Black Friday kampány ChatBot támogatással

2018-12-12

<<< Vissza a bloghoz
2018-12-12

Egy kampányidőszak során rendkívül fontos szerepe van az e-kereskedelemben az ügyfélszolgálatnak, hiszen ilyenkor a növekvő forgalommal arányosan növekednek az ügyfelek részéről a megkeresések. Sportszereket forgalmazó ügyfelünknél idén ChatBotot alkalmaztunk a Black Friday kampány során egyrészről az ügyfélkezelésre, másrészt pedig az értékesítés támogatásában is fontos szerepet játszott.

Kezdjük az elején…

A Black Friday kampány során kezdetben forgalomterelő hirdetéseket használtunk, amelynek 3 különböző célja volt:

1. Egyrészt forgalmat tereltünk a webáruház Black Friday-es landing oldalára, ahol a felhasználóknak lehetőségük adódott az akcióban résztvevő termékeket kívánságlistára helyezni, így amikor életbe lépett a kedvezmény, a felhasználók értesítést kaptak a kívánságlistán szereplő termékek árcsökkenéséről.


2. Ezen felül tereltünk forgalmat a ChatBotba, hiszen a ChatBot feliratkozók 1 nappal korábban már november 22-től megvásárolhatták kedvezményes áron a kampányban résztvevő termékeket.


3. A harmadik része a forgalomterelésnek a fizikai boltba történő terelés volt. Ebben az esetben is a webáruház Black Friday-es landing oldalára irányítottuk a felhasználókat, azonban hirdetések kreatívjain az üzlet szerepelt, a szövegben pedig a boltba történő látogatásra helyeztünk a hangsúlyt.

messenger chatbot marketing szerepe

Első eredmények

A kampányidőszak november 16-22-ig tartott, ez idő alatt a weboldalra terelő hirdetéssorozatok esetében 114.000 Ft került elköltésre, ebből az összegből pedig 7116 felhasználót sikerült átterelnünk a weboldalra. A fizikai boltba terelő hirdetéssorozatunk során 61.000 Ft került elköltésre és 1852-en tekintették meg az oldalt. Tehát összességében azt mondhatjuk, hogy a forgalomterelő hirdetések esetében átlagosan 16, illetve 34 Ft-be került egy érkezési oldal megtekintés. Látszódik a számokból, hogy a fizikai bolt esetén dupla annyi volt egy érkezési oldal megtekintés, de ez várható volt, hiszen itt az üzenet hangsúlya a boltba való terelésen volt.
A fent említett időszak alatt 24.000 Ft került erre a célra elköltésre és ebből az összegből 724-en kezdtek üzenetváltásba a bottal, ezek közül pedig 432-en iratkoztak fel. Így átlagosan egy felhasználó Chatbotba történő terelése 33 Ft-ba, egy feliratkozás pedig átlagosan 55,5 Ft-ba került. A kampány bevezető időszakában is érkeztek már vásárlások a forgalomterelő kampánynak köszönhetően. Összesen 159 vásárlás érkezett 2.137.000 Ft értékben.

marketing chatbot rgstudio

A ChatBot szerepe

A csütörtöki nap (11.22.) a ChatBot feliratkozók számára elérhetővé tettük a landing oldalt, a broadcast üzenetünket a 432 feliratkozónak küldtük ki, a felhasználók 89%-a 385 felhasználó nyitotta meg az üzenetünket, ezek közül pedig 205-en (53%-uk) kattintott át a weboldalra. Fontos itt megjegyezni, hogy a ChatBotot a kampány indításának napján élesítettük, így a feliratkozók kizárólag a Black Friday kampányból érkeztek.
Ezen kívül a ChatBot az ügyfélszolgálatban is végig fontos szerepet töltött be, hiszen a botban szereplő automatikus ügyfélszolgálati válaszoknak köszönhetően az érdeklődők megtaláltak minden fontos információt a kiszállítással, a méretezéssel, a fizetéssel, illetve a vásárlással kapcsolatban. Amely kérdésüket nem tudta megválaszolni a bot, lehetőségük adódott e-mailt küldeni a ChatBot segítségével a vállalatnak, illetve kérhették munkaidőben a Messengeres, élő chat-es ügyfélszolgálat segítségét is.

Showtime

A pénteki, illetve a szombati napon a kedvezményes időszak alatt leállítottuk a korábbi kampányokat, és konverziós, illetve dinamikus remarketing kampányokat futtatunk. A két nap alatt, a két kampány során 136.000 Ft került elköltésre, ebből 286 vásárlás érkezett. A 286 vásárlás pedig 5.000.000 Ft bevételt generált. Egy vásárlás átlagos hirdetési költsége 475 Ft volt, az átlagos kosárérték pedig 17.500 Ft.

Összességében tehát elmondhatjuk, hogy a kampány során a ChatBotnak nem csak az ügyfélszolgálatban, hanem az értékesítésben is fontos szerepe volt. Ezen kívül pedig láthatjuk, hogy fontos szerepe van egy kampány során az elő kommunikációnak is, hiszen a kedvezményes időszak alatt már csak remarketing célzásokat használtunk.

Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, akkor vedd fel velünk és segítünk kiépíteni ChatBotodat!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Így növeld webáruházad bevételét

Napjainkban hasít az e-kereskedelem és szinte naponta nyitnak meg újabb és újabb webáruházak. Ugyanakkor hiába rendelkezel webshoppal, egyre több a konkurencia és a verseny, így a webáruház megléte mellett elengedhetetlen, hogy online marketinggel is foglalkozz. Első körben javasoljuk, hogy készíts egy integrált online marketing startégiát, melyben lefekteted a célcsoportod, szolgáltatásod/termékedhez tartozó lehetőségeket, céljaid, rendelkezésre álló […]

Olvass tovább
A csalódás mindig fáj, főleg, ha üzleti sikerről van szó!

Online marketinges cégként az utóbbi időszakban sok olyan új megkereséssel találkoztunk, amely valamilyen korábbi csalódásból eredt. Gondolunk itt például a nem túl kompetens marketinges munkatársra, a nem túl korrekt online marketing ügynökségre vagy mentorra, akikkel a közös munka koránt sem érte el a várt üzleti sikert. Sajnos rendkívül nehéz bizalmat építeni az első beszélgetés során […]

Olvass tovább
5 marketing tipp a nyári uborkaszezonra

Biztosan Te is tapasztaltad már a nyári holtidőszakot, amikor ügyfeleid nyaralnak vagy éppen hosszabb szabadságon vannak. Ez az esetleges bevételkiesés mellett felszabadult kapacitást is jelenthet számodra, melyet érdemes kihasználnod. Cikkünkben összeszedtünk 5 hatékony tippet, amelyekkel felturbózhatod online marketinged és eladásaid! Itt az ideje, hogy frissítsd a weboldalat Elemezd ki a weboldaladra vonatkozó statisztikákat és tárd […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram