2019 is az influencer marketing éve, vagy ez a lufi kidurrant?

2019-01-14

<<< Vissza a bloghoz
2019-01-14

2018-ban a legtöbb márka elkezdte felismerni az influencer marketingben rejlő lehetőségeket és belevetette magát valamilyenfajta együttműködésbe a kisebb és nagyobb véleményvezérekkel. Összességében érezhető volt a piacon, hogy a cégek még nem feltétlenül rendelkeznek kellő információval ahhoz, hogy előre felépített stratégiában kivitelezzék az influencer kampányaikat. A folyamatokban építkezés helyett előtérbe kerültek a „termékselfiek”, rövid „kicsomagoltuk” videók és az egy-egy posztos vagy sztoris együttműködések.

Ez egészen egyszerűen azért volt így, mert a hazai influencerek szinte egyik napról a másikra kezdték el meghódítani az egyes közösségi média hálózatokat, így a márkáknak szinte ideje sem volt átgondolni a véleményvezérekkel való együttműködésekben rejlő valódi lehetőségeket.

A kérdés azonban az idei évre vonatkozóan az, hogy vajon kipukkad-e az influencer lufi? Mennyire ismeri fel és tartja hitelesnek a fogyasztó a szponzorált bejegyzéseinket?

A válasz a hazai és külföldi trendek alapján is egyértelmű. A lufi nem, hogy kipukkad, de egyre csak növekszik, ráadásul pozitív irányba. Mivel a piac már túl van a kezdeti felismerés szakaszán, így 2019-ben sokkal tervezettebben és hosszabb távon tud együttműködni a véleményvezérekkel. Ahogy a fogyasztót sem lehet már egy-egy poszttal meggyőzni, úgy a cégeknek sincs értelme rövid átfutású partneri kapcsolatot kialakítani az influencerekkel. Ahogy az már a 2018-as év második felében is tapasztalható volt, úgy valószínűleg idén is előtérbe kerülnek a mikroinfluencerek és a cégek saját maguk is áldoznak rá, hogy növeljék a véleményvezér márkaértékét, ezzel hosszú távú partnerkapcsolatot kialakítva. Ezeknek a megoldásoknak az esetében már a fogyasztók is úgy ismerkednek meg a mikroinfluencerrel, hogy egyből az adott márkához kapcsolják, így a márka képes influencereit maga kinevelni és saját képére formálni.

Láthatjuk, hogy a piac érdekes, pozitív változásokon megy keresztül hazánkban, így mi is izgalmakkal várjuk az idei évet az influencer marketing fejlődésével kapcsolatban, ami valószínűsíthető, hogy a tudatosság, a hosszútávban gondolkodás és a stratégia alkotás éve lesz az influencer piacon mind a márkák, mind pedig a véleményvezérek részéről.


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Tartalomgyártás mesterfokon - tippek még a főszezon kezdete előtt

Napjainkban a közösségi média térhódításával és a „slow living” életmód előretörésével a turizmus teljesen átformálódott. Az utazások már nem feltétlen a pihenésről, sokkal inkább az élménykeresésről szólnak. Napunk legnagyobb részét a közösségi média különböző felületein töltjük, nem csoda hát, ha közelgő utazásainkhoz is innen gyűjtünk terveket és inspirációt. A Facebook, az Instagram, vagy a YouTube […]

Olvass tovább
Chatbotok, amelyek megváltoztatták az utazási ágazatot

A chatbotok és az utazások kezdenek egyre jobban összefonódni. A mesterséges intelligencia az iparág fontos elemévé vált, hiszen az utazók, illetve a vállalatok számára megegyszerűsíti a foglalások folyamatát, illetve segítséget nyújt az utazás alatt. Egy utazási chatbot segíthet a felhasználóknak kiválasztani a következő úti célt, megszervezni az utazást, illetve a látogatás alatt különböző látnivalókat javasolhat. […]

Olvass tovább
Álláshirdetés a közösségi médiában? Működik vagy maradjunk a jól bevált eszközöknél? Lássuk a gyakorlatban!

2019-ben fordult a kocka! Már nem a munkavállaló szalad a munka után, hanem a cégek keresik azokat a minőségi szakembereket, akikkel hosszú távon tudnak hatékonyan együttműködni. Ez a szemléletváltás alapjaiban módosítja az álláshirdetések gyakorlatban alkalmazható eszközrendszerét. Az alábbi esettanulmányban olyan ügyfeleinknél szerzett tapasztalatokat mutatunk be az online álláshirdetésekkel kapcsolatban, amik talán a te stratégiádat is […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
CHATBOT FELIRATKOZÁS
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram