2020-as közösségi média tartalmi trendek

2019-10-15

<<< Vissza a bloghoz
2019-10-15

A közösségi média felületek folyamatosan változnak, a technológiai fejlődések mellett mind az eszközök, mind a fogyasztói szokások, mind pedig a platformok tekintetében. Mindez pedig új lehetőségeket biztosít a felhasználóknak, illetve a vállalatoknak a közösségi kommunikáció fejlesztése tekintetében.

Erre remek példa a Stories funkció megjelenése, hiszen néhány évvel ezelőtt még abszolút nem volt fókuszban az instant pillanatok megosztása, most azonban több, mint 1 milliárd felhasználó használja őket napi szinten a Facebook különböző platformjain.

Mindez hozzájárul az AR (Augmented Reality) eszközök fellendüléséhez. Ilyenek például az úgynevezett arcfilterek, melyeknek köszönhetően az eszközünk kamerája segítségével van lehetőségünk például felpróbálni egy napszemüveget, így pedig megtudjuk nézni, hogy hogy állna nekünk a kiválsztott szemüveg. A VR eszközök használta is folyamatosan növekszik, valamint egyre többen használják itthon is az otthoni asszisztens eszközöket, illetve a hang alapú keresést.

A 2020-as közösségi kommunikációnk során érdemes kihasználni ezeket a lehetőséget. Éppen ezért ebben a cikkben összeszedtünk 7 tippet arra vonatkozóan, hogy mi az, amire érdemes figyelnünk a közösségi média kommunikációnk során a következő évben.

Lokális oldalak szerepe

Egyre jobban megnövekszik a lokális oldalak szerepe, melyekkel az adott területhez tartozó felhasználókat tudjuk könnyedén megszólítani. Érdemes ezért készíteni helyi oldalakat, melyekkel népszerűsíteni tudjuk a lokális eseményéket és az adott üzlethez tartozó speciális ajánlatainkat.

Figyeljük a felhasználói igényeket

Ha elemezzük követőinket és célcsoportunkat, akkor a kapott adatokból az ő igényeknek megfelelő, szegmentált, testreszabott tartalmat tudunk elkészíteni a kampányaink során. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy minél nagyobb aktivitást tudjunk kiváltani belőlük.

Használjuk sztori tartalmakat

A 24 óra után eltűnő tartalmak azonnali reakciókat váltanak ki a felhasználókból, így könnyedén kapcsolatba léphetünk velük, ráadásul a különböző sztori matricák számos kreatív lehetőséget adnak az interakcióra. Ezen felül pedig remek eszköz arra, hogy növeljük az eléréseinket.

Termékek felfedezése a közösségi média oldalakon keresztül

2020-ra a keresések 50%-a képek alapján fog történni. Azon közösségi média hirdetéseink során, amikor egy terméket népszerűsítünk, érdemes feltüntetnünk fel rajta a termék nevét, illetve árát is annak érdekében, hogy jobban kitűnjön a bejegyzések közül.

A videó nézés aránya növekszik

Az internet használók 56%-a néz rendszeresen videókat Facebookon, illetve Instagramon. Ezért fontos, hogy a készítsünk saját videós tartalmakat is és ezeket rendszeresen kommunikáljuk a közösségi média felületeinken.

VR és AR használata

A kiterjesztett és virtuális valóság használata nagy mértékben növekedni fog a következő évben. A vállalatok számára ki kell használni ezeket az eszközöket a kommunikáció során, valamint a Facebook 360 és Facebook Canvas által nyújtott lehetőségeket is. Így sokkal egyedibb és testreszabottab ajánlatokat és élményt tudunk nyújtani a célcsoportunknak.

Az influencer marketing még mindig jelentős

A 18-34 év közötti internet felhasználók 22%-a vásárolt terméket vagy szolgáltatást annak hatására, hogy egy influencer ajánlotta azt. Éppen ezért érdemes együttműködni kisebb-nagyobb véleményvezérekkel a termékeik vagy szolgáltatásaik népszerűsítéséhez a következő évben is.

A jövő évi marketing tervünk készítése során érdemes átvizsgálni a fent felsorolt 7 pontot és kiválasztani azokat a kreatív megoldásokat, melyek beépíthetők a vállalati kommunikációba. Ezen felül természetesen azt is érdemes vizsgálni, hogy azon elemek közül, amelyeket használjuk, azok megfelelő hatékonysággal működnek-e vagy módosításra szorulnak.

Amennyiben szeretnél segítséget kérni online marketing terved megtervezéséhez, vagy felülvizsgálatához, akkor keress minket bizalommal!


Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

Forrás: Microcreatives

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Mi fáj, gyere mesélj! – Avagy, hogyan lesz jobb a marketinged attól, hogy mesélsz róla

Az online marketing nem egy kiló kenyér. Különös, hogy erről egyáltalán beszélni kell, de meglepődve tapasztaljuk néha, hogy a partnerek úgy hívnak fel minket, hogy Google Ads hirdetéskezelést vagy Facebook hirdetéskezelést szeretnének tőlünk vásárolni. Természetesen ennek nincsen semmi akadálya, hiszen ezzel (is) foglalkozunk, de mindenesetre itt megálljt szoktunk mondani és inkább beszélgetést kezdeményezni. Miért a […]

Olvass tovább
Mi a jó ügyfélkommunikáció titka? Ez itt a kérdés!

Vagy ez a válasz? 🙂 Spoiler alert: igen. A nyári (minimális) lassítás lehetőséget adott nekünk arra, hogy egy kicsit magunkkal is foglalkozzunk. Nem, nem spa-ba mentünk (bár egy hangulatos, nevetgélős, iszogatós fotózással összekötött csapatépítő bulit azért tartottunk), hanem magunkon dolgoztunk. Melyik területen? Azon, amiben azt gondoljuk, hogy a legjobbak vagyunk. Ellentmondás? Nem. A legbüszkébbek arra […]

Olvass tovább
Keresőoptimalizálás vagy Google Ads kampányok?

2020-ban, amikor az internet térhódítása az egekben, amikor minden felületen cégek értékesítő vagy márkaépítő hirdetéseivel találkozunk, akkor elképesztően nehéz kitűnni a tömegből. Egy dolog azonban biztos: ha szeretnéd, hogy rád találjanak, akkor a Google találati listáján való megjelenés elsődleges fontosságú az értékesítés tekintetében, hiszen még mindig ez a legnagyobb kereső hazánkban. Márpedig ha a felhasználó […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
Írj nekünk!
RG Stúdió Kft.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.

Minősítéseink

  • digitalisan-felkeszult-vallalkozas-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • opten-rg-studio
  • vallalhato-vallalkozas-rg-studio
  • csaladbarat-munkahely-rg-studio
  • google-partner-rg-studio
  • manychat-agency-partner-rg-studio
  • messenger-marketing-partner-rg-studio
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram