A CSR, vagyis a vállalati társadalmi felelősségvállalás pozitív vonzatai

2015-07-14

<<< Vissza a bloghoz
2015-07-14

Nem csak környezetvédelem

A felelős gondolkodás a vállalati szférában nem csak odáig tart, hogy termékünket pl. környezetvédelmi szempontoknak megfelelő alapanyagokból és eljárással készítjük, vagy a cégnél keletkező hulladék anyagot újrahasznosítjuk, szelektíven gyűjtjük a hulladékot, vagy lekapcsoljuk a villanyt távozáskor és kihúzzuk a konnektorból az elektromos eszközöket. Az is fontos, hogy ami a termeléskor a piacra kerül, az milyen csomagolásban jut el a közönséghez és milyen szállítási eszközt választunk. Ezen felül a felelősségteljes gondolkodás jelenti azt is, hogy a munkavállalókkal, beszállítókkal, partnerekkel etikusak vagyunk. Alkalmazzuk pl. az egyenlő bánásmód eszközeit, mindig időben kifizetjük a kintlévőségeinket, munkatársainknak lehetőségük van adott esetben otthonról dolgozniuk, felvesszük és visszavesszük a kisgyermekes munkavállalókat, biztosítjuk a munkahely balesetmentes megközelítését, olyan együttműködő partnereket választunk, akik maguk is a CSR szempontokat tartják fontosnak. Egybe foglalva a CSR azt jelenti, hogy úgy viselkedünk a környezetünkkel, ahogy elvárjuk, hogy velünk viselkedjenek. Nem kell bocsánatot kérnünk, mert nem teszünk semmi olyat másokkal, amiért kellene.

Érvek és ellenérvek

A CSR szempontokat csakis hosszú távú gondolkodással lehet fenntartani. Ehhez pedig az kell, hogy ne csak egyes emberek tegyék magukévá a szempontrendszert, hanem minden munkavállaló: a vállalat vezetőjétől a kapcsolattartókon át a gyártásért felelős munkatársakig, sőt, a takarítást végzőkig mindenki. Ehhez szemléletváltásra is szükség lehet, olykor oktatni is kellhet az embereket. Nehéz lehet betartania pl. a könyvelőnek, hogy a pénzügyeket mindig adott határidőn belül rendezze el, ha otthon a számlák befizetését halogatja. Vagy nehéz lehet meggyőzni valakit arról, hogy a fölöslegesen kinyomtatott papírt újrahasznosítsa, akinél otthon is válogatatlanul kerül a kukába a hulladék. Éppen ezért kell a módszert hosszú távon alkalmazni, az egész szervezeten keresztülvinni. Ez ugyanis a legcélravezetőbb út az elégedettebb munkavállalókhoz, akik hatékonyabb munkát is végeznek, sőt, kisebb a fluktuáció. (Vegyük például azt, hogy ha egy munkavállalónak lehetősége van a munkaadója által biztosított egészségi állapotot javító szolgáltatást igénybe vennie – pl. masszázst, vagy testmozgást -, akkor a táppénzen töltött napok száma is csökken, a hatékonyság pedig növekszik.) A potenciális munkavállalók számára értéket közvetítő cég híre is jobb, így nem kell lasszóval fognunk a kollégákat a munkaerőpiacon és jó eséllyel hasonló felfogású jelentkezők közül válogathatunk. A felelős gondolkodás erősíti a vállalati imázst is. A fogyasztói lojalitás alapja. A versenytársak szemében jobb pozíciót foglalunk el, és már mi diktáljuk a folyamatokat, a mi nyomunkba szeretnének elérni mások. Mivel a haszon nem azonnal jelentkezik, sokan elfecsérelt időnek és pénznek tekintik a CSR-ba fektetett tőkét, de a kezdeti nehézségek és esetleges ellenállások után hosszú távon gyümölcsöző ez a fajta mentalitás.

Kötelesség-e kommunikálni?

Ha jót teszünk, azt jogunk van kommunikálni. Igaz azonban a mondás, hogy a jó hír (sajnos) nem hír. Ezért mindig el kell tudni adni az adott tevékenységet és gondolkodásmódot. Nem árt, ha az ügynek megnyerünk pl. egy ismert embert. Az újságírói kérdésekre csak úgy tudunk válaszolni, ha nincs takargatnivalónk és minden területen az igazat tudjuk elmondani. Túlzásba vinni azonban nem szabad és nem is érdemes a CSR tevékenység kommunikációját, hiszen ez később vissza is üthet. Ha a CSR-ral jótékony célokat szolgálunk, akkor folyamatos kommunikációra van szükség a civil szféra érintettjeivel is. Nem szabad a saját kommunikációnkból kihagyni az érintettek szempontrendszerét sem. Ha megtaláltuk a támogatható ügyet, amely mögé minden munkavállaló teljes mellszélességgel fel tud sorakozni, akkor nyert ügyünk van, és máris van miről hírt adni. A kommunikáció előtt azonban strukturálisan fel kell építeni az együttműködés minden lépcsőfokát.

A CSR-rel egyetlen dolgot nem szabad csinálni: feladni.

Az RG Stúdió Kft. is megjelenik ezen a területen. Őszre olyan pályázatot tervezünk, amelynek segítségével megvalósul a non-profit szervezetek vagy civil alapítású társadalmi vállalkozások támogatása. A cél, hogy a pályázat nyertesi korszerű formában jelenhessenek meg az internet világában. A pályázatról részletek hamarosan.

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Instagram trendek 2020 - Erre az 5 dologra figyelj, ha hatékony szeretnél lenni

Az Instagram trendjei folyamatosan fejlődnek, változnak, így a platform egyre több lehetőséget és kreativitást tartogat mind a tartalomgyártók, mind a márkák számára. Éppen ezért érdemes tartani a lépést az aktualitásokkal. Mutatjuk, mire figyelj idén, ha eredményes szeretnél lenni! Mielőtt belevágnánk: beszéljenek a számok Gondoltad volna, hogy már 1 milliárd ember használja havi szinte a platformot? […]

Olvass tovább
Milyen értékeket kaphatsz egy ingyenes workshopon?

Mi itt Baranyában kicsit el vagyunk maradva. No nem csak gazdaságilag, hanem szemléletben is. Ezt több cikkben is kifejtettem - mint szemléletbeli hiányosságok -, így ezekre most nem térek ki. Történt, hogy rendeztünk ismét egy workshopot, aminek kettős célja lett volna: 1.) Minél többen megismerjenek a helyi piacon, mert inkább budapesti és nemzetközi partnereink vannak.  […]

Olvass tovább
Már papíron is Családbarát Hely vagyunk

Az RG Stúdióban mi mindig is családbarát helynek tartottuk magunkat, ezért amikor adódott a lehetőség, hogy ezt hivatalossá is tegyük, akkor természetesen kaptunk az alkalmon. Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. pályázatában olyan szervezetek kaphatták meg a minősítést, akik munkájukban, intézkedéseikben és a szervezeti működésükben támogatják, hogy a munkavállalóik és ügyfeleik megteremtsék a munka és a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram