Közeleg a Black Friday – 6 Instagram tipp, hogy felkészült legyél

2019-08-26

<<< Vissza a bloghoz
2019-08-26

Mindjárt vége a nyárnak és szélsebesen közeledünk az év vége felé.
Ebből kifolyólag a jelenlegi időszak remek lehetőséget kínál arra, hogy felkészülj az ünnepi szezonra és megtervezd hirdetési kampányainkat.

A karácsony még távolinak tűnhet, a Black Friday őrületes időszaka azonban hamarosan itt lesz, úgyhogy érdemes már most felkészülni. A hazai statisztikai adatokból kiderül, hogy a többnapos akciók helyett egyre inkább az egynapos, valódi Black Friday káoszra számíthatunk idén.

Ebben a bejegyzésünkben az Instagramra helyezzük a fókuszt, melyben olyan kreatív tippeket és megoldásokat mutatunk be, amikkel könnyedén felturbózhatod a fekete pénteki kampányaid.
Lássuk, melyek ezek:

Kérd ki a követőid véleményét sztorikon keresztül

Az Instagram történetek számos kreatív lehetőséget kínálnak arra, hogy megtudd, mit is gondolnak a követőid. Ha szeretnéd bevonni vásárlóid és rajongóid a Black Friday kampányodba, akkor még a nagy őrület előtt kérdezd meg tőlük, hogy melyik terméked/szolgáltatásod szeretnék kedvezményes megvásárolni.
Tegyél ki egy szavazást, melyben láthatod mi iránt érdeklődnek inkább. Vagy használd a kvíz/kérdéssor matricát, melyben megtippelhetik, mit vásárolhatnak meg kedvezményesen a nagy pénteki napon.

Mutasd be az akciókat sztorikon vagy IGTV-n keresztül

Néhány héttel a „fekete leves” előtt érdemes összeállítanod egy videót vagy hosszabb sztori sorozatot, amely bemutatja, hogy milyen termékek, szolgáltatások szerepelnek az idei Black Friday akciókban. Így a vásárlóid előre tudhatják, mire számíthatnak és készülhetnek a nagy napra. Ha sztorikban osztanád meg az akciós termékeket/szolgáltatásokat, akkor mindenképp készíts neki egy külön highlightot Black Friday címen.

Inspirálj, adj ajándék ötleteket

Az Instagram vásárlási funkciójával megoszthatod a termékeidet bejegyzéseidben és történeteidben, illetve a „Keresés és felfedezés” lapon is felfedezhetik őket az érdeklődők. Köztudott, hogy a Black Friday időszaka során többen már karácsonyra keresnek ajándékot a kedvezményeket kihasználva. Éppen ezért érdemes inspirálnod a felhasználókat és ajándék tippeket adni nekik.
Készíts például galéria típusú posztokat vagy több kreatív sztorit, melyben egy adott kategória termékcímkéit megosztod egy tematika köré építve. Például „az 5 legjobb karácsonyi ajándék a barátnődnek” címmel.

Használj egyedi hashtaget

Jelenleg több mint 9 millió bejegyzés található az Instagramon a #blackfriday keresőcímke alatt. Érhető módon a Black Friday hashtag használata elhanyagolható, mivel a hatalmas marketingzajban könnyen elvesznek ezek a posztok, történetek. Helyette érdemes egy saját, ünnepi hashtag létrehozása, mely szorosan kapcsolódik a márkádhoz. Ennek a keresőcímkének a használatával remekül felvezetheted a nagy pénteki akciódat.  

Használd ki az influencer marketingben rejlő lehetőségeket

Az influencer marketing az idei évben is hódít, számos márka vág bele a különböző véleményvezérekkel való együttműködésbe. A Black Friday akciók Instán való népszerűsítésére remek marketing eszközként szolgálhat egy effajta együttműködés.
A kampány legfontosabb része, hogy egy olyan influencert találj, aki a márkádhoz illő követőbázissal rendelkezik, termékeddel azonosulni tud és hiteles a rajongók szemében. Ha megtaláltad a megfelelő véleményvezért, akkor érdemes egyedi kuponkódot készíteni számára, melyet a saját Insta tartalmaiban közzétehet, és így ösztönözheti a rajongóit arra, hogy éljenek az extra kedvezménnyel és vásároljanak tőled.

A User-Generated Content itt is hatásos

Ha nem szeretnél élni az influencer marketing adta lehetőséggel, akkor a felhasználók által megosztott tartalom (úgynevezett UGC) a Black Friday során is hasznos és kreatív eszköz lehet. A követőid/vásárlóid által megosztott posztok vagy történetek nagyban növelik terméked/szolgáltatásod népszerűségét, remekül bemutatják azt használt közben, valódi véleményt adnak, így nagyban hozzájárulnak a vásárlási döntések meghozatalához is. Főként egy Black Friday alkalmával.

Az ötletek immáron adottak, most rajtad a sor, hogy időben tervezz, felkészülj és élvezd a Black Friday adta vásárlásokat.

Ha jól jönne egy kis szakmai segítség a Black Friday kampányaidhoz, akkor keress minket, és közösen felturbózzuk a hirdetéseidet.
Konzultációnk keretében pedig választ adunk kérdéseidre, felmerülő problémáidra, vagy akár kidolgozhatjuk együtt a sikeres Instagram marketing stratégiádat!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Milyen #hashtageket használnak a legnépszerűbb hazai márkák?

Nem vitatott tény, hogy napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb közösségi platformja az Instagram.  Ha aktív Instagrammer vagy, akkor bizonyára kihasználod a keresőcímkékben rejlő marketing lehetőséget. Te milyen és átlagosan hány hashtaget helyezel el a posztjaid alatt? Az iStory.hu weboldala közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak listáját, melyből kiderül, hogy a márkák egyre […]

Olvass tovább
Hogyan érhetjük el a Z generációt?

Az év végi kampányok során érdemes megvizsgálni, hogy az egyes generációkat mely felületeken érdemes megszólítanunk. Ebben a cikkben a Z generációra térünk ki, hiszen napjainkban a vállalatok egyik legnagyobb kihívása a Z generáció figyelmének felkeltése. Nem is meglepő, hiszen kutatások szerint a vállalatoknak mindössze 8 másodperce van arra, hogy elnyerje a Z generáció figyelmét. Az […]

Olvass tovább
5 hasznos tipp Black Friday kampányodhoz

Te már felkészültél az év végi marketing dömping időszakára? A karácsony még távolinak tűnhet, a Black Friday okozta roham azonban hamarosan itt lesz, úgyhogy érdemes már most felkészülnöd rá.Blogbejegyzésünkben 5 praktikus tippet találsz, melyekre fordíts figyelmet, ha eredményes kampányokat szeretnél. Gondolkodj időben, tervezz előre A tudatos vásárlók már a Black Friday időszaka előtt felmérik a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram