2020-as közösségi média tartalmi trendek

2019-10-15

<<< Vissza a bloghoz
2019-10-15

A közösségi média felületek folyamatosan változnak, a technológiai fejlődések mellett mind az eszközök, mind a fogyasztói szokások, mind pedig a platformok tekintetében. Mindez pedig új lehetőségeket biztosít a felhasználóknak, illetve a vállalatoknak a közösségi kommunikáció fejlesztése tekintetében.

Erre remek példa a Stories funkció megjelenése, hiszen néhány évvel ezelőtt még abszolút nem volt fókuszban az instant pillanatok megosztása, most azonban több, mint 1 milliárd felhasználó használja őket napi szinten a Facebook különböző platformjain.

Mindez hozzájárul az AR (Augmented Reality) eszközök fellendüléséhez. Ilyenek például az úgynevezett arcfilterek, melyeknek köszönhetően az eszközünk kamerája segítségével van lehetőségünk például felpróbálni egy napszemüveget, így pedig megtudjuk nézni, hogy hogy állna nekünk a kiválsztott szemüveg. A VR eszközök használta is folyamatosan növekszik, valamint egyre többen használják itthon is az otthoni asszisztens eszközöket, illetve a hang alapú keresést.

A 2020-as közösségi kommunikációnk során érdemes kihasználni ezeket a lehetőséget. Éppen ezért ebben a cikkben összeszedtünk 7 tippet arra vonatkozóan, hogy mi az, amire érdemes figyelnünk a közösségi média kommunikációnk során a következő évben.

Lokális oldalak szerepe

Egyre jobban megnövekszik a lokális oldalak szerepe, melyekkel az adott területhez tartozó felhasználókat tudjuk könnyedén megszólítani. Érdemes ezért készíteni helyi oldalakat, melyekkel népszerűsíteni tudjuk a lokális eseményéket és az adott üzlethez tartozó speciális ajánlatainkat.

Figyeljük a felhasználói igényeket

Ha elemezzük követőinket és célcsoportunkat, akkor a kapott adatokból az ő igényeknek megfelelő, szegmentált, testreszabott tartalmat tudunk elkészíteni a kampányaink során. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy minél nagyobb aktivitást tudjunk kiváltani belőlük.

Használjuk sztori tartalmakat

A 24 óra után eltűnő tartalmak azonnali reakciókat váltanak ki a felhasználókból, így könnyedén kapcsolatba léphetünk velük, ráadásul a különböző sztori matricák számos kreatív lehetőséget adnak az interakcióra. Ezen felül pedig remek eszköz arra, hogy növeljük az eléréseinket.

Termékek felfedezése a közösségi média oldalakon keresztül

2020-ra a keresések 50%-a képek alapján fog történni. Azon közösségi média hirdetéseink során, amikor egy terméket népszerűsítünk, érdemes feltüntetnünk fel rajta a termék nevét, illetve árát is annak érdekében, hogy jobban kitűnjön a bejegyzések közül.

A videó nézés aránya növekszik

Az internet használók 56%-a néz rendszeresen videókat Facebookon, illetve Instagramon. Ezért fontos, hogy a készítsünk saját videós tartalmakat is és ezeket rendszeresen kommunikáljuk a közösségi média felületeinken.

VR és AR használata

A kiterjesztett és virtuális valóság használata nagy mértékben növekedni fog a következő évben. A vállalatok számára ki kell használni ezeket az eszközöket a kommunikáció során, valamint a Facebook 360 és Facebook Canvas által nyújtott lehetőségeket is. Így sokkal egyedibb és testreszabottab ajánlatokat és élményt tudunk nyújtani a célcsoportunknak.

Az influencer marketing még mindig jelentős

A 18-34 év közötti internet felhasználók 22%-a vásárolt terméket vagy szolgáltatást annak hatására, hogy egy influencer ajánlotta azt. Éppen ezért érdemes együttműködni kisebb-nagyobb véleményvezérekkel a termékeik vagy szolgáltatásaik népszerűsítéséhez a következő évben is.

A jövő évi marketing tervünk készítése során érdemes átvizsgálni a fent felsorolt 7 pontot és kiválasztani azokat a kreatív megoldásokat, melyek beépíthetők a vállalati kommunikációba. Ezen felül természetesen azt is érdemes vizsgálni, hogy azon elemek közül, amelyeket használjuk, azok megfelelő hatékonysággal működnek-e vagy módosításra szorulnak.

Amennyiben szeretnél segítséget kérni a 2020-as online marketing terved megtervezéséhez, vagy felülvizsgálatához, akkor keress minket bizalommal!


Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Forrás: Microcreatives

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Instagram trendek 2020 - Erre az 5 dologra figyelj, ha hatékony szeretnél lenni

Az Instagram trendjei folyamatosan fejlődnek, változnak, így a platform egyre több lehetőséget és kreativitást tartogat mind a tartalomgyártók, mind a márkák számára. Éppen ezért érdemes tartani a lépést az aktualitásokkal. Mutatjuk, mire figyelj idén, ha eredményes szeretnél lenni! Mielőtt belevágnánk: beszéljenek a számok Gondoltad volna, hogy már 1 milliárd ember használja havi szinte a platformot? […]

Olvass tovább
Milyen értékeket kaphatsz egy ingyenes workshopon?

Mi itt Baranyában kicsit el vagyunk maradva. No nem csak gazdaságilag, hanem szemléletben is. Ezt több cikkben is kifejtettem - mint szemléletbeli hiányosságok -, így ezekre most nem térek ki. Történt, hogy rendeztünk ismét egy workshopot, aminek kettős célja lett volna: 1.) Minél többen megismerjenek a helyi piacon, mert inkább budapesti és nemzetközi partnereink vannak.  […]

Olvass tovább
Már papíron is Családbarát Hely vagyunk

Az RG Stúdióban mi mindig is családbarát helynek tartottuk magunkat, ezért amikor adódott a lehetőség, hogy ezt hivatalossá is tegyük, akkor természetesen kaptunk az alkalmon. Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. pályázatában olyan szervezetek kaphatták meg a minősítést, akik munkájukban, intézkedéseikben és a szervezeti működésükben támogatják, hogy a munkavállalóik és ügyfeleik megteremtsék a munka és a […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram