Add el magad a jövőbeli munkatársaidnak!

2019-10-17

<<< Vissza a bloghoz
2019-10-17

A jó munkaerőt megtalálni nem egyszerű, és egyre nehezebb lesz. Az álláskeresők tudatosabbak és egyre inkább felismerik, és elvárják, hogy a munkaadók ne csak a munkaadói elvárásokról beszéljenek, hanem arról is, hogy milyen élmény náluk dolgozni.

A hagyományos száraz felsorolása a juttatásoknak, elvárásoknak és feladatoknak már nem elégíti ki a munkavállalók igényeit, ezek már nem lépik át azt az ingerküszöböt, amit a közösségi média harsány, vizuális és izgalmas világában a felhasználók megszoktak.

Ha a hagyományos módszerek nem működnek, akkor mi az, ami igen?

Két esetpélda alapján adunk javaslatot két merőben különböző, de egyaránt izgalmas módszerre.

Az első egy kis vendéglátó egység lánc, akik a nagy fluktuáció miatt folyamatosan keresnek közepesen képzett munkaerőt. A munka betanítható, nem kell hozzá szakképesítés, de a jó kisugárzás fontos.

Ami fontos volt a munkaadónak:
- nagy számú jelentkező legyen folyamatosan,
- lássák a jelentkezők arcát.

Ami kevésbé fontos: formális önéletrajzot küldjenek.

Mivel a Facebook oldalon kívül nem állt rendelkezésre más felület, és az online álláskereső oldalakat már megjárták, kevés sikerrel, ezért a Facebook Jobs felületén elhelyezett álláshirdetést javasoltuk nekik.

A felület egyszerűen kezelhető, és a hirdetése is megoldható, azonban itt is fontos, hogy a hírfolyamban és a Jobs-on megjelenő felhívások kitűnjenek a tömegből.

Ezért, ha álláshirdetést írsz, akkor ne felsorolással élj, hanem válaszokat adj!

Ehelyett:

- Elvárások
- Feladatok
- Juttatások
- Előnyök
- Rólunk

Írd ezt:

- Nézd meg, hogyan alakul a napi munkád, ha hozzánk jössz dolgozni!
- Ilyen munkatársat keresünk! Te ilyen vagy?
- Erre számíthatsz tőlünk, ha velünk dolgozol.
- Így választjuk ki a munkatársainkat. Ha ezekkel a tulajdonságokkal rendelkezel nagyobb eséllyel indulsz.
- Hallgasd meg mit mondanak rólunk a munkatársaink, dolgozóink!

A lényeg ugyanaz, de más az atmoszféra. Ez utóbbi nem egy teljesítendő lista, hanem egy sztori és egy élmény, amire jobban lehet vágyni, mint egy száraz felsorolásra.

Ha van lehetőséged, és felületed, készíts ugyanilyen szempontok szerint Karrier oldalt, ahol még több bizonyítékát adod annak, hogy nálad milyen jó a munka.

Az így megfogalmazott, a Facebook Jobs felületén elhelyezett és releváns célközönségnek minimális, napi 1000 Ft-os költségkeret mellett napokon belül 60 olyan fényképes jelentkezés érkezett az állásra, akik mind a munkáltatónál AKARTAK dolgozni.

Ha a munkatársaink már a felvétel pillanatában lelkesek, akkor a fluktuációt is csökkenthetjük, hiszen az volt a vágyuk, hogy nálunk dolgozzanak.

De speciális esetben…

A másik esetpéldákban egy rohamosan bővülő szállítmányozási cég munkaerő felvételében segédkeztünk, amelynek speciálisan képzett munkaerőre volt szüksége. Mivel az iparágban sok a rossz tapasztalat, és a potenciális jelöltek elég tudatosak, ezért egy olyan felületre volt szükség, ahol minél több élményszerű információt kapnak a cégről és a pozícióról.

Ezért használtunk a kampányban látványos és informatív karrier oldalt, az álláshirdetésekhez pedig egy figyelemfelkeltő és a sofőr életet jól bemutató videót.

Ügyfelünk elmondása alapján a Facebook hirdetésekből az első 1 -1,5 hónap alatt jött annyi jelentkezés, mint az azt megelőző egész évben a hagyományos hirdetési megoldásokkal amiket használtak. A kampány során tehát sikerült feltöltenünk az üres helyeket és a bővítéshez is mindig vannak önéletrajzok, amiből lehet válogatni.

Milyen legyen az álláskeresés?

Manapság a munkavállaló ugyanolyan ügyfél, mint a vásárlóink, csak esetünkben meg a termékeinket, szolgáltatásainkat, hanem magunkat és a pozíciót kell eladnunk neki. Ezért az álláskeresés esetében is hasonló praktikákkal kell élnünk, mintha értékesíteni szeretnénk.

Ha nem jönnek a jó jelentkezők hozzád, akkor keress meg minket. Segítünk átalakítani a toborzási felületeidet és tartalmaidat, hogy megtaláld az ideális jelölteket!

Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Instagram trendek 2020 - Erre az 5 dologra figyelj, ha hatékony szeretnél lenni

Az Instagram trendjei folyamatosan fejlődnek, változnak, így a platform egyre több lehetőséget és kreativitást tartogat mind a tartalomgyártók, mind a márkák számára. Éppen ezért érdemes tartani a lépést az aktualitásokkal. Mutatjuk, mire figyelj idén, ha eredményes szeretnél lenni! Mielőtt belevágnánk: beszéljenek a számok Gondoltad volna, hogy már 1 milliárd ember használja havi szinte a platformot? […]

Olvass tovább
Milyen értékeket kaphatsz egy ingyenes workshopon?

Mi itt Baranyában kicsit el vagyunk maradva. No nem csak gazdaságilag, hanem szemléletben is. Ezt több cikkben is kifejtettem - mint szemléletbeli hiányosságok -, így ezekre most nem térek ki. Történt, hogy rendeztünk ismét egy workshopot, aminek kettős célja lett volna: 1.) Minél többen megismerjenek a helyi piacon, mert inkább budapesti és nemzetközi partnereink vannak.  […]

Olvass tovább
Már papíron is Családbarát Hely vagyunk

Az RG Stúdióban mi mindig is családbarát helynek tartottuk magunkat, ezért amikor adódott a lehetőség, hogy ezt hivatalossá is tegyük, akkor természetesen kaptunk az alkalmon. Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. pályázatában olyan szervezetek kaphatták meg a minősítést, akik munkájukban, intézkedéseikben és a szervezeti működésükben támogatják, hogy a munkavállalóik és ügyfeleik megteremtsék a munka és a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram