Közeleg a Black Friday – 6 Instagram tipp, hogy felkészült legyél

2019-08-26

<<< Vissza a bloghoz
2019-08-26

Szélsebesen közeledünk az év vége felé, ebből kifolyólag a jelenlegi időszak remek lehetőséget kínál arra, hogy felkészülj az ünnepi szezonra és megtervezd hirdetési kampányainkat.

A karácsony még távolinak tűnhet, a Black Friday őrületes időszaka azonban hamarosan itt lesz, úgyhogy érdemes már most felkészülni. A hazai statisztikai adatokból kiderül, hogy a többnapos akciók helyett egyre inkább az egynapos, valódi Black Friday káoszra számíthatunk idén.

Ebben a bejegyzésünkben az Instagramra helyezzük a fókuszt, melyben olyan kreatív tippeket és megoldásokat mutatunk be, amikkel könnyedén felturbózhatod a fekete pénteki kampányaid.
Lássuk, melyek ezek:

Kérd ki a követőid véleményét sztorikon keresztül

Az Instagram történetek számos kreatív lehetőséget kínálnak arra, hogy megtudd, mit is gondolnak a követőid. Ha szeretnéd bevonni vásárlóid és rajongóid a Black Friday kampányodba, akkor még a nagy őrület előtt kérdezd meg tőlük, hogy melyik terméked/szolgáltatásod szeretnék kedvezményes megvásárolni.
Tegyél ki egy szavazást, melyben láthatod mi iránt érdeklődnek inkább. Vagy használd a kvíz/kérdéssor matricát, melyben megtippelhetik, mit vásárolhatnak meg kedvezményesen a nagy pénteki napon.

Mutasd be az akciókat sztorikon vagy IGTV-n keresztül

Néhány héttel a „fekete leves” előtt érdemes összeállítanod egy videót vagy hosszabb sztori sorozatot, amely bemutatja, hogy milyen termékek, szolgáltatások szerepelnek az idei Black Friday akciókban. Így a vásárlóid előre tudhatják, mire számíthatnak és készülhetnek a nagy napra. Ha sztorikban osztanád meg az akciós termékeket/szolgáltatásokat, akkor mindenképp készíts neki egy külön highlightot Black Friday címen.

Inspirálj, adj ajándék ötleteket

Az Instagram vásárlási funkciójával megoszthatod a termékeidet bejegyzéseidben és történeteidben, illetve a „Keresés és felfedezés” lapon is felfedezhetik őket az érdeklődők. Köztudott, hogy a Black Friday időszaka során többen már karácsonyra keresnek ajándékot a kedvezményeket kihasználva. Éppen ezért érdemes inspirálnod a felhasználókat és ajándék tippeket adni nekik.
Készíts például galéria típusú posztokat vagy több kreatív sztorit, melyben egy adott kategória termékcímkéit megosztod egy tematika köré építve. Például „az 5 legjobb karácsonyi ajándék a barátnődnek” címmel.

Használj egyedi hashtaget

Jelenleg több mint 9 millió bejegyzés található az Instagramon a #blackfriday keresőcímke alatt. Érhető módon a Black Friday hashtag használata elhanyagolható, mivel a hatalmas marketingzajban könnyen elvesznek ezek a posztok, történetek. Helyette érdemes egy saját, ünnepi hashtag létrehozása, mely szorosan kapcsolódik a márkádhoz. Ennek a keresőcímkének a használatával remekül felvezetheted a nagy pénteki akciódat.  

Használd ki az influencer marketingben rejlő lehetőségeket

Az influencer marketing az idei évben is hódít, számos márka vág bele a különböző véleményvezérekkel való együttműködésbe. A Black Friday akciók Instán való népszerűsítésére remek marketing eszközként szolgálhat egy effajta együttműködés.
A kampány legfontosabb része, hogy egy olyan influencert találj, aki a márkádhoz illő követőbázissal rendelkezik, termékeddel azonosulni tud és hiteles a rajongók szemében. Ha megtaláltad a megfelelő véleményvezért, akkor érdemes egyedi kuponkódot készíteni számára, melyet a saját Insta tartalmaiban közzétehet, és így ösztönözheti a rajongóit arra, hogy éljenek az extra kedvezménnyel és vásároljanak tőled.

A User-Generated Content itt is hatásos

Ha nem szeretnél élni az influencer marketing adta lehetőséggel, akkor a felhasználók által megosztott tartalom (úgynevezett UGC) a Black Friday során is hasznos és kreatív eszköz lehet. A követőid/vásárlóid által megosztott posztok vagy történetek nagyban növelik terméked/szolgáltatásod népszerűségét, remekül bemutatják azt használt közben, valódi véleményt adnak, így nagyban hozzájárulnak a vásárlási döntések meghozatalához is. Főként egy Black Friday alkalmával.

Az ötletek immáron adottak, most rajtad a sor, hogy időben tervezz, felkészülj és élvezd a Black Friday adta vásárlásokat.

Ha jól jönne egy kis szakmai segítség a Black Friday kampányaidhoz, akkor keress minket, és közösen felturbózzuk a hirdetéseidet.
Konzultációnk keretében pedig választ adunk kérdéseidre, felmerülő problémáidra, vagy akár kidolgozhatjuk együtt a sikeres Instagram marketing stratégiádat!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Már elindult ám a karácsonyi shoppingolás!

Még mindig csak a Black Fridaynél tartunk, de a vásárlók már az ünnepekre készülnek. Ami azt illeti elég sokan, 37%-uk már a Fekete Pénteken és a Cyber Mondayen letudta a karácsonyi ajándékokat, de persze a korai madarakon túl van még piac, aki inkább későbbre hagyják azt. Segítsd a vásárlásban, több lesz a vásárlásod! Az idei […]

Olvass tovább
Facebook, Insta, YouTube, Messenger… Na de mi a helyzet a Whatsappal?

A közelmúltban rengeteg tartalmat, statisztikát és trendet hoztunk nektek az egyes közösségi média csatornákkal kapcsolatban, mint például a Facebook, az Instagram, a YouTube vagy a Messeneger, de egy nagyon fontos platfromról még nem esett szó. Ez pedig nem más, mint a szintén Facebook tulajdonban levő Whatsapp üzenetküldő alkalmazás. Mit is kell tudni a Whatsapp felületéről? […]

Olvass tovább
Add el magad a jövőbeli munkatársaidnak!

A jó munkaerőt megtalálni nem egyszerű, és egyre nehezebb lesz. Az álláskeresők tudatosabbak és egyre inkább felismerik, és elvárják, hogy a munkaadók ne csak a munkaadói elvárásokról beszéljenek, hanem arról is, hogy milyen élmény náluk dolgozni. A hagyományos száraz felsorolása a juttatásoknak, elvárásoknak és feladatoknak már nem elégíti ki a munkavállalók igényeit, ezek már nem […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram