5 ok, amiért érdemes chatbot-ot használnod

2020-03-23

<<< Vissza a bloghoz
2020-03-23

Az elmúlt hónapokban az online folyamatok és eszközök elkerülhetetlenné váltak minden vállalat számára. Az egyik ilyen eszköz a Messenger chatbot, amely azon felül, hogy hatékonyan tartja a kapcsolatot meglévő és potenciális ügyfeleinkkel, pénzt és időt spórol meg cégünk számára.

Az alábbiakban 5 példán keresztül mutatjuk be, hogy miért célszerű minden vállalat számára a Messenger chatbot használata.

Tájékoztatás

Mivel jelenleg napról-napra változnak az események, rendkívül fontos a megfelelő informálás. Ezek a változások sok esetben hatással lehetnek a vállalatunkra is, illetve ezek következményében hozhatunk mi is olyan döntéseket, intézkedéseket, amelyekről tájékoztatni szeretnénk az ügyfeleinket. Ezt egy Messenger chatbot segítségével egyszerűen megtehetjük, ráadásul azon a felületen, ahol a felhasználók rendszeresen tartják a kapcsolatot barátaikkal, rokonaikkal.

marketing chatbot rgstudio

Ügyfélszolgálat

A megfelelő tájékoztatás ellenére ilyenkor kiemelt szerepe van az ügyfélszolgálatnak. Nagy ügyfélforgalmat generáló vállalatok esetében alaphelyzetben is rendkívüli szerepe van az ügyfélszolgálatnak, ebben a helyzetben pedig még jobban felértékelődik. Fontos, hogy a felhasználók a lehető legrövidebb időn belül választ kapjanak a kérdéseikre. Egy chatbot amennyiben jól be van programozva, a hét minden napján, a nap 24 órájában azonnali választ ad a felhasználók által feltett kérdésekre.

Ajánlatkérés

Jelenleg szinte minden vállalat át áll az online ajánlatkérésre. Alapvetően ennek minden iparág esetében egy alapvető folyamatnak kellene lennie, azonban nagy különbségek mutatkoznak ezek között is. Online ajánlatkérésnek tekinthetjük például azt, amikor a weboldalunkon megadjuk az email címünket, és az érdeklődő email-en keresztül tud ajánlatot kérni tőlünk. Egy chatbotba épített folyamat azonban ennél jóval hatékonyabb. Amikor például a felhasználó telefonszámát vagy email címét kérjük be, a rendszer automatikusan kitölti azt az adatot, amelyet a felhasználó megadott a Facebookon, így a felkínált telefonszámra vagy email címre való kattintással már el is küldte az elérhetőségeit, így nincs szükség ezek beírására sem. (Természetesen van lehetősége a felhasználónak a felkínálttól eltérhető adat megadására is).

Értékesítés

A chatbotunk fontos szerepet játszhat az online, illetve az offline értékesítési folyamatainkban. A jelenlegi helyzetben az értékesítés tekintetében szinte kizárólag online értékesítésről beszélhetünk. A chatbot segítségével bemutathatjuk a felhasználóknak a termékünket/szolgáltatásunkat, ezt követően pedig átterelhetjük őket a weboldalunkra, webáruházunkba, ahol további információt találhat a termékünkről, illetve meg is vásárolhatja azt.

Pénz és idő megtakarítás

A chatbot egy egyszeri befektetés, azokat a tevékenységeket, mint például a felhasználók kérdéseinek megválaszolása, (ezek a kérdések általában ismétlődnek) az aktuális információkról az ügyfelek tájékoztatása, vagy az érdeklődők gyűjtse, illetve gondozása, egy chatbot segítségével automatizálni tudjuk. Így az ezekere fordított kapacitásainkat át tudjuk csoportosítani olyan tevékenységekre, amelyek extra bevételt hoznak a cégünk számára.

Amennyiben te is úgy gondolod, hogy egy chatbot hatékony eszköz lenne a vállalatod számára, kérd visszahívásunkat, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot Messenger chatbotunk segítségével!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Az online marketing, olyan, mint a hagyma

Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a felszínt nézzük. Nem kezdjük el csiszolgatni a külső réteget anélkül, hogy le […]

Olvass tovább
A referenciák ereje, avagy esettanulmány az esettanulmányok megosztásáról

Azt már régóta tudjuk, és reméljük ti is tudjátok, hogy az online világban a legmegbízhatóbb forrás egy fogyasztónak az ismerőseinek a szava. Ha valaki, akiben Ő bízik és/vagy hitelesnek tart korábban már kipróbálta, felpróbálta, látta, szagolta, fogta azt a terméket, vagy részesült abban a szolgáltatásban, amit Ő is kinézett magának az lesz hiteles. Ahogy egyre […]

Olvass tovább
Hogyan találj magadnak Marketingest, „marketinges” helyett!

Korábban már mi is írtunk róla, hogy milyen szempontok szerint érdemes marketing ügynökséget választani, de ezek a szempontok az utóbbi hetek-hónapok változásai miatt egy kicsit átalakultak, szóval érdemes nekünk is frissíteni a neked segítséget nyújtó check listánkat. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy sokan pejoratív értelemben gondolnak a marketingesekre, és ez abból fakad, hogy sokan csalódtak […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram