2019 forradalmi év lesz az online vállalkozások számára – II. rész

2019-01-18

<<< Vissza a bloghoz
2019-01-18

A cikkünk első részében bemutattunk 3 eszközt, melyek segítségével igyekeznek a vállaltok kielégíteni a fogyasztók növekvő igényeit. Ebben a bejegyzésünkben pedig bemutatunk 3 további eszközt - a Chatbotokat, a közösségi média felületek értékesítési funkciót, illetve az automatizált fizetéseket - melyek segítenek kihasználni az online marketingben rejlő lehetőségeket.

Chatbotok

Mint ahogy a cikk első felében is említettük, a vállalatok próbálnak megteremteni az online térben is minden olyan segítséget a felhasználók számára, amelyekkel a fizikai üzletben találkozhatnak. A ChatBotok értékes erőforrást jelentenek azon vállalatok számára, amelyek szeretnék, hogy a felhasználók úgy érezzék, hogy „fizikai” segítséget kapnak az online vásárlásuk során.

Az egyik nagy ChatBotok által nyújtott segítség az, hogy képesek megteremteni az azonnali kommunikációt a vásárlók és a vállalat között. Mivel egy webáruházban a vásárlók a nap 24 órájában tudnak vásárolni, így nehéz a cégek számára non-stop ügyfélszolgálatot biztosítani, amely azonnal megválaszolja a felhasználók kéréseit. Többek között ebben is segíthetnek a ChatBotok, hiszen az előre beprogramozott kulcsszavak vagy menüpontok segítségével, amennyiben a felhasználónak kérdése van, a bot azonnal megválaszolja azt.

Ezen kívül a ChatBotok különféle szolgáltatásokat tudnak nyújtani. Tudnak ügyfélszolgálati szerepet ellátni, nyereményjátékokat kezelni, feliratkozókat gyűjteni, közösséget építeni, képesek a felhasználókat edukálni, az ügyfeleinket minősíteni, illetve értékesíteni. Kutatások szerint 2020-ra a vállalatok 80%-a tervezi a ChatBotok használatát, egy másik kutatás szerint pedig a fogyasztók 35%-a több olyan céget szeretne, amelyek ChatBotot alkalmaznak. Elmondhatjuk, hogy elkerülhetetlen az, hogy a Chatbotok az online vásárlás kulcsfontosságú elemévé váljanak.

Közösségi média felületek értékesítési funkciói

Többek között a Facebookon, illetve az Instagramon is folyamatosan fejlődnek az e-kereskedelmi funkciók, amelyek megkönnyítik a felhasználók számára a közösségi platformokról történő vásárlást. Az Instagramon is megjelent már a bolt funkció, így van lehetőségünk termékeket megjelölni a posztjainkban, illetve a stories felületen. Az év elejétől pedig már a Facebook sztorikba is van lehetőség linket elhelyezni, így a vásárlás most gombbal a webáruházunkba irányíthatjuk a felhasználókat. Természetesen ide tartozik minden olyan korábban bevezetett funkció, mint például a dinamikus remarketing kampányok, a Facebook katalógus, vagy a Facebook bolt, amelyeknek köszönhetően termékeket jelölhetünk meg a bejegyzéseinkben.

Automatizált fizetés

A mobil vásárlások egyik növekvő területe az automatizált fizetést, mint például a PayPal, vagy az Apple Pay. Ezek az automatizált fizetési rendszerek könnyebbé teszik az online vásárlások menetét. Az Apple Pay használatához az Iphone felhasználók el tudják menteni a készülékükre a kártya adataikat, majd amikor egy olyan webáruházban szeretnének fizetni, ahol engedélyezett az Apple Pay, akkor egyszerűen az ujjlenyomatuk beolvasásával képesek fizetni bármilyen kártya adat megadása nélkül.

A „2019 forradalmi év lesz az online vásárlások számára” című cikkünk első, illetve második felében bemutattunk 3-3 olyan eszközt, amelyeket idővel alkalmazniuk kell az online vállalkozásoknak, ha szeretnék tartani a lépést a versenytársaikkal, illetve a növekvő vásárlói igényekkel.

A vásárlások személyre szabása biztosítja, hogy a felhasználók beazonosíthatóak legyenek, és ezáltal olyan személyre szabott lehetőségeket kapjanak, amelyek növelik a vásárlási élményt. A kiterjesztett valóság lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy kipróbálhassák az online térben a megvásárolni kívánt terméket, míg a ChatBotok képesek extra segítséget nyújtani. Egyre több vállalat használja a közösségi média felületek által kínált értékesítést támogató funkciókat és valószínűsíthető, hogy folyamatosan növekedni fog hazánkban is az automatizált fizetést kínáló webáruházak aránya.

Ha szeretnél lépést tartani a trendekkel és automatizálnád egyes online marketing folyamataid, akkor keress minket!

 

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser

 

Segíthetünk fellendíteni online marketinged? 

KÉRJ VISSZAHÍVÁST!

Olvass tovább az alábbi témákban!

Legutóbbi cikkek

Tartalomgyártás mesterfokon - tippek még a főszezon kezdete előtt

Napjainkban a közösségi média térhódításával és a „slow living” életmód előretörésével a turizmus teljesen átformálódott. Az utazások már nem feltétlen a pihenésről, sokkal inkább az élménykeresésről szólnak. Napunk legnagyobb részét a közösségi média különböző felületein töltjük, nem csoda hát, ha közelgő utazásainkhoz is innen gyűjtünk terveket és inspirációt. A Facebook, az Instagram, vagy a YouTube […]

Olvass tovább
Chatbotok, amelyek megváltoztatták az utazási ágazatot

A chatbotok és az utazások kezdenek egyre jobban összefonódni. A mesterséges intelligencia az iparág fontos elemévé vált, hiszen az utazók, illetve a vállalatok számára megegyszerűsíti a foglalások folyamatát, illetve segítséget nyújt az utazás alatt. Egy utazási chatbot segíthet a felhasználóknak kiválasztani a következő úti célt, megszervezni az utazást, illetve a látogatás alatt különböző látnivalókat javasolhat. […]

Olvass tovább
Álláshirdetés a közösségi médiában? Működik vagy maradjunk a jól bevált eszközöknél? Lássuk a gyakorlatban!

2019-ben fordult a kocka! Már nem a munkavállaló szalad a munka után, hanem a cégek keresik azokat a minőségi szakembereket, akikkel hosszú távon tudnak hatékonyan együttműködni. Ez a szemléletváltás alapjaiban módosítja az álláshirdetések gyakorlatban alkalmazható eszközrendszerét. Az alábbi esettanulmányban olyan ügyfeleinknél szerzett tapasztalatokat mutatunk be az online álláshirdetésekkel kapcsolatban, amik talán a te stratégiádat is […]

Olvass tovább

Segíthetünk fellendíteni az online marketinged? 

Szeretnél legújabb híreinktől azonnal értesülni?

Iratkozz fel chatbotunkra!
CHATBOT FELIRATKOZÁS
Copyright © RG Stúdió Kft.
Az oldallal és annak tartalmával kapcsolatos minden jog fenntartva!
“Az RG Stúdió, és az internet Neked dolgozik!"
RG Stúdió Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
7623 Pécs, Ungvár utca 47.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram