2019 is az influencer marketing éve, vagy ez a lufi kidurrant?

2019-01-14

<<< Vissza a bloghoz
2019-01-14

2018-ban a legtöbb márka elkezdte felismerni az influencer marketingben rejlő lehetőségeket és belevetette magát valamilyenfajta együttműködésbe a kisebb és nagyobb véleményvezérekkel.

Összességében érezhető volt a piacon, hogy a cégek még nem feltétlenül rendelkeznek kellő információval ahhoz, hogy előre felépített stratégiában kivitelezzék az influencer kampányaikat. A folyamatokban építkezés helyett előtérbe kerültek a „termékselfiek”, rövid „kicsomagoltuk” videók és az egy-egy posztos vagy sztoris együttműködések.

Ez egészen egyszerűen azért volt így, mert a hazai influencerek szinte egyik napról a másikra kezdték el meghódítani az egyes közösségi média hálózatokat, így a márkáknak szinte ideje sem volt átgondolni a véleményvezérekkel való együttműködésekben rejlő valódi lehetőségeket.

A kérdés azonban az idei évre vonatkozóan az alábbi:

Vajon kipukkad-e az influencer lufi?
Mennyire ismeri fel és tartja hitelesnek a fogyasztó a szponzorált bejegyzéseinket?

A válasz a hazai és külföldi trendek alapján is egyértelmű. A lufi nem, hogy kipukkad, de egyre csak növekszik, ráadásul pozitív irányba. Mivel a piac már túl van a kezdeti felismerés szakaszán, így 2019-ben sokkal tervezettebben és hosszabb távon tud együttműködni a véleményvezérekkel. Ahogy a fogyasztót sem lehet már egy-egy poszttal meggyőzni, úgy a cégeknek sincs értelme rövid átfutású partneri kapcsolatot kialakítani az influencerekkel. Ahogy az már a 2018-as év második felében is tapasztalható volt, úgy valószínűleg idén is előtérbe kerülnek a mikroinfluencerek és a cégek saját maguk is áldoznak rá, hogy növeljék a véleményvezér márkaértékét, ezzel hosszú távú partnerkapcsolatot kialakítva. Ezeknek a megoldásoknak az esetében már a fogyasztók is úgy ismerkednek meg a mikroinfluencerrel, hogy egyből az adott márkához kapcsolják, így a márka képes influencereit maga kinevelni és saját képére formálni.

Láthatjuk, hogy a piac érdekes, pozitív változásokon megy keresztül hazánkban, így mi is izgalmakkal várjuk az idei évet az influencer marketing fejlődésével kapcsolatban, ami valószínűsíthető, hogy a tudatosság, a hosszútávban gondolkodás és a stratégia alkotás éve lesz az influencer piacon mind a márkák, mind pedig a véleményvezérek részéről.


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Legutóbbi cikkek

Az online marketing, olyan, mint a hagyma

Az online marketing olyan, mint a hagyma (meg mint az ogre). Réteges. Ha visszafejtünk egy réteget, mögötte egy újabb réteg lesz és egy újabb, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy valami jól működjön. Vagy valami ne működjön jól. Ezért az együttműködéseinkben sosem csak a felszínt nézzük. Nem kezdjük el csiszolgatni a külső réteget anélkül, hogy le […]

Olvass tovább
A referenciák ereje, avagy esettanulmány az esettanulmányok megosztásáról

Azt már régóta tudjuk, és reméljük ti is tudjátok, hogy az online világban a legmegbízhatóbb forrás egy fogyasztónak az ismerőseinek a szava. Ha valaki, akiben Ő bízik és/vagy hitelesnek tart korábban már kipróbálta, felpróbálta, látta, szagolta, fogta azt a terméket, vagy részesült abban a szolgáltatásban, amit Ő is kinézett magának az lesz hiteles. Ahogy egyre […]

Olvass tovább
Hogyan találj magadnak Marketingest, „marketinges” helyett!

Korábban már mi is írtunk róla, hogy milyen szempontok szerint érdemes marketing ügynökséget választani, de ezek a szempontok az utóbbi hetek-hónapok változásai miatt egy kicsit átalakultak, szóval érdemes nekünk is frissíteni a neked segítséget nyújtó check listánkat. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy sokan pejoratív értelemben gondolnak a marketingesekre, és ez abból fakad, hogy sokan csalódtak […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
FELIRATKOZOM A CHATBOTRA!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram