friday időszaka előtt felmérik a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram